Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] De Eemhof (Deel 7)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
goids
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen] De Eemhof (deel 7)

Bericht door goids »

Is er iemand die me toevallig kan vertellen of bungalow 309 (6 pers. comfort) een terras boven het water heeft?
Als je op de plattegrond kijkt ligt hij naast Vip's en zie je geen tuin achter de bungalow...
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

Alleen de VIPS (niet allemaal) hebben een terras boven het water. De tuin zal waarschijnlijk maar een klein stukje zijn, dus dicht aan het water.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
Moon
All-in
All-in

Bericht door Moon »

OMG  je gaat me niet vertellen dat die met terras boven water VIPS zijn??? Sorry maar die zien er echt niet uit van buiten.  Veel van gezien echt verschrikkelijk!! Spijt me voor de mensen die moeten gaan maar wij zeiden al nou...blij dat we die niet hebben. Van ons was redelijk netjes hoor. Overigens ook totaal geen verschil (behalve Senseo) met de Premium bungalows. Niet ruimer, niets. Ze hebben een barbecue buiten maja daar heb je niet altijd wat aan he. En premium is ruim 400 eurie duurder ook nog als ik het goed begrepen heb. Nou mijn tip: niet doen. Gewoon comfort ,  zijn echt hetzelfde hoor
goids
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door goids »

[quote="cinderella"]
Alleen de VIPS (niet allemaal) hebben een terras boven het water. De tuin zal waarschijnlijk maar een klein stukje zijn, dus dicht aan het water.
[/quote]
Ok bedankt, ik hoopte ergens op een uitzondering...
We zullen in ieder geval weinig last hebben van voorbij wandelend verkeer in de "tuin" ;)
Moon
All-in
All-in

Bericht door Moon »

De winkel is overigens niet zo heel groot, klein assortiment en superduur. Veel duurder dan bij andere supermarkten van cp, schrokken we van. Hou daar dus ook rekening mee. Beter kun je je boodschappen halen in Nijkerk of Almere. Je kan ook naar Spakenburg maar dan betaal je de boot extra. 

Zwembad zeker niet de mooiste, allemaal wel netjes maar best klein voor zon groot park.  Heel fijn golfslagbad met flinke golven. Turbotwister is leuk, hoog maar wel leuk! Ook apart je hebt hier niet van die kleine  whirlpools maar best wel heel groot.  Wildwaterbaan beetje tam.

Geen overdreven drukte in zwembad gezien wel opgemerkt dat er echt veel te weinig stoelen zijn
Evelien1986
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Evelien1986 »

Wij zitten volgende week maandag een midweek in 161 6p premium. Hoe is de ligging van dat huisje?
QuuQ
All-in
All-in

Bericht door QuuQ »

[quote="Evelien1986"]
Wij zitten volgende week maandag een midweek in 161 6p premium. Hoe is de ligging van dat huisje?
[/quote]

Lekker. Precies tussen de Action Factory en de Market Square in. Ideaal. Kijk voor de preciese lokatie ff op de plattegrond. Dan zie je of je aan het water zit ofzo.
Ieder jaar toch minimaal 2 keer in een CP te vinden :-)
2009: 1x KV 2010: 3x VM HB HH 2011: 4x MD EH HH KV 2012: 1x EH Marina 2013: 3x PZ HH KV (2 cottages) 2014: 2x EH Marina 2016: 1x MD (2 cottages)
robm84
All-in
All-in

Bericht door robm84 »

De laatste tijd zie ik steeds meer in de cp huisjes en appartementen dat er geen senseo apperaat meer in staat.
Is deze nou nog wel aan te vragen of moeten we over op dolce gusto of de normale koffie zet apperaat gaan gebruiken??
QuuQ
All-in
All-in

Bericht door QuuQ »

Zit nu in de waterfront suite vip op de eemhof en hier is een dolce gusto en filterkoffie apparaat aanwezig. Geen senseo dus.
Ieder jaar toch minimaal 2 keer in een CP te vinden :-)
2009: 1x KV 2010: 3x VM HB HH 2011: 4x MD EH HH KV 2012: 1x EH Marina 2013: 3x PZ HH KV (2 cottages) 2014: 2x EH Marina 2016: 1x MD (2 cottages)
-anna-

Bericht door -anna- »

Wij waren in augustus een midweek in het hotelappartement en een weekend in een waterfrontsuite.
Onze ervaringen:
Het inchecken via de auto is handig. Aanschuiven in een lange rij. maar het schoot snel op. Wel wat armoedig om daar en gammel tafeltje voor alle bakjes met sleutels en een container met alle welkomskoffertjes neer te zetten. Het is toch een visitekaartje, je staat er lang op te kijken dus kleed het wat sjieker/professioneler aan zou ik zeggen. We waren te vroeg dus gingen we buiten bij het Grand Cafè zitten om wat te drinken. De plastic kaarten waren vies en plakkerig. Aansturing personeel lijkt mij daar niet goed. Ons tafeltje werd wel opgeruimd maar vervolgens duurde het heel lang voordat de bestelling werd opgenomen. Dat was dus onze eerste indruk van Center Parcs, na 12 jaar: smoezelig, groezelig en rommelig...

Daarna naar het hotelappartement. Ondanks dat alle ramen in de hal open stonden rook het er muf. Het geheel ziet er schoon maar gedateerd uit. Ons appartement nr. 250 keek uit op een parkeerstrook. We hadden 2 badkamers, eentje bij de slaapkamer met een ligbad/wastafel/toilet en eentje bij de keuken met een stoomcabine en wastafel. De badkamers en kitchenette waren schoon. Verder was het er stoffig en zaten er vieze plekken op de vloerbedekking en de bank en de deuren waren vies. De televisie was erg klein en we hebben een hoop gedonder gehad met de wifi verbinding. Dat zogenaamde vipkaartje is hopeloos gedateerd. Geef wifi gewoon vrij voor het gehele park. De matrassen lagen goed, de bank niet omdat de kussens alle kanten opschoven. 's Nachts is het er heerlijk rustig, ondanks dat wij aan een druk pad zaten. Er zat een hor in het slaapkamerraam, heel fijn was dat.

Het ontbijtbuffet was verder prima. Wel had ik het idee dat het 12 jaar geleden overvloediger was. Wat mij opviel was dat verreweg al het personeel aardig is, dikke pluim daarvoor! Er vlogen nogal wat mussen door het Market restaurant. Ik vond dat niet prettig, het is ook vies.
Buiten vind ik de beplantingen erg mooi, wel ontbreken er hier en daar tegels, is val gevaarlijk!

Het zwembad ziet er leuk uit en er is van alles te zien en te doen, behalve...zwemmen...Daar is het veel te druk voor!

Eten bij Zuidezoet bij de Marina is een absolute aanrader! Een leuk wandelingetje via een paadje, je bent er zo.

De supermarkt is prima en goed gesorteerd, maar veel duurder dan buiten het park. Zo zijn de koffiecupjes per pak en €1,00 duurder dan bij AH. Wij zijn in Nijkerk boodschappen gaan doen. Er is daar en grote Albert Heijn en een Jumbo. Nijkerk is een leuk stadje, er zit ook een goeie bakker waar je lekker kunt koffie drinken en kunt lunchen. Dat deden wij liever daar: wèl schoon en kwalitatief veel beter voor nagenoeg dezelfde prijs. Bovendien gun ik liever mijn geld aan de plaatselijke middenstand dan aan CP

Na de midweek verhuisden we naar en 12-persoons waterfrontsuite nr. 100 en kwamen mijn ouders al onze kinderen met aanhang over. We hadden een late check out van 12.00 uur en een vroege check in van 13.00 uur. Het loze uurtje brachten we door in Nijkerk voor boodschappen.
Onhandig is dat je met je bagage best ver moet lopen. We zaten bovenin en hadden werkelijk een prachtig uitzicht op het Eemmeer en Spakenburg! De suite was ook schitterend: groot, luxe en gezellig. En hier wel leuk serviesgoed. Heel jammer dat ze het niet goed onderhouden en het nu al laten verpauperen. Zo te zien waren de ramen nog nooit gezeemd, het was stoffig. Veel spinrag, vuiligheid op de muren en dood gemepte insecten wat ze laten voor wat het is. Sommige matrassen hadden al geen omtrek meer...wel lagen ze goed.
's Morgens hingen er 30 broodjes aan de duur, iedere dag wat anders en ze waren lekker.

De show in de Action Factory vonden we allemaal heel slecht, basisschool eindmusical groep 8 niveau. In de pauze zijn we weggegaan. Ik kan me herinneren dat ze vroeger veel beter waren.
De Crazy Bingo vonden we wel erg leuk, we hebben veel gelachen. Maar de prijzen zijn er in vergelijking met vroeger veel op achteruit gegaan. Ook hier is de aansturing van het personeel niet goed geregeld. Bestellingen komen dubbel of helemaal niet. Je ziet niemand of ze komen ineens allemaal tegelijk. Wel zijn ze allemaal absoluut vriendelijk!

We hebben gourmetten in het huisje besteld, geen culinair/kwalitatief hoog niveau, verder prima geregeld. De cafetaria vonden we niet zo. Je kon enkel kleine cupjes mayonaise/ketchup/satèsaus bestellen. Is niet handig als je met een grote groep bent. De starheid in meedenken van hun kant was irritant. Op een holletje moest er iemand van ons naar de supermarkt voor een pot mayonaise en een tube ketchup.
De winkeltjes gaan verder wel, maar niet zo bijzonder eigenlijk.

Almere viel tegen, Amersfoort is een betere keus voor als je naar de stad wilt.
Met de boot naar Spakenburg is leuk, een retourtje kost €8,00. Je bent er zo en het is een leuk vissersdorpje. Het museum vond ik geslaagd.

Op de laatste dag stond om 10.00 uur al meteen de housekeeping binnen. Het is heel lang wachten op de lift, iedereen gaat dan natuurlijk tegelijk weg. Hier klaagde ook het personeel over omdat ook zij met hun karren met dezelfde lift moeten. Dat houdt enorm op en ik heb het idee dat ze al niet veel tijd hebben.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Nou, voor jullie waarschijnlijk geen CP meer. Ik vind het wel,opvallend dat als je 1200 uur checkout hebt, dat de schoonmaak dan al om 10.00 uur binnen staat.
Evelien1986
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Evelien1986 »

Wij zijn van 9 tot en met 14 september in de Eemhof geweest. Eerst een midweek in een 6persoons huisje premium 161 gezeten, geboekt met prenatalkorting. Diezelfde maandag al besloten om een nachtje bij te boeken. Het huisje was al bezet dus toen in hotelappartement 206 gekomen. Die vrijdag was het nog steeds zo goed weer dat we nog een nacht wilden blijven. In eerste instantie werd gezegd dat 206 al bezet was en we naar 203 moesten, maar toen we de betreffende ochtend de receptie belden konden we toch blijven. Scheelt weer inpakken. De mensen die 206 hadden geboekt werden in 203 gezet, dus goede service van Eemhof.

We kwamen maandag 8 september om half twaalf aan en konden zo doorrijden. We kregen nog geen sleutel mee, die moesten we om drie uur halen bij de ingang. Dat was vreemd, want we moesten dik in de rij staan, dus dat eticket had eigenlijk geen zin meer. We kregen een welkomstkoffertje, maar daar zat weinig in.

We hebben een paar keer gelunched bij grand café. Dit was zeker goed te eten, ook werden we redelijk snel geholpen. De vele mussen vonden we juist wel gezellig, alleen zaten de stoelen onder de vogelpoepjes. 's Avonds een keer pizza en een keer pannenkoek gegeten, ook prima. De topper was toch zeker wel Zuiderzoet. Echt ontzettend lekker gegeten, buiten, met uitkijk op de haven en een ondergaande zon. Erg prettig vertoeven daar. Bij de twee nachtjes extra kregen we ontbijtbuffet, was prima. Leuk was dat we zondag champagne konden inschenken. Bij de action factory hebben we een keer wat gedronken. De service was daar niet best. Zeker twintig minuten gezeten voordat we geholpen werden. We zijn daar ook niet meer gaan zitten.

Qua activiteiten zijn we twee keer gaan zwemmen. Een keer tijdens etenstijd, lekker rustig en een keer net voor sluitingstijd. De verlichting is dan heel leuk en de wildwaterbaan wat sneller. De turbo twister viel ook zeker in de smaak. De tweede keer zwemmen was het vrij druk met een school oid, heel veel gillende kinderen die ook terugliepen bijvoorbeeld op de wildwaterbaan. Geen toezicht te zien. De eerste keer was het lekker rustig. Sowieso kwamen er maandag vier bussen met Duitse pubers die een paar nachten bleven. Geen last van gehad, maar heb wel het idee dat de Eemhof veel mensen van buitenaf toelaat. Misschien omdat het centraal gelegen is in Nederland en er in Flevoland verder wat minder te doen is. De kinderboerderij vonden wij erg leuk, maar wij houden dan ook van beesten. Elke dag dan ook de eenden gevoerd, maar eekhoorntjes niet gezien. De bingo was gezellig, met een goede en gezellige begeleiding. De welkomstnight was vooral veel zingen, wij hebben ons verveeld. Tot slot nog een uurtje in house of games doorgebracht, was leuk.

