Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Erperheide (deel 6)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
Ccmel
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Erperheide (deel 6)

Bericht door Ccmel »

[quote="linnie8"]
zo, dat gaat snel bij centerparcs. Zijn vele mensen aan het kijken volgens mij voor de zomervakantie en aan het boeken.
We hebben nu ook geboekt de 301 voor in de zomervakantie, weet iemand of het een mooie ligging is, en is het overal ver van af (ik kan dat nooit zo goed beoordelen op zijn plattegrond)
Alvast super bedankt
gr linnie
[/quote]

Linnie, cottage 301 was vlakbij onze cottage. Ik heb foto's ervan, ook van het terras, in mijn photobucket geplaatst. Het padje naar de kidsclub en kinderboerderij (en dus ook naar ingang MD) is schuinover de cottage, dus niet een beetje verderop zoals op parkplan lijkt. Naast de cottage is een bospad naar ijzeren hek, dit is een nooduitgang van het park. Erachter een straatje en weiland. Schuifpui zit aan zijde bospad, met hoekbank dus links. Naast de cottage is trefpunt voor cool factor, maar zal daar niet veel van merken. Cool factor zelf is naast onze cottage en zagen daar enkel op zaterdagnamiddag wat beweging.
Photobucket link : 
http://s1374.photobucket.com/user/Ccmel ... t=3&page=1
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
biancaaaa
All-in
All-in

Bericht door biancaaaa »

Vandaag naar de opendag van de Erperheide geweest. Het was goed druk en erg gezellig er werden verschillende activiteiten aangeboden zoals laser schieten, big swing, huifkartocht, gratis toegang tot baluba, letter zoektocht op het park, bezichtigen van huisjes en nog veel meer. Het was een mooie dag met een lekker zonnetje erg leuk om het park te zien want ik was er nog nooit geweest.
Ontdek, inspireer en geniet...
lientje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 29 keren
Like! Gekregen: 23 keren

Bericht door lientje »

Welke huisjes mocht je allemaal bezichtigen?
biancaaaa
All-in
All-in

Bericht door biancaaaa »

Vip nummer 102 4 persoons en premium nummer 433 ook 4 persoons.
Ontdek, inspireer en geniet...
lientje
All-in
All-in

Bericht door lientje »

Leuk, dat de vip 102 nog vrij is, wij willen boeken voor oktober maar deze was al weg, dus nu even aan het kijken welke andere vips leuk liggen, VPcindy had al paar huisjes bekeken en foto's gemaakt, die ze morgen erop zet
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

[quote="lientje"]
Leuk, dat de vip 102 nog vrij is, wij willen boeken voor oktober maar deze was al weg, dus nu even aan het kijken welke andere vips leuk liggen, VPcindy had al paar huisjes bekeken en foto's gemaakt, die ze morgen erop zet
[/quote]

Lientje, je mag me altijd je mailadres in een pb sturen via het forum, dan mail ik je vandaag de vip foto's van op mijn gsm. De fotostream van gsm naar mijn ipad gaat via kpn immers vrij traag, zal efkes duren voor alle foto's op photobucket geraken.
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
lisanne25
All-in
All-in

Bericht door lisanne25 »

Iemand ervaringen met cottage 237?
Totaal 10x Center Parcs geweest.
-----------------------------------
5x Erperheide
3x Meerdal
1x Eemhof
1x Vossemeren
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

[quote="Dywe"]
2 Uur lang onbeperkt pannenkoeken eten ;)
[/quote]

Wel heel duur: 13,95€ per volwassene en 9,95€ per kind. Exclusief drankjes.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 319 keren

Bericht door mrs Marian »

Dat vind ik niet duur, prijzen van een pannenkoek liggen per stuk vaak rond de 10 euro. En ik persoonlijk lust er al graag 2. Dan is die 13.95 niet veel.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

http://s1374.photobucket.com/user/Ccmel ... t=3&page=1

Minstens 218 foto's van Erperheide, ook binnenshuis, met dank aan de opendeurdag
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

Review weekend Erperheide

CHECKINN
Pas 13u30 aangekomen, maar konden meteen in alle rust doorrijden naar cottage, na aan portiersloge sleutels, papieren en goedgevuld welkomstkoffertje te krijgen van zeer vriendelijke, oudere man.

