Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] De Vossemeren (deel 4)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
geffen

[Ervaringen & Vragen] De Vossemeren (deel 4)

Bericht door geffen »

Welkom in deel 4 van [Ervaringen & Vragen] De Vossemeren, het vorige deel kun hier vinden!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wij zijn vandaag teruggekomen van een midweek op de vossemeren, was voor ons de tweede keer in een jaar dat we dit park bezochten, liever waren we naar een ander park gegaan maar met een mysterie park heb je weinig keus en gezien de prijs is dat ook niet erg.
de bungalow ( nr 222 ) was eigenlijk niets op aan te merken vonden wij, was gewoon een prima huisje en was goed in orde. Wat ins op viel in het marker restaurant ( we hadden een half pension arrengement ) was dat men de tafel tussentijds niet meer leegruimde maar dat je zelf je vuile bstek weg moest zetten ( was vorige week ingegaan vertelde men ) . Wat betreft de thema bufetten neem ik het ook met een korreltje zout, zo was ern de gehele week gestoomde forel en zo waren er wel meer gerrechten dien gewoon op koesten had ik het idee.
Van het pépétévé concept zag je in het gehele park bijna niets meer terug, eerst had men er nog veel souvenirs van maar nu helemal niets meer, ook geen refill bekers in het restaurant.
Discovery bay was prima in orde en leuk voor de kinderen.
De prijzen in de horeca waren wel wat aan de hoge kant maar daar moet je niet over zeuren vond ik, dat weet je op voorhand als je naar cp toe gaat.
Vossemeren is een park wat ik anderen zeker aan zou raden.
Laatst gewijzigd door geffen op 02 okt 2012, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
merel1976
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] De Vossemeren (deel 4)

Bericht door merel1976 »

die pepeteve wat je beschrijft is op elk park zo al een paar jaar. wij gaan in de carnavalsvakantie naar de vossemeren!
bbas
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door bbas »

Wij zijn afgelopen maandag tot vrijdag (midweek) naar de Vossemeren geweest.

Het huisje:
We hadden huisje 871 en dat was een goed verzorgd huisje. Bij binnenkomst rook het lekker fris en leek het voor het oog ook schoon. We moesten wat schuiven met de banken en stoelen omdat de box er anders niet goed bij kon staan en daardoor kwam veel stof en etensresten te voorschijn. Nadat we dit zelf schoon hadden gemaakt bleek er nog koffieresten in het koffiezetapparaat te zitten en hingen er spinnenwebben boven het raam in de keuken. De douche was keurig schoon al was het hout wat om het dakraam zat wel hoog nodig toe aan een opknapbeurt omdat de verf los liet en er schimmel op zat. De woonkamerbanken en stoelen zaten goed en het uitzicht was goed. Een heel groot nadeel waren de bedden. Deze waren kei en keihard. Dit betrof op alle bedden en gewoon matras met veel veren erin maar er geen vering in zat.

Het Park:
Het park is mooi al mochten er wel wat meer wegwijzers komen. Ook vonden we het wat onoverzichtelijk van wat wat nu precies was. Verder was het park schoon en lopen er schapen los die gezellig bij je huisje komen.

Het Zwembad:
Het zwembad is mooi al vonden we het bad waar het golfslagbad in zat aan de kleine kant. ook het water was niet al te warm. De wildwaterbaan is de mooiste van alle CP parken die we bezocht hebben. De glijbaan (hoog) was leuk maar ook gevaarlijk omdat een deel donker was. Weet niet of dit zo hoort maar als je met een harde vaart er doorheen gaan zijn pijnlijke plekken niet te voorkomen. Het zwemmen met de vissen ging pas open om half 12 en viel me tegen. De warmelampen waar je (gratis) onder kon liggen is erg lekker voordat je het bad wilt verlaten. Het personeel in het zwembad had het drukker met elkaar dan met het publiek en dat vindt ik een trieste zaak. Op een paar mensen na kon er geen lach/praatje vanaf en kletsen ze meer met elkaar zonder op het bad te letten. Er zat zelfs een medewerker met een mp3 speler die bij de glijbanen / wildwaterbaan zat. 

Marketdome en Discovery bay:
De prijzen zijn aan de hoge kant in de MarketDome maar dat is te verwachten. Zo kost 1 banaan 49 cent en 3 puddingbroodjes 5 euro 9. De Discovery bay is zeker de moeite waard om te bezoeken met de kinderen. Erg leuk en het neemt heel wat energie van de kinderen.

