Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Le Lac d'Ailette] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 2)

fred_33jr
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Re: [Ervaringen & Vragen] Le Lac d'Ailette (Deel 2)

Bericht door fred_33jr »

De parken in Frankrijk staan, over het algemeen niet zo goed bekend. Ze weten de meest prachtige resorts weg te zetten met bijv LTF als een absoluut hoogtepunt. Echter vergeten ze dat na nieuwbouw altijd nog onderhoud noodzakelijk is. Dat gaat meestal letterlijk met houtje, touwtje en wat tape. Niet netjes iig. Ik vind dan ook echt dat ze steken laten vallen. Ook bij Le Lac, waar ik een keer ben geweest was er veel kapot. Niet alleen in de cottage waar de verf van af bladderde maar ook stukken in het zwembad. Het is gewoon zonde.
Mijn broer is bij LTF geweest en kwam met een soortgelijk verhaal thuis.

Ik ben het eens dat zoover altijd iets of wat zwart-wit is, maar over het algemeen kun je daar wel een goed beeld uit halen. Er staat gewoon vaak iets over het onderhoud en ik kan ze daar toch echt geen ongelijk in geven.
Of ik daardoor een minder leuke vakantie heb is heel iets anders  ;)
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Is er geen grand café/colibri café meer op dit park? Ik kan mij vaag herinneren van onze 2012/2013 verblijven dat er wel een "colibri café" was wat zo'n beetje het grand café was, een plek waar je overdag rustig wat kon drinken en 's avonds ook.
Ik zie deze echter niet meer op de website of app staan. Is deze verdwenen, of vervangen door wat anders?
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
basje1975
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door basje1975 »

voor de zomervakantie 2020 weer aan het kijken naar CP. Tot nog toe altijd in de NL en BE parken geweest, maar wil nu ook eens FR meenemen in mijn verkenningen. Nu vroegen wij ons alleen af hoe het qua taal zit en dan vooral de kinderactiviteiten. In de NL parken gaat het vaak in 3 talen, maar hoe doen ze dat in FR? Onze kids zijn volgende zomer (bijna) 7 en (bijna) 9, dus shows of activiteiten die in het frans zijn, zullen ze niet kunnen volgen.
En mijn eigen Frans is ook van bedenkelijk middelbare school niveau 30 jr geleden, dus ben zelf ook echt op Engels en evt Duits aangewezen en mn ervaringen met Fransen die iets anders dan Frans spreken is niet al te positief (maar met een int. concept als CP hoop ik op betere ervaringen).
yv
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door yv »

Over het algemeen kom je op dit park met Engels aardig uit de voeten als het om kleine dingen gaat. Bij de activiteiten en als de vraag wat complexer is wat minder. Mijn dochter ging ponyrijden en dan werd er eigenlijk gewoon niet tegen je gepraat. Je krijgt een briefje in je handen gedrukt waar beknopt in het NL(dacht ik, anders Engels) de regels op staan en ondertussen is ze zelf met een uitgebreid verhaal bezig in het Frans, waarbij ze ook van alles laat zien. Ik heb zelf genoeg ervaring met pony's en paarden dus ik geloof het wel, maar ik vond dit zelf wel een beetje vreemd.
basje1975 schreef: voor de zomervakantie 2020 weer aan het kijken naar CP. Tot nog toe altijd in de NL en BE parken geweest, maar wil nu ook eens FR meenemen in mijn verkenningen. Nu vroegen wij ons alleen af hoe het qua taal zit en dan vooral de kinderactiviteiten. In de NL parken gaat het vaak in 3 talen, maar hoe doen ze dat in FR? Onze kids zijn volgende zomer (bijna) 7 en (bijna) 9, dus shows of activiteiten die in het frans zijn, zullen ze niet kunnen volgen.
En mijn eigen Frans is ook van bedenkelijk middelbare school niveau 30 jr geleden, dus ben zelf ook echt op Engels en evt Duits aangewezen en mn ervaringen met Fransen die iets anders dan Frans spreken is niet al te positief (maar met een int. concept als CP hoop ik op betere ervaringen).
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

