Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Het Heijderbos (deel 6)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
Birdieken
All-in
All-in

[Ervaringen & Vragen] Het Heijderbos (deel 6)

Bericht door Birdieken »

Welkom in deel 6, klik Hier voor deel 5.
Momenteel zit ik in Port Zélande, maar afgelopen weekend zat ik in het Heijderbos (een beetje aan het parkhoppen). Dus hierbij al een review van mijn weekend daar!

Algemeen

Ik was nog niet in het Heijderbos geweest, dus had ik natuurlijk veel gelezen hier op het forum. Vooral over het feit dat het park zo'n mooie natuur had. Na een rit van een dikke twee uur alleen in de auto kwam ik dan aan, GPS stuurde mij perfect. Veel bordjes was ik niet tegengekomen, of ik heb ze niet gezien (dat is zeker en vast mogelijk). Dankzij de early check in kon ik recht het park oprijden om half twee (ik vind die early check in nog altijd een van de beste voordelen als friend). De wegwijzering in het park was perfect, ik ben nogal niet zo goed in mijn weg vinden, maar ik ben er recht naartoe gereden.

Eerste indruk

Eerste indruk zag dat wat ik in mijn hoofd had over het park zeker en vast klopte. Wat een mooi park. En zeer vriendelijk personeel (toch zeker de dame aan de check in balie). Maar ik was vooral benieuwd naar: de cottage!

Cottages

In april was ik samen met mijn toen zwangere vriendin in de Kempervennen en hadden een Eden bezichtigd en zij wou zeker en vast met haar baby in november eens in zo'n Eden. We zaten in een 4-persoons Eden Vip. Ja, dat was dus gewoon een pracht bungalow. Het enige wat ik kon zeggen is dat ik het bankje aan de tafel niet zo handig vind, zit echt niet gemakkelijk aan de rug. Maar voor de rest, zalig. Ik sprong al gelijk in het bubbelbad. De handleiding klopte wel niet echt met het bad (we hadden een bad met alleen een 'aan/uit' knop voor de bubbels, niet met verschillende standen en lichtjes zoals andere Eden VIP's blijkbaar hebben). Maar man, dat maakte wel een herrie. Als je het licht aanstak, kwam daar nog eens de ventilator bij en was ontspannen niet direct mijn eerste gedacht. Maar enfin, ik heb toch lekker gebadderd.
Op zaterdagavond hadden we ook nog een klein accidentje, mijn vriendin was vergeten dat er nog een flesje in een pot stond te steriliseren op het vuur en toen we terugkwamen van het zwemmen en eten, hoorden we al van ver dat het rookalarm afging. Wij direct alle ramen en deuren open, maar je moet je eens de stank voorstellen dat een gesmolten babyflesje kan geven. Die reuk zal nog een hele tijd in de gordijnen hangen, want in mijn kleren zit het ook nog een beetje. Het alarm ging uit toen de rook weg was. We hadden de receptie gebeld, die zeiden dat het alarm ging uitgaan. Ik vond het wel raar dat er ten eerste niemand uit de buurt niet eens naar de receptie had gebeld, want dat alarm moest al een hele tijd aan het afgaan geweest zijn. En ten tweede dat er niemand van het park zelf eens kwam kijken of alles in orde was, dat vond ik ook een beetje raar.

Market Dome

Een van de mooiste die ik al heb gezien. Ik vermoed recentelijk vernieuwd, zoals het eruit zag. We zijn zaterdag gaan eten in het Market restaurant, het buffet was heerlijk. Alles was vers en het drinken was inbegrepen in de prijs, zalig! Alleen vind ik het nog altijd spijtig dat ze Pepsi serveren in plaats van echte Cola, trekt op niets!

Aqua Mundo
Ook heel mooi. Enfin, het deel dat ik kon zien zonder bril (en ik ben nogal blind zonder). Ik had mijn bril afgezet omdat ik perse van de wildwaterbaan afwou, want daar had ik over gelezen dat het een van de wildste was van alle parken. En o man, wat hadden ze gelijk. Een zalige lange en op het einde inderdaad wilde waterbaan! Ik liet mijn vriendin eerst gaan, zodat ik haar kon volgen, maar op een bepaald moment bleef zij hangen en werd ik voortgeslingerd. Wat een zalige wildwaterbaan! Er is ook maar 1 echte glijbaan, die ging wel net iets te hard, ik werd er op het einde bijna uitgeslingerd! Maar ook, zeer goed! Het babybadje was wel te koud, het golfslagbad was warmer! De omkleedkotjes waren ook zeer ruim, ik heb ook de familiekotjes gezien, daar kunnen 10 personen in denk ik. Zeer goed!

Parkspecialiteiten

We zijn op zaterdag eens bij de Jungle Dome gepasseerd, wat een kinderparadijs! Het was er wel een beetje druk, maar dat is normaal in een weekend vermoed ik dan. Maar zo mooi, ik heb er echt alle soorten dieren gezien. Ik had wel gehoopt dat er misschien een Jungle Cabana te bezichtigen was, maar dat was niet het geval. Ze zagen er in ieder geval wel leuk uit, als ik kinderen had zou ik dat wel eens willen doen met hen voor een nachtje.

