Welk CP-park past bij mij? (deel 3)
Re: Naar welk park moeten we toe als we sneeuw willen?
Hochsauerland, daar heeft u in november goede kans op sneeuw en ook park Allgau. Beide in Duitsland.
Re: Het -Welk CP-park is wat voor mij?- topic (deel 3)
Wij vinden Bostalsee een echte aanrader, het park heeft een prachtig kinderbad en leuk buitenbad, dat heel ruim is. Ook de kinderboerderij van Bostalsee is erg leuk en ruim. Mooie buitenspeeltuin.
Het park ligt aan een meer met een mooi zandstrandje waar je met kids ook heerlijk in het zand kunt spelen.
Om het meer kun je prachtig fietsen en halverwege het meer rond ligt een mooie buitenspeeltuin (gratis)waar je kunt zitten als ouders en ook wat kunt eten in de omliggende restaurantjes en ook een binnenspeeltuin (tegen betaling).
Op het park kun je heerlijk eten en in de omgeving van het park ligt het dorp Idar Oberstein. Erg mooi waar je een edelsteenmijn kunt bezoeken, ook leuk voor kleine kinderen. In de omgeving van de mijn kun je ook prachtig wandelen en het dorp heeft een heel leuk centrum. Succes met uw keuze.
Het park ligt aan een meer met een mooi zandstrandje waar je met kids ook heerlijk in het zand kunt spelen.
Om het meer kun je prachtig fietsen en halverwege het meer rond ligt een mooie buitenspeeltuin (gratis)waar je kunt zitten als ouders en ook wat kunt eten in de omliggende restaurantjes en ook een binnenspeeltuin (tegen betaling).
Op het park kun je heerlijk eten en in de omgeving van het park ligt het dorp Idar Oberstein. Erg mooi waar je een edelsteenmijn kunt bezoeken, ook leuk voor kleine kinderen. In de omgeving van de mijn kun je ook prachtig wandelen en het dorp heeft een heel leuk centrum. Succes met uw keuze.
Re: Naar welk park moeten we toe als we sneeuw willen?
Zekerheid op sneeuw is niet te geven ;).mvi schreef: Wij willen graag in november naar een cp park. Het lijkt mij ontzettend leuk om ons dochtertje kennis te laten maken met een pak sneeuw. Kunnen jullie parken aan raden waar dan ook met zekerheid sneeuw ligt. We hoeven niet te skieen, alleen lekker sneeuwpoppen bouwen, sleeen enz. Bedankt!
Vlakbij De Kempervennen ligt het Montana Snowcenter. Daar heb je wel de zekerheid op sneeuw ;).
Re: Het -Welk CP-park is wat voor mij?- topic (deel 3)
Je hebt ons overtuigd - bedankt voor de hulp! Wij boekten vorige week een weekje Park Bostalsee ;) Benieuwd of we jouw ervaringen zullen delen!Timberg schreef: Hoi Nele,
Allgau is wel echt van een andere orde. Ik ben er nog niet geweest, maar het is veel groter dan Bostalsee, met meer activiteiten. Echter, met een kindje van 2 zou ik mij afvragen of je al die voorzieningen nodig hebt. Zaken als een grote Baluba of een wildwaterbaan zal je niet of nauwelijks gebruiken met een kleintje, tenzij je het zelf natuurlijk graag wilt ;-). Op de kleinere parken van CP zie je daarom altijd meer gezinnen met kleine kinderen dan op de grote parken. Vergis je niet in de aqua mundo van Bostalsee: het kinderdeel is hier groter dan op de Vossemeren, Erperheide etc. In de market dome is een klein speeltuintje.
Vlakbij Bostalsee zit trouwens een grote overdekte speeltuin. Hier moet je wel voor betalen, maar aangezien dit park vééél goedkoper is dan Allgau, kun je eerder zoiets doen. Allgau ligt ook 3 uur rijden verder. Ik zou het wel weten ;-). Maar nogmaals: als jullie zelf graag meer uitgebreide voorzieningen willen, kun je beter naar Allgau gaan.
Willen jullie trouwens buiten een schoolvakantie gaan? Bispinger heide ligt namelijk ongeveer even ver als Bostalsee, is een uitgebreid park met een Baluba, grote aqua mundo een fantastisch kinderbad (drakenrots). Wij hebben daar buiten de schoolavakanrie voor 300 euro een eden premium cottage gehuurd. Deze zijn relatief nieuw en ENORM groot.
