Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Bispinger Heide] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 2)

B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 96 keren
Like! Gekregen: 277 keren

Re: [Bispinger Heide] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 2)

Bericht door B767-300ER »

Ja lopen zal het probleem niet zijn en zon treintje ook niet.
Normaliter lopen we tijdens ons CenterParcs verblijf van 2 weken naar huis. De meeste parken liggen op 200km afstand. Dat gaan we deze keer qua kilometers niet redden. Dan moet ik 32km per dag lopen. Das me iets te gortig.

Ik ga wel eens kijken wat er in de buurt is. Alleen een lunch op het park had fijn geweest. Voor restaurants ga ik vaker het park af.
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
DeAmAmMiMa
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door DeAmAmMiMa »

Wij zitten momenteel in Center Parcs Bispingerheide, maar het valt erg tegen. Het huisje is erg vies. Schimmel in de badkamer. Wc bril is helemaal geel. Plafond stuk op meerdere plekken. Prullenbak vol met mieren bij aankomst. Meeste winkels sluiten al heel vroeg, tussen 18.00 en 19.00. Ijsje halen en patatje niet meer mogelijk. Hebben bijna half uur in de plaza geprobeerd een drankje te bestellen, maar geen van de 4 bedienden is ons komen helpen. Zijn maar in het huisje wat gaan drinken. Voor ons niet weer.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 338 keren
Like! Gekregen: 316 keren

Bericht door mrs Marian »

Oei dat is geen fijn bericht om te lezen en al helemaal niet als jullie vakantie zo is gestart.
Zijn jullie de klachten wezen melden bij de receptie?
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
pinatorq
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 17 keren
Like! Gekregen: 105 keren

Bericht door pinatorq »

Wat vervelend! De tip die ik kan geven is foto’s maken van je problemen in je cottage en toesturen via whatsapp. Het probleem met de bedienden zou te maken kunnen hebben met de drukte? Was de qr code geen oplossing? De supermarkt is redelijk vroeg dicht idd. Is hij morgen wel open? Dan is het duitse dag en dan is 99% van duitsland vrij van werk.
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

HH 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21,23
Heijderbos 09, 23, 24
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22, 23
Vossemeren 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
Peerke
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren
Like! Gekregen: 140 keren

Bericht door Peerke »

Ze werken hier heel erg met QR code inderdaad.
Supermarkt, bakkerij en ijs salon zijn vaak tot 6 of 7 uur open, dat is in Duitsland vrij normaal.

De mankementen in de bungalow zou ik zoals al aangegeven gewoon melden, dan proberen ze het echt wel op te lossen.
Aankomend: Augustus '24: Kempervennen, September '24: Zandvoort, Eemhof
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos
23: Eemhof, Zandvoort, Vossemeren, Erpherheide, Eemhof
22: Zandvoort, Meerdal, Zandvoort
21: Eemhof, Erperheide, Heiderbos
20: Kempervennen, Vossemeren, Meerdal
DeAmAmMiMa
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door DeAmAmMiMa »

Foto's maken hebben we inderdaad gemaakt, maar veel dingen hebben we zelf maar aangepakt. Alle vieze pannen en vaat staan schrobben. Vuilnisbakken schoongemaakt zodat de mieren weg waren. De QR codes op de tafel werkten niet, bediening liep ook gewoon naar elke tafel, maar ons liepen ze steeds voorbij, ondanks dat we in het looppad zaten tussen het terras en de keuken. De spelletjeshal zou tot 21.30 open moeten zijn, maar wordt elke dag met een blaadje aangegeven dat ze eerder dicht zijn. Echt enorm jammer voor de kinderen. Morgen gelukkig weer naar huis :lol:
Samenweg80
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 56 keren
Like! Gekregen: 30 keren

Bericht door Samenweg80 »

Niels, mag ik vragen wanneer je gaat? Ik heb een paar vraagjes over de ligging van bepaalde nummers in zone 1.
16. VN 8/24
17. EP 10/24
18. HL 12/24
19. BT 2/25
20. BS 4/25
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 96 keren
Like! Gekregen: 277 keren

Bericht door B767-300ER »

Niet op korte termijn
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
Basil_Sage_5
All-in
All-in
Like! Gekregen: 7 keren

Bericht door Basil_Sage_5 »

Weekverblijf Bispinger Heide

Weekverblijf Bispinger Heide

Vorige week hebben wij een week verbleven in Bispinger Heide in een 'Dieren in het bos' cottage. De drukte viel ons ontzettend mee (meivakantie in NL), alleen in het weekend was het logischerwijs wat drukker.

De cottage (148) was echt fantastisch voor kinderen. Lekker ruim, 6p dus 3 slaapkamers, met een aparte speelkamer. Nette cottage, alleen de vaatwasser was niet top, maar ach als dat het enige is. Het huisje lag dicht bij de market dome, wat wij ideaal vonden met kleine kinderen.

