Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] De Huttenheugte (Deel 6)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
PascalHH

Re: [Ervaringen & Vragen] De Huttenheugte (Deel 6)

Bericht door PascalHH »

Ik kom vanaf mijn jeugd al in de HH! Pure nostalgie voor mij en ik kom er nog ieder jaar altijd 1x.

Weet iemand wanneer ze gaan beginnen met het renoveren van de huisjes in de HH?
Reginald40

Bericht door Reginald40 »

[quote="PascalHH"]
Ik kom vanaf mijn jeugd al in de HH! Pure nostalgie voor mij en ik kom er nog ieder jaar altijd 1x.

Weet iemand wanneer ze gaan beginnen met het renoveren van de huisjes in de HH?
[/quote]

Ze gaan daar op De Huttenheugte in 2020 beginnen met renoveren.
mamanadientje
All-in
All-in

Bericht door mamanadientje »

Hallo,

Wij gaan eind aug een weekje naar HH, nu hebben we gekozen voor huisje 104. iemand toevallig foto's van de ligging?
Heeft dit huisje nog een redelijke ruime tuin met wat zon?
Of heeft iemand ervaring met huisje 159?
Bedankt alvast  8)
2011/2016:Limburgs peel 2012:Heijderbos 2006/2013/2016:Eemhof 2013: Kempervennen
2013/2015:Vossemeren 2013/2014/2015 Meerdal,2012/2014:Heijderbos 2014/2016:Erperheide 2014:Portzelande 2017: "Geboekt" Huttenheugde (mei) Eemhof (september)...
Kevin2019

Bericht door Kevin2019 »

Hoi allemaal,

Wij gaan in september naar de huttenheugte. Wij nemen onze hond en onze baby van tegen die tijd 4 maanden mee.

Ik ben op zoek naar een rustig gelegen premium cottage. Onze hond wil nog wel eens piepen of huilen als wij ervandoor gaan en onze kleine zal geluid maken :)

Welke (gerenoveerde) premium cottage is rustig gelegen, mooi uitzicht bijv het meer. Waarbij de buren zo min mogelijk last hebben van ons :)

En zijn er bijv ook vrijstaande mooi gelegen huisjes ?

Groet
Kevin
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Geen idee met hoeveel personen je wilt, maar 653 is een losstaande premium 6 persoons.

Verder alleen een losstaand VIP in zone 7 (ook een 6p). Cottage 793

Verder zit alles geschakeld. Houdt er rekening mee dat het grootste gedeelte van de Huttenheugte eind jaren 60 / begin jaren 70 is gebouwd en dat er dus weinig tot geen isolatie in de wanden zit én dat de meeste cottages nog enkel glas hebben. Dat komt geluid uit jouw cottage tgv de buren niet altijd ten goede. Weet dus waar je aan begint zeker als je hond lawaai maakt als je er niet bent..
Markboer10
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 1 keer
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door Markboer10 »

[quote="Kevin2019"]
Hoi allemaal,

Wij gaan in september naar de huttenheugte. Wij nemen onze hond en onze baby van tegen die tijd 4 maanden mee.

Ik ben op zoek naar een rustig gelegen premium cottage. Onze hond wil nog wel eens piepen of huilen als wij ervandoor gaan en onze kleine zal geluid maken :)

Welke (gerenoveerde) premium cottage is rustig gelegen, mooi uitzicht bijv het meer. Waarbij de buren zo min mogelijk last hebben van ons :)

En zijn er bijv ook vrijstaande mooi gelegen huisjes ?

Groet
Kevin
[/quote]

De huttenheugte zal voornamelijk pas in 2020 gerenoveerd worden dan pas worden huisjes gerenoveerd
Mark Boer
1x meerdal
B767-300ER

Mark,

Het kan ook zijn dat hij bedoeld dat de cottages premium op de Huttenheugte een aantal jaren geleden al aangepakt zijn.
De premium cottages op de HH en het MD vind ik zelf namelijk in veel betere staat als die op het HB en de KV. Zeker de badkamers. Deze zijn volgens mij eind jaren 2000-2010 nog eens onderhanden genomen.
Renovatie start in de loop van 2020 en duurt minimaal 2 jaar.

