Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Port Zelande (Deel 4)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
ngs92
All-in
All-in

[Ervaringen & Vragen] Port Zelande (Deel 4)

Bericht door ngs92 »

En we gaan weer verder met deel 4!

Deel 3 kan je hier vinden: http://www.centerparcsforum.nl/forum/ht ... hp?t=5.570

[quote="Mart"]
Vorige week een midweek in het park geweest. Via Mystery boeking terecht gekomen.

Het is ons prima bevallen. We hadden een 6 pers. bungalow met mooi uitzicht op de haven en vlakbij de Market Dome. Uitstekend dus. Het huisje maakt een beetje een verouderde indruk maar was wel goed schoon. Helaas konden we pas om 16.00 uur in het huisje, de vorige gasten zouden te laat vertrokken zijn waardoor de schoonmakers te laat aan de slag konden. Als compensatie kregen we voor 7,5 euro aan tegoedbonnen voor wat te drinken.

De ligging van het park vonden we heel mooi. Een kwartiertje lopen naar het strand, het strandpaviljoen (High Nature) waar je dan uitkomt is ook een aanrader voor wat te drinken of te lunchen. Leuke plaatsjes in de omgeving.

Het park zelf is netjes verzorgd. De Market Dome ziet er mooi uit. Eten bij de pizzeria was prima, 16,50 euro voor een driegangen menu is niets teveel. Wel jammer dat je expliciet moet vragen naar de menukaart van het driegangen menu. Onze ober zei dat hij hem vergeten was te geven maar ik zag dat aan de andere tafels dat daar ook niemand hem kreeg.
Het eten van het buffet vond ik niet slecht maar de prijskwaliteitverhouding raakt hier m.i. wel wat zoek. Met 2 volwassenen en een kind van  ben je met wat drinken toch gauw 70 euro kwijt, daarvoor verwacht ik eigenlijk toch wel iets meer dan het gebodene.

Het zwembad voldeed, het was er wel erg druk, zeker op de middag, je gaat in optocht door de wildwaterbaan heen.  Het was wel herfstvakentie dus dat scheelt. Maar wel met heel mooi weer dus veel mensen naar het strand e.d. Hoe zou het er met slecht weer zijn als velen het zwembad ingaan?
We zijn ook een ochtend gegaan, meteen om 10 uur, dan valt de drukte mee. Jammer dat de wildwaterbaan dan pas om 11 uur open gaat. Voor onze zoon van 5 was het allemaal voldoende, oudere kinderen zijn misschien wat sneller uitgekeken. Er zijn bijvoorbeeld geen grote glijbanen. En voor de tubo-tunnel moet je lang wachten, zeker in verhouding met het korte ritje.

Conclusie; prima midweek gehad, zou wel een keer terug willen. en zeker met mooi weer is het heerlijk in Zeeland!
[/quote]
Laatst gewijzigd door ngs92 op 18 dec 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
ngs92
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Port Zélande (deel 4)

Bericht door ngs92 »

Bedankt voor je review! Fijn dat je een goed verblijf heb gehad. Had je een comfort cottage?
Mart
All-in
All-in

Bericht door Mart »

[quote="ngs92"]
Bedankt voor je review! Fijn dat je een goed verblijf heb gehad. Had je een comfort cottage?
[/quote]
Nee, we een 4 pers. bungalow geboekt en een 6 pers. premium gekregen.
Historie: Eemhof (3x), Kempervennen (3x), Meerdal (3x), Park Zandvoort (2x), Heijderbos (2x), Erperheide (1x), Port Zelande (1x), Loohorst (2x), Heilbachsee (3x)
Mart
All-in
All-in

Bericht door Mart »

[quote="Mart"]
Nee, we een 4 pers. bungalow geboekt en een 6 pers. premium gekregen.
[/quote]

Sorry, ik vergis me, we hadden een 6 pers. comfort, geen premium!
Historie: Eemhof (3x), Kempervennen (3x), Meerdal (3x), Park Zandvoort (2x), Heijderbos (2x), Erperheide (1x), Port Zelande (1x), Loohorst (2x), Heilbachsee (3x)
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

[quote="Mart"]
Sorry, ik vergis me, we hadden een 6 pers. comfort, geen premium!
[/quote]

Oke! Dat is weer fijn wat extra ruimte, heb al meer gehoord dat de comfort op PZ wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. Heb je toevallig ook foto's gemaakt?
Mart
All-in
All-in

Bericht door Mart »

[quote="ngs92"]
Oke! Dat is weer fijn wat extra ruimte, heb al meer gehoord dat de comfort op PZ wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. Heb je toevallig ook foto's gemaakt?
[/quote]

Ja, ik zal ze binnenkort plaatsen.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Port Zelande kan men ondertussen ook al bekijken via Streetview
vossie_006
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door vossie_006 »

hallo allemaal, ga volgend weekend (18 tot 21 november) naar PZ. Als iemand nog iets wil zien op foto, gelieve het te laten weten.