basje1975 schreef: voor de zomervakantie 2020 weer aan het kijken naar CP. Tot nog toe altijd in de NL en BE parken geweest, maar wil nu ook eens FR meenemen in mijn verkenningen. Nu vroegen wij ons alleen af hoe het qua taal zit en dan vooral de kinderactiviteiten. In de NL parken gaat het vaak in 3 talen, maar hoe doen ze dat in FR? Onze kids zijn volgende zomer (bijna) 7 en (bijna) 9, dus shows of activiteiten die in het frans zijn, zullen ze niet kunnen volgen.
Als er één cliché is dat waar is wat Fransen betreft dan is het wel "Chauvinist tot in de kist".  ;)
Feit is en blijft dat ze het daar vaak vertikken om wat anders te praten dan Frans in hun eigen land. Ergens begrijpelijk en te respecteren (je kiest immers zelf om naar een land op vakantie te gaan waar ze toch echt wel Frans als hoofdtaal hanteren) maar anderzijds in de toeristische sector mag er wel wat meer flexibiliteit zijn naar zulke zaken toe.

Mijn ervaring is dat ze, wanneer ze horen dat je anderstalig bent maar wel écht probeert om het in het Frans met handen, voeten en gebaren gezegd te krijgen, er geen probleem van maken om zeer simpel Frans taalgebruik te hanteren zodat het voor jou verstaanbaar is, en indien nodig om er een woordje Engels doorheen te gooien als ze merken dat het je ondanks welwillendheid écht niet lukt.
Ga je gelijk in het Engels of NL beginnen, dan bots je echter op een enorme muur en druipt het chauvinisme er vanaf. Een Fransman zal zich op dat moment beledigd voelen en gewoon uit koppigheid alleen al geen greintje moeite meer doen om zich in simpel Frans verstaanbaar te maken, laat staan om een andere taal te gaan spreken. Basically is de regel in Frankrijk: proberen, proberen en nog een keer proberen. Als ze horen dat je dat doet, krijg je veel van ze gedaan. Laat je duidelijk merken dat je al standaard NL of Engels verwacht, dan gaan ze daar snel reageren à la "tirer votre plan".  ;)

Menukaarten e.d zijn allemaal in Frans en Engels opgesteld, dus daar zal je al geen problemen ervaren. Naar entertainment toe vrees ik dat je je toch aan Frans gaat moeten verwachten, en als er al NL/Engels gesproken wordt, zal het zeer beperkt en gebrekkig zijn.
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
Kirsten1985
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Kirsten1985 »

Kan er iemand mij zeggen of de Baluba in Le Lac d'ailette groot is? Een beetje vergelijkbaar met Erperheide of eerder het Meerdal?
Ik zou graag een midweek boeken in februari maar word een beetje afgeschrikt door de negatieve reacties. De huisjes vernieuwd zijn, maar toch lees ik dat ze nog altijd verouderd zijn.
NaMiSe
All-in
All-in

Bericht door NaMiSe »

De Baluba is best aardig groot, eerder richting Erperheide dan Meerdal. Best wel leuk, allen voor ouders niet veel om te zitten
Kirsten1985
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Kirsten1985 »

Kan er iemand mij zeggen of cottage 544 en 548 een balkon hebben?
Ceetje
All-in
All-in

Bericht door Ceetje »

Kirsten1985 schreef: Kan er iemand mij zeggen of cottage 544 en 548 een balkon hebben?
Ja, hebben beiden een terras met witte balustrade. Wij zaten ooit in 545, ben er zeker van.
JokeV
All-in
All-in
Like! Gekregen: 3 keren

Bericht door JokeV »

Een mooie, romantische zonsondergang vanop Center Parcs Le Lac d'Ailette!

Afbeelding
meub
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door meub »

Wij gaan deze zomer voor het eerst naar le lac d'ailette. Iemand ervaringen met VIP cottage nr 540?

