Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Erperheide (deel 7)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
myrtheminicooper
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen] Erperheide (deel 7)

Bericht door myrtheminicooper »

Bedankt voor de supersnelle reactie!
Heb al vaker in stacaravans gezeten en daar altijd het bed op zijn kant tegen de muur gezet zodat er toch een kinderbed kan staan, dus dat moet lukken bij een vip huisje. Zal eens denken of ik dat het extra geld allemaal wel waard vindt.
We zijn 2 jaar geleden in een 5-persoons premium geweest dus dat kamertje ken ik, heeft de 4 persoons premium in die lege ruimte wel een kast staan voor kleding, of verder helemaal niets? aangezien hij nog in een kinderbed slaapt hebben we dat eenpersoonsbed niet nodig.
Zone 1 geeft dus geen overlast begrijp ik, dat is fijn te weten!
Mariëtte
All-in
All-in
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door Mariëtte »

[quote="myrtheminicooper"]
heeft de 4 persoons premium in die lege ruimte wel een kast staan voor kleding, of verder helemaal niets?
[/quote]

Ja, er staat een kast in de lege ruimte.

[img width=603][/img]
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

De zomervakantie sluiten we af op dezelfde manier als we hem begonnen: in Center Parcs.  Via het werk van mijn man konden we heel goedkoop boeken, het werd een weekendje Erperheide, voor mij de 10e keer in dit gezellig park dat stiekem mijn CP-favorietje is.

Vrijdagmorgen komen we om 11u aan in het park, de rit verliep vlot ondanks wegenwerken onderweg (10e keer dit park, 10e keer wegenwerken tegengekomen :-)  )

Eerst gaan we zwemmen.  Een heerlijke Aqua Mundo maar zo druk vandaag.  Vorig weekend waren we nog op Vossemeren, daar amper last gehad van de chloor (dochterlief en ik hebben een gevoelige huid), hier gelijk na zwemmen jeuk voor mij en uitslag voor haar, maar goed, dat hebben we in meerdere zwembaden, ligt aan ons.  Alleen valt het me op dat we er in VM dus amper last van hadden, misschien wordt daar een ander product gebruikt?

Na het zwemmen willen de kids natuurlijk gelijk naar Baluba, de geweldige binnenspeeltuin op Erperheide. Het weer is nog heerlijk en manlief en ik zetten ons op het terras terwijl de kids zich binnen uitleven.  We eten hier ook een hapje, aanbod is terug wat beperkter maar een broodje, tosti, ... zijn er nog wel.

Tegen 15u kunnen we dan eindelijk in onze cottage (nadeel aan boeken via het werk van mijn man, geen early check-in en friendsvoordelen), het werd een 5-persoons Premium, nummer 648.  De cottage is kleiner dan onze 4-pers. premium in VM vorig weekend, vooral de woonkamer is klein (maar knus) en de eenpersoonskamer is echt heel mini, maar geen probleem, de oudste zoon van 10 is gelijk verliefd op dit kleine kamertje en claimt het als het zijne. 
Wat is mis, is een inkomhalletje, nu moet je je spullen kwijt aan de kapstok in de woonkamer wat rommelig oogt. Nu in de zomer is het al een boeltje, in de winter (met extra laarzen, dikkere jassen, ...) zou ik toch een grotere cottage nemen. 
Het keukentje ligt in de gang richting badkamer (met enige toilet) en ouderslaapkamer, als iemand kookt en er moet volk naar het toilet of zo, is het wat wringen.  De badkamer is mooi en oogt nieuw, en hoera, een douchewand, al is deze met 40 cm wel heel kort.  Langer kan dan ook weer niet, want dan geraak je niet vlot in het bad.  Ik hoop dat CP met een volgende renovatie overweegt om in een deel van de cottages enkel een douche te voorzien (als ze nu de helft met en de helft zonder ligbad doen, kan je als gast kiezen wat je fijnste vindt).
Er is 1 toilet, in de badkamer, ook weer niet zo handig met 5 personen.
Maar de cottage is kraaknet, klein maar knus en er is ruim voldoende huisraad.  De cottage ligt wat meer aan de buitenkant van het park, mits Erperheide een klein park is, zit je nooit ver van het centrum.  Afstand tot Market Dome is 750m, nog geen 10 minuten stappen dus.

