Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

Wat zijn jouw favoriete parken en/of cottages ?

Praatje & gezelligheid of een spelletje, het kan allemaal in de Action Factory.
belinda
Administratief Medewerker
Administratief Medewerker

Re: Wat zijn jouw favoriete parken en/of cottages ?

Bericht door belinda »

Les Trois Forets - door het totaalplaatje, mooie cottages, veel natuur en mooi centrum/kindergedeelte.
Erperheide- echt Center Parcs gevoel en ontzettend lief peroneel
Bostalsee- Prachtig park , nieuw maar wel met sfeer
Bispinger Heide- een echte Original Center Parcs , mooie natuur, leuk zwembad
Hoch Sauerland- Gezellig centrum en ik ben gewoon gek op de omgeving
Le Lac dáilette- Geen Center Parcs gevoel, maar super zwembad en zowel strand als bos op een park
De Kempervennen- Ontzettend veel te doen op het park, veel groen
Het Meerdal- Gezellig, veel dieren op het park, echt Center Parcs gevoel
De Vossemeren- Prachtig meer, leuk centrum, Beauty centrum is heerlijk, zwembad voelt een beetje krap.
De Huttenheugte- Leuk adventure Island, gezellige Action Factory.
De Eemhof- Heerlijk park , nadeel is voor mij de drukte in het zwembad.
Port Zelande- Mooie haven, dicht bij het strand, leuke Action Factory.
Park Zandvoort- Ik vind het te dicht bij de bewoonde wereld om een vakantie gevoel te krijgen.
Limburgse Peel- geen vakantie gehad, wel bezocht vanaf Het Meerdal , de reden is dat ik dan liever op Het Meerdal zit als ik toch die kant op ga voor een verblijf.
annerie
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door annerie »

Onze top 3.
1. Erperheide
2. Meerdal
3. Huttenheugte

Onze voorkeur gaat echt naar de Original Center Parcs parken.
vorig jaar naa Port Zelande geweest, leuk en gezellig maar mis echt iets.
van de winter naar Hochsauerland, ben benieuwd!
wela72
All-in
All-in

Bericht door wela72 »

1. kempervennen
2. meerdal
3. zandvoort
4. port zelande
5. erperheide
6. heijderbos
7. eemhof
8. huttenheugte
9. limburgse peel
10.sandur
verena
All-in
All-in

Bericht door verena »

heb er nog maar 2 gedaan maar bij deze

1 erperheide ( blijft voor ons een toppark)
2 vossemeren
lientje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 50 keren
Like! Gekregen: 46 keren

Bericht door lientje »

lientje schreef: 1 Meerdal
2 Vossemeren
3 Kempervennen
4 Heijderbos

Over paar weken gaan we naar Erperheide dus misschien dan weer andere samenstelling.
Eigenlijk vind ik 1 en 2 allebei leuk, aqua mundo van Vossemeren vind ik mooier dan Meerdal maar Meerdal vind ik het park en de plaza gewoon mooier vandaar die nog op 1
Zal hem weer even aanpassen

1 Meerdal
2 Vossemeren
3 Erperheide
4 Kempervennen
5 Heijderbos

Erperheide in oktober gedaan en eigenlijk zijn de 3 parken allemaal op 1. Erperheide heeft ook een heel mooi zwembad, vond alleen de rotspartijen erg onhandig, en de grote Baluba was ook erg mooi, alhoewel mijn zoon die van Meerdal ondanks dat hij klein is ook megaleuk vind.
Michel73
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Michel73 »

1 Erperheide
2 Hochsauerland
3 Eifel
4 Huttenheugte
5 Meerdal
6 Port Zelande

Erperheide op 1 voor het mooie zwembad en de grote baluba. Hochsauerland en Eifel op 2 en 3 voor de mooie omgeving. Huttenheugte, Meerdal en Port Zelande zijn alle 3 Ok. Andere parken zijn we nog niet geweest. 19-12 gaan we naar de Eemhof. Ik ben benieuwd.
peer
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 8 keren
Like! Gekregen: 4 keren

Bericht door peer »