Alvast dank voor de reactie
belinda
Administratief Medewerker
Administratief Medewerker

Bericht door belinda »

Niet specifiek met de Vip 540 , maar we hebben een foto reportage op het Forum staan van de Vip 544.

Je vindt deze reportage HIER
JokeV
All-in
All-in

Re: [Informatie, Vragen & Ervaringen] Le Lac d'Ailette (Deel 2)

Bericht door JokeV »

[SPECIALE AANKONDIGING]
Na de zware regenval die de regio Hauts de France de afgelopen 72 uur heeft getroffen, moeten we u helaas mededelen dat verschillende van onze huisjes in het gebied van Lac d'Ailette zijn overstroomd.
Bovendien is het meer zelf overstroomd, is de omgeving niet begaanbaar en zijn wateractiviteiten geannuleerd, tot en met 19 juli, om de veiligheid van onze klanten te garanderen. Gezien de uitzonderlijke en onvermijdelijke omstandigheden die deze regens veroorzaken, zullen we u niet kunnen verwelkomen op het Domaine du Lac d'Ailette.
Onze excuses voor dit ongemak als gevolg van omstandigheden buiten onze controle.
Voor klanten met reserveringen op de betreffende data, nemen we binnenkort contact met u op via sms en/of e-mail en heeft u de mogelijkheid om een ​​ander gebied te kiezen om te genieten van de hele Center Parcs of Villages Nature® Paris-ervaring zonder extra kosten .
Als deze optie niet bij u past, heeft u ook de mogelijkheid om uw boekingsdata te wijzigen of uw verblijf bij ons te annuleren.
We hopen je snel terug te zien, zodat je weer onvergetelijke herinneringen kunt creëren bij Center Parcs.
We ontvangen momenteel een groot aantal oproepen en berichten op onze sociale netwerken. We doen er alles aan om zo snel mogelijk op al uw verzoeken te reageren.
Het Center Parcs-team

[ANNONCE SPÉCIALE]
Suite aux fortes pluies ayant touché la région des Hauts de France au cours des dernières 72 heures, nous sommes au regret de vous informer que plusieurs de nos cottages du domaine du Lac d'Ailette ont été inondés.
De plus, le lac ayant lui-même débordé, les alentours ne sont pas praticables et les activités nautiques ont été annulées, jusqu'au 19 juillet inclus, pour garantir la sécurité de nos clients. Compte-tenu des circonstances exceptionnelles et inévitables causées par ces pluies, nous ne serons pas en mesure de vous accueillir au domaine du Lac d'Ailette.
Nous sommes navrés pour ce désagrément en raison de circonstances hors de notre contrôle.
Pour les clients ayant des réservations aux dates concernées, nous vous contacterons prochainement par SMS et/ou e-mail et vous aurez la possibilité de choisir un autre domaine afin de profiter de toute l'expérience Center Parcs ou Villages Nature® Paris sans frais supplémentaires.
Si cette option ne vous convient pas, vous aurez également la possibilité de modifier vos dates de réservation ou d’annuler votre séjour chez nous.
Nous espérons vous retrouver très vite pour que vous puissiez vous créer à nouveau d’inoubliables souvenirs à Center Parcs.
Nous recevons actuellement un grand nombre d’appels et de messages sur nos réseaux sociaux. Nous nous engageons à répondre le plus rapidement possible à l’ensemble de vos demandes.
L’Équipe Center Parcs

Bron: Facebook Center Parcs Le Lac d'Ailette
Stevenke91
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Stevenke91 »

Kent iemand de toestand van Lac D'Ailette op dit moment? Valt het te riskeren om in september te gaan?
JokeV
All-in
All-in

Bericht door JokeV »

Stevenke91 schreef: 26 jul 2021, 16:06 Kent iemand de toestand van Lac D'Ailette op dit moment? Valt het te riskeren om in september te gaan?
Het park is open en ontvangt ook gasten dus ik vermoed dat het ergste wel achter de rug is en dat het in september wel enkel nog een slechte herinnering zal zijn.
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Le Lac d'Ailette”