Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Het Heijderbos (deel 6)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
biancaaaa
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Het Heijderbos (deel 6)

Bericht door biancaaaa »

Aandringen op een andere cottage, wij hebben het daar ook mee gemaakt, kapotte koelkast, schuifdeur die het niet deed, deur van de slaapkamer die niet dicht kon, kapotte kast deuren, kapotte stoelen en zo kan ik nog even door gaan. Dit hebben we toen aangegeven bij de receptie we kregen toen een andere cottage mochten zelf nog aangeven welk nummer we wilde.
Ontdek, inspireer en geniet...
rozemarijnnoelle

Bericht door rozemarijnnoelle »

In juli Heijderbos geboekt, 2 persoons VIP nummer 930. Heeft iemand ervaring met deze cottage?
clautje7
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door clautje7 »

Hallo!
Morgen krijgen we visite. We zouden graag 2 extra zwemkaartjes willen. Jaaaa ik kan ze kopen maar misschien gebruikt iemand ze morgen niet.
Ruilen voor een bak bier/flessen wijn , zelfgemaakte kwarktaart of appeltaart, zeg het maar :-) dan halen we 's ochtends de kaartjes op en brengen ze tegen de avond terug. Idee?
clautje7
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door clautje7 »

test of ik mail krijg als iemand antwoord
clautje7
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door clautje7 »

Niet dus. Mijn email is devakantievrouw@gmail.com
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

Het stond al vijf jaar op mijn verlanglijst, en vorige week was het zover: een midweek naar Heijderbos met ons gezin met drie kids: tweeling van 7 en een grote broer die net 9 werd (de vakantie was zijn verjaardagscadeau).
Hier mijn review:

* Algemeen: de gps leidt ons probleemloos naar het park, het is voor ons bijna 2u rijden maar zo goed als volledig autosnelweg, enkel de laatste 10 minuutjes rijdt je op kleine wegen dus het schiet goed op.  De bordjes van het park staan er pas laat maar voor ons was dat prima, mits de kids niet wisten wat we gingen doen, zo bleef de verrassing wat langer.

* Eerste indruk: mooi!  Oprijden verloopt heel vlot, we krijgen nog een welkomstkoffer (inhoud: 2 iceteabiertjes en een rol menthos caramel).  Alle papieren krijgen we bij het oprijden dus we hoeven niet aan te schuiven bij de receptie.

* Cottage: we hebben een 6-persoons Premium, nummer 655, schuin over de ingang van de Jungle Dome, op 7 minuten stappen van Market Dome, op 5 minuten stappen van KidsKlub/Minigolf/Kinderboerderij.  Oorspronkelijk had ik een ander type cottage gekozen (eden vip) maar Jacques van Easybungalows was zo vriendelijk geweest met te bellen omdat hij de Premium kon boeken met een super korting en dat deden we (we betaalden nu € 280 voor een midweek exclusief boekingskosten, voorkeursligging en taxen).  De cottage is een beetje afgeleefd maar voor dat bedrag hoor je mij niet klagen ;-).  Er zijn wel nieuwe matrassen/kussens, nieuwe vloerbedekking in de ouderslaapkamer.  Voor ons was de ligging het belangrijkste en die was voor ons prima.  Er is wel veel passage maar het pad naar de cottage is lang genoeg dus mensen zitten niet met hun neus op je raam.

* Market Dome: mooi, ruim en licht.  Op het eerste zicht lijkt hij klein maar dat is omdat de dome nogal hoekig is.  Leuk wandelbrugje voor de kids en er zijn enkele diertjes.

* Aqua Mundo: omdat er niet met verlaagde plafonds is gewerkt is AM één grote open ruimte met veel licht.  Mooi groot centraal zwembad, leuke glijbaan, leuk peuter- en kleuterbad.  De wildwaterbaan, daar keek ik echt naar uit en ja ze is leuk maar niet zo spectaculair als verwacht.  Op het laatste stuk wordt je even onder water gezogen, wat voor kinderen beangstigend is maar voor de rest is ze tammer dan verwacht (maar wel leuk).  We gaan 2 x zwemmen en blijkbaar hebben we net de momenten gekozen dat het niet druk is in het zwembad.  Het is natuurlijk geen vakantie in Nederland dus geen dagjesmensen, dat scheelt.  Op de wisseldagen is het overigens afgeladen vol in AM, terwijl dat op andere parken net niet is.