Onze favorieten zijn :
1 het Heijderbos
2De Vossemeren
3De Kempervennen
4Erperheide
5Het Meerdal
Some days are better than others
KV 12/2005,12/2006,05/2007,12/2008,04/2012,12/2012,12/2014,12/2015,11/2016,03/2017,02/2018,12/2019,08/2020
HB 08/2009,05/2011,04/2013,07/2013,08/2014,08/2015,12/2016,07/2017,08/2017,06/2018,04/2019,08/2019,12/2020,05/2021.08/2021,05/2022
VM 12/2008,03/2010,05/2010,12/2010,08/2011,07/2012,12/2013,03/2016,12/2017,08/2018,
EP 12/207,05/2019
MD 12/2011
HH 08/2010
HS 08/2014
Reginald40

Bericht door Reginald40 »

1. Het Heijderbos, heerlijk ligging, veel bossen, leuk voor mijn hondje. Voorziening op het park is TOP!
2. Limburgse Peel, mooie ligging, veel privacy in de tuin, een park voor rustzoekers.
3. De Eemhof, mooie park, echt heerlijk, vooral 4persoons VIP cottage aan het water is echt geweldig.
4. De Kempervennen, mooie park, iets te massaal maar leuk.
5. Port Zelande, leuk park voor in de zomer maar in de winter is dit park niet geschikt om vakantie te houden wegens harde wind en gure weer.
6. Het Meerdal, mooie park maar nog niet gelogeerd maar wel gezwommen daar, geweldige voorziening.
7. Park Zandvoort, minste park voor mij, het is echt kleinschalig en is aan de bewoonde wereld dus vakantie gevoel zal ik daar niet hebben, vooral in de winter kan het koud en heel guur zijn.

Komende tijd ga ik naar Les Ardennes, Bostalsee en De Huttenheugte toe, de lijst kan hierdoor kunnen veranderen.
loulou
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 259 keren
Like! Gekregen: 138 keren

Bericht door loulou »

Mijn favoriete parken:

1. Port Zélande, cottagenummer 845, zit een verhaal achter
2. Kempervennen, cottagenummer 895 een fijne cottage met een geweldige ligging.
3. Heijderbos
4. Huttenheugte
Groetjes,
Loulou
Astrid Peter
All-in
All-in

Bericht door Astrid Peter »

Onze favorieten zijn:

Op nr. 1 staat met top: De Huttenheugte huisje 536 (viscottage die vaak al maanden van te voren volgeboekt is  :( )
Op nr. 2: Kempervennen
Op nr. 3: Parc Sandur
Op nr. 4: Vossemeren
Op nr. 5: Heijderbos
Op nr. 6: Meerdal
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Intussen al wat jaren geleden dat ik hier mijn top 3 postte, en intussentijd toch wel wat veranderd doordat we meer parken hebben gedaan op die tijd.

1) Villages Natures (2p Coocoon vip cottage, geen voorkeur voor specifieke nummer daar we er nog maar ééntje gehad hebben en die was gewoon "standaard")
Voor ons als Centerparcs en Disneyland Paris liefhebbers gewoon de ideale mix vanwege de ligging. De cottages zijn het beste van het beste met alle luxe en gaven echt een "wow" gevoel toen je de eerste keer binnen kon rondkijken. De foto's online doen ze echt geen eer aan, in het echt zijn ze nog veel mooier. De aqua dome is geweldig, heel mooi aangelegd met veel natuursteen, goed aanbod aan glijbanen en attracties, heel mooi aangelegd park met adembenemend uitzicht over het meer vanaf de boulevard en ook vanop de wandelroute die langs de muren van de aqua dome gaat.
Minpuntjes: de prijs (deze vind ik gewoon absurd, maar we zijn zo hoteldebotel verliefd op dit park dat we sowieso in de toekomst nog wel een keer aan deze tarieven gaan boeken) en het aanbod aan resto's wat voor ons niet compleet is. We missen een basic market café achtig iets waar je gezellig de hele dag door kan gaan zitten voor een drankje en hapje en een buffetrestaurant. Dit laatste wordt wel gecompenseerd door het gigantische aanbod in Disneyland Paris zelf.
Ondanks de minpuntjes, toch onze favoriet geworden. We hopen enkel dat we er volgende keer zitten zonder brandstofstakingen in Frankrijk want tijdens ons verblijf in November was de winkel heel slecht aangevuld hierdoor.  ::) Kunnen ze natuurlijk zelf niet veel aan doen maar het was vrij vervelend om uiteindelijk nog naar de grote Auchan te moeten in Val d'Europe voor basic spullen die ze normaal echt wel in de CP supermarkt hebben.

