Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

Welk CP-park past bij mij? (deel 3)

Hier vind u het archief van het topic adviesforum.
maria
All-in
All-in

Re: Het -Welk CP-park is wat voor mij?- topic (deel 3)

Bericht door maria »

Heijderbos is erg leuk voor kids in die leeftijd, mooi zwembad en jungledome. Erg leuk. Eden VIP mooie huisjes, de andere cottages oud.
Kempervennen heeft een mooi groot zwembad maar verder geen jungledome. Toch ook een aanrader vinden wij. Succes met uw keuze.
angelke344
All-in
All-in

Bericht door angelke344 »

Allereerst een Fijne Kerst.
Eventjes jullie hulp nodig.
Welk park zouden jullie aanraden om naartoe te gaan met de Belgische krokusvakantie(maart 2019) met een kind van 9 en 16.ik twijfel tussen de Eemhof en Vossemeren.Dit zijn de parken wazr we nog nooit naartoe geweest zijn.Graag jullie mening.
Grtz Angel
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Heijderbos is denk ik erg leuk en anders zou ik voor de Vossemeren gaan met kids in die leeftijd.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 452 keren
Like! Gekregen: 364 keren

Bericht door mrs Marian »

angelke344 schreef: Allereerst een Fijne Kerst.
Welk park zouden jullie aanraden om naartoe te gaan met de Belgische krokusvakantie(maart 2019) met een kind van 9 en 16.ik twijfel tussen de Eemhof en Vossemeren.Dit zijn de parken wazr we nog nooit naartoe geweest zijn.Graag jullie mening.
Grtz Angel
Ik vind De Eemhof een leuk park voor die leeftijd. De fowrider en de turbo twister zijn erg leuk voor deze leeftijd.
In de action factory kan je wandklimmen.

Is de voorkeur voor een market dome dan is De Vossemeren een plus. Dat is wat je bij De Eemhof mist.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
angelke344
All-in
All-in

Bericht door angelke344 »

Hoe zit dit dan als je geen Market dome hebt?heb je daar geen supermarkt en eetgelegenheden?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 452 keren
Like! Gekregen: 364 keren

Bericht door mrs Marian »

angelke344 schreef: Hoe zit dit dan als je geen Market dome hebt?heb je daar geen supermarkt en eetgelegenheden?
Zeker wel. Alles is er. Het grand cafe, evergreenz, supermarkt, frituur, nonna's, fuego, shop. Dit is in de market square. Ik vergelijk het met zuid Frankrijk. Met tropische planten en bomen. Een deel loopt overdekt naar elkaar onder een soort van overkapping. Ook is er een Action factory, een amusementen hal met de bowling en klimmuur, spellen, escape room, en de show is hier.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

angelke344 schreef: Hoe zit dit dan als je geen Market dome hebt?heb je daar geen supermarkt en eetgelegenheden?
Een ander voordeel is dat je van de ene winkel naar de andere kunt zonder buiten te moeten.
Je kunt van de Toys & Souvenirs helemaal tot aan de Snacks en  Aqua Mundo raken
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

angelke344 schreef: Allereerst een Fijne Kerst.
Grtz Angel
Qua park zou ik zeggen vossemeren maar gezien de periode zou ik dan weer Eemhof zeggen omdat Vossemeren héél druk gaat zijn als je in een Belgische schoolvakantie gaat.
Als drukte voor jullie geen probleem is, zou ik Vossemeren aanraden. als je liever iets rustiger hebt denk ik dat je met Eemhof veiliger zit. Daar is het ook vaak druk door daggasten maar ik denk niet dat dat opweegt tegen de drukte van een Belgisch park in een Belgische schoolvakantie.
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
Stukchocolat

Bericht door Stukchocolat »

Onze dochter van 5 is verzot op de Baluba van Erperheide.

Zijn er nog andere parken met een even grote en uitgebreidde Baluba? Die van Lac d'Aillette viel tegen, Les Ardennes viel helemaal tegen toen er nog niks af bleek, en ook een Action Factory (bijv. Port Zélande) is niks voor haar.

Graag jullie ervaringen!
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

Stukchocolat schreef: Onze dochter van 5 is verzot op de Baluba van Erperheide.

Zijn er nog andere parken met een even grote en uitgebreidde Baluba? Die van Lac d'Aillette viel tegen, Les Ardennes viel helemaal tegen toen er nog niks af bleek, en ook een Action Factory (bijv. Port Zélande) is niks voor haar.

