Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Le Lac d'Ailette] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 2)

Corianne
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Le Lac d'Ailette] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 2)

Bericht door Corianne »

Iemand ervaring met het ontbijt in park le lac d'Ailette? Komen ze daar bezorgen bij de cottage? En is het een beetje genoeg en gevarieerd? Alvast bedankt!
kookboy
All-in
All-in

Bericht door kookboy »

Corianne schreef: 12 jul 2023, 17:07 Iemand ervaring met het ontbijt in park le lac d'Ailette? Komen ze daar bezorgen bij de cottage? En is het een beetje genoeg en gevarieerd? Alvast bedankt!
Beetje laat misschien, maar net terug van vakantie. Je kan hier kijken wat ze hebben:
https://delivery.centerparcs.com/en/lac-ailette/shop

Hopelijk heb je er wat aan.
cindy0407
Dagbezoeker
Dagbezoeker
Like! Gegeven!: 1 keer

Bericht door cindy0407 »

hoii over 5 weken vertrekken we naar le lac d ailette en kregen we bericht dat we onze activiteiten konden boeken, we vinden midget golf altijd wel leuk en dat kunnen we al boeken maar ik zie het bowlen niet, ik kan op geen enkele manier in die week de activiteit boeken 13 oktober tot 19 oktober. Het lijkt mij sterk dat die hele week al is volgeboekt :-S of zou dat wel kunnen?
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 97 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door B767-300ER »

Komt waarschijnlijk binnenkort wel er tussen te staan. Activieiten zijn meestal drie weken tevoor dacht ik.
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
cindy0407
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door cindy0407 »

B767-300ER schreef: 08 sep 2023, 20:45 Komt waarschijnlijk binnenkort wel er tussen te staan. Activieiten zijn meestal drie weken tevoor dacht ik.

dankjewel voor je bericht maar je kan activiteiten 6 weken van te voren boeken stond er in onze mail. en het klopt alles is te boeken behalve bowlen.
ik denk dat het misschien verschilt per park. ik zal het in de gaten houden, ook denk ik nu achteraf dat we beter met de activiteiten voucher kunnen boeken en die krijgen we natuurlijk pas als we daar zijn.

Is het ook zo dat in het buffet restaurant het hoofdgerecht door de obers geserveerd worden? ik versta toch iets anders uit een buffet restaurant. of is dit iets wat ze nog tijdens corona deden en nog niet hebben aangepast op de website?

Le Marché du Lac d'Ailette
Het Buffetrestaurant is de ideale plek om te genieten van een verscheidenheid aan gerechten, bereid voor jouw ogen met producten uit de markt. Het buffet is volledig aangepast voor jouw veiligheid. Je hebt de keuze uit maximaal drie gangen (voorgerecht, hoofdgerecht, dessert). De voorgerechten en desserts zijn zelfbediening, reeds bereid en verpakt in individuele porties. De hoofdgerechten worden aan tafel geserveerd door onze obers. Je vindt er ook een zoete en hartige buffetruimte gewijd aan de kinderen en spelletjes om de kleintjes te vermaken tussen de gangen door. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert voor € 22.90 voor volwassenen en € 9,90 voor kinderen.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 97 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door B767-300ER »

Als je op het park aankomt ben je nog vroeg zat.
Dit is meer zaken als fietsverhuur en dat soort dingen vooraf te regelen.
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
cindy0407
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door cindy0407 »

Hilde V.E. schreef: 27 jun 2023, 11:08 Wij verblijven momenteel in Parc de l'Ailette. Ik las de reviews hier pas na boeking en vertrok met een bang hartje.
Wij hebben een 4pers. Premium, 549. Prachtig zicht en vlakbij het strandje en alle activiteiten. Bij aankomst was de cottage netjes, de bedden waren allemaal opgemaakt. Het interieur is smaakvol. Op het terras zijn de stoelen beklad door de zwaluwen die hun nest gemaakt hebben onder de dakrand. Wij hebben zelf tuinkussens meegenomen dus weinig last daarvan. Het gootsteenkastje heeft een afgebladderde hoek, dat ziet er inderdaad niet zo netjes uit maar is niet levensbedreigend hoor.
Daags voor vertrek werd ik gebeld om alles samen te overlopen, toen werd bv ook gezegd dat er enkel een magnetron was. Ik waardeerde dat telefoontje, zo kon ik vragen stellen over wat niet helemaal duidelijk was.
De Dôme is wat verouderd maar ze doen overal wel hun best om er wat van te maken. Verwacht geen haute cuisine maar bv de pizzeria en de crêperie waren best te smaken. En Mac Do uiteraard ;-)
Er zijn zeer veel activiteiten voor wat oudere kinderen, voor onze anderhalf jarige allemaal nog niet haalbaar. Maar de Babalu, het strandje, een paar speeltuigen, het zwembad zorgen voor genoeg animo.
Het park is groot en best goed onderhouden, je ziet overal werkmensen gras maaien, bomen snoeien, er staan het en der nieuwe banken etc.
Wij hebben in elk geval geen spijt van onze keuze om naar dit park te komen!
hallo heeft u toevallig ook gegeten bij het buffet restaurant ? en klopt het dat de obers het hoofdgerecht bij je aan tafel komen serveren zoals het momenteel op de website staat aangegeven? ik heb nog nooit zo een lopend buffet gehad in een centerparcs, we pakken het liever zelf :-) het heet toch niet voor niks een buffet restaurant

