Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

Ik ga naar Center parcs en neem mee...

Praatje & gezelligheid of een spelletje, het kan allemaal in de Action Factory.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 321 keren

Re: Ik ga naar Center parcs en neem mee...

Bericht door mrs Marian »

Bij ons verschild het veel in welk type cottage we verblijven of met hoeveel personen we zijn.
Ik nam/neem wel een verlengsnoer/contactdoos mee. vaak zitten de stopcontacten net even te ver weg.
MAAR ook al mee gemaakt dat je ze kan lenen op het park.

Verder handdoeken als we geen hotelservice hebben.
Een bakplaat als we met een groep zijn.
En soms de frituurpan omdat de jeugd graag snackt (bitterballetje enz.) later op de avond, en deze vrij prijzig zijn in de horeca.
Wc verfrissen, Kaarsje, kaartspel.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Ou-Tannu
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door Ou-Tannu »

even een greep uit t lijstje naast je standaard artikelen van (bad)kleding, verzorgings artikelen.

verlengsnoer ( zo`n oprol ding met 5 meter snoer )
2 / 3 wegsplitter voor het stopcontact ( en dan wel de moderne veilige variant ;) )
Chromecast  ( of Kodi speler met 4TB HDD, hopelijk niet meer nodig met "kwaliteits wifi en Plex )
koptelefoon voor als ik later op de avond nog een stukje muziek wil luisteren
onbekende jaartallen: HH, EH, PZ,
HB: '16
VM: '17,'18,'19,'23
KV: '23
adinda
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door adinda »

Wij nemen eigenlijk altijd iets mee voor in bad (lekker geurtje oid)
Verlengsnoer
Contactgrill (voor hamburgers, tosti's, etc.)
Gourmetstel
Ipad voor films etc.

Ik zie hier vaker voorbij komen dat mensen een chromecast meenemen maar hoe doe je dat dan op de tv van CP? Wij hebben er zelf ook een maar die moet je toch aansluiten op je Wi-Fi netwerk gaat dat dan wel op het Wi-Fi van CP?
Saturnus
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Saturnus »

Ik zie hier vaker voorbij komen dat mensen een chromecast meenemen maar hoe doe je dat dan op de tv van CP? Wij hebben er zelf ook een maar die moet je toch aansluiten op je Wi-Fi netwerk gaat dat dan wel op het Wi-Fi van CP?
Inderdaad, je moet het maar even weten en hier de oplossing:

Je gebruikt je smartphone of tablet om in te loggen op het WiFi-netwerk van Centerparcs en je zet de mobiele data uit (WiFi staat aan).
Je zet je mobiele hotspot aan op je smartphone of tablet.

Je hebt nu een eigen netwerk gecreëerd in jouw cottage.

Stop jouw Chromecast (of ander streaming device) in een HDMI-poort
van de TV in jouw cottage.
Maak verbinding met jouw Chromecast via het nieuwe netwerk, inloggen en klaar is Kees. Je kunt nu streamen vanaf welk apparaat dan ook wat verbonden
is met het nieuwe netwerk.

Let wel op dat streamen qua snelheid afhankelijk is van de snelheid van de verbinding die je hebt. Je zult via de "gewone" gratis WiFi in de cottage niet kunnen streamen. Daartoe dien je streaming WiFi bij te moeten boeken via
Centerparcs.

Wil je kunnen streamen buiten Nederland en tóch naar jouw eigen Nederlandse programma's willen kijken, dan zou je kunnen overwegen een ip-changer te installeren. Maar vanwege copyright is dit niet legaal.
De mooiste bungalowparken in Europa
Ou-Tannu
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door Ou-Tannu »

Saturnus schreef: Inderdaad, je moet het maar even weten en hier de oplossing:

Je gebruikt je smartphone of tablet om in te loggen op het WiFi-netwerk van Centerparcs en je zet de mobiele data uit (WiFi staat aan).

Maak verbinding met jouw Chromecast via het nieuwe netwerk, inloggen en klaar is Kees. Je kunt nu streamen vanaf welk apparaat dan ook wat verbonden

Let wel op dat streamen qua snelheid afhankelijk is van de snelheid van de verbinding die je hebt. Je zult via de "gewone" gratis WiFi in de cottage niet kunnen streamen. Daartoe dien je streaming WiFi bij te moeten boeken via
Centerparcs.

Wil je kunnen streamen buiten Nederland en tóch naar jouw eigen Nederlandse programma's willen kijken, dan zou je kunnen overwegen een ip-changer te installeren. Maar vanwege copyright is dit niet legaal.
VPN service ;)  alleen tja blijft een grijze wolk..

en verder ga ik dit jaar eens kijken hoe goed Plex Media Server er mee overweg wil met het WiFi :)
vooral het "Transcode stukje" kan nogal nuttig zijn.. werkt al vanaf 0.2mbit.. alleen tja dan heb je het ook over een resolutie van 160pixels breed :D
onbekende jaartallen: HH, EH, PZ,
HB: '16
VM: '17,'18,'19,'23
KV: '23
adinda
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door adinda »

Saturnus schreef: Inderdaad, je moet het maar even weten en hier de oplossing:

Centerparcs.