Groetjes,
Nele
Re: Welk CP-park past bij mij? (deel 3)
Leuk, Nele! Ik ben benieuwd wat jullie van Bostalsee vinden. Welke cottage hebben jullie geboekt?
Ik ga deze zomer naar Bostalsee dus ben benieuwd hoe die park is.
Sinds eeb paar jaar gaan we steeds naar Erperheide met de kerstperiode. Kinderen (8 en 10) vinden het daar super vanwege het zwembad en de Baluba binnenspeeltuin.
Eigenlijk hebben we zin om eens een ander park te bezoeken tijdens deze periode. Afstand speelt geen rol. Welke kunnen jullie aanraden. Liefst wel een gelijkaardig zwembad en Baluba speeltuin.
Eigenlijk hebben we zin om eens een ander park te bezoeken tijdens deze periode. Afstand speelt geen rol. Welke kunnen jullie aanraden. Liefst wel een gelijkaardig zwembad en Baluba speeltuin.
- JokeV
- All-in
- Like! Gegeven!: 1 keer
- Like! Gekregen: 7 keren
Misschien is Vossemeren iets voor jullie? Geen Baluba maar wel de Discovery bay. Indoor Minigolf ook. Vorig jaar zijn wij voor de eerste keer naar daar geweest ipv Erperheide. Onze meiden waren toen 8 en 11, dus vergelijkbare leeftijd. Ze waren direct verkocht. Dit jaar gaan we terug naar VM maar gaan we wel eens langs naar EP om te zwemmen en naar de Baluba. Ze liggen op een half uurtje van elkaar en met je zwembadkaartjes van VM kun je ook gewoon naar EP (wel even laten omwisselen aan het onthaal)
groetjes,
Joke
Volg het Center Parcs Forum ook op Facebook! https://www.facebook.com/Center-Parcs-Fans-Forum-101544662790174
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) , 2x Vossemeren en 1x Heijderbos. En nog veel parken die ik wil ontdekken!
Joke
Volg het Center Parcs Forum ook op Facebook! https://www.facebook.com/Center-Parcs-Fans-Forum-101544662790174
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) , 2x Vossemeren en 1x Heijderbos. En nog veel parken die ik wil ontdekken!
Vossemeren zijn we ook al geweest. Is inderdaad ook heel erg goed, maar vind dit meer een park voor in de zomer of bij warmer weer. Zoeken echt iets met een gezellige wintersfeer en een goede BalubaJokeV schreef: Misschien is Vossemeren iets voor jullie? Geen Baluba maar wel de Discovery bay. Indoor Minigolf ook. Vorig jaar zijn wij voor de eerste keer naar daar geweest ipv Erperheide. Onze meiden waren toen 8 en 11, dus vergelijkbare leeftijd. Ze waren direct verkocht. Dit jaar gaan we terug naar VM maar gaan we wel eens langs naar EP om te zwemmen en naar de Baluba. Ze liggen op een half uurtje van elkaar en met je zwembadkaartjes van VM kun je ook gewoon naar EP (wel even laten omwisselen aan het onthaal)
In september wil ik samen met mijn partner en 18 maand dochtertje naar CP.
Maar ik weet niet welk park ik moet kiezen.
Volgende zaken vinden we belangrijk
- mooie, vernieuwde cottage
- mooie natuur
- leuke speeltuin voor ons dochtertje (indoor en buiten)
- zwembad met heerlijk warm water
Welk park kunnen jullie mij aanbevelen?
- mooie natuur
-
- All-in
- Meerdal: geen pas vernieuwde cottages maar de nieuw generatie kindercottage (4 p) of 6 pers. Premium zijn wel mooie cottages, alsook de ponycottages en de vips. Dit park is super voor de leeftijd van je dochter: hertjes die vrij op het park lopen, leuk zwembad (onze kids waren al groter dus niet specifiek op peuter/kleuterbad gelet) en kleine binnenspeeltuin. MD ligt vlakbij een mooi natuurgebied en heeft verschillende wandeluitgangen.A.G.E schreef: In september wil ik samen met mijn partner en 18 maand dochtertje naar CP.
