Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Discussie] Aqua Mundo reserveren

Praatje & gezelligheid of een spelletje, het kan allemaal in de Action Factory.
bommetje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren
Like! Gekregen: 1 keer

[Discussie] Aqua Mundo reserveren

Bericht door bommetje »

Afgelopen weekend samen met mijn vriendin een weekendje weg geweest op Kempervennen. De vorige keer dat ik op CP ben geweest was juni 2020. Toen moesten we nog een tijdslot reserveren voordat je mocht zwemmen en waren de hoeveelheid mensen die mochten zwemmen gelimiteerd. Dit vond ik persoonlijk super fijn. Niet lang wachten voor de glijbanen, niet hutjemutje in het golfslagbad staan, en niet lang zoeken naar een zitje om je bestelde snack menu van de Grabber's Joe te eten. Is er eigenlijk wel een limiet op de hoeveelheid mensen die in de Aqua Mundo mogen zijn? Als ik erover nadenk, als je wilt bowlen of waterfietsen, en heel veel activiteiten moet je van te voren reserveren. Mijn stelling is dan ook:

Een tijdslot reserveren om te zwemmen is zo gek nog niet.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Like! Gekregen: 63 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] Aqua Mundo reserveren

Bericht door AMFVLOGS »

Er zit zeker een limiet op! Tijdsloten zijn er wel voor dagbezoekers, die kunnen hun bandje pas gebruiken als de tijd daar is. Maar het was zeker rustig in Coronatijd. Denk dat de meeste mensen het niet fijn vinden werken met tijdsloten. Echter werkt het Tikibad er wel mee het zou dus wel kunnen.
Bezoek ons YouTube kanaal www.youtube.com/@amfvlogsNL voor echte Center Parcs Vlogs.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 97 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door B767-300ER »

De limiet is er zeker wel, maar in de huidige regelgeving moet het wel heel gek zijn willen ze die overschrijden. De limiet staat omschreven in de gebruiksvergunning. Het is echter net een supermarkt. Ook daar kan het wel eens bommetje vol zijn maar valt het alsnog (ruim) binnen de vergunning.

Ikzelf ben geen voorstander van tijdssloten. Om de doodeenvoudige reden dat de zaken die je aanhaalt betaalde activiteiten zijn, zwemmen is een onbetaalde en onbeperkte activiteit. Met het invoeren van lagere maximums door tijdssloten, ga je heel veel mensen (met name met (jonge) kinderen) teleurstellen. Sommigen hangen de hele dag in de Aqua Mundo. Dus nee. Geen voorstander van.
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
pinatorq
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 17 keren
Like! Gekregen: 105 keren

Bericht door pinatorq »

Ook zeker geen voorstander van. Onze kleine heeft elke dag een andere tijd dat hij een middag dutje doet. En daarbij komt het dan ook meer over als een verplichting en is dus het relax gevoel veel minder.
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

HH 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21,23
Heijderbos 09, 23, 24
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22, 23
Vossemeren 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
bommetje
All-in
All-in

Bericht door bommetje »

B767-300ER schreef: 25 apr 2023, 11:37 De limiet is er zeker wel, maar in de huidige regelgeving meot het wel heer gek zijn willen ze die overschrijden. De limiet staat omschreven in de gebruiksvergunning. Het is echter net een supermarkt. Ook daar kan het wel eens bommetje vol zijn maar valt het alsnog (ruim) binnen de vergunning.

Ikzelf ben geen voorstander van tijdssloten. Om de doodeenvoudige reden dat de zaken die je aanhaalt betaalde activiteiten zijn, zwemmen is een onbetaalde en onbeperkte activiteit. Met het invoeren van lagere maximums door tijdssloten, ga je heel veel mensen (met name met (jonge) kinderen) teleurstellen. Sommigen hangen de hele dag in de Aqua Mundo. Dus nee. Geen voorstander van.
De wedervraag die ik dan stel is het een betaalde activiteit door het gelimiteerd aanbod. Er zijn maar 8 bowlingbanen, 15 waterfietsen en 3 tennisbanen beschikbaar. Om minder mensen teleur te stellen is het mogelijk dit te reserveren (tegen betaling).
Als de Aqua Mundo met een reserveringsysteem werkt met een max aantal gebruikers (en dit ook op een portal laat zien) kunnen mensen beter inschatten wanneer voor hun een geschikt moment is om te gaan zwemmen. Als voorbeeld Ik kan me voorstellen dat de aqua mundo voor iemand met een kind met een autisme spectrum diagnose het bijvoorbeeld zo ook fijner is dan maar op goed geluk gaan zwemmen.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Op de bowling na is de rest van de activiteiten zelden tot nooit volgeboekt. Ook niet bij volle parkbezetting. Als tijdssloten worden ingesteld om drukte te beperken, betekend dat minder mensen tegelijk in de Aqua mundo en betekend dat altijd dat mensen dus korter en minder kunnen zwemmen als dat men zou willen. En dat betekend weer teleurstelling bij de mensen. Dus nee.