Heel erg bedankt voor de uitleg! Dan toch maar de chromecast mee naar het park  :)
verena
All-in
All-in

Bericht door verena »

Is de gewone wifi sterk genoeg om een filmpje te bekijken op YouTube ons dames doen dit nogal graag op hun tablet  :)
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Toen wij laatst in Les Ardennes waren hebben wij netflix op de wifi van centerparcs gestreamd van samsumg mobiel naar de samsung smart tv.
nicole74
All-in
All-in

Bericht door nicole74 »

We zitten momenteel op de Kempervennen het gratis internet is ellendig, we hebben een streaming kaart gekocht en ook dit werkt niet voor te streamen, internet werkt wel beter, het zijn trouwens de gewone oude kaarten wat je krijgt is niks speciaals aan te zien dat het streaming is.
Groetjes Nicole
nicole74
All-in
All-in

Bericht door nicole74 »

Oja en verder nemen we nog mee:

Steckerdozen die kan je nooit genoeg hebben.
Harde schijf met series erop voor het geval zoals in België je ellendige tv kanalen hebt.
Gameboys
Laptops.
Eigen kussens.
Luchtmatras voor partner, slaapt thuis nml op luchtwisselmatras.
Lucht hielwig kussen.
Soms een wekker, meestal zit die wel in de cottage.
En ALS er nog plaats over is in de auto de airfryer.
Rekken voor rondom de tuin zodat de honden er niet vandoor gaan.

En dan nog alle kleren, handdoeken, sondevoeding,bijvoeding, stoma materialen enz. Dus een aardig volle auto.

De meeste boodschappen bestel ik in vooruit bij een pickup point die ga ik nadat we alles hebben opgeruimd bij aankomst, ophalen scheelt een hoop.
Groetjes Nicole
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Een verlengsnoer. De stopcontacten zitten vaak op onhandige plaatsen dat het snoer van het apparaat dat we gebruiken niet lang genoeg is.
Ik neem dan ook een verlengsnoer mee met meerdere stopcontacten. Dan kunnen er ook meerdere opladers tegelijk gebruikt worden.
BaVe01
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door BaVe01 »

Ook hier breng ik wat leven in de tent. Ik ga maandag naar Center Parcs Park Eifel (D) en ik neem o.a. mee:
- Stekkerdozen, zeker 3 stuks.
- Mediabox met tv-series en films, altijd handig.
- Airfryer, tegenwoordig onmisbaar.
- Voldoende eten en drinken voor de eerste 3 dagen, daarna kijk ik wat de plaatselijke Lidl biedt.
- Laptop en een boek, zodat vervelen geminimaliseerd wordt.
- Misschien een ventilator, maar dat kan ook thuisblijven vanwege lagere temperaturen dan in Oost-Nederland.
- Voldoende kleding, passend voor 19 tot 26 graden, van zonnig weer tot onweersbuien.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Waar we voorheen heel vaak een bakplaat voorbij zagen komen neemt de airfryer het nu over.
Ik ben niet bekend met dit apparaat maar ben wel heel benieuwd wat je er op vakantie dan zowel in maakt?
Een ventilator is zeker handig om mee te nemen.

Gaat de temperatuur daar echt omlaag? Hier in Nederland is het weer veranderd. Net nog met de buurvrouw een praatje er over dat het even een dipje krijgt en daarna weer warm word.
BaVe01
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door BaVe01 »

Beste mrs Marian,

Een Airfryer is als het ware de nieuwe generatie van de heteluchtoven, dat men gewoon op het aanrecht kan zetten. Het verbruikt geen gas, maar wel elektriciteit. Met een Airfryer binnen handbereik kan het sowieso een friteuse (NL)/ frietketel (BE) vervangen, dus friet en allerlei snacks kunnen er in. Ook kan het gebruikt worden voor o.a. aardappelschijfjes, -dobbelsteentjes en -krieltjes, waardoor de koekenpan kan blijven liggen. Sommige soorten vlees kunnen hier ook in worden gebakken. Het voordeel hiervan is dat wat er in gebakken wordt, minder vet bevat dan wanneer er gebruik wordt gemaakt van een koekenpan of friteuse/frietketel. Wij nemen de Airfryer al sinds 2018 standaard mee, omdat wij er simpelweg veel profijt van hebben.

Weersverwachting voor Gunderath (het dorp waar Park Eifel ligt):
Maandag 15.8. Zon met kans op onweersbui, max. 24 graden.
Dinsdag 16.8. Veel zon, max. 26 graden.
Woensdag 17.8 Een kopie van maandag, max. 23 graden.
Donderdag 18.8. Veel regen verwacht, max. 19 graden.
Vrijdag 19.8. Zon met kans op een bui, max. 20 graden.
Zaterdag en zondag; Zon met bewolking, max. 22 graden.
Bron: buienradar.com, vandaag om 18:22 opgehaald. Let wel: de werkelijke weersverwachtingen kunnen natuurlijk in de loop der tijd afwijken.

In mijn woonplaats in Twente (Oost-NL) blijft de dagtemperatuur tot woensdag steeds boven de 25 graden.
AMFVLOGS
All-in
All-in
Like! Gekregen: 63 keren
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Wij komen ook uit Twente, en idd er komt vanaf zondag wel regen maar de temperatuur zakt niet veel wel wordt het heel broeierig.

Wij gebruiken de airfryer al tig jaren vanaf het eerste model, geen spijt van maar op vakantie gaat die niet mee. Tegenwoordig zie je heel vaak dat ze de mobile airco al meenemen! Boodschappen nemen we ook niet veel mee behalve de blikjes fris dat gaat wel mee, de rest zien we daar wel.
Plaats reactie

Terug naar “Action Factory”