Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Les Trois Forêts (deel 3)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

[Ervaringen & Vragen] Les Trois Forêts (deel 3)

Bericht door Jeroen »

Het gaat ontzettend snel met dit park, want we zijn al toe aan deel 3 van de ervaringen van Les Trois Forêts. :)
JJaspers
All-in
All-in
Contacteer:

Re: [Ervaringen & Vragen] Les Trois Forêts (deel 3)

Bericht door JJaspers »

Jep!

En inderdaad, het gaat ontzettend snel in dit park!
2006 De Vossemeren
2007 Het Heijderbos 2008 Elveden Forest (UK) 2010 Les Trois Forêts 2012 Hochsauerland
Guido
All-in
All-in

Bericht door Guido »

Wij zijn vanmiddag aangekomen in Les Trois Forêts. De reis was soepel verlopen +/- 4,5uur vanuit Zuid-Limburg. De eerste indruk is super!!! Bij aankomst werden we ontvangen door een Nederlandse mevrouw wat erg makkelijk is. Ook krijg je haar telefoonnummer voor als er problemen of vragen zijn.

Het huisje is supermooi en brandschoon!! En ruikt nog helemaal nieuw en fris!!
Mooie regendouche erin met verder nog 3 waterstralen in de muur, en een bubbelbad.

Golfkarretjes hebben we ook gehaald voor 10 dagen dus vanaf morgen kunnen we het park gaan verkennen. En borg hoef je inderdaad niet te betalen! Alleen hadde we telefonisch gereserveerd maar dat was blijkbaar niet goed gegaan want we stonden niet op de lijst. Maar gelukkig waren en nog genoeg te krijgen.

Het internet is ook nog gewoon gratis en werkt prima!!

Klein minpuntje is dat het stikt van de vliegen in huis die je de hele tijd aanvallen! Gelukkig hadden we een elk. vliegenmepper meegenomen.
Laatst gewijzigd door Guido op 27 aug 2010, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
* 27-08-2010 / 06-09-2010 - Les Trois Forêts
* 13-12-2010 / 17-12-2010 - Het Heijderbos
JJaspers
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door JJaspers »

Veel plezier nog!
2006 De Vossemeren
2007 Het Heijderbos 2008 Elveden Forest (UK) 2010 Les Trois Forêts 2012 Hochsauerland
JJaspers
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door JJaspers »

We zijn vandaag terug gekomen uit het heerlijk zonnige Les Trois Forêts. Nu terug in het regenachtige Nederland, en dat betekent natuurlijk: Een review maken! (verwacht er niet te veel van, want dit is pas de eerste keer dat ik een review maak)

Algemeen
Ik ben nog nooit eerder in dit park geweest, dus het was wel een beetje spannend. Ondanks alle spanning had ik er nog énorm zin in.

Eerste indruk
Op het einde van de reis kwamen we in het boerendorpje "Hattingy". Ik had dus helemaal niet verwacht dat hier een centerparcs zou liggen. Uiteindelijk zie je in de verte het market dome liggen. Dat ziet er al erg goed uit! Ook de ingang ziet er erg leuk en modern uit.

Cottage
Wij zaten in een 6-persoons VIP Cottage 528. Alles leek in orde, ook goed schoon gemaakt. Maar in de badkamer deed het licht het niet. Toen we in de meterkast de knop omhoog deden, schoot alles er uit en dat hebben we natuurlijk gemeld bij de receptie. Er waren drie mensen gekomen om het proberen op te lossen maar dat was niet gelukt. Gelukkig zat in het dag nog een raam en konden we er overdag gewoon in. ’s Avonds moesten we soms dus naar de andere badkamer, maar dat maakt niet zo veel uit. Omdat het niet gelukt was, kregen we een uurtje gratis bowlen!  
De cottage was verder dus in orde; Veel servies, fijne tuinset etc.

Market dome
Het Market dome zag er goed uit, maar niet echt heel groot. Alles in het park is altijd erg duur, maar toch bleven we binnen het park om de boodschappen te doen. Het winkeltje was best wel klein, maar alles werd wel elke dag vers bijgevuld. Het brood was ook vers en lekker gebakken. We zijn een keer bij Le Grill geweest. Het vlees was lekker gegrild, maar er zat bijna geen groente bij.  Het toetje vond ik niet geweldig. Gisteren zijn we ook nog bij Mr. Crok geweest (snackbar). De broodjes van de hamburgers waren oud en ook de groente waren niet lekker. De kipnuggets smaakten wel goed en de friet was wel warm.
De restaurants vond ik, zoals anderen ook al vaker hebben gezegd niet zo super, maar wel erg duur.

Aqua mundo
Erg groot en leuk zwembad, altijd lekker warm water in het golfslagbad en ook buiten. Er zijn drie glijbanen; twee glijbanen met banden (1 of 2-persoons), en één zonder banden. Erg jammer dat er aan de binnenkant geen lichtjes zaten, dat zou het denk ik een stuk leuker gemaakt hebben. De wildwaterbaan is wel erg leuk.
Tip: Als je voor de drukte wil zijn, ga dan voor tien uur bij de ingang staan (om tien uur gaat het zwembad open), dan kan je lekker rustig in de wildwaterbaan en er liggen nog genoeg banden voor in de glijbaan!

Parkspecialiteit
Ik vind de parkspecialiteit toch wel het Aqua Mundo, vooral omdat ik een groot gedeelte van het park niet heb kunnen zien.

Entertainment
In het park was voor iedereen wel wat te doen! Je kan er (zoals in elk park) kanoën, bowlen, tennissen en nog veel meer! Ook waren er veel dingen voor de kleinere kinderen, zoals de Baluba. Ik zag dat er ook nog een paar keer een disco was geweest, maar daar ben ik niet heen geweest.

Natuur
De eerste dag dat we in het park waren werd het gras al gemaaid. Dus daar hebben we niet over te klagen! Het park is nog erg jong en wij zaten langs een pad. Iedereen kon dus zo onze cottage binnenkijken door de kleine boompjes. Erg jammer, maar dat groeit nog wel bij! ;)

Eindoordeel
Ik vond het een erg mooi en nieuw park, toch nog een aantal minpuntjes. Daarom geef ik het park een 7.
Laatst gewijzigd door JJaspers op 27 aug 2010, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 De Vossemeren
Guido
All-in
All-in

Bericht door Guido »

Is er iemand die de SMTP server weet van het internet op Les trois forets? Want ik kan met outlook wel gewoon mails ontvangen maar kan er geen versturen...
Shoppie
All-in
All-in

Bericht door Shoppie »

Dat klopt mails versturen lukt niet, maar de SMTP server weet ik zo ook niet. Maar je provider heeft ook webmail en dat werkt wel heel goed.
Misschien heb je er wat aan.
Pluk de dag!!
Guido
All-in
All-in

Bericht door Guido »

[quote="Shoppie"]
Dat klopt mails versturen lukt niet, maar de SMTP server weet ik zo ook niet. Maar je provider heeft ook webmail en dat werkt wel heel goed.
Misschien heb je er wat aan.
[/quote]

Ik heb inderdaad gewoon webmail gebruikt dat werkt wel gewoon goed.
Dogchild
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Dogchild »

De dvd speler in vip cottage 4 pers leest deze divx ?
zou leuk zijn om dit te weten , dan moet ik de originele niet meenemen .
deze geraken toch vaak zoek dus ....
Guido
All-in
All-in

Bericht door Guido »

[quote="Dogchild"]
De dvd speler in vip cottage 4 pers leest deze divx ?
zou leuk zijn om dit te weten , dan moet ik de originele niet meenemen .
deze geraken toch vaak zoek dus ....
[/quote]

Wij zitten momenteel in een 4pers vip en ik heb even voor je gekeken op de dvd speler en daar staat op MPEG4 - DVD en MP3.

Het is een Lenco MDV-24

http://www.lenco.eu/index.php?option=co ... 40&lang=nl
Dogchild
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Dogchild »

[quote="Guido"]
Wij zitten momenteel in een 4pers vip en ik heb even voor je gekeken op de dvd speler en daar staat op MPEG4 - DVD en MP3.

Het is een Lenco MDV-24

http://www.lenco.eu/index.php?option=co ... 40&lang=nl
[/quote]
bedankt voor de snelle reply , ik veronderstel dat divx = mpeg4
Guido
All-in
All-in

Bericht door Guido »

[quote="Dogchild"]
bedankt voor de snelle reply , ik veronderstel dat divx = mpeg4
[/quote]

Ja mpeg4 is hetzelfde als divx
theluckybastard
All-in
All-in

Bericht door theluckybastard »

hallo,

nog een week en we vertrekken voor een week, we zien er allemaal naar uit.

In een comfort 6p cottage is er daar een koffiezetapparaat of senseo-apparaat?

merci

the lucky bastard
Dennis04
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Dennis04 »

Gisteren teruggekomen van een weekje LTF. Probeer volgende week een uitgebreide review hierop te zetten. Eerste opmerking is dat het wat ons betreft in ieder geval een prachtig park is.............
Alvast handig om te vermelden (maar ik zag dat iemand anders dat ook al heeft gedaan) is dat er een zekere Simone aanwezig is. Een Nederlandse jongedame die je in je eigen taal te woord kan staan. Geweldig. Hoewel een mengelmoes van frans en duits op een gegeven moment ook wel begint te wennen.
Guido
All-in
All-in

Bericht door Guido »

Wij zitten nu bijna 10 dagen in LTF. En alles is echt super geweest tot nu toe. Alleen was vandaag al de 3e keer dat er delen van het zwembad dicht waren.

Begin deze week 2x het buitenbad dicht... zat geen water in...

En vandaag was zowel het buitenbad als het golfslagbad dicht....

beetje een tegenvaller want dan blijft er weinig over om te zwemmen..
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”