COTTAGE 326
Op heenweg al steeds kleiner hartje wegens met actie comfort genomen ipv een vernieuwde premium of vip. Euforie en opluchting alom toen we deur openden van 4p comfort 326. Overal zonlicht, mooi en privaat zicht vanuit woonkamer, fris herschilderd, nieuwe tafel en stoelen, nieuwe gordijnen en alles zeer proper en verzorgd. Hoekbank lijkt vreselijk ouderwets op foto, maar is groot en zat heel lekker. Slaapkamers zeer ok, veel opbergruimte en goede matrassen.
Het enige grote minpunt aan comfort is ontbreken vaatwas. Wij eten meestal in cottage en verbijsterend veel vaatwas gehad op 1 weekend :)
Wifi duur, betaalde 24.95€ voor weekend, maar konden erme wel op meerdere toestellen surfen. Handig voor onze kids, keken 's avonds of 's ochtends vroeg nog wat tv op ipad en misten 2e tvtje in slpk dus niet.
326 is ver achteruit gelegen hoekbungalow in bosrijke omgeving aan rand park, maar slechts om hoek van kidsclub, kinderboerderij en achteringang MD. Gedeeld toegangspad met 8p comfort 306.
Coolfactor terrein ligt vlak naast en achter 326, enkel zatnam beweging gezien en even lawaai gehoord, maar we gingen toen toch zwemmen.

RESTAURANTS
Gaan zelden uit eten, maar wel nieuwe formules bekeken. Marketbuffet noemt nu Evergreenz, formule en prijsklasse gelijk gebleven. 2x werk in evergreenz onbeperkt pannenkoeken eten aan 13,95€ per volwassene, kids iets goedkoper. Market cafe en snack niet echt gewijzigd qua formule. Fuego beetje paradepaardje, formule ook wel leuk, maar zat nooit echt overladen vol. Prijskaartje 29,95€ volwassene en 9,95€ kind allicht de reden. Nieuw en interessant vond ik Todays aan 14,95€ volwassene en 1€ per levensjaar kind, voor menu met soep/hoofdgerecht/dessert. Zaterdagmiddag stamppot met chocomousse, zatavond macoroni hesp en kaas met gebak. Even afgewacht tot zondag, maar Menu zondag goulash met rijst en 's avonds penne niet echt ons ding, dus geen Todays gedaan. Formule is weinig plaats en geen reservatie mogelijk, maar zag wel dat er steeds tafeltjes overbleven.
Foodstore zeer ok en heel vriendelijke bediening.

AQUAMUNDO
Ondanks de extreem smalle lockers fantastisch zwembad. De 2 langere kinderglijbanen aan kinderbad met zandbak zeer geliefd bij mijn dochters, maar verder nog zoveel leuke baden voor ons gezin! De lange stroomversnelling in apart bad, de warmebadengrotten, golfslagbad met speeltuigen van de aquabattle, vissersdorp, heerlijk warme buitenbad, ... De pret kon niet op. Uiteraard ook meerdere glijbanen voor de liefhebbers en zelf voor 1e keer eens een wildwaterbaan uitgeprobeerd. Begrijp nu beter waarom veel forumleden zo tuk zijn op de parken met een wildwaterbaan :)

KINDERBOERDERIJ
Pony-activiteit vooraf gereserveerd voor zaterdagochtend, was zeker de moeite waard. Klein groepje van 4 kids en 2 paar ouders. Mochten de pony's van aan ponyweide (aan cottage 580) naar kinderboerderij begeleiden, daar kammen vlechtjes maken knuffelen en erna ritje maken. Heb nog enthousiaster meegedaan dan mijn dochters, vond het even leuk als hen ;) als ouder leid je helemaal alleen de pony rond, met je kindje erop, zijn lieve brave dieren. Heel grappig vond ik de kleine pony op de ponyweide, liep eerst steeds plagend weg van de verzorgster en haar te bespieden vanachter het afdak en stond erna zijn beklag te doen aan hek omdat ie alleen achterbleef.

OPENDEURDAG
Hoogtepunt van het weekend was ongetwijfeld de feestelijke opendeurdag. Waren zelf om 10u gaan zwemmen (drukte viel toen goed mee qua dagjesmensen) en pas na middageten naar opendeurdag gewandeld. Heel gezellige feestelijke sfeer. Zonnetje scheen volop. Ponyrijden die dag slechts 2€ per rit, diertjes die dag hard gewerkt. In baluba afgeladen vol, maar sportcenter voor 1 dag kinderboerderij waar kindjes konijntjes mochten knuffelen, kippen pakken, geitjes aaien,... In kidsclub cupcakes versieren. Leuke speurtocht met gratis verblijf te winnen. Reden veel grote gocarts en 1 huifkar met paarden rondjes in park. Uitgebreid binnenkijken in vipcottage 102 en premium 433. Wat een mooie huisjes!