Graag jullie ervaringen!
Discovery Bay in Vossemeren is ook top, dit is een grote indoor pirateneiland speeltuin.
Jungle Dome in Heijderbos is ook heel leuk, dat is een indoor jungle speeltuin maar deze is als ouder niet overzichtelijk (mits de beplanting ook in jungle-thema is).
Les Ardennes wordt wel knap, en zou nu eind dit jaar af moeten zijn (ma
sinds 2012:
10 x Erperheide * 9 x Vossemeren * 7 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 7 x P. Zélande * 4 x Sandur * 2 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x L. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 2 x Lommerb. * 1 x De Haan * 1 x Mooi Zutendaal * 1 x Eau Heure * 4xroompot
Garnaal
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Goede CP met peuter (2 jaar)?

Bericht door Garnaal »

Beste allemaal,

In juli zouden wij graag een weekje op vakantie gaan naar CP met een peuter van 2 jaar. Wij twijfelen momenteel tussen Le Lac d'Ailette, Les Trois Forets, Les Bois aux Daims, Park Allgau en Park Bostalsee. Kan iemand ons hun ervaringen met deze parken delen, in het bijzonder rekening houdend met de activiteiten beschikbaar voor een 2-jarig kereltje? Hoe is de kinderboerderij? Hoe is het kinder-doe-bad? Zijn er veel speeltuinen? Dewelke zijn jullie ervaringen in het algemeen met deze parken? Zijn er andere parken die we over het hoofd zien (België doen we liever niet, aangezien we daar wonen)? Welk park raden jullie het meeste aan voor een kindje van 2 jaar?

Alvast bedankt!
Timberg
All-in
All-in

Bericht door Timberg »

Hi Garnaal,

Van de genoemde parken ben ik alleen in park Bostalsee geweest, maar ik kan de wel vertellen dat de andere parken groter zijn met meer faciliteiten. Wij zijn zelf met jonge kinderen naar Bostalsee geweest en vonden het een ideaal park, daarom gaan we binnenkort weer. Op dit park mis je wel het echte Center Parcs gevoel door het type cottages en de mindere begroeiing maar het park heeft veel voordelen: kleine market dome zonder water waar je je kleintje wat makkelijker rond laat lopen, een groot meer met strand (leuk met minderen) en een relatief groot kindergedeelte in de aqua mundo. Er is een peuterbadje met leuke speeltoestellen voor de kleinsten en een groot waterplayhouse. Ik vind de aqua mundo van dit park erg fijn. Het is wat kleiner dan op de andere genoemde parken, maar prachtig groen, lekker licht van binnen en warm water.

Op Bostalsee is ook een leuke kinderboerderij bij zone 5. Let wel op: dit park is bijzonder heuvelachtig en langgerekt. Zone 4 ligt lekker dichtbij het centrum en zone 5 dichtbij de kinderboerderij (ca 10 minuten lopen maar het centrum). In zone 5 heb je mooier uitzicht op het meer dan zone 4. Ik zou zeker niet in zone 2, 3, 6 of 7 gaan zitten vanwege de vele trappen.

De cottages hebben een verdieping en zijn van binnen erg gezellig met houten plafonds. Bovendien worden de cottages in dit park goed onderhouden en schoongehouden, in tegenstelling tot op veel Franse parken. Vrienden van mij waren vorige maand op Les trois forets in een Vip cottage, waar het gras een meter hoog stond, vuile ramen, defecte koelkast, gaten in de deuren.... ik zou lekker naar Duitsland gaan  :). Overigens is Bispinger Heide ook een fantastisch park.
Garnaal
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Garnaal »

Timberg schreef: Hi Garnaal,

Van de genoemde parken ben ik alleen in park Bostalsee geweest, maar ik kan de wel vertellen dat de andere parken groter zijn met meer faciliteiten. Wij zijn zelf met jonge kinderen naar Bostalsee geweest en vonden het een ideaal park, daarom gaan we binnenkort weer. Op dit park mis je wel het echte Center Parcs gevoel door het type cottages en de mindere begroeiing maar het park heeft veel voordelen: kleine market dome zonder water waar je je kleintje wat makkelijker rond laat lopen, een groot meer met strand (leuk met minderen) en een relatief groot kindergedeelte in de aqua mundo. Er is een peuterbadje met leuke speeltoestellen voor de kleinsten en een groot waterplayhouse. Ik vind de aqua mundo van dit park erg fijn. Het is wat kleiner dan op de andere genoemde parken, maar prachtig groen, lekker licht van binnen en warm water.