Groetjes Niels
BaVe01
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door BaVe01 »

Hastalapasta, hier is het antwoord voor 'mamanadientje',

Bungalow 104, een 4 Comfort type HH043, heeft waarschijnlijk geen ruime tuin. Volgens de plattegrond zou je gemakkelijk in de tuin van de buren kunnen kijken, met een woonoppervlak van 54 vierkante meter kan men de bungalows niet groot noemen. Ook is het blok van bungalow 104 dichtbebost (in augustus 2018 was ik daar nog geweest). Als u nog wijzigingen kunt maken, zou ik voor bungalow 875 kiezen. Deze staat nog vrij, is een hoekwoning, heeft meer ruimte (ook voor de zon) en biedt ook een prachtig uitzicht op het grote meer.

Het antwoord voor 'Kevin2019',

De hele zones 3, 4, 5 en grote delen van 6 en 7 zijn stammen direct uit het openingsjaar 1972. Er zijn heel weinig vrijstaande bungalows beschikbaar. De beste bungalows van 6 Premium type HH623, die mooi uitzicht op het meer bieden zijn de nummers 557 t/m 563, maar deze zijn gauw vol voor september 2019. U zou gezien uw reisgezelschap (ik ga uit van 2 volwassenen, 1 baby en 1 hond) ook kunnen kiezen voor 5 Premium type HH513 voor bungalow 511 of 513 (deze staan nu nog vrij). Deze liggen in blokken met minder bungalows naast elkaar.

De inrichting van de bungalows op De Huttenheugte stammen inderdaad nog van de periode 2006-2010, maar de meeste apparatuur (tv, keuken etc.) zijn wel nieuwer. Volledige renovatie van het park is pas vanaf 2020.
Park Hochsauerland 2005, 2009, 2010, 2013, 2015. Park Eifel 2006, 2008, 2022. Park Nordseeküste 2007, 2008. Limburgse Peel 2009, 2012, 2019. De Eemhof 2010, 2011. Bispinger Heide 2012. Les Ardennes 2014. Port Zélande 2010, 2014, 2021. Het Meerdal 2016, 2019. Park Zandvoort 2017, 2020. De Huttenheugte 2018.
erwinraasveld
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door erwinraasveld »

Wij gaan in september een midweekje.
Iemand ervaring met cottage nummer 718?

Dank en hoor het graag.
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

Hoi erwinraasveld,

Ik heb niet in de cottage gelogeerd, maar ben wel bij het rijtje 716-723 geweest en heb er ook foto's gemaakt.
erwinraasveld
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Hoi Mariëtte,

Zou je wat foto's hier neer kunnen zetten? Dank alvast  ;)
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

Hoi erwinraasveld,

Ik heb hier een paar foto's geplaatst.
erwinraasveld
Dagbezoeker
Dagbezoeker

[quote="Mariëtte"]
Hoi erwinraasveld,

Ik heb hier een paar foto's geplaatst.
[/quote]

Top! Dank je wel.
Keiko
All-in
All-in

Bericht door Keiko »

Review HH 01-07 t/m 05-07 2019

We verbleven een midweek in de huttenheugte. Ik heb dit park nooit eerder bezocht, maar tijdens het boeken heeft dit park me nieuwsgierig gemaakt. Dit is zo’n beetje het enige Nederlandse CP park (naast parc sandur) wat niet op een uur rijafstand is. Na 2,5 uur rijden inclusief files kwamen we aan in Dalen.

Het park
Een mooi park wat netjes onderhouden is. Op sommige stukken is het wegdek echt aan vervanging toe. Ik ben gewend dat de parken autovrij zijn, deze is dat echter niet. Maar ik heb hier geen hinder van ondervonden. Op LP lag de parkeerplaats naast de cottage, wat ik een nadeel vond. Hier zijn ze best afgelegen en heb je er geen last van. Er is wel altijd weinig plek op de parkeerplaatsen. Ik vond het overigens nog niet zo heel druk in het park, want de zomervakantie was nog niet begonnen.

Cottage
We verbleven in 248, een 4p comfort. De cottage was goed schoongemaakt en rook fris. Allemaal dus netjes en goed onderhouden. Alleen de badkamer kon wel een opknapbeurt gebruiken. Betegeling van het bad was niet helemaal netjes meer, en de deur mocht wel weer een likje verf. Opvallend (vind ik), is dat deze cottage geen berghok heeft. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Hierdoor staat alles verspreid over de slaapkamers, en zo staat er bijvoorbeeld ook wat in de slaapkamerkast. Niet handig als je daar je kleding op wilt hangen. De cottage ligt op een hoek en is niet gelegen aan het grote meer, maar aan een kleiner meertje. Zeker geen verkeerde ligging, en binnen loopafstand van de Market Dome.