's Avonds eten we in Evergreenz, iets minder keuze dan in VM vorige week (maar nog meer dan genoeg  hoor!), kwaliteit is beter (en VM was ook al zo goed).

Hier op Erperheide hangt zo'n fijne sfeer, mede dankzij de hartelijkheid van het personeel.  Qua personeel maar één tegenvaller gehad:  er was een verkeerd doosje geleverd in de cottage: met handafwasmiddel i.p.v. blokjes.  Geen ramp, alleen had ik geen blokjes bij mits we maar een weekend gingen.  Even gewhatsappt (duurt hier langer eer je antwoord krijgt dan in andere parken), ik mocht een doosje blokjes ophalen bij de receptie.  Ik dus 's avonds naar de receptie, er zaten andere dames dan 's morgens, werd ik door een zuurpruim geholpen, man, man.  Ze smeet de blokjes bijna naar mijn hoofd!  En dan draaide ze zich gelijk om en ging 2 kassa's verder staan, ik zei vriendelijk dat ik nog iets wilde vragen, maar werd genegeerd.  Ik dus naar de plaats waar ze stond, draaide ze zich weer om en ging gewoon weg.  Na even wachten probeerde ik haar collega vriendelijk aan te spreken maar werd weer compleet genegeerd, ben dan maar weggegaan.  Ik had natuurlijk de blokjes gewoon kunnen gaan kopen, maar de winkel was al dicht, hoewel die volgens de app tot 22u open zou zijn (het was 20u30).  Gelukkig is er overdag wel heel vriendelijk personeel op de receptie!

Zaterdagmorgen na een heerlijk nachtje slaap maakt de jongste zoon me wakker, de dvd-speler doet het niet.  Blijkt dat de afstandsbediening niet goed werkt.  Ik dus weer gewhatsappt, ik mag een andere afstandsbediening halen op de receptie.  Daar weten ze van niets, hebben ze ook geen afstandsbedieningen voor dvd-spelers.  De dame belt naar de technische dienst, ze zouden een nieuwe afstandsbediening in onze cottage komen brengen.  Is dus niet gebeurd, wat toch jammer is, het is geen ramp, ben de dvd-speler uit de auto gaan halen maar op VM worden die dingen toch beter opgelost.  Maar goed, zoals gezegd, geen ramp, ik vermoed dat Erperheide, mits het een kleiner park is, ook minder personeel op de technische dienst heeft en dat dringende zaken voorrang krijgen op banale.

Om 8u45 doen onze kids in Aqua Mundo een Academy: lifeguard.  Buiten mijn drie bengels waren er maar 2 kindjes, de kids moesten allerlei proeven doen in de verschillende baden, heel leuk.  Manlief en ik glippen halverwege de activiteit het grote bad in, fijn zo'n heel zwembad voor ons tweetjes.  Na de activiteit mogen we in AM blijven, maar niet in glijbanen/wwb, dat kan pas om 10u.  We genieten van het zwembad dat zelfs om 10u een pak rustiger is dan gisteren.

In de namiddag zoeken we geochaches op het park wat ons een mooie wandeling met verschillende stops in de diverse leuke speeltuinen oplevert.

Daarna gaat mijn man met de dochter vissen (vangst: één blank- of rietvoorn), terwijl ik met de jongens naar Baluba trek.

Zondagmorgen ontbijten we in Evergreenz, heerlijk begin van de dag.  Dan weer naar Aqua Mundo want om 9u30 doen onze kids de Cool Factor Wild Water Raften, deze keer zijn ze maar met zijn drieën.  Wij mogen er niet bijblijven, we mogen pas om 10u in AM, maar mits de activiteit tot 10u45 duurt, genieten we eerst van het enkelmet zijn tweeën zijn.

Tegen 10u45 trek ik naar het zwembad om nog even met de kids te zwemmen, gelukkig niet druk in AM, terwijl papa geniet van ons terrasje (en vooral van de rust ;-)  )

Om 13u doen de kinderen nog een Wannabe: kok (pizza bakken), weeral amper volk (3 kids buiten hen).  Reden is denk ik dat Erperheide zich vooral richt op kleinere kinderen (4-8 jaar), en dat er dus minder "grote" kinderen zijn op het park (want die van mij zijn bijna 9 en 10 en dus naar eigen zeggen niet meer klein).  De activiteiten die zich meer richten op kleintjes (b.v. Wannabe Prinses-Ridder en kidsdisco), hebben wel veel aantrek.  Weinig volk of niet, onze kids vonden de activiteiten geweldig, het animatieteam is echt top op Erperheide en er is een mooi aanbod.