Het park is echt heel erg leuk. Ruim omgezette plaza. Veel om te zien zoals de flamingo's en genoeg om te spelen. Wij hadden halfpension dus iedere ochtend en avond gegeten bij het Market Restaurant. Ontbijt was prima, maar niet bijzonder. Avondeten was wisselend en verschilde per menu. Wij vonden met afstand het mediterraanse menu het beste en meest gevarieerd, maar dat is persoonlijk. Wij vinden het wel leuk dat het menu iedere avond echt anders is. Het nadeel vinden wij wel dat er totaal geen speelmogelijkheid is bij het market restaurant. Niet eens een kleurplaat. Wij vinden het zelf fijner als er wel iets te spelen valt, zoals bij erperheide of huttenheugte.

Kinderentertainment was top! Veel activiteiten (show, disco, bingo etc) en de acteurs deden het heel leuk en goed en hadden veel humor met elkaar. Hierdoor was het ook voor de volwassenen niet vervelend. Wel alles in het Duits, maar dat maakte de kinderen niets uit. Wij hebben daarnaast nog glitter tatoo gedaan, bungee trampoline en safari auto. Alles netjes geregeld en aardige medewerkers.

Het zwembad is groot en heeft veel verschillende elementen. De glijbanen zijn niet spectaculair, hoewel het er wel veel zijn. De bandenglijbaan was oké, maar kort. De wildwaterbaan is alleen wat wilder aan het einde. Het echt pareltje voor kleine kinderen is het drakeneiland. Deze zit een beetje verstopt bij het eetgedeelte, maar biedt veel voor kinderen van 0-6. Wij hadden daar ook onze tassen gezet, omdat je daar relatief rustig kan zitten. Voor tieners is het zwembad niet mega spectaculair, maar tot 12 jaar is het zwembad echt wel leuk en divers.

Al met al hebben wij een ontzettend leuke week gehad. Het personeel was erg vriendelijk en het is een mooi park. De kinderen hebben ontzettend genoten en daarom gaan we volgend jaar weer terug (ter plekke hetzelfde huisje geboekt).
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 338 keren
Like! Gekregen: 316 keren

Bericht door mrs Marian »

Dank je wel voor het plaatsen van het review. Positieve ervaring met Bispinger Heide, die geresulteerd heeft dat er een volgende verblijf is geboekt. Dat is toch het grootste compliment voor een park.

Mag ik vragen hoe oud jullie kinderen zijn? Ik ben namelijk benieuwd na tot welke leeftijd de dieren in het bos geschikt is uit ervaring van mensen die er in hebben gebleven.

Wat miste je bij het ontbijt zodat het wel bijzonder zal zijn? Klopt er zijn een aantal thema's voor het diner. Deze zijn pas aangepast en gekozen door onder andere de gasten. O dat is inderdaad jammer voor ouders met kinderen. Een lopend buffet restaurant leent zich goed voor een speelhoek voor kinderen.

Dit park staat op mijn to do lijstje. Nog nooit geweest maar doordat ik steeds meer voorbij zie komen over dit park trekt het mij om er eens heen te gaan.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Basil_Sage_5
All-in
All-in

Onze kinderen zijn bijna 2 en net 5. Denk dat deze cottage tot een jaar of 6-7 nog leuk is. Daarna passen ze ook echt niet meer in het vogelhuisje vermoed ik :).

Bij het ontbijt vonden wij vooral het warme aanbod tegenvallen (roerei was gewoon 1 klomp omelet, spekblokjes ipv bacon) en het beperkte aanbod zoet broodbeleg voor kinderen (alleen honing en nutella).

Vond het echt een fijn, rustig en bosrijk park. Er was ook veel te doen in de omgeving (hebben wij niet gedaan). Ik zal zo die foto ook nog even plaatsen.
Basil_Sage_5
All-in
All-in

Hierbij een overzicht van wat er te doen is in de omgeving.
Fotos Toevoegen
20240503_152750_resized.jpg
20240503_152750_resized.jpg (111.41 KiB) 164 keer bekeken
Peerke
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren
Like! Gekregen: 140 keren

Bericht door Peerke »

Het ontbijt herken ik me wel in op de Bispingerheide.
Hagelslag e.d. is natuurlijk echt Nederlands en kennen ze daar niet.
Het ontbijt op de Nederlandse parken is iets uitgebreider.

Maar het blijft echt een schitterend park!
Aankomend: Augustus '24: Kempervennen, September '24: Zandvoort, Eemhof
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos
23: Eemhof, Zandvoort, Vossemeren, Erpherheide, Eemhof
22: Zandvoort, Meerdal, Zandvoort
21: Eemhof, Erperheide, Heiderbos
20: Kempervennen, Vossemeren, Meerdal
Samenweg80
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 56 keren
Like! Gekregen: 30 keren

Bericht door Samenweg80 »

Wij gaan volgend voorjaar voor de eerste keer naar dit park. Zo te lezen hebben we een goede keuze gemaakt! Twijfel alleen nog over het nummer dat we hebben gekozen.

Hebben jullie ook het Heide-Park bezocht?
16. VN 8/24
17. EP 10/24
18. HL 12/24
19. BT 2/25
20. BS 4/25
pinatorq
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 17 keren
Like! Gekregen: 105 keren

Bericht door pinatorq »

Ik wel in 2010
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

HH 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21,23
Heijderbos 09, 23, 24
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22, 23