Pepeteevee:
Leuk maar het podium vielen 3x keren vanaf en veel te klein. De ouders zitten bij het cafe en vervelend dat er steeds mensen langs lopen maar dat is logisch omdat het looppad daar ligt. De Show met de klok hadden we ook gezien in de Eemhof en daar was hij 10x mooier dan in de Vossemeren. Daar was het een man en vrouw en hier waren het twee jongens. Opzich deden ze het goed maar als je hem al gezien hebt in een hele leuke voorstelling en dan voor de 2e keer ziet was deze duidelijk minder.

Totaal oordeel van het park / verblijf:
Voor ons niet voor herhaling vatbaar in de Vossemeren. Het park in onoverzichtelijk door weinig wegwijzers en de ruimte overal in beperkt, vooral de voorstellingen van pepeteevee. Ook waren er veel auto's op het park die wel een vrijkaart hadden. Alleen al bij ons huisje hadden 7 mensen zo'n vrijkaart onder het raam te zitten. We misten nog Action Factory waar de kleine kinderen in konden spelen. Voor een gezien met kleine kinderen (wat wij hebben 6 maand en 3.5 jaar) zou ik het park niet aanbevelen omdat er weinig voor hen te beleven valt. Er is naar ons idee nog veel te verbeteren in het park en zeker aan het personeel in het zwembad.
Dribby
All-in
All-in

Bericht door Dribby »

[quote="bbas"]

Er zat zelfs een medewerker met een mp3 speler die bij de glijbanen / wildwaterbaan zat. 

[/quote]

Veel redders hebben op die toezichtsplaats op maat gemaakte oordopjes is om het geluid daar te filteren. om ervoor te zorgen dat ze deze niet kunnen verliezen, hebben ze een nekkoord aanhangen.
Dit kan natuurlijk de indruk geven alsof ze een mp3 speler inhebben.
Yopper
All-in
All-in

Bericht door Yopper »

Wij zijn al weer 3 weken geleden teruggekomen van een heerlijk weekendje Vossemeren, 4 persoons premium nr. 413!

Algemeen
Via een mysteryboeking kon je op parken terechtkomen waar we echt niet heen wilden, dus dit keer rechtstreeks geboekt. We waren de afgelopen jaren al op de Huttenheugte, het Meerdal en de Eemhof geweest, en de Vossemeren leek ons een erg mooi park.

Eerste indruk
Het was meivakantie, dus zijn we lekker op tijd weggereden. We kwamen om 13:15 uur aan bij de e-checkin. Het was heel rustig op dat tijdstip, we konden zo doorrijden naar de cottage (Friends voordelen). Daar uitgepakt en even rond het huisje gekeken. Mooi gelegen, lekker rustig en heel privé.

Cottage
We zaten in 413, een VM027 type op de hoek van een rijtje. Op 5 minuutjes lopen van de MD maar toch lekker rustig, dus een prima locatie. Het huisje had een slaapkamers met 2 bedden en eentje met een 2-persoonsbed, dus geen slaapkamer met stapelbed. Het huisje was goed schoon, rook fris en alles was aanwezig en deed het, behalve de afstandsbediening van de 2e tv. Alleen het open- en dichtdraaien van het dakraampje in de badkamer maakte een vreselijk lawaai. We hadden een eigen looppad, dus lekker rustig en de rest van de rij (VIP huisjes) was helemaal leeg.

Market Dome/Market Buffet
We vonden het een gezellige, niet al te grote Marketdome. De winkels waren ruim en netjes. De dieren in de MD waren leuk om te zien, vooral de schildpadjes.
Wij hebben direct een bowlingbaan gereserveerd en ZIP wire voor mijn dochter. Bij alletwee de activiteiten was nog meer dan voldoende plaats.
Het eten in het Market buffet restaurant was prima. Lekker, gevarieerd en goed warm. Alleen bij de toetjes misten we variatie. Daar waren vooral glazen met mousse, pudding of vla, zodat je na 1 glas al wel vol zat. Geen schalen met kleine dingetjes of yoghurt, fruit, cakejes zodat je een klein beetje van alles kon nemen. En op het menu stond voor zondag letterpatat, maar dat was er niet. De kok wist zelfs van niets. Beetje jammer, ook omdat ons zoontje zich daar al 2 dagen op verheugd had.
Het zelf afruimen vind ik prima, wij gebruiken toch vaker hetzelfde bordje.