Na de activiteit de auto gaan halen en weer richting thuis gereden, want morgen is het weer school.

Erperheide was weer geweldig, we genoten alle vijf van dit heerlijke weekendje.
sinds 2012:
10 x Erperheide * 9 x Vossemeren * 7 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 7 x P. Zélande * 4 x Sandur * 2 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x L. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 2 x Lommerb. * 1 x De Haan * 1 x Mooi Zutendaal * 1 x Eau Heure * 4xroompot
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 319 keren

Bericht door mrs Marian »

Dank je wel voor je mooie review Weegschaaltje. Wij zijn eens geweest op De Erperheide en hadden toen een hele avond het zwembad voor ons 2en. Dat was een geweldige ervaring. Het blijft een mooi park van het kleiner soort.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
belinda
Administratief Medewerker
Administratief Medewerker

Bericht door belinda »

Wat een leuk verslag van jullie weekendje weg. Ik vind de sfeer op Erperheide ook altijd erg fijn. Wat betreft de cottage zonder hal deel ik je mening zeker , wij hadden de laatste twee keer een 5 persoons pony cottage en dan mis je echt dat plekje voor wat schoenen en jassen (daar heb je dan extra veel van mee voor bij de pony's)
Tammiepammie
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 1 keer

Bericht door Tammiepammie »

Hallo allemaal..

Wij willen een weekje naar erperheide met onze kids.. we willen een 4 persoons Premium boeken welke nummer huisje kunnen jullie aanbevellen?
cis
All-in
All-in

Bericht door cis »

ik zou kiezen voor de comfort extra 306. deze cottage betaal je 40 euro extra voor dan krijg je opgemaakte bedden en er zit een vaatwasser in . 2 wc,s.
ligt ook niet ver van de marketdome.
Tammiepammie
All-in
All-in

We willen in de krokusvakantie gaan en via duitsland bestellen en daar krijg je bij comfort geen opgemaakte bedden bij en we willen ook graag een vaatwasser misschien beetje verwend hihi maar geen zin om in de vakantie te moeten afwassen.. welke 4 persoon Premium ligt mooi me dochtertje van 5 vind altijd leuk als er dieren in de tuin komen
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tammiepammie,

4 persoons premium cottagenr.435. Deze cottage ligt dichtbij de Market Dome,
heeft een speeltuintje voor de deur, het terras ligt lekker privé en met diertjes!

Speeltuintje voor de deur.
[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... C_0051.png[/img]

Terras.
[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... C_0042.png[/img]

Terrasbezoekers!
[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... C_0055.png[/img]

[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... C_0100.png[/img]

[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... C_0136.png[/img]

[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... C_0135.png[/img]

[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... C_0102.png[/img]
Tammiepammie
All-in
All-in

Dankjewel ziet er erg leuk uit voor onze kindjes met mooi speel tuin voor onze 5 jarige dochter en dieren in de tuin.. we hebben meteen huisje nummer 435 geboekt
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

Een nieuwe look voor de Infodesk.

[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... rheide.jpg[/img]

[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... eide_2.jpg[/img]

Bron: Impulse Reclameatelier.
NvM
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door NvM »

Goedenavond, een vraag over dit park: beschikt Erperheide over een House of Games? Ik kom namelijk nogal wisselvallige informatie tegen hierover.
Mariëtte
All-in
All-in

Bericht door Mariëtte »

Hoi NvM,

Op Erperheide is een House Of Games.

House of Games Erperheide.
[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... rheide.png[/img]

[img]https://www.centerparcsforum.nl/beeldba ... 180363.png[/img]
NvM
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door NvM »

Hallo Mariëtte, bedankt voor je reactie. Is dit alles wat zij hebben qua House of Games? Normaliter is dit op andere parken velen malen groter namelijk.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Op Erperheide is de House of Games niet bijster groot - een gokgedeelte heb je hier ook niet bijvoorbeeld (het is België en dat mag daar namelijk niet)
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”