Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Center Parcs] "Autovrij" is niet altijd autovrij meer... (Deel 2)

Het laatste nieuws, Algemene Informatie & Vragen over Center Parcs. Je vind het in dit forum.
cinderella
All-in
All-in

Re: "Autovrij" is niet altijd autovrij meer... (deel 2)

Bericht door cinderella »

Buzzz schreef: Hochsauerland vond ik afgelopen weekend erg autovrij
Dit park is ook echt autovrij. Je mag alleen op wisseldagen met je auto het park op. Er wordt echt op toegezien dat de auto daarna op de centrale parkeerplaats wordt gezet.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
Birdieken
All-in
All-in

Bericht door Birdieken »

Maar hoe komt het dan dat ze dat daar goed kunnen regelen en opleggen en in Nederland en België niet?
2010: Vossemeren/2011: Erperheide/2012: Mystery (Kempervennen), Heijderbos en Port Zélande/2014: Vossemeren
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Birdieken schreef: Maar hoe komt het dan dat ze dat daar goed kunnen regelen en opleggen en in Nederland en België niet?
Ik denk dat ze er strenger in zijn
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

armiva schreef: Op de HH zijn juist heel veel parkeerplaatsen.En ook in de buurt van de bungalow.
Grapjas ;D
-
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

Hoezo grapjas? Er zijn op de HH veel parkeerplaatsen voor de deur. Toen wij er vorig jaar zaten konden er als ik het goed heb 6 auto's naast elkaar staan, voor de deur, dus plek genoeg voor het rijtje huisjes waar wij zaten, en dat was nog dicht bij het centrum ook. Heb ook nog een rondje gereden over het park toen we weg gingen en er zijn echt veel parkeerplaatsen.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
loowie
All-in
All-in

Bericht door loowie »

Op de Huttenheugte inderdaad rondom het park veel parkeerplaatsen. Staan ook zo aangegeven op de kaart.
29 boekingen sinds 2000. Nog tegoed: MD 02-2014, PZ 04-2014, EH 05-2014, MD 08-2014, PZ 09-2014 & EH 10-2014
armiva
All-in
All-in

Bericht door armiva »

Je kan op de HH dicht bij de bungalow parkeren. Op het park zelf zijn 2 grote parkeerplaatsen( en de centrale parkeerplaats,vooraan) en verder kan je je auto kwijt aan de rand van het park.
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

Zucht... Daar gaat dit hele verhaal toch over?! Dat het GEEN autovrij park is en hoe het dit eventueel WEL zou kunnen worden?!

Daarom zeg ik grapjas, iemand reageert ergens op, terwijl hij helemaal niet leest waar het over gaat.

;)
-
Yopper
All-in
All-in

Bericht door Yopper »

HH kun je dan inderdaad geen autovrij park noemen, maar de weg rond het park met alle parkeerplaatsen vind ik erg handig. Altijd je auto in de buurt, en toch niet bij het huisje. Als je dan over het park loopt ( niet eromheen dus) heb je geen last van auto's. Zo zou het in ieder geval moeten zijn. Je kunt je auto zo dichtbij parkeren, en dan nog je auto bij het huisje moeten zetten, om vervolgens de hele periode dat je er bent niet met de auto weggaan. Is het dan zo erg om op de aankomstdatum en de vertrekdag even een paar minuten te lopen naar de auto?
HH 3x, MD 3x, apr 09 Aelderholt,  okt 09 EH, apr 10 MD,  mei 11 VM, Nov 11  Vennebos, mei 12 MD, okt 12 PZ, dec 12 PZ, mei 13 HH, dec 13 KV, mei 14 PZ, mei 15 MD, aug 15 EP
armiva
All-in
All-in

Bericht door armiva »

Er zijn autovrije parken, waar je alleen bij aankomst en vertrek op het park mag. Ook zijn er parken die niet autovrij zijn. Daar is de HH er eentje van. Volgens mij gaat dit topic over parken die autovrij zijn, maar toch auto's op het park zijn, omdat mensen hun auto na het uitladen niet op de centrale parkeerplaatsen zet.
Of zoals op de HH, de auto bij de bungalow zetten. terwijl die op de aangewezen parkeerplaatsen moeten staan.
Driebossen
All-in
All-in

Bericht door Driebossen »

Het laatste park waar ik geweest ben, Bostalsee, staat in schril contrast met het autovrije beleid.
Nadat ik op de eerste dag de auto netjes op de grote parkeerplaats had gezet bleek ik zo ongeveer de enige te zijn... Echt het grootste gedeelte van het park en zeker onze straat stond gewoon helemaal vol met auto's. Na 2 dagen heb ik het principe if you can't beat them join them maar toegepast.  ;D
Er werd ook totaal niet tegen opgetreden tenminste door de week niet. Op zaterdagochtend had ik vervolgens na 4 dagen mijn eerste rode kaart, tegen de tijd dat we vertrokken had ik er nog 4 of 5...  ::)  Wat mij betreft een vreemd en hypocriet beleid.  ???