* Horeca: we eten een keer in Evergreenz.  Die is ruim maar ook weer ingericht in hoeken zodat je aangenamer kan zitten.  Meestal vinden wij het eten in de 5 birdies parken minder goed dan de 4- of 3 birdies maar hier is het echt wel goed, verschillende soorten vis die vers gebakken worden, veel groenten, en het smaakt goed.  Onze jarige zoon krijgt een speciaal toetje van het personeel, ze zingen een lied voor hem, hij krijgt een koksmutskroon en hij mag zelf een pannenkoek bakken, zo leuk!  We ontbijten ook een keer in Evergreenz, ook heel goed (al vond ik het ontbijt in Erperheide iets beter).  Verder eten we nog een keer op vraag van de kids in Snacks.  Doordat deze een veranda heeft en een terras buiten is de Snacks eigenlijk best gezellig (en dat is het eerste park waar ik dit zo ervaar).  Ook de Fuego ziet er het beste uit van alle parken waar ik al was tot hiertoe (maar hier eten we niet).  We overwegen Pancakes maar dat ziet er nogal triestig uit en ik vind dit ook nogal duur voor wat het is.

* Parkspecialtiteiten:
- Jungle Dome: grote indoor speeltuin in jungelthema waar de kids zich uren in kunnen vermaken met het grote klim/speeltoestel, diverse bruggen, kabelbaan, zandbak, klei, dieren, water, ...  Doordat de beplanting echt in junglestijl is, heel dicht beplant dus, heb je geen overzicht als ouder.  Met kids jonger dan 7 zou ik me hier niet gerust voelen.  Wat we leren van ervaren HB-bezoekers is dat de ideale kleding voor je kids hier t-shirt + shorts + surfschoentjes.  En best kleren die je op warme temperatuur kan wassen want anders krijg je ze niet meer proper ;-)  Pleisters en ontsmetting meenemen raadt iemand me ook aan een dat blijkt geen overbodige luxe.  JD heeft maar één nadeel in mijn ogen: de opengingstijden: maandag is de dome gesloten en de andere dagen maar tot 17u open.  Ik krijg de kans om binnen te gluren bij een Jungle Cabana, maar dat sloeg wat tegen: eigenlijk is dit een klein hotelkamertje.
- Arovite: het schoonheidsinstituut.  Hier laat ik een vissenpedicure doen, heerlijk.  Er zijn meer parken met een schoonheidsinstituut maar HB heeft het mooiste aanboed vind ik.
- Escape Rooms: hier keek ik enorm naar uit, tot ik ging boeken.  Zonder verpinken vroeg de dame aan de balie € 100 voor deze activiteit (die nog geen uur duurt).  Eerst dacht ik dat ze zich vergiste, op de plattegrond stond € 18,90.  Blijkt dat dit per persoon is en vanaf € 18,90.  Ik kreeg een onduidelijke uitleg dat het 18,90 is tot 3 personen en dat het dan per persoon duurder wordt wat mij compleet onlogisch leek.  Ik heb dit dan maar niet geboekt.

* Entertainment: klein stukje Orry-show meegepikt, leuk maar nog steeds de rommelzolder, tijd voor eens iets anders

* Activiteiten:
- Wananbe's: de kids blijven dit geweldig vinden, al mag de poppenkast bij Prinses/Ridder eens veranderen (op de 5 jaar dat we CP doen, hebben ze maar 2 verschillende voorstellingen gezien)
- Archeologie: mits onze jongste zoon al jaren archeoloog wil worden, een superactiviteit
- Indoorminigolf: leuk, perfect voor de kids.  Alleen beetje jammer dat de Action Factory (die nieuw zou zijn) zo donker is, geeft een onbehaaglijk gevoel
- outdoorminigolf: mensen die graag minigolfen krijgen op HB waar voor hun geld: de minigolf telt maar liefst 16 banen die elk ook nog eens lang zijn en goed onderhouden.  Doordat de banen allemaal in elkaar overgaan (eigenlijk is de minigolf één lange baan), kan je moeilijk stukken overslaan (als ik aan een baan kom waar je moet wachten, sla ik deze altijd over en ga naar de eerstvolgende vrije baan, en ga op het einde een stuk terug).  Resultaat: wij hebben letterlijk 2uur geminigolft (en met "wij" bedoel ik eigenlijk alleen de 3 kids).

* Natuur: mooi, gemengd woud met veel loofbomen, er is flink gesnoeid en aangeplant, ben benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet

* vissen: misschien interessant voor de vissers (zoals mijn man): is op HB beetje anders dan op andere parken, hier moet je een vergunning hebben om op het park te vissen.  Deze haal je op receptie of  Cycle Center.  Voor parkgasten is deze gratis, anders kost ze € 35.  Er zijn wel wat regels (die je dan bij je vergunning niet bijkrijgt maar zelf moet opzoeken), zoals niet 's nachts vissen enz.  Blijkbaar heeft HB wat overlast gehad van karpervissers.  Mijn man vist op het park en buiten het park (op 3 km rijden heb je mooie viswaters).

