Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

Wat ontbreekt bij Center Parcs?

Praatje & gezelligheid of een spelletje, het kan allemaal in de Action Factory.
simon89
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 38 keren
Like! Gekregen: 30 keren

Wat ontbreekt bij Center Parcs?

Bericht door simon89 »

Ik vroeg mij af wat voor jou ontbreekt op Center Parcs? Wat mis je tijdens je verblijf? Iets praktisch in de cottage? Een horecaconcept (van vroeger)? Een activiteit (die er nog niet bestaat)? Een bepaald soort verblijf / themacottage? Een park in een bepaalde regio? ...?

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten!
Coming up: Park De Haan (sep)

2024: De Kempervennen / Het Vennenbos
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 97 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Re: Wat ontbreekt bij Center Parcs?

Bericht door B767-300ER »

Wat een leuk idee Simon

Ik mis bij CenterParcs onder andere het volgende:

Ik mis een park op de Veluwe, grofweg het gebied tussen Zwolle-Amersfoort Arnhem Deventer Zwolle. (Berkenhorst)

Ik mis een gewoon goede snackbar met een normaal assortiment. (Ik vind de frites affairs maar niets, veel te beperkt, frites niet te vreten en veel en veels te duur)

Ik mis Personeel wat weet wat ondernemer zijn inhoudt. Ik kom om geld uit te geven, dat wordt me in sommige horeca gelegenheden echt onmogelijk gemaakt doordat klanten niet als potentiele (extra) omzet worden gezien, maar als werk wat gedaan moet worden.

Ik mis de toelichting van mogelijkheden van de omgeving. Verstrek mooie wandel en fietstoutes, verkoop tickets van bezienswaardigheden in de omgeving. Het is er vaak wel, maar je moet wel heel erg zoeken en vaak (lang) niet compleet.

Ik mis betere terrasmogelijkheden bij de Plaza buiten, zoals bijvoorbeeld op Erperheide. Dat mis ik elders wel een beetje. Erperheide is een mooi voorbeeld van hoe een echt terras er uit moet zien bij mooi weer. Op andere parken vaak allemaal net niet, veel te klein of niet aanwezig, of bv bij de Action Factory. Moet gewoon bij de Plaza.

Ik mis een Mogelijkheid tot verlate uitcheck tegen meerprijs, zeker als de cottage die dag verder niet verhuurd is. 1200 uur/1500 uur of 1800 uur. Voor bv 20/50/75 euro. Zondagmogelijkheid nog later dan de huidige 12.00 uur.

Ik mis Padelbanen, ipv de deels uitgestorven tennisbanen. Daarnaast Invoeren van overzichten van activiteiten, faciliteiten en uitrustingen per park en per cottage.

Ik mis een controle op de cottageinventaris (staat/hoeveelheid). Hoe vaak ik wel niet in de cottage kom en er zaken missen en/of stuk zijn.

Ik mis streamingdiensten als Netflix, ESPN, Spotify, Disney+, Videoland en ViaPlay op de TV, desnoods gewoon te openen met je eigen account.

Ik mis voldoende laadmogelijkheden voor E-Voertuigen. Met name op Vossemeren, Heijderbos, Meerdal, Huttenheugte. Soms maar 4 palen op circa 700 accomodaties.

Ik mis Kinderbestek en borden etc op alle parken. (Dit ontbreekt bv op Vossemeren?) of nog beter: de inventaris van de cottages op alle parken hetzelfde houden voor dezelfde type cottages (uniformiteit). Zo heeft Vossemeren dus geen kinder borden en bestek en kennen ze op Erperheide het principe van steakmessen niet.

Ik mis stenen barbecues bij Premium cottages Op sommige parken hebben de grotere premiums dat al, maar trek ook hierin gewoon 1 lijn.

Ik mis goed asfalt op de Grote parkeerplaatsen. Op sommige parken is dit nog steeds 1 grote gatenkaas. Dat zie je ook bij de reeds geasfalteerde parken zoals bv Heijderbos en Vossemeren.