2) Erperheide (2p comfort appartement 429, deze heeft een vaatwasser, bubbelbad en sauna)
Onze all time favorite. Het was onze eerste Centerparcs vakantie wat zeker aan het gevoel zal bijdragen, maar voor ons is dit het complete plaatje. Supermooie Aqua Mundo met veel natuursteen, heerlijke jacuzzi buiten, een gezellige market dome, kleinschalig parkje en echt de original formule.
Minpuntjes: geen Nonna's of ander Italiaans resto en met z'n 2 zijn we altijd gebonden aan de appartementjes. Wat 2p vip cottages of eventueel exclusive zouden in onze mening niet misstaan.

3) Bois Aux Daims (geen specifieke cottagevoorkeur)
Heerlijke vakantie gehad in een 4p premium cottage, wegens 2p vip destijds volboekt. Prachtig weer en kunnen genieten van onze tuin met de hertjes die regelmatig voor je schuifraam staan. Een hele mooie dome met opnieuw veel natuursteen, zowel in de market dome als de aqua mundo en een heel goed aanbod qua restaurants. Het buffetrestaurant stak met kop en schouders uit boven die van NL en BE voor ons, echt enorm goede kwaliteit. Een aqua mundo met een heel compleet aanbod en heel leuke glijbanen, het park op zich is prachtig aangelegd met overal dieren, mooie wandel- en fietspaden, groot meer, ...
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
EnS83
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 48 keren
Like! Gekregen: 17 keren

Bericht door EnS83 »

Hierbij mijn top 6 van parken (ik heb deze 6 bezocht).

1. Hochsauerland - mooie ligging, prachtig zwembad met leuke glijbanen en stroomversnelling, veel voor kleine kinderen.
2. De Kempervennen - leuk zwembad met niet te heftige wildwaterbaan, de kinderboerderij, veel activiteiten, strand.
3. Port Zelande - heerlijke ligging, leuke market dome met speeltoestel voor kleine kinderen erin.
4. Heijederbos - leuke jungle, het zwembad wat minder leuk (de wildwaterbaan is mij veel te heftig), leuke activiteiten.
5. De Huttenheugte - niet echt mijn ding.
6. De Eemhof - helaas geen market dome, het zwembad vind ik minder leuk met dat golf/surfgebeuren, sfeerloos park.

Voor de brand had de Eemhof waarschijnlijk wat plekjes hoger gestaan.

Op het lijstje staat Erperheide of het Meerdal waar we eind dit jaar heen zouden willen.

Op Port Zelande hadden we een 4p vip cottage (nr onbekend) wat ons goed beviel. Op de Kempervennen vonden we de ruimte en de badkamer met groot hoekbad in de 6p Eden heel mooi, alleen de cottage was niet erg schoon, erg vochtig en rook vies.
Verblijven:
In het verleden (als kind zijnde): meerdere keren EH, HH, HS

Recent:
02/2017: HB 4p comfort
11/2017: KV 2p premium (gewonnen bij veiling)
08/2019: HS 6p comfort
11/2020: PZ 4p vip
06/2021: KV 4p Eden premium
11/2022: EP 6p vip
01/2024: MD 5p premium
12/2024 BS 4p vip
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 965 keren
Like! Gekregen: 723 keren

Bericht door mrs Marian »

Hoi EnS83,

Leuk dat je jouw top 6 heb geplaatst.
Ik ga ook mijn top 6 ook weer eens opnieuw plaatsen.
Mijn favorieten parken is in de jaren een beetje verschoven van volgorde namelijk.
Niet zozeer omdat ze slechter zijn geworden maar meer omdat we op meer parken zijn geweest waar we niet eerder waren.