NATUUR IN PARK
Heel veel diertjes in park. Vrij lopende bende kalkoenen, veel eendjes, eekhoorntjes, waterkiekens,...
Op kinderboerderij pony's, ezel, geitjes, konijntjes,... Ik kon er intens van genieten om met onze hond aan begin ochtendgloren in park rond te slenteren, terwijl je alle diertjes hoorde en zag wakker worden. Echte quality time.

Minpunten aan Erperheide die hier op forum vaak terugkomen zijn waar: te weinig verlichting park eens het donker is, absurd smalle lockers in aquamundo, rotsen aquamundo garantie voor blauwe plekken en zere tenen,... Maar weegt niet op tegen de schoonheid en activiteiten van dit leuke park! Met voorkeursligging kan je dichtbij alle faciliteiten tophuisje vinden. Premiums en vips zijn allemaal prachtig vernieuwd, comforts een beetje vernieuwd en zeer ok. Sommige comforts zelfs met prachtige ligging aan meertje.

Voor herhaling vatbaar, maar gezien Belgisch park en prijzen ervan meegaan met onze Belgische vakanties, voor Belgen meestal te duur in vergelijking met de Nederlandse parken buiten Nederlandse vakanties.

Sta na dit weekend te popelen om Kempervennen eens uit te proberen, heb het gevoel ginds misschien gelijkwaardig aan Erperheide.
Laatst gewijzigd door Ccmel op 27 feb 2014, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
loowie
All-in
All-in

Bericht door loowie »

Mooie review. We gaan over 2 maandjes naar een 4 pers. comfort in Erperheide.
Ik ben benieuwd.
29 boekingen sinds 2000. Nog tegoed: MD 02-2014, PZ 04-2014, EH 05-2014, MD 08-2014, PZ 09-2014 & EH 10-2014
lientje
All-in
All-in

Bericht door lientje »

Leuke review,
Kempervennen is megagroot park, de aqua mundo heeft geen familieglijbaan en de wwb heeft 2 glijbanen tussendoor wat kinderen vaak wel leuk vinden, ik niet omdat het opstopt,kinderbad is ook erg leuk, voor de rest is het echt een heel mooi park ook de ottervijver is erg leuk en leuke speeltuin bij de kinderboerderij
crooltje
All-in
All-in

Bericht door crooltje »

wij gaan over 3 weken naar de erperheide.
We zitten in een vip huisje, 535.
Ik heb op de plattegrond gekeken, klopt het nou dat we aan het water zitten? Ons huisje zit precies in een hoek, hopelijk hebben we niet teveel inkijk van de huisjes om ons heen.
Weet iemand hoe groot die afstand is naar de baluba en het zwembad? Ik zit namelijk te twijfelen of ik de buggy of grote wagen mee ga nemen voor mijn dochter van 3.
Nog 1 vraag :P weet iemand hoelang er zit tussen de tijd dat je een zwembadkaartje mag gebruiken? Ik kan me herinneren dat er een uur ofzo tussen moet zitten...
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

[quote="crooltje"]
wij gaan over 3 weken naar de erperheide.
We zitten in een vip huisje, 535.
Ik heb op de plattegrond gekeken, klopt het nou dat we aan het water zitten? Ons huisje zit precies in een hoek, hopelijk hebben we niet teveel inkijk van de huisjes om ons heen.
Weet iemand hoe groot die afstand is naar de baluba en het zwembad? Ik zit namelijk te twijfelen of ik de buggy of grote wagen mee ga nemen voor mijn dochter van 3.
Nog 1 vraag :P weet iemand hoelang er zit tussen de tijd dat je een zwembadkaartje mag gebruiken? Ik kan me herinneren dat er een uur ofzo tussen moet zitten...
[/quote]

Toch wel beetje stappen, je moet het meer rond, kindje van 3 jaar zal zeker buggy nodig hebben. Groot meer erachter zeer mooi, maar weet niet of jullie er zicht op hebben. Waar op plan 463 stazt, daar is kruispuntje met dichts bijzijnde ingang MD (hoofdingang vooraan).
Is er in jullie periode geen vip meer vrij vooraan in de 100-reeks? Prachtig zicht op kleiner meertje achteraan, bijna geen inkijk en lekker dicht bij Zwembad, MD en Baluba.
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”