Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] De Vossemeren (deel 5)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
fred_33jr
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Re: [Ervaringen & Vragen] De Vossemeren (deel 5)

Bericht door fred_33jr »

Zojuist teruggekeerd van een week Vossemeren. Genoten en snel een uitgebreide revieuw!
Annelies1
All-in
All-in

Bericht door Annelies1 »

Gisteren met het "snelle beslissers aanbod" een boeking gemaakt voor het weekend van 12 juni en dit aan -50% !! We hebben een 4 persoons premium cottage nummer 541. Heb je hier een mooi uitzicht op het water of is het nogal dicht "bebost"?? Iemand ervaring met deze zone?
dustinhuisman
All-in
All-in

Bericht door dustinhuisman »

Waren de 4 persoons premium nou gerenoveerd?
Weer of geen weer, altijd Centerparcs weer...
fred_33jr
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door fred_33jr »

Afgelopen maandag teruggekeerd van een midweek Vossemeren

Aankomst
Snelle service dmv e-ticket! Nadien konden we iets voor 15 uur het park op.

Cottage
We hadden een 6-premium en dat is uitstekend bevallen. De cottage was schoon en 3 ruime slaapkamers. De keuken, voor CP, was ruim. Echter was de vaatwasser zeer slecht en vonden wij veel vieze borden in de kastjes. Dat werd met de hand afwassen. We hebben dit ook aan de receptie doorgegeven maar hier werd niets mee gedaan. De badkamers waren fris en ruim, echter wel een hoop mieren in de douche. Ze kwamen uit een kier, ook dit gemeld  en het zou worden opgelost. Maar een lokdoosje hielp niets, een beetje kit zou, volgens ons, de oplossing zijn. Ook daar werd niets mee gedaan.
De bedden waren heerlijk en er was voldoende kastruimte. Op de eerder genoemde puntjes na was het een geweldige cottage.

Market Dome
Op 5 min lopen vonden we de MD. Deze is ruim van opzet en zeer sfeervol. De restaurants waren best druk bezocht, nonna's is zeer sfeervol, zo ook today's maar hier was het erg rustig. Er was zeer vriendelijk personeel.
Ook deelgenomen aan de crazy bingo; leuk van opzet maar voor 10 euro zijn de prijzen in de rondes erg mager, leek wel ingekocht bij de action.
Verder een nette supermarkt, maar wij deden de boodschappen 5 min van het park af bij een grote Jumbo.

Aquamundo
Een prachtig bad, waar we vele uren door hebben gebracht. Ik vraag me wel af of de golfslagmachine niet te soft in staat gesteld. De monkel-splash is top!!! De wwb is wat tam.

Overig
Het is een mooi park, bijna autovrij (je hebt altijd een uitzondering).
We hebben ook de Discoverybay bezocht, wat een attractie zeg!!! Onze kids waren wat te klein maar ik had nog nooit zoiets gezien!!!
Mijn advies is om even bij de receptie de meldingen (waren geen klachten) serieus op te pakken en niet te laten liggen. Ik weet zeker dat er nu weer mensen bij de receptie zijn geweest met dezelfde meldingen.
Wij komen zeker terug, nu wat beter weer!!!
djpeter
All-in
All-in

Bericht door djpeter »

Weet iemand of er van de zomer nog beach party's op het strand of is dat afgeschaft ivm overlast?
DJ Peter
chantalmv2
All-in
All-in

Bericht door chantalmv2 »

TIP voor herfstvakantie!

Op BE site echt bijna helft goedkoper dan op NL site :)
sannie40
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 113 keren
Like! Gekregen: 56 keren

Bericht door sannie40 »

Hoi allemaal,

Wij willen graag naar de vossemeren met kerst. Dit mag gewoon een comfort huisje zijn ( we slapen er alleen :D) afstand tot zwembad maakt niet uit omdat we een e-car willen huren ivm met onze mindervalide zoon, dan hoeven wij de rolstoel niet te duwen. Wie weet welk huisje dan mooi ligt? En het liefst op een hoek en niet te uitgeleefd ???