- mooie natuur
- Erperheide: dit zijn wel oudere cottages maar als je een vip neemt zit je wel ok. Fijn zwembad met apart kleuter- en peuterbad. Heel grote binnenspeeltuin met apart peutergedeelte.
-Park Sandur: allemaal vernieuwde cottages, liggen bijna allemaal prachtig aan het water. Ook ruimere cottages. De kindercottages hebben een afgesloten tuintje met speelhuisje. Er is een kleine binnenspeeltuin, groot genoeg voor een 18-maandertje en er zijn 2 leuke buitenspeeltuinen. Qua natuur is dit park het mooiste, het is wel maar een 3-birdies park dus minder faciliteiten/entertainment en dit park heeft het eenvoudigste zwembad van alle CP's (groot bad - peuterbad - 1 glijbaan).
sinds 2012:
10 x Erperheide * 9 x Vossemeren * 7 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 7 x P. Zélande * 4 x Sandur * 2 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x L. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 2 x Lommerb. * 1 x De Haan * 1 x Mooi Zutendaal * 1 x Eau Heure * 4xroompot
10 x Erperheide * 9 x Vossemeren * 7 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 7 x P. Zélande * 4 x Sandur * 2 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x L. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 2 x Lommerb. * 1 x De Haan * 1 x Mooi Zutendaal * 1 x Eau Heure * 4xroompot
hoi wij willen in mei een weekje naar bostalsee 4 pers. premium. niet te hoog ivm met buggy en liefst met uitzicht op het meer iemand een idee welke cottage nr het beste is
3xMeerdal
6x de Eifel, 5x Loohorst, 2xVennenbos, 3x Hochsauerland ,1x Bispinger heide, 2xVossemeren, 1xErperheide, 1xLac 'd Ailette, 3xPort Zelande, 3xHuttenheugte, 2xHeiderbos 1xZandvoort, 2xKempervennen, 1x Eemhof, 1x Parc Sandur, 1x Les Ardennes,
6x de Eifel, 5x Loohorst, 2xVennenbos, 3x Hochsauerland ,1x Bispinger heide, 2xVossemeren, 1xErperheide, 1xLac 'd Ailette, 3xPort Zelande, 3xHuttenheugte, 2xHeiderbos 1xZandvoort, 2xKempervennen, 1x Eemhof, 1x Parc Sandur, 1x Les Ardennes,
Beste
Ik wil graag in augustus naar centerparcs met mijn 2 zonen van 8 en 10 jaar. Vossemeren net gedaan en de aquamundo, pirate bay en minigolf vinden ze tof. Ze gaan daar in de AM alleen in alle glijbanen. Die wildwaterbaan vonden ze geweldig, in heiyderbos vond ik deze iets te wild voor de jongste alleen daarentegen. Enkel deze 2 parken deed ik al. Ik twijfelde nu tussen Port zelande, erperheide of terug vossemeren. Kempervennen meer voor jongere Kids? Het mag niet te ver rijden zijn dus liefst België of Nederland aangezien ik ook alleen met hen op de baan ben. Grtjs
Ik wil graag in augustus naar centerparcs met mijn 2 zonen van 8 en 10 jaar. Vossemeren net gedaan en de aquamundo, pirate bay en minigolf vinden ze tof. Ze gaan daar in de AM alleen in alle glijbanen. Die wildwaterbaan vonden ze geweldig, in heiyderbos vond ik deze iets te wild voor de jongste alleen daarentegen. Enkel deze 2 parken deed ik al. Ik twijfelde nu tussen Port zelande, erperheide of terug vossemeren. Kempervennen meer voor jongere Kids? Het mag niet te ver rijden zijn dus liefst België of Nederland aangezien ik ook alleen met hen op de baan ben. Grtjs
-
- Dagbezoeker
- Like! Gekregen: 1 keer
Ik zou dan voor Kempervennen gaan: veel activiteiten voor alle leeftijden en een heerlijk strand voor tijdens mooi weer in de zomervakantie.Binnie schreef: Beste
Erperheide is meer iets voor de kleinere kinderen, al zullen kinderen van 8 en 10 zich ook prima vermaken!
-
- All-in
Mijn kids zijn 9,9 en 10, zelfde leeftijdscategorie dus.Binnie schreef: Beste
Kempervennen heel leuk p
sinds 2012: