Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

Center Parcs Friends-programma

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
Ona1991
All-in
All-in

Re: Center Parcs Friends-programma

Bericht door Ona1991 »

Je kan zoveel gewenste oplossingen zetten als je wilt maar dit forum heeft NIKS met centerparcs te maken! Dit is een onafhankelijk fanforum dus de referentie "jullie begaan een blunder door deze nieuwe strategie" kan je beter aan Centerparcs zelf richten, wij hebben daar namelijk even weinig te vertellen als jij. ;)

Verder ben ik het ermee eens dat de friendsvoordelen schandalig uitgekleed worden, maar wat doe je eraan? Voor ons dus een reden om vaker met kortingsacties te boeken waarbij je geen friendsvoordelen krijgt want die maken het verschil toch niet, dus dan ga ik ook gewoon voor de laagste prijs in het vervolg ipv de iets hogere maar met voordelen en toppings...
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
Yourran
All-in
All-in

Bericht door Yourran »

Early Check-in gaat er nooit af, denk ik.

Voor Centerparcs ideaal. Verspreide aankomst van de gasten is wel zo prettig in plaats van nog langere wachttijden bij de portier en receptie. En alles wat eerder binnen is, geeft ook eerder geld uit, en weer verspreidt dus ook geen massa invasie in de market dome.

Het voordeel van spreiden is erg groot. Dat wordt marketing technisch dan gebracht als cadeautje voor de vaste gasten.

Maakt niet uit ben er blij mee, maar de dingen die Centerparcs geld kosten worden geschrapt en wat te weinig oplevert wordt duurder. Het is soms net een echt bedrijf...
sarahv
All-in
All-in

Bericht door sarahv »

wij hadden afgelopen weekend 2 friends bonnen voor activiteit naar keuze: bowlen,sauna, tennis... en 3 toppings, hiermee kon je ook bowlen maar moest je 2 toppings voor inleveren,we hebben er de laser battle mee gedaan (1 topping)
verder huisje mogen kiezen gratis,en de gewone voordelen van friends: early check inn , gratis extra bedje ed

als geschenk een zwemtas van cp en een boekje met een bon voor gratis albelli fotoboekje

we hadden wel geboekt in de zomer..
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

We hebben ons contact bij Center Parcs wel laten weten dat deze discussie speelt. Ze lezen dus mogelijk wel mee.
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Zou mooi zijn als ze meelezen en er dan ook echt wat mee doen, ik denk dat er veel friends niet tevreden zullen zijn als ze bij aankomst plots geen activiteitenvouchers meer krijgen maar wel een stom boekje met kortingsbonnen voor winkels waar je toch niks koopt. leuke poging om de verkoop van die winkeltjes te doen stijgen maar er is niemand die gek genoeg is om te denken dat dit een verbetering/voordeliger is voor de friends zelf.  :P
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Toppings en voorkeursligging zijn geen friendsvoordelen maar behoren tot de toppings/activiteitencadeau. Die krijg je altijd als je vroegboekt of met bepaalde acties boekt waarbij het vermeld staat, of je nu friend bent of niet.  :) Wie voor november geboekt had, kreeg nog de oude friendsvoordelen. Boekingen gemaakt vanaf november 2015 ontvangen de nieuwe friendsvoordelen (zodus geen activiteitenvouchers meer maar wel de korting in de winkeltjes).
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

Het stelt eigenlijk allemaal niks meer voor. De toppingsbonnen weden minder in aantal. Nu is het gratis bowlen, midgetgolfen enz. helemaal weg. Op 10% korting zit ik niet te wachten, is gewoon een lachertje. De friendsvoordelen werden veranderd en steeds minder. (zou graag zien dat de voorkeursboeking terug bij de friendsvoordelen komt.) Vroeger kreeg je een schaal minisnacks bij het market café en kon je je eigen huisje (gratis) kiezen, dat gaf je toch een speciaal gevoel, je bent friend daar krijg je wat voor terug. Nu alles weg is genomen voel je je toch wel ge.....
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
De Friends Watcher

Bericht door De Friends Watcher »

Met onderstaand antwoord moest ik het doen: >:

Geachte heer,
Wij hebben uw opmerking goed ontvangen. Wij danken u voor de moeite die u heeft genomen om ons uw opmerking kenbaar te maken. We hebben uw opmerkingen in goede orde ontvangen en danken u voor de moeite die u genomen heeft om ons uw opmerkingen kenbaar te maken. De mening van onze gasten is belangrijk voor ons en wordt dan ook met de meeste zorg behandeld.
Wij vinden het bijzonder jammer om te vernemen dat u teleurgesteld bent in de wijziging van de Friendsvoordelen.
Graag lichten wij dit even toe:
Omdat Center Parcs heel erg begaan is met het milieu, werd er bewust voor gekozen om de krant niet meer aan te bieden. Een van de redenen is dat steeds meer gasten hun weg vinden om de krant te lezen op de Tablet of smartphone. Center Parcs tracht hierin telkens vernieuwend te zijn.
Indien u vroeg boekt, heeft u nog steeds de ActiviteitenCadeau t.w.v. €30,- waarmee u tot 3 gratis activiteiten zelf kunt uitkiezen. Daarnaast krijgt u tijdens uw verblijf korting op uw activiteiten via onze app.
Nieuw in het Friends programma is de korting die uw krijgt op een geselecteerd assortiment in onze shops.
Center Parcs tracht hierin telkens vernieuwend te zijn, wij betreuren het ten zeerste dat u hierin  teleurgesteld bent. Wij hopen hiermee in ieder geval wat onduidelijkheid te hebben kunnen wegnemen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, cordialement, with kind regards,
Webcare Team Center Parcs

Stuurde al volgend reactie, ben in blijde verwachting:  :)

Geachte Webcare team,
Klinkt goed doch zal de klantentevredenheid niet omhoog krikken.
Friend is een aantal belangrijke gratis voordelen kwijt.
Krant en twee gratis activiteiten foetsie.
De korting van 10% betekent absoluut niet hetzelfde.
1. De winstmarge van Center Parcs in de shop is veel meer dan 10% en de meeste artikels vind je elders meer dan 10%goedkoper.
2. De doorsnee Friend komt naar Center Parcs om te genieten van zijn vakantie en niet om te shoppen.
De milieu uitleg is goed gevonden doch zelfs dit klopt niet: Google maar eens de vraag of digitaal milieuvriendelijker is, je zal verbaasd staan wat experten hierover zeggen.
Het betreft hier gewoon een besparing op de kap van de Friend om op korte termijn geldgewin te bewerkstelligen.
Op lange termijn kan dit jullie echter zuur opbreken. Kwaliteit en tevredenheid is net de troef die vele klanten naar Center Parcs lokt en van hen trouwe klanten maakt.
Jullie noemen dit zelfs vrienden "Friends". Ik zou dit mijn klanten misschien doch mijn vrienden nooit aandoen.
Wat het activiteitencadeau betreft bent U blijkbaar niet goed op de hoogte want ook hier zit de besparingsdrang er in.
Vroeger hadden we drie activiteiten zonder onderscheid.
Als ik met een groep kom staat de gegeerde "High Adventure" steeds op het programma.
Deze prijs is recent gestegen van 12 naar 15€. Door de ingreep van een voucher van 30€ ipv 3 gratis activiteiten kan ik nog maar 2 activiteiten boeken met jullie cadeau.
Ook hier is dus enkel vooruitgang in de achteruitgang.

Een kleine vergelijking:
Wanneer U in een klasserestaurant elke keer dat U komt eten een heerlijk glas exclusieve landwijn cadeau krijgt dan doet deze restauranthouder aan klantenbinding.
Als hij bij Uw volgende bezoek U in de plaats een glas water aanbiedt met de boodschap dat hij dit doet voor Uw gezondheid en om te vernieuwen klinkt dit weinig geloofwaardig.
Op korte termijn wint hij de aankoopprijs van het glas wijn. De kans dat U uitkijkt naar een ander restaurant stijgt echter aanzienlijk.

Een goede lange termijn visie is ook voor uw aandeelhouders belangrijker dan snel geldgewin met de risico's die jullie nu nemen.
Lees nu eens goed jullie antwoord en denk daar even over na, geloven jullie echt wat jullie hierover schrijven?
Indien de mening van uw Friends echt belangrijk is denk ik dat U het antwoord zelf wel weet.

Met vriendelijke groeten,
De Friends Watcher
klarinet
All-in
All-in

Bericht door klarinet »

Dit zelfde antwoord heb ik ook gekregen, ben zelfs door het hoofdkantoor gebeld om het te proberen uit te leggen
maar het gaat als friends gewoon geld kosten, iets kopen in de shops om korting te krijgen
ik bedoel maar
12x meerdal 7x hutteheugte 2 x eemhof 2 x port zelande
4 x vennebos 5 x limburgse peel 1 x de eifel 1 x erperheide 6 x kempervennen
Ccmel
All-in
All-in

Bericht door Ccmel »

Zeer goed antwoord naar Centerparcs toe, had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Een keertje waterfietsen of bowlen en de cheque is op.

En dan die verbloemde uitleg die ze gaven, hoe is dat mogelijk, alsof de cp-klanten idioten zijn.
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

Zeer goed verwoord Friendswatcher.
Echter zijn het meestal de mensen achter de schermen die dit verzinnen en blijkbaar gaan deze personen niet regelmatig naar cp en genieten dus ook niet van hun Friendsvoordelen. Er is dan ook geen enkel besef wat deze voordelen betekenen voor de trouwe cp gast. Aangezien cp steeds duurder wordt en je er als trouwe klant steeds minder voor terug krijgt zullen wij voortaan lastminutes/mystery boeken of zelfs uitkijken naar een andere organisatie.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
kurt666
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door kurt666 »

IK heb ook een mail gestuurd naar CP om mijn ongenoegen te uiten over de uitholling van de friends voordelen.

Misschien haalt het allemaal niets uit maar als we niets doen zal er zeker niets veranderen.
jukkie
All-in
All-in

Bericht door jukkie »

Jammer jammer jammer, sinds jaar en dag gaan wij naar CP en over 28 dagen gaan we weer. Geboekt via de bungalow race. Helaas vervallen dan wel je friends voordelen. Wij vonden het altijd wel lekker om al vanaf 13.00 uur in ons huisje te mogen en onze ligging te kiezen, maar helaas komt dit alles te vervallen als je boekt via de bungalow race zeggen ze. Ik kan hier verder niks van vinden waar dit staat, wamt bij de voorwaarden van de friends staat daarover niks vermeld.Nu boek je met wat extra korting, maar langs de andere kant halen ze je voordelen  weer weg. Toch raar .
Eveliefje
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 7 keren
Like! Gekregen: 5 keren

Bericht door Eveliefje »

Inmiddels zijn wij friends af, ik heb geregeld via Duitsland geboekt en kreeg de laatste keer te horen dat die boekingen niet gelden voor het friends gebeuren. Tja...
Nu ze zoveel korten erop is het ook aantrekkelijker om via DE/BE of kortingscodes zonder friends te blijven boeken. De early check in kunnen we 9 vd 10 keer toch niet gebruiken met schoolgaande kinderen want op vrijdag moeten die eerst nog naar school en wij gaan meestal een hele week.

De opmerking over de krant en het milieu vind ik echt onzin, doe dan iederen gratis wifi want online de krant zonder wifi is natuurlijk ook wat lastig. Dat vind ik pas van deze tijd, iedereen gratis wifi of voor een schappelijke prijs.
Groetjes, Evelien
desireew
All-in
All-in

Bericht door desireew »

Wij hebben deze keer in april nog wel friends.
Maar daarna zullen wij ook eens verder gaan kijken denk ik.

Het was altijd fijn om die bonnetjes in te leveren voor een extra vakantiegevoel.
Maar dat pakken ze je zo wel af.
Verplichte linnenpakketten en er nu eigenlijk het hele friends concept er van af halen is echt jammer.
Had ook al een klachtenmail gestuurd. Kijken of het helpt.
CP ganger sinds 1989.
Huttenheugte(tig keer), Loohorst(tig keer),Weertebergen(1x) Port zelande(2x), Zandvoort(4x) Eemhof(2x) het Meerdal(1x) Heijderbos(1x)Kempervennen (1x) Vossemeren (1x)Sandur (1x)
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”