Hopelijk kunnen jullie me helpen alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes Sandra
bo
All-in
All-in

Bericht door bo »

Hallo Sandra,

De 4 persoons premium cottages nr.532 ,533 en 534 liggen erg mooi met vrij uitzicht over het grote meer.
De afstand naar de Market Dome is ook niet erg groot.
THorse

Bericht door THorse »

Over een paar weken een midweekje naar De Vossemeren, 4p Premium cottage gelegen aan het water (nr 631). Ben benieuw of je vanuit het huisje een mooi uitzicht heb over het meer. 's avonds een beetje BBQ-en, ik heb er zin in!

Uiteraard ook direct een E-car mee geboekt ;D

Zal tevens foto's maken van de cottage voor in de "Cottage foto's topic".
wijnands
Dagbezoeker
Dagbezoeker
Contacteer:

Bericht door wijnands »

Algemeen
Uit nostlagische overwegingen en vanwege de torenhoge wisselkoers dit jaar maar 's niet naar Engeland maar naar de Vossemeren. Voor het laatst geweest zo'n 8 jaar geleden toen de kids een stuk kleiner waren. We herinnerden het ons als een groen, relaxt en gastvrij park.

Eerste indruk
oh, ok... hmm... dat was eigenlijk de eerste emotie bij een vol en rommelig parkeer terrein en een receptie gebouwtje waar de death metal je tegemoet tettert. Bij het tafeltje eerst een nacht registratie formulier invullen en dan in de rij voor de sleutels en meteen maar een spel mee genomen. De play station die je ook kon huren volgens de website wist men niks van. Er rijden nu overal golfkarretjes rond die gasten gehuurd hebben.

cottage
We hadden een standaard cottage gehuurd en die is vrij kaal. De kasten in de slaapkamers waren gammel en overal bij deuropeningen lag verf af. "Kunst" aan de muren zat vast geschroefd. De keuken inventaris was echter ok en de hele cottage was keurig schoon. Dat de stortbak 10 minuten duurt om weer vol te lopen is wat minder relevant.
Wifi ontvangst is er maar de verbinding is verre van snel, genoeg voor een mailtje en een klein beetje surfen, dat wel.
10 deuren verder zat een groepje Vlaamse jongeren die graag het park lieten "meegenieten" van de geluidsinstallatie die ze meegenomen hadden.

Market Dome
Groen stond er her en der wat karig bij, in mijn herinnering was het groener. De vissen konden wel 's een wormenkuurtje gebruiken, zeker een kwart had er zichtbaar last van. 
De Orry show heeft een nieuwe geluidsinstallatie, nu nog harder!! Ik snap dat niet zo goed, ik zag genoeg peuters met de handjes op de oren.
Prijzen zijn nog steeds fors.  Supermarkt ligt 30-50% boven de Jumbo in Luyksgestel. De bakkerij counter had weinig vers meer en de aardige dames achter die balie zijn er niet meer. Een keertje op het terras een ijscoupe gegeten. Kwartier gewacht op de bestelling en meteen 25 euro lichter. Een keer overwogen om bij Fuego te gaan eten maar 30 euro p.p. inc drank en de sterke lucht van aanmaak blokjes die van het vuur bij de vleesspiezen kwam en we hoefden niet meer zo nodig.

Parkspecialiteiten
De discovery bay blijft geweldig voor kids van 3 tot 8. Ook hier stond het groen er een beetje karig bij.

Aqua Mundo
Roest, loslatende tegeltjes en zeker in het weekend DRUK!!! 10 minuten wachten om even te douchen is niet ongewoon. Echter wel keurig schoon overal. Beetje jammer dat er buiten overal gerookt wordt en niet in de rookzone waardoor er nogal wat naar binnen waait.

Entertainment
We zijn een keer door de market dome gelopen terwijl er een DJ stond te draaien in het Evergreen restaurant. Mijn ding is het niet, eten met zulke harde muziek dat ik de persoon naast me niet meer kan verstaan.

