Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] De Eemhof (deel 6)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
Yourran
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] De Eemhof (deel 6)

Bericht door Yourran »

Wij gaan zeker nog een keer. We hadden even geen rekening gehouden met de vakantiespreiding. In Rotterdam hebben de kinderen nog geen vakantie.

Over een paar weekjes proberen we het gewoon nog een keer. Komt echt wel goed, we vinden het veel te leuk!
schelfhout tom

Re: karpervissen in de eemhof

Bericht door schelfhout tom »

@ bianca: ok bedankt , maar ik zit aan het grote meer waar de waterfiets zijn want die huisjes waren al weg

@bibi: ja ik zit aan het meer met de nummers 400-500-700 , had al foto gezien dat ze aan huisje 110 stonden , maar dan weet ik dat ze op het meer staan waar ik ga vissen. hebben jullie daar al gevist?

mvg tom
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 345 keren
Like! Gekregen: 321 keren

Bericht door mrs Marian »

Ja mijn man heeft op meer plaatsen daar gevist.
Ligt aan de temperatuur waar je ze vangt.
Maar dat zal jij wel weten.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

Hierbij een korte review van onze week op De Eemhof, carnavalsvakantie 2013.

Het was alweer tien jaar geleden dat we voor het laatst op dit park waren.  

Aankomst
Even voor 13 uur arriveerden we en de incheck chalets waren er nog steeds. Dit verbaasde me een beetje, omdat het ooit de bedoeling was dit op alle parken in te voeren. Aangezien dat niet door is gegaan, dacht ik dat ze die op EH ook weg zouden hebben gehaald. Maar de incheck gaat prima zo vanuit de auto. We kregen de papieren en twee koffers met reclame-eten, leuk wel :) . Wat is het ook fijn dat je als Friend meteen om 13 uur door mag rijden naar je cottage, ik vind een bijna leeg park altijd zo fijn om binnen te rijden.

Park
Het park lag er nog steeds prachtig bij. Mooi begroeid, al zaten er natuurlijk geen bladeren aan de bomen.

Cottage
Wij hadden cottages 122 en 123. Twee 4 persoons Premium cottages, die vroeger 6 persoons waren. Het zijn schitterende cottages. De muren zijn mooi gestuukt, wat een warm en luxe gevoel geeft. De indeling was erg leuk (mooi uitzicht naar achteren) en alles zag er prima uit. Bovendien hadden we een extra "opberghok", de vroegere stapelbed kamer. Ik vind dit een van de mooiere cottages. Klein minpunt vind ik de goedkope vloerbedekking. Vroeger was dit toch echt hout of vergis is me daarin? Nu is het van dat linoleum ofzo, van dat plastic dat hout voor moet stellen. Dat ziet er een beetje goedkoop uit, maar ach, de rest was meer dan prima te noemen, dus dat maakte niet zoveel uit. Dat de bedden niet helemaal goed zijn, is volgens mij algemeen bekend. Ik slaap er prima op (of eigenlijk: in), maar ik kan me voorstellen dat mensen bij zulke dure vakantieverblijven net iets meer kwaliteit van een matras verwachten.

Market Square
Erg leuk om weer eens wat anders te hebben dan de bekende Market Dome. Dat het winter was stoorde ons niet, het zag er wel allemaal mooi uit. Ik vind de sfeer erg fijn, het ademt echt een vakantiegevoel. In de zomer is het hier nog fijner. Her en der was er wel een opknapbeurt nodig, maar van de andere kant verbaast het me nog dat alles er zo goed bij ligt. Als je ziet dat ouders hun kinderen gewoon aan bomen laten hangen of planten kapot laten trekken en dat heel normaal vinden. Of dat een fontein is afgebroken, werkelijk waar, respect voor andermans spullen is soms ver te zoeken... Wat ik niet mooi vind, zijn de nieuwe borden van de nieuwe namen van de restaurants. Het zijn allemaal van die lelijke witte (soms groene) borden, met de naam erop. Daar hadden ze net iets meer energie in kunnen stoppen. Maar over het algemeen vind ik de Market Square schitterend!