Entertainement

Heb ik een stukje van gehoord toen we zaterdag aan het eten waren, dat klonk wel goed.

Natuur

Had ik veel over gelezen en wat ik had gelezen klopte als een bus. Een heel mooi park met heel veel dieren: ik heb konijntjes, eekhoorns, kippen, katten en zelfs een pauw aan de deur gehad! Echt een heel mooi park, zeker nu in de herfst!

Omgeving

Geen tijd voor gehad om iets buiten het park te doen... Een weekend is echt veel te kort in dit park!

Eindoordeel

Zoals jullie wel doorhadden ben ik echt heel enthousiast over het park, mijn verwachtingen zijn ingelost en meer. Mijn vriendin en ik waren het erover eens dat we zeker nog eens terug gaan, wij waren heel tevreden!
Ik geef het park een 9!
Laatst gewijzigd door Birdieken op 14 nov 2012, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Vossemeren/2011: Erperheide/2012: Mystery (Kempervennen), Heijderbos en Port Zélande/2014: Vossemeren
belinda
Administratief Medewerker

Re: [Ervaringen & Vragen] Het Heijderbos (deel 6)

Bericht door belinda »

Leuke revieuw, dank je wel! En nog een fijne vakantie verder :)
Laatst gewijzigd door belinda op 14 nov 2012, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
kimberley6s
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door kimberley6s »

Birdieken mag ik vragen in welk cottagenummer u verbleef? Groetjes kimberley
Laatst gewijzigd door kimberley6s op 12 nov 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Birdieken
All-in
All-in

Bericht door Birdieken »

Aangezien mijn vriendin nog steeds in die cottage verblijft, zal ik vrijdag pas de nummer geven, ik zou niet willen dat ze te maken krijgen met inbrekers...
Laatst gewijzigd door Birdieken op 12 nov 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Vossemeren/2011: Erperheide/2012: Mystery (Kempervennen), Heijderbos en Port Zélande/2014: Vossemeren
kimberley6s
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Begrijpelijk, dan wacht ik het nog even af.
Laatst gewijzigd door kimberley6s op 12 nov 2012, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
zoosite
All-in
All-in

Bericht door zoosite »

Hebben de 2 persoons premium cottage's op het heijderbos beschikking over dvd speler?
Laatst gewijzigd door zoosite op 12 nov 2012, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 319 keren

Bericht door mrs Marian »

Birdieken mooi review bedankt.
Laatst gewijzigd door mrs Marian op 12 nov 2012, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
CPKV
All-in
All-in

Bericht door CPKV »

Wij hebben voor juni 2013 al een vroegboeking gedaan. Dit met ons zoontje, die dan 17 maanden zal zijn. Vorig jaar hebben we in Les Haut de Bruyères onze fietsen en fietskar meegenomen. Dit jaar huren we fietsen daar denk ik. We gaan voor 1 week, en hebben 4 toppings te kiezen. Ik las hier al dat 2 toppings goed zouden zijn voor 1 fiets voor 1 midweek OF weekend. Klopt dat? Dus 2 fietsen lijkt me 4 toppings. Dan zou ik dat voor de midweek doen, en te voet gaan in het weekend... Moet je deze op voorhand doorgeven, want ik heb geen ervaring met toppings... Voor zover ik weet geef je die door bij aankomst, maar wat als een topping al volledig bezet is (zoals fietsen)?

Weet iemand wat er mogelijk is qua fietskarren/stoeletjes vooraan op de fiets voor een kleintje van 17 maand? En wat kost dat?

Alvast bedankt
CPKV
All-in
All-in

Bericht door CPKV »

Oja, we verblijven in het Heijderbos. De prijzen van fietsen zie ik trouwens staan, maar niet van fietskarren/zitjes vooraan op fiets.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Volgens mij is 2 toppings 1 fiets voor 1 dag en niet voor een midweek of weekend.
Edith
All-in
All-in

Bericht door Edith »

[quote="maria"]
Volgens mij is 2 toppings 1 fiets voor 1 dag en niet voor een midweek of weekend.
[/quote]

2 toppings voor 1 fiets voor een weekend of midweek.
CPKV
All-in
All-in

Bericht door CPKV »

Dank u. Als je voor 1 week gaat, krijg je er dan ook 2 vouchers van 12,5euro?
belinda

Bericht door belinda »

Ja, bij een week krijg je twee vouchers idd.
CPKV
All-in
All-in

Bericht door CPKV »

Bedankt, wij hebben een VIP geboekt, elke dag de krant. Mag je die kiezen? En wat houdt een dagelijks assortiment van verse broodjes aan de cottage in? Stokbroodje + croissant + chocoladekoek? Voor 1 of 2 personen?
kimberley6s
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Volgens mij gewoon wat croissants en kleine pistolet voor het aantal mensen in de boeking, dat was in ieder geval zo op de huttenheugte.
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”