Activiteiten
Geo caching wat op de website stond was nergens te vinden. We zijn wel wezen boogschieten met stagiare Timmo die nog veel moet leren. De familie is ook wezen klimmen wat prima geregeld was. Zelf durf ik dat niet meer na een ongeluk de vorige keer waarna mijn hand ruim 3 maanden nodig had om te genezen.
Activiteiten zijn knap prijzig. 10 euro pp ben je zo kwijt voor een uurtje.

Natuur
Deze had toch aardig te lijden van de droogte. Ondanks dat heb je overal een bosrand gevoel, groen maar geen schaduw. Behoorlijk wat vogels op het park, alleen de nestkastjes zijn aan vernieuwing en verbetering toe. Velen waren oud en hingen te laag.
Wat helaas negatief opviel waren de bier en red bull blikjes overal. Buiten het park in de Lommelse Sahara viel me dat ook erg op.

Omgeving
Je zit zo in Lommel of Luyksgestel voor de boodschappen. Op loop en fietsafstand ligt de Sahara en het uitgebreide fiets netwerk van Belgisch Limburg. Helaas loopt er een provinciale weg vlak langs het park.

Conclusie
Een goed team medewerkers kan niet meer verhullen dat dit park tamelijk gedateerd is. Dit in combinatie met vreemd beleid en dan met name:
- toelaten groepen jongeren
- verhuren golfkarretjes
- geluidsinstallatie bij het grote meer
Zorgen ervoor dat het typische ccenterparcs gevoel van een rustig huisje en een bruisend centrum eigenlijk weg is. Combineer dat met de forse prijzen en voor mij hoeft dit park eigenlijk niet meer.
Pauline
All-in
All-in

Bericht door Pauline »

Algemeen
Wij hadden voor de Vossemeren gekozen omdat dit een van de parken was waar we nog nooit geweest waren. We hadden een mooie aanbieding gehad in de Veronica gids waar het huisje onder viel dat we graag wouden boeken.

Eerste indruk
Erg rommelig, was niet direct duidelijk welk kant we op moesten. Maar er kwam al snel iemand uit de receptie gerend toen we verkeerd reden die ons de weg wees het parkeer terrein op. Stond een korte rij bij de early checkin, waar een vriendelijk mevrouw ons de papieren gaf (helaas geen koffertje). Ook werd ons medegedeeld dat we de keycards (je krijgt hier geen gewone sleutels meer) niet bij telefoons in de buurt mochten houden want dan zouden zehet niet meer doen. Wij vinden dit echt een dom systeem als het zo gevoelig is dat je geen telefoon in je tas kan hebben stap dan terug op sleutels. Ook zou er gedurende de week iemand langs komen om onze tv te vervangen, op de vraag wanneer dan had ze geen antwoord. Wij hebben de hele midweek een beetje in spanning gezeten of er in ene iemand in de woonkamer zou staan, maar er is gewoon niemand geweest om die tv te vervangen.

cottage
We hadden een 4p premium gehuurd. Zoals ik al op dit forum gezien had, een prachtig uitzicht. Ook kwam er een heerlijk briesje van het meer af, dat voor de nodige verkoeling zorgde. Het grootste deel van ons verblijf was het 39 graden. Helaas konden we met dat keycard slot niet erg overweg. We kwamen er direct al achter dat je jezelf heel makkelijk buitensluit. Als je de deur dichttrekt zit deze van buiten namelijk direct op slot. Als je dus aan het uitladen bent en je hebt die keycard niet op zak kun je direct naar de receptie, vraag me af hoe vaak dit gebeurt. Het stonk eigenlijk direct naar rook in de cottage ondanks het kaartje dat er lag dat dit niet mag, en in de wc rook het naar urine. Ook hadden de vorige gasten de afwas gewoon vuil in de kast gezet er was geen schoon glas te ontdekken. De matrassen vonden wij heerlijk liggen.Verder was de cottage wel schoon, helaas het tuinmeubilair absoluut niet, bovendien waren beide ligstoelen beschadigd. En de parasol lag kapot tussen de struiken.
Helaas is er de laatste jaar van rust en privacy bij de huisjes op welk park je ook komt niet veel meer over.
Wij maar 3 huisjes verwijderd van een grote groep vlaamse jongeren, die de hele midweek lang de omgeving het leven zuur gemaakt hebben. Een van onze buren is er op af geweest en center parcs zelf is er ook 1 keer bij geweest dat wij gezien hebben, dan waren ze een uurtje stil en daarna begon het gewoon weer opnieuw. Jammer dat het park ze er niet gewoon uittrapt.
Ook dit keer waren er weer lui die zo nodig moesten vissen in onze achtertuin, gelukkig zaten de eendjes ze dwars en vingen ze niks dus waren ze na een uur of 2 weer opgehoepeld.