Aqua Mundo
Met recht een van de mooiste, zo niet het mooiste bad van Center Parcs! De aankleding is schitterend, overal mooie natuursteen en in zijn geheel een fantastisch mooi bad! Er is veel te doen, alles wat je je kunt wensen is er en meer. Over de fantastische Turbo Twister typ ik dadelijk nog wat. Ik blijf het jammer vinden dat het gewoon De Vossemeren/LBF/BS in spiegelbeeld is, maar ach, beter dat dan een suf zwembad zullen we maar zeggen. Jammer dat de Flow Rider door de week alleen van 14-16 uur open is en het daar dan enorm druk is. Ik blijf erbij dat dit een gratis attractie moet zijn, die de hele dag open is. 12 jaar geleden was dit zo en waren er bijna nooit wachtrijen, omdat iedereen "even" ging. Nu betaal je ervoor en blijven de mensen hangen. Zonde, vooral dat zo'n mooi en duur apparaat bijna nooit gebruikt wordt!

Dan nog het feit dat de AM propvol was met dagjes mensen (nee, CP vindt 1000 euro huur voor een huisje voor week niet genoeg en wil GELD GELD GELD zien, ten koste van alles! Heel jammer, meer hierover heb ik in een ander topic getypt:

http://www.centerparcsforum.nl/forum/http://localhost//viewtopic.php?t=0

Als je de dagjes mensen weg denkt, is dit wel een fantastische Aqua Mundo, mede door de Turbo Twister, de vele attracties en de schitterende aankleding. En de lucht- en watertemperatuur waren de hele week echt heerlijk warm (als de badwachten de deur naar buiten niet open lieten staan...)! Vooral het water was heerlijk warm, een dik pluspunt voor De Eemhof!!!

Turbo Twister
Deze nieuwe attractie verdient wel een eigen stukje. Na alle verhalen op het forum gelezen te hebben, was ik een beetje angstig om erin te gaan. Na de eerste rit, blijkt maar weer dat je iets eerst zelf moet meemaken en dat dingen die op internet staan vaak niet op (je eigen) waarheid berusten... Wij vonden de TT helemaal geweldig!!! Het is echt een topattractie, we zijn er in totaal ongeveer 75 keer van af geweest :)

Als je normaal op die band gaat zitten, je aan de regels en het stoplicht houdt, kan er echt niks gebeuren hoor. Ik vond de "trechters" heel erg leuk. Het was niet té heftig, maar wel spannend genoeg. 's Avonds hebben ze de trechters leuk uitgelicht, zodat je er ook nog iets van ziet, maar toch vind ik de baan overdag leuker. Dan zie je de vrolijke kleurencombinatie van de baan ook beter en is de hele ervaring net een beetje leuker. De wachttijd viel me ook reuze mee, als de hele rij vol stond, was het maximaal 5 minuten wachten, heel acceptabel dus.

De Turbo Twister krijgt van mij en de rest van de familie een dikke 9!!!

Action factory
Leuk alternatief voor de ontbrekende Market Dome. Gezellig, leuk en mooi aangekleed, ik vind het prima. De gratis bios is heel leuk, mooi zaaltje en de Mystery Mission is, alhoewel een beetje verouderd, nog steeds leuk om te doen. Jammer dat de bediening ingezet was op "minimaal", zodat we 's middags niet eens een ijsje konden eten, "want daarvoor is er te weinig personeel". De kinderen hebben zich eindeloos vermaakt in het klimtoestel!

Marina
De Marina hebben we natuurlijk ook bezocht. We vonden er niet veel aan. Het ligt echt naast het park, het hoort er niet bij. Ook is het maar een straatje. Ik dacht van tevoren dat je er een beetje een "dorpsgevoel" bij zou krijgen, maar nee, een parkeerplaats met twee blokken appartementen. Ik zou hier niet graag op vakantie gaan, helemaal niet als je er zo'n mooi park naast hebt liggen, waar je heerlijk tussen de bomen kunt zitten. De gebouwen zagen er wel mooi uit, maar de ligging is niks. Ik kan me voorstellen dat wanneer je erg van het water houdt en iets met boten hebt, dit best leuk kan zijn, vooral in de zomer dan. Voor ons is het in ieder geval niks.

Autovrij park
We werden er bij aankomst 2 maal op gewezen dat de auto terug moest naar de parkeerplaats. Héél goed dat ze dat doen! Alleen jammer dat er dan tijdens ons verblijf toch weer een aantal auto's op het park blijft staan. Dit is echt een verhaal zonder einde, maar ik blijf het jammer vinden dat CP hier niet een goede oplossing voor kan verzinnen. In de boekjes en website staat het allemaal zo mooi aangegeven, maar in werkelijkheid zijn de parken nooit autovrij...