Iedereen die nu wil zwemmen kan zwemmen. Dat is de insteek en zou de insteek ook moeten blijven…. Geen maximus.

Een tijdsindicator kan je sws online zetten. Uit ervaring weet men exact wanneer het rustig of druk is. Een online teller kan ook helpen. Maar een reservering? Nee. Dat geeft weer verplichtingen. Iets wat je op vakantie niet wenst
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
pinatorq
All-in
All-in

Bericht door pinatorq »

Als mensen rustig willen zwemmen moeten ze op de aankomstdag ‘s avonds gaan zwemmen of doordeweeks
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

Heijderbos 09, 23, 24
Meerdal 21
Kempervennen 22
Vossemeren 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
bommetje
All-in
All-in

Bericht door bommetje »

pinatorq schreef: 25 apr 2023, 14:09 Als mensen rustig willen zwemmen moeten ze op de aankomstdag ‘s avonds gaan zwemmen of doordeweeks
Dat is wel erg zwart/wit gedacht. Mijn referentiekader is misschien een stuk kleiner dan andere hier. Maar mijn meest recente ervaring is het volgende:
vrijdag 11:30 - 16:30. Te druk lange wachtrijen bij Aquaracer ophopingen bij de WW en niet mogelijk om ongestoord te zwemmen in golfslagbad/sprudelbad/buitenbad
zaterdag: 16:30 - 18:30: Beter dan vrijdag maar nog steeds lang wachten op duo banden. druk bij grote glijbaan wachtrij tot halverwege trap, Aqualoop gemiddeld 10-15 man voor je.
Zondag: 12:30 - 13:45 Drukker dan vrijdag daarom ook na iets meer dan uurtje naar huis
Maandag: 10:00 - 15:00 eerste half uurtje ging het. Daarna werd het gestaag drukker tot het net zo druk was als vrijdag. Spullen gepakt nog wat gegeten op het park en naar huis gereden.

Doordat ik zaterdag in de avond ben gaan zwemmen en maandag al meteen bij opening dacht ik al de daluren te zitten. Maar zelfs die waren toch voor mij te druk. Waarschijnlijk onstaat een groot deel van de wachtrijen ook door de stoplichten bij de glijbanen. Ik ben vast een oude zak van 45 maar wat is er mis met tot 10 tellen en dan gaan. Zeker het verkeerslicht bij de Aquaracer is dus danig opgesteld dat het vertragingen veroorzaakt.
pinatorq
All-in
All-in

Bericht door pinatorq »

Mijn ervaring weekend van 14 april Bispinger Heide

Vrijdag 18:30-20:30 je kon een kanon afschieten zo rustig
Zaterdag 11:00-14:00 goed druk maar wel te doen
Zondag 18:30-20:00 niet zo heel druk ongeveer 3-5 pers wachten bij glijbaan
Maandag 10:30-13:30 normale drukte hetzelfde als zondag
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

Heijderbos 09, 23, 24
Meerdal 21
Kempervennen 22
Vossemeren 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
AMFVLOGS
All-in
All-in
Like! Gekregen: 63 keren
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

bommetje schreef: 25 apr 2023, 14:39
pinatorq schreef: 25 apr 2023, 14:09 Als mensen rustig willen zwemmen moeten ze op de aankomstdag ‘s avonds gaan zwemmen of doordeweeks
Dat is wel erg zwart/wit gedacht. Mijn referentiekader is misschien een stuk kleiner dan andere hier. Maar mijn meest recente ervaring is het volgende:
vrijdag 11:30 - 16:30. Te druk lange wachtrijen bij Aquaracer ophopingen bij de WW en niet mogelijk om ongestoord te zwemmen in golfslagbad/sprudelbad/buitenbad
zaterdag: 16:30 - 18:30: Beter dan vrijdag maar nog steeds lang wachten op duo banden. druk bij grote glijbaan wachtrij tot halverwege trap, Aqualoop gemiddeld 10-15 man voor je.
Zondag: 12:30 - 13:45 Drukker dan vrijdag daarom ook na iets meer dan uurtje naar huis
Maandag: 10:00 - 15:00 eerste half uurtje ging het. Daarna werd het gestaag drukker tot het net zo druk was als vrijdag. Spullen gepakt nog wat gegeten op het park en naar huis gereden.