Ik mis duidelijkheid vwb de cottagerenovaties. Light renovaties afschaffen, alle cottages op een park gewoon dezelfde uitstraling in dezelfde categorie, dus geen verschillen meer. Als er een (groot) verschil in Lay-Out is, dit apart boekbaar maken of veel duidelijker weergeven op de voorkeurs pagina. Dat er 12 verschillende 4P Premiums op de Huttenhuegte zijn (kwa manier van renoveren en kwa indeling) maar allemaal op 1 boekingstype moest niet kunnen. Uitbreiden naar in dit geval 5 boekingstypes, dan hou je alleen nog maar zeer minimale verschillen over.

Ik mis duidelijkheid/meer voorkeursmogelijkheden op de boekingssite. Meer voorkeur keuze mogelijkheiden (bv Finse en Infra rood sauna’s, wel of geen bas) op de boekingssite. Vaak erg induidelijk. “De cottage heeft een Finse of Infraroodsauna” maar welke welke heeft blijft gissen. Gelukkig hebben we de overzichten hier. Ook meer mogelijkheiden met voorkeur te boeken op bv zonnige ligging, of juist schaduwrijke ligging. Tal van mogelijkheden om enerzijds meer duidelijkheid te geven naar de klant, en anderzijds om meer geld te kloppen uit de mouwen van de klant. Met name in de categorie 33/39 euro kan er nog zoveel meer.

Ik mis Actievere controle op parkparkeerders, en dan met name de groep mensen die het nodig vinden de auto helemaal van de weg af te rijden en tussen de keien manouvreren de auto naast de voordeur neerzetten en daar het hele weekeinde laten staan. Parkbewaking uitrusten met parkeerscanners zodat als ze een ronde maken, het kenteken scannen er meteen een mail uitgaat naar de boekers. Met cottagenummer erbij. (Zon koppeling moet te maken zijn)

Ik mis een druktemeter bij ingang Aqua Mundo en zichtbaar in de CenterParcs App. Zodat je kan zien hoe druk het is, en wat de verwachting is voor de rest van de dag adhv resultaten uit het verleden.

Ik mis een goede tafelverdeling/bezetting in de horeca. Soms geven ze aan dat een bepaald tijstip niet meer mogelijk is om te boeken, maar als je er dan een kwartier later bent zie je een half leeg restaurant. Een en ander zal ook samenhangen met de keuken, maar dan moet je die aanpassen. Valt eigenlijk samen met het eerdere punt omtrent Horeca. Ik kom geld uitgeven maar het wordt me soms onmogelijk genaakt. Tafels moeten gewoon vol zitten tussen 18 en 21. Daarbuiten inloop en inloop met lagere bezetting is logisch. Of gewoon open tot 22 of 23 uur. Daarnaast ook de kaart eens wisselen naar gelang van het seizoen. Als frequent bezoeker teveel hetzelfde

Ik mis de mogelijkheid dat Reserveren restaurants pas mogelijk vanaf het moment dat je aankomt op het park. Nu zijn de restaurants vaak al volgeboekt voordat je uberhaupt aan de heenreis bent begonnen. Pas als je je bandje hebt, kan je reserveren. Dan hebben de Friends met een early ook nog eens een klein voordeel.

Ik mis juiste prijzen Als je na het boeken arrangementen bij wil boeken, je kan dan van sommige arrangementen niet zien wat de prijs voor een volwassene is. Er staat een vanaf prijs, die meestal geldt voor kinderen 3-12x maar de volwassenprijs zie je pas in de winkelwagen. Dit is bv bij de diverse eet arrangementen zo. Bij boeken in het reservatiescherm zie je het wel, maar als je al je verblijf geboekt hebt en je wilt het later toevoegen zie je het niet.

Dit was het voorlopig even van mijn kant :)
Vul vooral het lijstje aan

Wat mis je zelf Simon?
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
JokeV
All-in
All-in
Like! Gekregen: 3 keren

Bericht door JokeV »

Ik mis de mogelijkheid om een schepijs te eten terwijl je wandelt, zo'n goeie gelato.

Ik mis horren in de ramen, tegen insecten.

Ik mis rustige activiteiten voor volwassenen overdag, zoals een Bingo, Quiz enz. Family quiz night en zo begint of wanneer het etenstijd is of duurt voor mij veel te lang.

En inderdaad, een goeie ouderwetse (Belgische) frituur, met lekker betaalbare frietjes en snacks.

En een high tea, met kwaliteitsvol voedsel. Geen taartpunten uit de diepvries enz.
groetjes,

Joke

Volg het Center Parcs Forum ook op Facebook! https://www.facebook.com/Center-Parcs-Fans-Forum-101544662790174

1 x Meerdal, veel Erperheide :-) , 2x Vossemeren en 1x Heijderbos. En nog veel parken die ik wil ontdekken!
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 319 keren

Bericht door mrs Marian »

Wat een leuk onderwerp Simon.

Ik mis ook wel een aantal dingen bij Center Parcs.
Op veel punten deel ik de punten hierboven van Niels.

* Het servies wat ik een ratjatoe vind. Ik trek altijd de keukenkastjes op als ik een cottage ga fotograveren en dan sta ik al en wat staat hier!!
Een leuk kinderservirs zie je nergens meer. Ik stel het idee om er een orry & friends setje neer te zetten. Een paar leuke bekers erbij.
Maar misschien zijn die weer diefstal gevoelig?

*Dan komt het volgende punt dat op de eerste aansluit. Controle van de cottage bij vertrek. Van mij mag die envelop terug met inventarislijst van jaren geleden.
Er word zoveel kapot gemaakt en meegenomen misschien kan dat verminderd worden.

*1 van het grootste gemis is een gewone friettent zoals we dat in Brabant zeggen. Ik vind het echt 10x niks de frites affairs. De loaded fries is oke. Maar de snack keuze is echt onder level.

*ik mis de echte beleving van het uiteten in de restaurants. De enige die goed scoort is nonna's. Al hoewel het met de verandering van de menukaart minder is geworden. Seizoens produkten, streekgerechten. Zet ze terug op het menu. Je wil toch in Limburg zuurvlees kunnen eten en limburgse vlaai.

*ik mis een toeristenpunt waar je fietsroutes enz. (Wat Niels ook al zegt) kan halen. De bakken die er nu staan heeft wel aanbod maar er is maar weinig personeel die ook weet wat het is.
Op les trois forrêts hebben ze een v.v.v. punt in de market dome dat is super.

*ik mis niet de duidelijkheid van de cottages op de boekingssite, daar is het forum dan voor met het mooie werk van Niels, Ralf, en mijn vele cottage foto's . Misschien moeten we eens rond te tafel met Center Parcs hihi kijken of er een link in de boekingssite geplaatst kan worden hihihi 🙈😉😃

*ik mis de "hoge" kwaliteit van de renovaties. Vind 75% echt slecht en vrees geen lange levensduur.

*ik mis de late uitcheck op de vertrekdag bij leegstand. Ooit heb ik weleens in de week voor vertrek een mail gehad met aanbod het verblijf voor een klein bedrag te verlengen. Dat zou ik wel weer leuk vinden. Of dan later te vertrekken.

*ik mis de friends van vroeger. Vind het echt uitgekleed. Misschien een early incheck erbij doen. En de bitterballen voucher. Wij gebruikte die altijd en dan is het een win win situatie je drinkt dan gelijk een drankje op het terras zo trekken ze je wel uit de cottage.

*ik mis ook een fatsoenlijk buiten terras. Ze zijn niet uitnodigend. Voor beeld het heijderbos. Bestrating ligt er armoedig bij. Kleed het leuk aan met fleurige plantenbakken. Of een paar gezellige vlaggen en gekleurde stoelen. Er is plek genoeg.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
pinatorq
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 17 keren
Like! Gekregen: 105 keren

Bericht door pinatorq »

Wat ik mis:

*Ik zou graag een park zien in de provincie Groningen of noord duitsland( Emden) en dan wat meer in de trend van Terhills.

* ik mis toch wel wat meer luxere huisjes(wellnescottages bijv.) en dan doel ik meer op huisjes met een prive zwembad (voorbeeld Landal de Bloemert 8-12pers)

* ik mis het punt dat de Friends geen echte Friends meer is. Het is nu eerder een leuk concept waar je geen ruk meer aan hebt. De leuke extra’s die mis je gewoon. Mijn opa en oma gingen 6x per jaar door de leuke voordelen van bonnen en actieprijzen. Ze gaan nu al jaren niet meer heen toen ee verandering is gekomen.

* ik mis de levendigheid in de market dome zoals vroeger. Waar het eerder gezellig was tot een uur of 23:30 met live muziek e.d. Mist er nu vaak informatie in de app over activiteiten en is het eentonig. Ik zou graag meer verschillen zien per week en per park. Wat meer streekgebonden activiteit zou leuk zijn

* ik mis het oude pépetéve concept. Bijna de hele dagen entertaiment voor de kids die gratis/klein prijsje zijn. Wat het nu is is eigenlijks veel te duur om meerdere dingen te doen.

*Ik mis activiteiten voor tieners/jong volwassenen. Een kroegje/pub. Een pubquiz zou een leuke activiteit zijn bijvoorbeeld.

* ik mis zoals eerder genoemd de cafetaria. Die Frites Affairs vind ik ook echt een nagel aan de kist voor Center Parcs

* ik mis ook net zoals de anderen kinderbestek. Dit zou wellicht diefstal gevoelig kunnen zijn maar meer controles zouden wel beter zijn. Ook beter voor de kwaliteit van de cottages omdat er dan meer controle op is op de technische staat van de cottage

* ik mis de duidelijkheid/verschil tussen de cottages. Zoals welke nu wel een bad hebben en welke niet. Welke een infrarood sauna of een finse sauna

* ik mis. Wat Niels ook al zei. Het parkeerbeleid. Dat mag veel strenger. Ten eerste vind ik die auto’s een doorn in het oog in het mooie natuur. En ten tweede is het ook ern last in geval van calamiteit(brand). Dit tweede punt moet veel zwaarder wegen. Eerste x waarschuwen d.m.v briefje ruitenwisser en mail. 2e x wielkem zetten en laat ze maar verantwoorden bij receptie en direct op zwarte lijst!

* ik mis ook de drukte meter in de aqua mundo.

*ik mis op een aantal parken goede omkleedhokjes voor gezinnen. Babyhokjes bijvoorbeeld. Zo heeft Hoch Sauerland een prachtig groot omkleedruimte. En Vossemeren kluisjes in de omkleedruimte. Dat was oom mooi geweest als Hoch Sauerland kluisjes daar had. En Vossemeren een grotere ruimte had. Maar er zijn genoeg parken waar het er slechter voor staat.

Er zal ongetwijfeld nog meer zijn
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

HH 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21,23
Heijderbos 09, 23, 24
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22, 23
Vossemeren 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
Mayo
All-in
All-in
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door Mayo »

Leuke vraag!

Kan mij bij veel bij Niels aansluiten.

-Meer info qau verschil huisjes. Door oa dit forum goed op de hoogte maar zonder is er weinig informatie op cp site zelf

- Reserveren restaurant al voor verblijf. Nu inderdaad, zeker bij kort verblijf bijna onmogelijk om te reserveren. Vaak al vol.

- Relaxte plekken in AM , zal per park verschillen natuurlijk en ik ken lang niet alle parken. Het zijn vaak veel stoelen/tafels op elkaar. Als je het nodig hebt/ fijn vind om niet continue in drukte te zitten heb je pech.
Bij Heijderbos heb je wel wat bankjes verspreid maar bij Kempervennen bv niet
Desnoods ook in zomer buiten.

- Zon drukte meter voor AM is ook goed idee. Zeker in vakantie periodes

- parkeerbeleid. Er wordt vrij veel toch geparkeerd bij de huisjes zelf...dagen achter elkaar. Voor laden en lossen zou ik het prettig vinden als het wel kan. Is toch soms eind sjouwen. Zelfs op dag van vertrek lastig omdat de auto's die er heel het verblijf hebben gestaan alle plekken innemen en jij die netjes op parkeerplaats bent gaan staan dus niet meer kunt parkeren voor huisje om in te laden.

- Meer ( gratis) activiteiten voor kinderen ( ook tieners!) Dat vind ik toch groot nadeel van CP. Je betaald best veel en waar op andere parken/ campings er ook activiteiten ingegrepen zijn betaal je bij cp overal extra voor.
Daarnaast meeste dingen echt voor jonge kinderen. Bij activiteiten voucher met oudere kinderen ( 8+) valt er niks te kiezen

- Meer mogelijkheden voor early check-in of late checkout. Mits bezetting toelaat natuurlijk.

- Stenen bbq ook min ook bij premium huisjes

- Horren en goede verduisterde gordijnen in de huisjes.