Conclusie
Een prachtig park, een van de beste van Center Parcs!!! Door de vele dagbezoekers zul je ons daar niet meer zien, maar het park met zijn faciliteiten blijft een topper!

En ten slotte nog een compliment voor het personeel! Bijna iedereen was enorm vriendelijk, zorgde ervoor dat we ons welkom voelden en hebben de vakantie heel prettig gemaakt! Chapeau :)
-
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Als een attractie een hele dag moet open zijn betekent dit extra personeel - extra personeel betekent dan weer meer loon dat ze moeten uitbetalen aan dat personeelslid.

Vroeger was het inderdaad veel meer open.
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

[quote="jeroom"]
Als een attractie een hele dag moet open zijn betekent dit extra personeel - extra personeel betekent dan weer meer loon dat ze moeten uitbetalen aan dat personeelslid.

Vroeger was het inderdaad veel meer open.
[/quote]

Ja, logisch, maar wij krijgen toch ook geen korting op onze cottage? We hebben bijna 2000 euro betaald voor 2 cottages, dat is toch niet echt een laagseizoens prijs? Als het super goedkoop is, kan ik er nog een beetje begrip voor opbrengen, maar eigenlijk vind ik dat als je faciliteiten hebt, deze gewoon normaal open moet zijn en niet super beperkt. Je boekt ten slotte voor de faciliteiten en die blijken dan bij aankomst ineens beperkt beschikbaar, dat vind ik niet kunnen...
-
bommetje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door bommetje »

leuk zo'n festival in een bungalowpark

[img]http://img829.imageshack.us/img829/3708 ... 503405.jpg[/img]
bommetje
All-in
All-in

Bericht door bommetje »

mmm kan niet meer editten, voor mensen die niet de foto openen in een nieuw venster. Bijna 800 euro schade aan cottage 946
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Ben jij de hoofd boeker?
bommetje
All-in
All-in

Bericht door bommetje »

Nee zag het langskomen op twitter
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

Benieuwd of dat, dat bedrag ook daadwerkelijk geïnvesteerd gaat worden in bungalow 946!
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

Wij hebben zoiets jaaaaaren terug meegemaakt. Er was gezellig een bungalow verhuurt aan een stel jongeren. Die hadden de tafel en stoelen en zelfs de brandblusser naar buiten gegooid en tarzan gespeeld hangend aan de lamp. En dit gebeurde allemaal snachts waardoor alle omliggende huisjes een slapeloze nacht hebben beleefd.
Gelukkig zijn ze door de beveiliging van het park afgezet.
De volgende ochtend vroeg waren er al weer volop mensen bezig om de bungalow weer in orde te maken.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

@Tom, beetje late reactie maar bedankt voor je review.
De vloerbekleding. Dat is het moderne laminaat en word vaak in de industrie gebruikt. Wat betekend een sterkte top laag.
Ik zelf vind het ook wat goedkoop aan doen maar voor deel is wel dat het niet glad is. En het oude laminaat wel.

De flowrider ja dat ben ik met je eens. Te weinig open en dan vaak ook op tijden dat je zegt nou niet echt een uitkomst.

Het "probleem"dagjes mensen zie ik steeds vaker voor komen. Niet alleen bij De Eemhof maar ook bij Het Meerdal zie ik het vaker.
Misschien dat deze parken gunstig liggen voor een dagje dan andere.
Maar ik ben van mening dat daar toch wel een max voor moet zijn. Zal ook wel maar gasten ervaren het als to much.
toetie81
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door toetie81 »

Nog 8 nachtjes slapen en dan gaan we ook heerlijk  met het gezin naar de Eemhof. Ik ben er denk ik zo'n 15 jaar geleden voor het laatst geweest ::)
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

[quote="mrs Bibi"]
verhaal
[/quote]

Dank je voor de uitleg over het laminaat.

Flowrider klopt, tijden die niet echt handig zijn, altijd precies in de middag. We zijn dus op 1 dag 3 keer naar de AM geweest, nou, dat is wel wat veel ;)
-
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”