Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Discussie] Aqua Mundo reserveren

Praatje & gezelligheid of een spelletje, het kan allemaal in de Action Factory.
bommetje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren
Like! Gekregen: 1 keer

Re: [Discussie] Aqua Mundo reserveren

Bericht door bommetje »

Blijkbaar ben ik in de minderheid. Dat is natuurlijk helemaal niet erg. Ik vind het juist wel fijn om een beetje structuur te hebben. Zeker als je zoveel keuzes hebt op het park. Gaan we vandaag een lui dagje houden, zetten we hoop lekkers op tafel en spelen we een spelletje met elkaar terwijl de vogeltjes fluiten om ons heen, of gaan we juist lekker potje golfen. Misschien wel spierpijn kweken en midden op het meer op onze waterfietsen even bijkleuren in de zon. Of 2-3 uurtjes van de glijbanen in de AM.
Helemaal als de drukte in de AM beter verdeeld kan worden. Want niemand vind het toch leuk om met 9 volwassenen en 4 kinderen in een volgepropte whirlpool te zitten. :-P

Waarom zou CP eigenlijk nog geen drukte meter gebruiken. Zet daar 2 stagiaires op die een websiteje bouwen waar de maximale capaciteit - de keren dat de toegangspoortjes zijn gedraaid + de keren dat de uitgangspoortjes zijn gedraaid. Koppel dit aan een API en sluit een verkeerslicht bij de ingang zodat je ook zonder de site te openen de drukte kan zien. 10-40% = groen (extreem) rustig 41-65% procent = oranje enige wachttijden zijn mogelijk. 65-99% erg druk verwacht langere wachttijden bij attracties.

Zeker met het polsbandjes systeem en die zwarte drukknop bij de uitgang moet dit niet heel moeilijk te maken zijn.
myrtheminicooper80
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 4 keren
Like! Gekregen: 12 keren

Bericht door myrtheminicooper80 »

Met een druktemeter zouden veel mensen blij zijn denk ik, dat je een indicatie hebt. Maar een tijdslot, dan ben je wel heel erg gebonden en moet je alles afstemmen daarop, dat is echt verre van ideaal.
Wij zijn nu bij Allgäu en daar puilt het 's ochtends uit met gezinnen met voornamelijk echt kleine kinderen, maar 's avonds zo rond etenstijd is het er heel erg rustig, alle kleintjes zijn dan weg, alleen de pubers en gezinnen met oudere kinderen blijven over, een wereld van verschil aan drukte!
1989: Vossemeren - 1993tm1996: Meerdal - 1997: Heijderbos - 1999: Eemhof (voor de brand) - 2001: Meerdal - 2002: Kempervennen - 2012: Lommerbergen - 2013: Heijderbos - 2014: Kempervennen - 2015: Meerdal - 2016: Erperheide, Vennenbos - 2017: Vossemeren, Vennenbos - 2018: Vennenbos - 2019: Vennenbos - 2020: Coldenhove - 2021: Limburgse Peel - 2022: Kempervennen - 2023: Allgäu en Eemhof - 2024: Hochsauerland
AMFVLOGS
All-in
All-in
Like! Gekregen: 63 keren
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

De drukte meters bestaan al en worden gebruikt op de Franse parken daar kan je precies zien hoeveel mensen er binnen zijn. Daar gebruiken ze geen poortjes iedereen kan in en uit lopen. Behalve Les Landes die heeft weer poortjes.
Schermafbeelding 2023-04-26 090639.jpg
Schermafbeelding 2023-04-26 090639.jpg (114.46 KiB) 943 keer bekeken
Bezoek ons YouTube kanaal www.youtube.com/@amfvlogsNL voor echte Center Parcs Vlogs.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 97 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door B767-300ER »

Ideaal. Dat moet in Nederland dan ook kunnen. Dat zou ik een aanvulling vinden, zeker als deze actueel is op te vragen in de app.

Zet daar de actuele stand in, maar ook het langdurig geniddelde per uur, zodat je kan inschatten wanneer het druk of rustig is of wordt op basis van het gemiddelde. Je kan dan een overwogen keuze maken of je meteen gaat of wellicht later op de dag.
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
pinatorq
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 17 keren
Like! Gekregen: 105 keren

Bericht door pinatorq »

Uiteindelijk ook beter voor de badmeesters. Het is voor hun veel beter te overzien denk ik.
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

HH 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21,23
Heijderbos 09, 23, 24
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22, 23
Vossemeren 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
simon89
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 38 keren
Like! Gekregen: 30 keren

Bericht door simon89 »

Ik ben ook minder voorstander van het reserveren, tenzij voor daggasten. Maar daar moeten ze ook wel durven blokkeren vind ik. Als het park volgeboekt is, zouden er ook geen dagtickets mogen aangeboden worden...

De druktebarometer vind ik zeker een goeie. En eigenlijk valt al veel op voorhand te voorspellen lijkt mij. Ervaringen uit het verleden, aantal boekingen, verkochte dagtickets...
Coming up: Park De Haan (sep)

2024: De Kempervennen / Het Vennenbos
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Hoe meer het park geboekt is hoe minder je dagkaarten kan boeken. Dat is er al een tijdje geweest maar sinds de digitalisering gaat dat automatisch. Uiteraard kan een park ook drukte voorspellen en tijden wanneer het heel druk is weten ze ook wel.
Bezoek ons YouTube kanaal www.youtube.com/@amfvlogsNL voor echte Center Parcs Vlogs.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 319 keren

Bericht door mrs Marian »

Uit de berichten hierboven kunnen we opmaken dat een druktebarometer wenselijk is voor het bezoek aan de Aqua Mundo. Misschien dat Center Parcs dit nog wel kan gaan laten uitvloeien over de Nederlandse parken. Ik zal het eens onthouden en mocht ik in de gelegenheid zijn om het te bespreken met Center Parcs dan zal ik dat zeker is doen.

Rogier, de Franse parken hebben dit dus al. Maar wat mij ook was opgevallen is dat daar geen poortjes zijn. Het park opkomen lukt niet zonder ook een ticket te kopen daardoor zijn denk ook die poortjes niet nodig. Alle gasten op die parken is betalend en genoteerd in het systeem. Maar hoe registreer het systeem dan de gasten die in de Aqua Mundo zijn?
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 97 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door B767-300ER »

Zelfde manier als in de supermakrt. Sensoren boven de poortjes.
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

mrs Marian schreef: 26 apr 2023, 16:04 Uit de berichten hierboven kunnen we opmaken dat een druktebarometer wenselijk is voor het bezoek aan de Aqua Mundo. Misschien dat Center Parcs dit nog wel kan gaan laten uitvloeien over de Nederlandse parken. Ik zal het eens onthouden en mocht ik in de gelegenheid zijn om het te bespreken met Center Parcs dan zal ik dat zeker is doen.

Rogier, de Franse parken hebben dit dus al. Maar wat mij ook was opgevallen is dat daar geen poortjes zijn. Het park opkomen lukt niet zonder ook een ticket te kopen daardoor zijn denk ook die poortjes niet nodig. Alle gasten op die parken is betalend en genoteerd in het systeem. Maar hoe registreer het systeem dan de gasten die in de Aqua Mundo zijn?

Les Landes en village Nature werken wel weer poortjes, en de andere inderdaad niet. Systeem werkt met sensoren het telt gewoon op en af. Klopt je bezoekt een Frans park met alle faciliteiten ook het zwembad en je betaald dan tussen de 45 en 55 euro voor de dagkaart.
Plaats reactie

Terug naar “Action Factory”