Market Dome
Wij vonden de dome wel mooi en groen. De paadjes hadden wat breder gemogen. Qua dieren liep er van alles rond, papegaaien, kipjes en flamingos. En natuurlijk de gebruikelijke vissen en schildpadjes. 
Voor de horeca op dit park hebben we helaas geen goed woord over. Prijzen zijn veel te hoog, zeker voor wat je er voor krijgt. Kwaliteit is gewoon niet aanwezig, en dan moet je al hopen dat ze wat je wil bestellen op voorraad hebben. Ik heb twee keer gedurende de midweek geprobeerd om een snitzel te bestellen, 1x smiddags een 1x savonds. Beide keren hadden ze deze niet. Mijn zus had een uitsmijter op wit brood zonder kaas besteld, wat krijg je bruin brood met kaas. Daar komt bij dat ik al 30 jaar bij center parcs kom en nog nooit zulk onbeschoft personeel heb meegemaakt. Geen goedemiddag en tot ziens als ze je drinken komen brengen vragen ze voor wie het is en smijten ze het neer, van alstublieft hadden ze nog nooit gehoord. Men had duidelijk geen zin in hun werk, het liep alleen maar te klagen. Een avond wouden we een ijsje bestellen en probeerde de dame ons om te praten dit niet te doen omdat de keuken er zoveel moest maken (het was 39 graden die dag) en ze geen zin meer hadden. Ze zei dat ze het keukenpersoneel opde der dak zou krijgen als ze met nog twee ijscoupes aan kwam zetten. Wij vinden dat niet gepast. Als er problemen zijn los je dat intern op, je gaat niet bij gasten lopen zeuren. We hebben 1x de afhaal pizza gedaan. Deze was gewoon smerig, bovendien kreeg je de stokbrood aangesneden in een aluminium bakje, waar ze de kruidenboter gewoon bij in de bak gesmeerd hadden. Deze kruidenboter was of al gebruikt of afgesmeerd met een vies mes, want er zat allemaal smurrie aan. Gewoon ontzettend smerig. Wij hebben Fuego niet meer aangedurft. Elke keer als je er langs liep werd je bedwelmt door de stank van die grill met de spiezen erboven, bovendien staat deze bij de ingang met een stenen muurtje er om heen waar de kinderen op zitten te klieren. Lijkt me allemaal niet erg hygienisch als dat inderdaad het vlees is wat een ander vervolgens weer op z'n bord krijgt. Wij hebben ook nog 1 avond zelf gebarbecued met zo'n eenmalig wegwerp ding. Hadden worstjes, shaslicks en hamburgers uit de supermarkt gekocht en deze waren heerlijk. Kan ik zeker aanraden.

Parkspecialiteiten
De discovery bay had ik graag een keer willen bekijken. Helaas kwamen wij er pas achter toen we voor de ingang stonden dat je je zwemkaartjes nodig hebt om naar binnen te kunnen. Deze hadden wij niet bij ons. Het was zo heet die midweek dat we niet de puf gehad hebben om ze te gaan halen. Helaas dus de Discovery bay niet gezie.

Aqua Mundo
Ook hier zijn we niet geweest. Het was erg druk op het park en de hordes daggasten die elke dag van het parkeerterrein afkwamen zorgden er eigenlijk voor dat wij niet de moed konden opbrengen om ons in de menigte te gooien.

Entertainment
Op de straordinaire avond zijn we in de Market Dome geweest. Maar het geluid stond zo hard dat je binnen niet kon wezen. Wij zijn dus maar buiten gaan zitten en hebben er niet zoveel van meegekregen. We kenden de show ook al dus hadden niet zo veel interesse, het publiek deed verder wel enthousiast mee binnen. 