1. Park Hochsauerland - echt vakantie gevoel buitenland en toch dichtbij. Mooie ligging, in de Aqua Mundo ontbreek er niks voor ons, Gezellige Market Dome, goede restaurants, mooie cottages en in de omgeving veel te doen. Voor ieder jaargetijde een fijn park
2. De Eemhof - nog steeds wel een lievelingetje van ons. Op een Market Dome na heeft dit park alles voor ons. Zeer uitgebreide Aqua Mundo. Aantrekkelijker in het voorjaar en zomer dan in de winter.
3. Park De Haan - mooie ligging. Leuke Market Dome, Zwembad bied veel en is ruim. In de voldoende te ondernemen.
4. Het Heijderbos - Terug in mijn lijst door de vernieuwingen. Bosrijke omgeving, man kan er heerlijk vissen, gezellige Market Dome, Jungle Dome is van toegevoegde aarde. Aqua Mundo heeft sinds de nieuwe duo racer meer te bieden.
5. De Kempervennen - Ruime Market Dome, Aqua Mundo vinden wij minder, goede ligging in de omgeving ook weer genoeg te doen. Restaurants hebben hier een mooie plekje in de Market Dome.
6. De Erperheide - gezellig kleiner Market Dome, fijn buiten terras, Frites Affairs heeft hier een mooie plek in de Market Dome. De Aqua Mundo is geweldig mooi en alles is er.

Het Meerdal - Limburgse Peel - De Vossemeren - Les Ardennes ook geweest ook leuk op hun eigen manier maar vallen net buiten mijn top 6.
Port Zélande trek op één of andere manier niet.

De Huttenheugte - Park Zandvoort - Les Trois Forêts en Villages Nature Paris staan op het lijstje om nog eens naar toe te gaan. De eerste twee hebben wel al wel een dag bezocht.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 214 keren
Like! Gekregen: 751 keren

Bericht door B767-300ER »

1) Het Heijderbos. Het park ademt nig echt de oude sfeer uit. De cottages zijn prima. De Market Dome wat klein, Aqua Mundo is prima en de bosrijke omgeving maakt het af. De 4P VIP Extra is voor ons de kers op de taart.
2) De Kempervennen. Maar dan wel de EDEN kant, of de nieuwe 2P VIP in zone 0/1. Mooi park met veel sfeer. Heerlijk wandelen in de Malpie. Market Dome niet onze favoriet. Oude cottages zijn net te krap.
3) Het Meerdal. Maar dan vooral door het park en de zeer ruime
Market Dome. De cottages zijn het, net als op de Kempervennen, net niet. De eekhoorns maken het af voor ons
4) De Vossemeren. Prachtig park in de stijl van het Heijderbos. Mooi bosrijk, prachtig meer en de Market Dome is prima. Helaas vonden wij het personeel wat minder aardig
5) De Huttenheugte. Mooie Market Dome, prima zwembad. In de omgeving is iets minder te doen. Ligging aan het meer is prachtig. Cottage op de landtong 450-453 het mooiste stuk.
6) De Eemhof. Ondanks dat we er regelmatig zijn geweest, en de Aqua Mundo geweldig is, is het het niet. Er komt net iets ander volk, het is er minder genoedelijk, de Square vind ik niet bijzonder en heb de laatste 2 keer teveel ellende gehad daar op het park met de (staat van de) cottage, buren en personeel.

Andere parken waar ik wel ben geweest zijn te lang geleden.
Eerdaags komt Erperheide erbij (mei 2022) en op de planning staan de Duitse Parken Bispinger Heide en Allgau. Wellicht dat dat de top weer omver gooit.
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 76 boekingen
Eigen Reserveringen:
21x HB, 14x VM, 11x KV, 7x MD, 6x HH, 4x EH, 1x EP, 1x BS (Totaal 65)
EP (03/25(66&67)), KV (06/25(68,69&70)), HB (08/25(71, 72,73&74)), MD (11/25(75)), HB (12/25(76))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
Plaats reactie

Terug naar “Action Factory”