Market Dome
De market dome ziet er weer mooi uit, zoals ik gewend ben van CP. Deze MD beschikt over een deli food store, een redelijk vernieuwd en uitgebreide supermarkt. Zoals we gewend zijn, zijn de prijzen vooralsnog hoog. We waren van plan om te gaan eten bij pancakes, deze was echter gesloten op de donderdag en de vrijdag. Helaas.. een gemiste kans, het menu zag er goed uit. Dan maar zelf pannenkoeken gebakken in de cottage.

Aqua Mundo
Deze AM is in het echt mooier dan op de foto’s. In het golfslagbad waren er regelmatig hoge golven. En dit bad vond ik best ruim. Temperatuur vond ik wel aan de lage kant, alhoewel ik wel een koukleum ben. Ook is er een 25 meter bad met stroomversnelling. De WWB vond ik wat minder, ik kwam op sommige plekken amper vooruit. Ook is er een heuveltje voor een stuk tunnel. Je moet hier dus eigenlijk links uit komen. Maar mij over kwam dat ik rechts uit kwam, en voor het heuveltje vast kwam te zitten. Het is best wel een hoog heuveltje, dus ik moest er over heen klimmen (met moeite). Ik ben nog best lening, maar kan me voorstellen dat dit vervelend is als je rechts uit komt zoals mij. Dus de wwb heb ik maar 1x gedaan. De WWB was op de woensdag gesloten, hiervoor kregen we compensatie in de vorm van €5 vouchers per persoon. Dit vind ik erg netjes van CP, aangezien het maar een dag is dat de WWB gesloten was.  Wat me opviel is dat deze AM beschikt voor een droogcabine, dit is voor mij echt jeugdsentiment, want die had ik voor het laatst gezien op Erperheide. Op andere parken heb ik die verder niet gezien.

Omgeving
Er is genoeg te doen in de omgeving. Zo kun je naar plopsaland, wat naast het park ligt. Zelf zijn we een dagje naar Wildlands geweest. Bij de receptie kun je kaartjes met korting kopen, maar dit scheelt niet zoveel met een ticket via de website. Op de website kost het €22,50 voor volwassene en op cp was het geloof ik iets van €21,95. Maar zeker een aanrader om te bezoeken als je in de buurt bent.
Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de hunebedden. Er zijn genoeg hunebedden om te bezoeken, vanaf 25 min. rijden kun je al een bezoekje brengen hieraan.
Je kunt in Dalen naar Plus voor de boodschappen, of naar Coevorden voor andere supermarkten zoals jumbo en AH.

Natuur
Zoals altijd is de natuur prachtig in de parken. We kregen elke dag bezoek van diverse soorten ganzen en eenden met jongen. Het is ook een walhalla voor vogelspotters. Eksters, koolmezen, roodborstjes, gaaien, noem maar op. Dat maakt CP extra leuk! Ook nog wat eekhoorntjes gezien. Ook is dit park zeer geschikt voor vissers, en zijn er vissteigers aanwezig op het park.

Conclusie
CP-original parken stellen me nooit teleur, zo ook dit park niet. Cottages zijn verouderd, al vind ik dit geen probleem, wat het is wel echt “typisch” CP dus vind ik het eigenlijk wel een beetje bij CP horen. Gelukkig staat er ook een renovatie gepland, ik ben hier zeer benieuwd naar. Ik hoop dan ook dat het douchegordijn vervangen wordt.  Ook op het park is er genoeg te doen en kun je je prima vermaken in de AM. Dan is een midweek altijd te kort. Dit park is dan ook geschikt om te verblijven mocht je naar wildlands willen gaan, want het is best lang rijden voor een dagje weg, dan kun je beter verblijven op de huttenheugte! Helaas heb ik geen activiteiten en restaurants kunnen uitproberen, naast grabber joe’s. Ik zou dus zeker (vaker) terug willen komen om dit te doen.

Ik kan dit park iedereen aanraden want er is genoeg te doen en te zien voor jong en oud.

Tot de volgende keer in een CP park!
EH '05
MD '16 - KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20
B767-300ER

Zeer herkenbare ervaring. Mij heeft HH ook positief verrast. De schoonmaak daar was de beste van de CP parken.

Het ontbreken van een berghok herken ik ook. Heeft het Meerdal met sommige 4p cottages ook last van.
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”