Natuur
Veel ganzen en eenden op het meer waar wij aan zaten. Bijna elke dag hebben we wel een eekhoorntje gezien en 1 zeer tamme duif die graag ook een kruimeltje mee pikte. Dit blijft voor mij toch Center Parcs nostalgie, eendjes aan de schuifdeur. Ik ben nu 29, maar ik vindt het nog net zo leuk als toen ik klein was. Wij vonden het park wel mooi groen, het smachtte wel naar een beetje regen. Maar als je het vergelijkt met de beelden die je op google maps ziet is er toch wel veel weggehaald. Ook rond om onze cottage. Ik had voor het boeken op google maps gekeken daar zag het er erg dichtbegroeit uit. Daar hadden we het ook op uitgezocht voor de privacy. Hier was helaas weinig van over. Dit park was wel voor de verandering echt autovrij. Ik heb er nergens een geparkeerd zien staan of er veel horen rijden gedurende ons verblijf. Wel waren de golfkarretjes een plaag. Maar dat had voornamelijk te maken met de hordes jongeren die hiermee aan het crossen waren.

Conclusie
Zeer teleurgesteld. Wij hebben ons nooit echt welkom gevoelt. Voor mij persoonlijk toch wel de slechtste Center Parcs ervaring die ik me kan herinneren. En dat terwijl dit toch een van hun duurste parken is. Vooral het personeel en het eten waren een zeer grote domper. Wij hebben dit ook aangegeven en ik hoop dat ze daar intern wat mee doen. Ook lijkt het gevoel van rust en privacy steeds minder aanwezig te zijn, voor ons is dit zo belangrijk. Groepen jongeren moeten gewoon niet toegelaten worden, of beter aangepakt. Maar geen van beide wordt gedaan.
Ik was blij dat ik weer naar huis kon, en dat is geen gevoel dat je op vakantie hoort te hebben.
Dit was onze eerste keer op de Vossemeren en direct ook de laatste.
Over een maand of 3 gaan we naar de Bispinger Heide met onze ouders voor een viering, hopelijk hebben we het daar meer naar ons zin.
KV: 04-'87 / 02-'88 / 07-'92 / 03-'02 / 05-'08 HB: 08-'90 / 07-'97 / 07-'98 / 06-'09 / 03-'13 EH: 08-'95 / 12-'02 of '03 / 05-'14  MD: 11-'99 EP: 06-'89 / 07-'91  VM: 06-'15  BH: 09-'15  HH: 01-'16
sannie40
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 113 keren
Like! Gekregen: 56 keren

Bericht door sannie40 »

[quote="bo"]
Hallo Sandra,

De 4 persoons premium cottages nr.532 ,533 en 534 liggen erg mooi met vrij uitzicht over het grote meer.
De afstand naar de Market Dome is ook niet erg groot.
[/quote]  bedankt voor je antwoord
jhut98
All-in
All-in

Bericht door jhut98 »

Heeft iemand een idee wat je hiermee kan? Heb ergens gelezen dat het een omroepinstallatie is/was ofzo, maar waar het tegenwoordig voor gebruikt wordt??

[img]http://s1.postimg.org/8f4rhxun3/WP_2015 ... 20_Pro.jpg[/img]

[img]http://s14.postimg.org/knafd04hd/WP_201 ... 24_Pro.jpg[/img]
Het Heijderbos ('20), Villages Nature ('20), Kempervennen ('19), Vossemeren, Bispinger Heide ('13), De Haan ('11), KV, HB, MD, HH, PZ,... en nog veel meer
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Die knop dient om te CV nog eens aan te zetten na 23u - of de geluidsinstallatie nog werkt, geen idee
jhut98
All-in
All-in

Bericht door jhut98 »

Oke dankjewel  ;)
Het Heijderbos ('20), Villages Nature ('20), Kempervennen ('19), Vossemeren, Bispinger Heide ('13), De Haan ('11), KV, HB, MD, HH, PZ,... en nog veel meer
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”