-
2019 Vossemeren
2023 /01 Heijderbos
2023/04 Kempervennen
2023/07 Park Eiffel
2023/11 Heijderbos
2024/04 Meerdal

Uitkijkend naar:
2024/07 Eemhof
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 319 keren

Bericht door mrs Marian »

Ik heb nog een aanvulling:

Ik mis een badmat bij de handdoeken service.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Die “badmat” zit dan wel weer bij het “uitgebreide” keukenpakket.
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
Eveliefje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 7 keren
Like! Gekregen: 5 keren

Bericht door Eveliefje »

Ik dacht bij het lezen van dit topic..wat mis ik eigenlijk?
Maar in de post van Niels veel herkenbare zaken.

De goede inventaris mis ik ook, en de krappe hoeveelheid is vooral een doorn in het oog. Doe een paar extra glazen en een goed mes ipv citruspers en bloemenvaas!

Restaurants kan je wel vroegtijdig reserveren , ik heb tenminste op 10 april ver voor aankomst via de app fuego gereserveerd voor 23 april. 13 dagen vooraf dus!

Ik mis menukaarten met prijzen in de restaurants..onhandig...

En ook wat meer klantgericht, bezorgservice van goede maaltijden/friet/pizza etc. Dit aanbod vind ik echt 3x niks en is alleen afhaal. Ik doe nog liever thuisbezorgd tot aan de poort van centerparcs.
Groetjes, Evelien
Eveliefje
All-in
All-in

Bericht door Eveliefje »

B767-300ER schreef: 03 mei 2023, 18:53 Die “badmat” zit dan wel weer bij het “uitgebreide” keukenpakket.
Inderdaad "badmat" wij hadden hem ook maar het is eerder een gastendoekje groot formaat. Was blij met mijn persoonlijke dikke echte badmat.
Groetjes, Evelien
Eveliefje
All-in
All-in

Bericht door Eveliefje »

O ja en 10 uur uit de cottage op de vertrekdag met de opmerking u kunt nog RUSTIG in uw cottage blijven tot 10 uur. Nou dat vind ik behoorlijk haasten en wekker zetten en weinig rustig aan.
Groetjes, Evelien
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Eveliefje schreef: 03 mei 2023, 22:26

Restaurants kan je wel vroegtijdig reserveren , ik heb tenminste op 10 april ver voor aankomst via de app fuego gereserveerd voor 23 april. 13 dagen vooraf dus!
Yup. I know. Iets wat ik juist graag afgeschaft zie. Wellicht niet duidelijk genoeg vermeld in mijn bericht.
Iedereen pas reserveren na aankomst op het park.

Voor de rest lees ik bij jou, maar ook bij anderen, herkenbare zaken.
Ben ook erg benieuwd wat Simon zelf mist…. Zon topic starten heeft een reden.
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
bommetje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren

Bericht door bommetje »

* Een adults only park. In de zomervakantie ga ik altijd naar een adults only hotel op vakantie. En dan merk je pas hoe fijn het is geen gillende, rennende kinderen om je heen. Geen ouders die het opvoeden eventjes laten voor wat het is, want de kinderen hebben ook vakantie en wij willen ook wel eventjes rust. Geen banale kinderactiviteiten, maar dat budget kan vrijgemaakt worden voor meer entertainment gericht op volwassenen (meer live muziek bijvoorbeeld), maar wel nog steeds de AM houden zoals die is.

* meer groen, misschien is het mijn verbeelding, maar waar ik vroeger het park op kwam en de groene (naald)bomen rook is dat nu een stuk minder.

* de oude klinkers terug voor paden en terrassen bij de cottages. Dit geelkleurige beton heeft een hoog midgetgolf gehalte

* horren voor de ramen

* airco (in de slaapkamers) voor de hete zomers
bommetje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren

Bericht door bommetje »

* fietsstalling bij de cottage
* meer verduurzaming: zonnepanelen overdekte parkings, grijswateropvang voor gebruik toiletten, hybride of aardwarmtepompen
* Ik weet niet of ze op Meerdal nog lopen, maar meer loslopende hertjes op park
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Op het Meerdal lopen de hertjes nog steeds.
(Wel hebben ze op 1/enkele park(en) problemen met instanties die vinden dat verschillende dieren wegmoeten van de parken :( )
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
Plaats reactie

Terug naar “Action Factory”