mvg cindy
Hilde V.E.
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Hilde V.E. »

@Cindy
Nee, wij hebben niet in het buffetrestaurant gegeten, ik kan je helaas niet helpen.
Zou dat misschien nog van coronatijden kunnen geweest zijn? Toen was het niet aangewezen dat mensen zelf aan de gerechten zaten. Misschien is dit gewoon nooit aangepast op de website?
simon89
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 37 keren
Like! Gekregen: 30 keren

Bericht door simon89 »

Ik denk ook eerder zoiets hoor
Coming up: Park De Haan (sep)

2024: De Kempervennen / Het Vennenbos
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 339 keren
Like! Gekregen: 317 keren

Bericht door mrs Marian »

@Cindy, ik heb de website doorgelopen maar ik kan het nergens vinden dat er staat dat het hoofdgerecht aan tafel geserveerd word. Kan je een linkje plaatsen waar dit staat?
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
jimmyvh
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door jimmyvh »

Kan me vertellen of je ook elektrische fietsen kan huren? Ik zie dit niet expliciet vermeld staan op de website, maar gezien het heuvellandschap zou het wel erg prettig zijn :)
Peerke
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren
Like! Gekregen: 143 keren

Bericht door Peerke »

Welkom op het Center Parcs Forum!

Ja ook op dit park kun je elektrische fietsen huren, als het goed is kun je deze zelfs in de app al reserveren.
Aankomend: Augustus '24: Kempervennen, September '24: Zandvoort, Eemhof
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos
23: Eemhof, Zandvoort, Vossemeren, Erpherheide, Eemhof
22: Zandvoort, Meerdal, Zandvoort
21: Eemhof, Erperheide, Heiderbos
20: Kempervennen, Vossemeren, Meerdal
kookboy
All-in
All-in

Bericht door kookboy »

jimmyvh schreef: 12 jul 2024, 11:46 Kan me vertellen of je ook elektrische fietsen kan huren? Ik zie dit niet expliciet vermeld staan op de website, maar gezien het heuvellandschap zou het wel erg prettig zijn :)
Vooral als je naar de auto moet :-)
jimmyvh
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door jimmyvh »

Peerke schreef: 12 jul 2024, 12:47 Welkom op het Center Parcs Forum!

Ja ook op dit park kun je elektrische fietsen huren, als het goed is kun je deze zelfs in de app al reserveren.
Op de website/app wordt fietsverhuur aangeboden met "gazelle fietsen". Als ik probeer te reserveren kan er ook enkel gekozen worden tussen fietsen voor kinderen en fietsen voor volwassenen, vandaar mijn bedenking. In andere parken kosten de electrische fietsen ook ietsje meer.

Zolang er effectief electrische fietsen zijn om te boeken ben ik blij, weet alleen niet of het slim is om die 'gazelle fiets' al te boeken of voor de zekerheid toch af te wachten en lokaal te kijken.
Peerke
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren
Like! Gekregen: 143 keren

Bericht door Peerke »

Ik heb de vraag even uitgezet bij het park, dan weten we het zeker.

Franse kunnen niet zo goed fietsen.. misschien durven ze daar de elektrische fietsen niet aan :lol:
Aankomend: Augustus '24: Kempervennen, September '24: Zandvoort, Eemhof
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos
23: Eemhof, Zandvoort, Vossemeren, Erpherheide, Eemhof
22: Zandvoort, Meerdal, Zandvoort
21: Eemhof, Erperheide, Heiderbos
20: Kempervennen, Vossemeren, Meerdal
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Le Lac d'Ailette”