Op Bostalsee is ook een leuke kinderboerderij bij zone 5. Let wel op: dit park is bijzonder heuvelachtig en langgerekt. Zone 4 ligt lekker dichtbij het centrum en zone 5 dichtbij de kinderboerderij (ca 10 minuten lopen maar het centrum). In zone 5 heb je mooier uitzicht op het meer dan zone 4. Ik zou zeker niet in zone 2, 3, 6 of 7 gaan zitten vanwege de vele trappen.

De cottages hebben een verdieping en zijn van binnen erg gezellig met houten plafonds. Bovendien worden de cottages in dit park goed onderhouden en schoongehouden, in tegenstelling tot op veel Franse parken. Vrienden van mij waren vorige maand op Les trois forets in een Vip cottage, waar het gras een meter hoog stond, vuile ramen, defecte koelkast, gaten in de deuren.... ik zou lekker naar Duitsland gaan  :). Overigens is Bispinger Heide ook een fantastisch park.
Dag Timberg,

Bedankt om jouw nuttige ervaring te delen met ons! Je hebt ons inderdaad overtuigd dat Duitsland zeker de moeite waard is. We blijven echter twijfelen tussen Park Allgau en Park Bostalsee. Over dat eerste park, dat nog maar net nieuw is, vinden we vanzelfsprekend weinig ervaring terug, maar het spreekt ons best wel aan omdat daar ook een binnenspeeltuin is, ook voor de allerkleinsten. Bij Bostalsee hebben we een beetje schrik dat onze kleine vriend misschien wel teleurgesteld zou kunnen zijn indien het 7 dagen lang zou regenen (voor zover ik weet, hebben we dan enkel de AquaMundo en de indoor minigolf om afleiding te bieden). Zijn er ook andere zaken te beleven (eventueel in de buurt) voor als het daar slecht weer zou zijn?

Bedankt alvast!
Groetjes,
Nele
Timberg
All-in
All-in

Bericht door Timberg »

Hoi Nele,

Allgau is wel echt van een andere orde. Ik ben er nog niet geweest, maar het is veel groter dan Bostalsee, met meer activiteiten. Echter, met een kindje van 2 zou ik mij afvragen of je al die voorzieningen nodig hebt. Zaken als een grote Baluba of een wildwaterbaan zal je niet of nauwelijks gebruiken met een kleintje, tenzij je het zelf natuurlijk graag wilt ;-). Op de kleinere parken van CP zie je daarom altijd meer gezinnen met kleine kinderen dan op de grote parken. Vergis je niet in de aqua mundo van Bostalsee: het kinderdeel is hier groter dan op de Vossemeren, Erperheide etc. In de market dome is een klein speeltuintje.

Vlakbij Bostalsee zit trouwens een grote overdekte speeltuin. Hier moet je wel voor betalen, maar aangezien dit park vééél goedkoper is dan Allgau, kun je eerder zoiets doen. Allgau ligt ook 3 uur rijden verder. Ik zou het wel weten ;-). Maar nogmaals: als jullie zelf graag meer uitgebreide voorzieningen willen, kun je beter naar Allgau gaan.

Willen jullie trouwens buiten een schoolvakantie gaan? Bispinger heide ligt namelijk ongeveer even ver als Bostalsee, is een uitgebreid park met een Baluba, grote aqua mundo een fantastisch kinderbad (drakenrots). Wij hebben daar buiten de schoolavakanrie voor 300 euro een eden premium cottage gehuurd. Deze zijn relatief nieuw en ENORM groot.
mvi
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Naar welk park moeten we toe als we sneeuw willen?

Bericht door mvi »

Wij willen graag in november naar een cp park. Het lijkt mij ontzettend leuk om ons dochtertje kennis te laten maken met een pak sneeuw. Kunnen jullie parken aan raden waar dan ook met zekerheid sneeuw ligt. We hoeven niet te skieen, alleen lekker sneeuwpoppen bouwen, sleeen enz. Bedankt!
Gesloten

Terug naar “Adviesforum archief”