Aqua Mundo
Het zwembad heeft voldoende hokjes, maar net zoals bij alle zwembaden te weinig familiehokjes. Ook hier maar een stuk of 4. Het koraalbad viel erg tegen, mijn zoontje zag bijna geen vissen en mijn dochter ook erg weinig. Zelf ga ik niet onder water, dus ik vond er helemaal niets aan. De glijbanen waren erg leuk, vooral de groene, die heeft een donker stuk in het midden. Later zag ik dat er lichtjes hoorden te zijn, maar die waren er niet. De wildwaterbaan vonden we maar tam, alleen het laatste stukje was leuk. Ook de stroomversnelling was matig en de golven nogal laag. Op het eilandje binnen tochtte het vreselijk. De watertemperatuur was wat aan de koude kant. Als het buiten 25 graden is niet erg, maar anders te koud! De medewerkers waren allemaal even vriendelijk. Wat erg leuk is bij mooi weer is het buitenterras en gras. Wat een ruimte! En wat ook leuk was, was dat er 2 grote banden en 4 matten in het bad lagen.

Entertainment
Met de friendsvoordelen hadden we recht op 2 gratis activiteiten. Wij hebben een bowlingbaan gehuurd en wilden midgetgolfen, maar daar is niets meer van gekomen. Bij de bowling was het zo rustig, wij waren de enigen. Ook na ons was er niemand (zaterdag 12-13 uur). Mijn dochter heeft op zondag nog de ZIP-wire gedaan en dat vond ze geweldig. Er waren ongeveer 15 mensen, maar ze ging als 3e zodat we niet zolang hoefden te wachten. Volgende keer weer!
De jungle dome vonden de kinderen wel leuk, vooral het water, maar na een uurtje hadden ze er wel genoeg van.
Verder hebben we niet meegedaan aan of gekeken naar entertainment.

Natuur
Het park lag er netjes en groen bij. Zo hier en daar mocht er wel wat gesnoeid worden, maar ach, beter iets teveel groen dan te weinig.

Eindoordeel
Het was opvallend rustig op het park, niet verwacht maar blij mee. Ook in het restaurant lang niet alle tafels bezet. Op zondag was het aardig druk in het zwembad (het was ook Moederdag), maar geen echte last van gehad.
Een bezoek dat zeker voor herhaling vatbaar is! En misschien volgende keer weer een mystery, nu park Zandvoort en Limburgse Peel er uit zijn.
HH 3x, MD 3x, apr 09 Aelderholt,  okt 09 EH, apr 10 MD,  mei 11 VM, Nov 11  Vennebos, mei 12 MD, okt 12 PZ, dec 12 PZ, mei 13 HH, dec 13 KV, mei 14 PZ, mei 15 MD, aug 15 EP
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Leuke review, Yopper! Fijn dat het een goed verblijf was. :)
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

goed om telezen dat het is bevallen yopper :) en weer een leuk review om telezen
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

Nieuw op de Vossemeren indoor paintball! :)
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Goede uitbreiding van het activiteitenaanbod, lijkt me een leuke toevoeging. :)
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

ja leek mij ook toen ik het gister las gaaf man potje paintballen op cp :D
belinda
Administratief Medewerker
Administratief Medewerker

Bericht door belinda »

Ik ben altijd bont en blauw na een potje paintball, maar is wel erg leuk inderdaad. Zou dat ook voor de categorie fear factor bedacht zijn? Ze zijn toch voor de kinderen vanaf 8 tot 14 wat extra stoer activiteiten aan het plaatsen, zo is ook het blacklight parcours op port zelande bedacht bijvoorbeeld.
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

geloof het wel dat het voor die categorie leeftijd was dat ik gelezen heb :)
Dribby
All-in
All-in

Bericht door Dribby »

[quote="m.kuis"]
Nieuw op de Vossemeren indoor paintball! :)
[/quote]

Waar heb je dit gelezen?? Er is inderdaad een test geweest maar deze is niet gunstig uitgevallen. Het gaat nu waarschijnlijk verhuizen naar een buitenlocatie..
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Het staat nadrukkelijk op de eerste pagina van de Close-up aangekondigd.
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

[quote="Dribby"]
Waar heb je dit gelezen?? Er is inderdaad een test geweest maar deze is niet gunstig uitgevallen. Het gaat nu waarschijnlijk verhuizen naar een buitenlocatie..
[/quote]idd wat Jeroen al zegt op de eerste pagina van de nieuwe close up vm en hb indoor paitball
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”