* Omgeving: ben zelf niet van het park geweest, mijn man wel en volgens hem mooi wandel-fiets, en visgebied

* Eindoordeel: hier komen we zeker terug, 9/10
sinds 2012:
10 x Erperheide * 9 x Vossemeren * 7 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 7 x P. Zélande * 4 x Sandur * 2 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x L. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 2 x Lommerb. * 1 x De Haan * 1 x Mooi Zutendaal * 1 x Eau Heure * 4xroompot
linda7
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door linda7 »

[quote="clautje7"]
test of ik mail krijg als iemand antwoord
[/quote]

en?
alltimeanne

Scooter parkeren Center Parcs Heijderbos

Bericht door alltimeanne »

Hoi allemaal,

Over een kleine 3 weken ga ik samen met mijn vriend op vakantie naar Center Parcs het Heijderbos, omdat wij beiden geen auto hebben maar wel beschikken over 2 scooters zijn wij van plan om op de scooter op vakantie te gaan (of 1 van ons op de scooter en 1 van ons met de trein i.v.m. bagage). Op de website moet ik invoeren met hoeveel voertuigen ik kom en het kenteken daarvan, maar daarboven staat wel specifiek "auto". Nu vroeg ik mij af of iemand toevallig weet of wij met een scooter mogen komen en zo ja, of die gewoon tussen de auto's geparkeerd mag staan?
Ccmel
All-in
All-in

Re: Scooter parkeren Center Parcs Heijderbos

Bericht door Ccmel »

[quote="alltimeanne"]
Hoi allemaal,

Over een kleine 3 weken ga ik samen met mijn vriend op vakantie naar Center Parcs het Heijderbos, omdat wij beiden geen auto hebben maar wel beschikken over 2 scooters zijn wij van plan om op de scooter op vakantie te gaan (of 1 van ons op de scooter en 1 van ons met de trein i.v.m. bagage). Op de website moet ik invoeren met hoeveel voertuigen ik kom en het kenteken daarvan, maar daarboven staat wel specifiek "auto". Nu vroeg ik mij af of iemand toevallig weet of wij met een scooter mogen komen en zo ja, of die gewoon tussen de auto's geparkeerd mag staan?
[/quote]

Zou de scooter gewoon parkeren aan je cottage. En centerparcs kan moeilijk verbieden om met de scooter op reis te gaan.
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

Heb al eerder een motor bij de cottage zien staan, dus dat moet geen probleem zijn.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
cp-vippie
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 125 keren
Like! Gekregen: 74 keren

Bericht door cp-vippie »

Bedankt voor je uitgebreide review over het Heijderbos
wendy424
All-in
All-in

Bericht door wendy424 »

wij zijn eerder met de motor naar Center Parcs geweest, ik had het kenteken wel ingevuld en een parkeerkaartje maar heb de motor gewoon bij het huisje geparkeerd zonder kaartje omdat deze anders nat werd van de regen.
2011 Erperheide
2013 Huttenheugte
2016 Kempervennen
2017 Eemhof
2019 Huttenheugte 2x
2020 Meerdal
2021 Vossemeren
2021 Erperheide
2022 Kempervennen
2022 Bispinger Heide
2022 Kempervennen
arie26
All-in
All-in
Contacteer:

Waarom meer geld kwijt als je boekt voor 12 dagen ?????

Bericht door arie26 »

Zo juist een boeking gemaakt voor Heijderbos, begin augustus.
Voor ons heel laat dat we boekte maar wegens omstandigheden durfde we niet eerder.
Mijn moeder is momenteel ernstig ziek en de situatie is lastig in te schatten, komende week starten weer de chemo’s en daar zou ze eind juli weer mee klaar zijn. Hopelijk hebben we dan weer 1/2 jaar gewonnen.

Nu een midweek en een week geboekt, echter moeten we 2x reserveringskosten betalen en 2x voor de voorkeursligging.
Ook missen we hier alle friends voordelen op activiteiten en dergelijke.
Dit voelt voor ons niet fijn, en dat is ongeveer onze 35 verblijf welke we boekten.
Zouden we hier nog iets mee kunnen via een bepaalde weg ?
Gr arjan
arie26
All-in
All-in
Contacteer:

Re: Waarom meer geld kwijt als je boekt voor 12 dagen ?????

Bericht door arie26 »

We betalen nu ook voor 2x schoonmaken wat denk ik niet gebeurd ?
2x op gemaakte bedden bij aankomst ?
2x bedlinnen en dergelijke wat zit bij premium huisje ?
2x een friends-welkom pakket ?
En misschien mis ik nog iets ?
belinda
Administratief Medewerker
Administratief Medewerker

Bericht door belinda »

Dit deel is vol , we gaan verder in Deel 7
Laatst gewijzigd door belinda op 15 jan 2019, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”