Doordat ik zaterdag in de avond ben gaan zwemmen en maandag al meteen bij opening dacht ik al de daluren te zitten. Maar zelfs die waren toch voor mij te druk. Waarschijnlijk onstaat een groot deel van de wachtrijen ook door de stoplichten bij de glijbanen. Ik ben vast een oude zak van 45 maar wat is er mis met tot 10 tellen en dan gaan. Zeker het verkeerslicht bij de Aquaracer is dus danig opgesteld dat het vertragingen veroorzaakt.
Er is niets mis met tot 10 tellen maar het stoplicht is een verplichting bij de glijbaan. De zelfde glijbaan staat op meerdere parken en vorig jaar bij bispingen stond die uit en dook iedereen achterelkaar erin, dat is bij deze glijbaan ook makkelijk mogelijk, zelfs zonder band. Het tellen zou kunnen maar dan moet personeel dat doen zoals op Allgau bij de krater. daar tellen ze tot 30 want de stoplichten werken niet goed en er moet iemand bij staan.
Om 10 uur in de ochtend is het soms rustig maar vaak ook erg druk. daluren zijn rond etenstijd, dan is het vaak rustig en een uur voor ze dicht gaan dan is het een leegloop en heerlijk rustig.
Bezoek ons YouTube kanaal www.youtube.com/@amfvlogsNL voor echte Center Parcs Vlogs.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Ikzelf vind veiligheid belangrijker dan wachttijden. Ja het is soms druk. Maar absoluut niet drukker dan voor Corona. Eerder rustiger. Wellicht zijn we war verwend met de corona maatregelen toendertijd dat het rustiger was. Maar vergeet niet dat juist die tijdssloten en beperkte toegang de reden was voor veel annulaties.

Of we echt terug moeten willen naar reserveren en een laag aantal personen per tijdsslot vind ik wel heel erg ver gaan om het rustiger te krijgen. Zoals gezegd, dan ga je een hele hoop mensen dusdanig teleurstellen dat ze van het verblijf afzien of niet meer gaan boeken. Dan wordt het zo rustig dat reserveren niet meer nodig is :mrgreen: Gekheid natuurlijk, maar CenterParcs draait bij veel gasten juist om de Aqua Mundo. Dus niet zo gek dat het druk is. En ja dan moet je wel eens een paar minuten wachten. So be it.

Ik ben trouwens ook een oude zak van 45 ;) maar dat terzijde
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
Eveliefje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 7 keren
Like! Gekregen: 5 keren

Bericht door Eveliefje »

bommetje schreef: 25 apr 2023, 14:39

Wij zijn er ook deze week + weekend en hebben vrijdag gezwommen van 18-20.15 prima te doen. Wachten bij de banden moet je al snel maar als er 3 voor je op een band stonden te wachten was het veel en bovenaan dan ook nog een paar
viel echt mee.

Zondag gezwommen van 17-19.15 zelfde drukte als vrijdag en vonden wij ook erg meevallen en bestempelen het als vrij rustig.

Bij de Eemhof weleens een rij van een half uur gezien voor de bandenglijbaan met hekken en al er naar toe geleid....daar is dit niks bij.

Morgen gaan we weer een kijkje nemen in het zwembad, ben benieuwd ik verwacht veeeeeel meer drukte. Parkeer plaats c staat 3x zo vol als van het weekend!!!

Ik zou geen tijdslot willen op de aquamundo, beetje vrijheid en niet teveel op de klok plannen...het is vakantie.

En vroeger bleven we inderdaad hele dagen in de aquamundo toen de kinderen klein waren. Dat was heerlijk!
Groetjes, Evelien
Duppie
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 102 keren
Like! Gekregen: 71 keren

Bericht door Duppie »

Nee ik zou ook geen tijdslot meer willen, hoewel ik het in coronatijd echt heerlijk vond idd lekker rustig.
Maar je moet bij cp echt alles al plannen, dus ik vind het wel fijn om iig voor het zwembad dan alle opties open te hebben ;-)

En idd op aankomstdag voor inchecktijd of juist rond inchecktijd is het vaak rustig.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Rond de orry show vaak ook.
En etenstijd grofweg 17-19
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 319 keren

Bericht door mrs Marian »

Om gelijk met mijn antwoord te beginnen nee ook voor mij geen tijdssloten voor de Aqua Mundo.

Ik begrijp wat Bommetje zegt over hun ervaring in de corona tijd. Zelf hebben wij het ook als heerlijk rustig ervaren met 10 x achter elkaar van de glijbaan gaan zonder iemand voor je. Stoelen genoeg om te kiezen waar je wil zitten en een bubbelbad zonder nog een extra rondje te hoeven lopen.

Maar het plannen om te kunnen/mogen gaan zwemmen woog toch zwaarder in de negatieve zin. Wij plannen niet graag op vakanties, doen iets of juist niet wanneer wij er zin in hebben. Gewoon lekker spontaan bedenken ik wil nu zwemmen en gaan. Ik vind het al jammer dat je vaak niet spontaan kan eten ergens omdat het volgeboekt is.

En drukte meter dat zou wel een mooie toevoeging zijn volgens mij.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Plaats reactie

Terug naar “Action Factory”