mvg
27/06/'11 - 01/07/'11: Het Heijderbos | 18/11/'11 - 21/11/'11: Port Zélande | 03/09/'16 - 09/09/'16: De Eemhof | 05/05/'17 - 08/05/'17 : Port Zélande
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Bezoekers van de Aqua Mundo op Port Zélande opgelet:

Info Zwembad en sauna
Het zwembad is elke dag geopend van 10:00 - 21:00 uur

De wildwaterbaan is geopend tussen 13.00 uur en 20.45 uur op dinsdag/woensdag/donderdag en op maandag/vrijdag/zaterdag/zondag van 11.00-20.45 uur

Bron informatie: Dagje Port Zélande
Het Vennenbos (Rick)

Bericht door Het Vennenbos (Rick) »

Ik vind dat Port Zelande en Sandur wel naar Landal Greenparks kunnen, ik vind ze niet bij Centerparcs passen (maar wel bij landal ;) ;) ;))
Het Vennenbos (Rick)

Ik vind Port Zelande meer een park om er een dagje te gaan zwemmen, niet om er een week te verblijven (ik vind port zelande wel een heel leuk park hoor)
belinda
Administratief Medewerker
Administratief Medewerker

Bericht door belinda »

Ik vind port zelande wel een volwaardig cp hoor, de aqua mundo is iets minder maar de natuur op het park is mooi, mag op sommige plaatsen een iets beschuttere achtertuin aan de cottaeges alleen. Centrum is gezellig, action factory lekker ruim en de cottages zijn prima.
Het Vennenbos (Rick)

oke dat is jouw mening ;)
apirama
All-in
All-in

Bericht door apirama »

Verblijf 9 - 11 december 2011.
aankomst
Om 19u30 reden we het park op. Geen mooie oprijlaan en een bord dat erg verwarrend stond opgesteld waardoor we bijna de verkeerde kant waren opgereden. Maar één auto voor ons, dus het inchecken ging behoorlijk snel.
cottage
6 persoons premium n°546. Mooi ingerichte villa van alle gemakken voorzien. Er zat zelfs een sauna in. Iets wat ik op de een of andere manier over het hoofd had gezien. Een aangename verrassing dus. Bedden waren opgemaakt en er lagen handdoekenpakketten klaar. Ik vind het nog steeds jammer dat ze bij CP Europe geen zeepjes en douchegel meegeven (doen ze bv. bij Sunparks en Cp UK wel). Bovendien was de villa netjes gepoetst. Enkel de verwarming was niet zo snel omhoog te krijgen. Gelukkig was het voor de tijd van het jaar behoorlijk warm. Tweede dag dan maar open haard aangestoken.
market dome
Niet zo mooi als van een original natuurlijk, maar toch vond ik de Market Dome best leuk gedaan. Hij stond nog behoorlijk groen en het aanbod aan winkels en restaurants was oké. Vrijdag en zondag hebben we gegeten in Il Giardino. De bediening was snel en het eten lekker. Alleen was de tiramisu meer een blok ijs dan iets anders. (de chocoladetaart met ijs daarentegen was wel een aanrader). Op zaterdag lekker gegeten in Sharky's grill. Erg lekker, maar niet goedkoop. Zondagmiddag ook nog even gebruik gemaakt van Billy's burger en de hamburgers waren daar erg lekker. Al bij al waren we zeker erg tevreden over de horeca.
aqua mundo
Ondertussen hebben we van de CP'en Kempervennen, Meerdal, Vossenmeren, Zandvoort, Nordseeküste en Port Zélande gedaan en van deze reeks vonden wij allemaal het zwembad van Port Zélande het mooiste. Het is erg leuk aangekleed en erg gezellig. Ik heb zelf een vermoeden dat dit komt omdat er net geen koepel is. Het lage dak maakt het zwembad makkelijker aan te kleden. De wildwaterbaan vond ik trouwens best leuk. En in tegenstelling tot het Meerdal en Kempervennen eerder dit jaar viel de watertemperatuur en de omgevingstemperatuur deze keer wel goed mee (met uitzondering van het buitenbad)
activiteiten en entertainment
Bowlingbanen waren oké, alleen wat weinig ballen. De adventurefactory was erg leuk ingericht en de indoor mini golf was heel leuk! Wat ik wel jammer vind is dat zo goed als alle indoor sportfaciliteiten hebben moeten wijken. Een gewoon partijtje squash is bv. al niet meer mogelijk.
Ook een show op zaterdagavond op het programma en dat vond ik eerlijk gezegd niet kunnen. Het park zat natuurlijk niet vol, maar er was toch een gezellige bedrijvigheid. In ieder geval volk genoeg voor een show.
eindoordeel
Een erg leuk en gezellig park. Er mogen sommige mensen beweren dat dit park geen CP waardig is, ik vond het zelf alvast pakken leuker dan bv. Kempervennen. Ik ga zelfs meer zeggen, waarschijnlijk het leukste CP park dat ik al bezocht heb (uitzondering: Longleat forest). Ik vind het zeker een aanrader voor iedereen!
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Fijn dat er ook mensen zijn die, net als wij, Port Zelande, ook een mooi park vinden dat wel bij CP thuishoort, al vind ik de staat van de comfortcottages daar wat onder de maat.
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”