Nu is het op de Bostalsee ook wel behoorlijk wandelen, zeker met kleine kinderen en/of kinderwagen. Maar je weet van te voren toch waar je terecht komt zou ik zeggen. Daarnaast kun je dit verwachten en is het niet goed ontworpen wat dit betreft.
Nu ga ik en mijn familie altijd naar CP en maken bijna elke dag een uitstapje daar passen we onze voorkeursligging dan meestal ook op aan. Of lekker naar ons favoriete park LTF waar je auto eigenlijk altijd wel dichtbij staat.

Over LTF; zelfs hier rijden best wel veel "aso's" die nog geen 100meter willen lopen....  >:(
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

Driebossen schreef: Het laatste park waar ik geweest ben, Bostalsee, staat in schril contrast met het autovrije beleid.
Nadat ik op de eerste dag de auto netjes op de grote parkeerplaats had gezet bleek ik zo ongeveer de enige te zijn... Echt het grootste gedeelte van het park en zeker onze straat stond gewoon helemaal vol met auto's. Na 2 dagen heb ik het principe if you can't beat them join them maar toegepast.  ;D
Er werd ook totaal niet tegen opgetreden tenminste door de week niet. Op zaterdagochtend had ik vervolgens na 4 dagen mijn eerste rode kaart, tegen de tijd dat we vertrokken had ik er nog 4 of 5...  ::)  Wat mij betreft een vreemd en hypocriet beleid.  ???

Nu is het op de Bostalsee ook wel behoorlijk wandelen, zeker met kleine kinderen en/of kinderwagen. Maar je weet van te voren toch waar je terecht komt zou ik zeggen. Daarnaast kun je dit verwachten en is het niet goed ontworpen wat dit betreft.
Nu ga ik en mijn familie altijd naar CP en maken bijna elke dag een uitstapje daar passen we onze voorkeursligging dan meestal ook op aan. Of lekker naar ons favoriete park LTF waar je auto eigenlijk altijd wel dichtbij staat.

Over LTF; zelfs hier rijden best wel veel "aso's" die nog geen 100meter willen lopen....  >:(
Zal dan toch afhangen van in welke zone je zit in Bostalsee. In zone 1, 2, 4, 5 weinig auto's opgemerkt.
In de hoofdstraat wel vaak rijdende gepasseerd, maar die komen van de parkings in zone 3 en zones 6/7 om hun boodschappen te doen denk ik. Niet iedereen heeft zin om bijna 200€ voor een golfkar te betalen.
Cp zou beter korting verlenen op de golfkarren voor wie huurt in die zones. Tenslotte kosten de cottages ginds evenveel als degene nabij de md.

Zelf zaten we onderaan in zone 4 en verplaatsten we ons hoofdzakelijk via het autovrije (dmv paaltjes afgesloten voor auto's) wandelpad aan het meer, vb naar kinderboerderij of eens wandelen of gaan fietsen rond meer.
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

VPCINDY schreef:
Zelf zaten we onderaan in zone 4 en verplaatsten we ons hoofdzakelijk via het autovrije (dmv paaltjes afgesloten voor auto's) wandelpad aan het meer, vb naar kinderboerderij of eens wandelen of gaan fietsen rond meer.
Het is erg dat het moet, maar daar heb ik onze cottage ook op uitgezocht: dichtbij een autovrij wandelpad...

Nu is Bostalsee ook ontworpen als Sunparks en daar mag de auto toch wel gewoon bij de cottage staan? Maar goed, het is nu CP, ze adverteren ermee en vervolgens laten ze alles los, dat is misleidende reclame zou ik bijna zeggen...
-
Jol@nd@
All-in
All-in

Bericht door Jol@nd@ »

Hebben ons ook geërgerd in erperheide,we hadden een cottage achter de kinderboerderij,dus zeker niet ver lopen naar de parkeerplaats,maar in ons straatje stonden wel wat auto's en die bleven dus ook staan,hadden een geloof rood papiertje er op gekregen,maar die lagen gewoon op de weg,hadden ze gewoon achter de ruitenwisser er afgehaald....maar ja zulke mensen heb je ook,die menen zich alles te kunnen permitteren...
Pauline
All-in
All-in

Bericht door Pauline »

Vorige week op de Eemhof waren er ook ontzettend veel auto's op het park. Dag en nacht reden er auto's over het park, woensdagavond onderweg terug naar de cottage na de show, was je je leven niet zeker. Zelfs in het stikke donker passen ze hun snelheid niet aan. Erg jammer dat hier niet meer aan gedaan wordt.
KV: 04-'87 / 02-'88 / 07-'92 / 03-'02 / 05-'08 HB: 08-'90 / 07-'97 / 07-'98 / 06-'09 / 03-'13 EH: 08-'95 / 12-'02 of '03 / 05-'14  MD: 11-'99 EP: 06-'89 / 07-'91  VM: 06-'15  BH: 09-'15  HH: 01-'16
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Algemene Informatie & Vragen”