Het huisje was gezellig ingericht zo met die fotowand. Wel vonden we het donker, omdat je maar aan een kant ramen hebt. Op het terras was ook amper zon door de bomen. Tevens weinig privacy doordat we naast een pad met bruggetje zaten. Wel was er een stenen bbq. De bedden hadden een kuiltje, maar het was er niet zo klam als bijvoorbeeld de huttenheugte. De badkamer prima, lekker groot bad. Het duurde daardoor wel heel lang voordat deze vol was. Met zn tweeën was het groot zat, maar met zes vind ik echt te klein. Voordeel was wel absoluut dat het tussen het centrum en de action factory in zat. De schoonmaak was redelijk. Wat spinnenwebben, maar geen hele vieze dingen. Wel vonden we een bikinibroekje van een kindje onder de verwarming.
De hotelkamer was lekker knus. Uiteraard veel kleiner dan het huisje, maar voor een weekend prima. Alles wat je nodig hebt is aanwezig. De bedden lagen beter en we hadden een groot balkon met zon vanaf drie uur. Het was twintig meter lopen naar het centrum dus perfect. De tweede dag kregen we schone opgemaakte bedden en nieuwe handdoeken. De schoonmaak was hier helemaal oké, niets opgemerkt. De bank zat echter wel verschrikkelijk.

We zijn een dag van het park geweest, naar Nijkerk, Zeewolde en Putten. Niet heel veel te beleven maar goed voor boodschappen (en ook voor onze hobby geocaching). Helaas was vanaf het park linksaf de weg naar Almere afgesloten.

Wij vonden de Eemhof een erg leuk en relaxed park. Met goed weer is het onoverdekte centrum erg gezellig. Het lijkt een beetje alsof je in Italië oid bent. De service en het eten was prima. Ook geen problemen met de huisjes, was gewoon voldoende. Wij zouden hier zeker weer heen gaan!
Sharonvdg
Dagbezoeker
Dagbezoeker
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door Sharonvdg »

Hallo allemaal,

Wij willen graag in januari met de familie naar Centerparcs. Maar we weten niet zo goed naar welke. Nu spreekt de Eemhof mij heel erg aan. Maar omdat wij met twee honden gaan vroeg ik me af of er ook 4-persoons vip-cottages zijn die geen terras boven het water hebben? We willen de deur natuurlijk wel gewoon open kunnen zetten zonder dat we bang hoeven te zijn dat de honden in het water vallen. En omdat de hondjes erg klein zijn is de reling rondom de terrassen boven het water niet veilig genoeg ( onze kleine shih tzu is erg nieuwsgierig ;) )
Alvast bedankt!
patatmet
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door patatmet »

Wie gaat er toevallig volgend weekend naar de Eemhof van 26t/m29 september en gebruikt de zwemkaarten voor de maandag niet wij willen graag die maandag een dagje zwemmen ik hoor graag reacties via een pm.
845

Bericht door 845 »

Wij zijn van 12-tot 15 september geweest.We zaten in cottage 845 dat is een 8 persoons huisje.
Nou nou wat een bende het was gewoon smerig.Rob Geus van red mijn vakantie kon zo aan de slag.
keuken kraan stuk moest je 20 keer aandraaien anders bleef hij lopen,waterkoker stuk,servies smerig in het kastje gezet.
Slaapkamer1 spinnenwebben over het hele plafond en zeer stoffig.Slaapkamer2 was echt muf als of alles nat was geweest en toen de ruimte was afgesloten.De vorige bewoners hadden blijkbaar het idee gehad om hun haren wat bij te knippen op de badkamer wat dus ook was blijven liggen.Spaghetti zat bij één slaapkamer tegen de spiegel bij een andere tegen deur en kozijn en in de living over de vloer en bank.Verder bij boeken was ons verteld dat ze waren gerenoveerd maar het was oud met een flatscreen tv.Schimmel in de badkamer urine lucht in het toilet in het halletje lampen op elkaar aangesloten zodat alles aanging en een ander helemaal niet.
Nu als ik dit zo schrijf word ik nog kwaad vooral omdat we dit meteen gemeld hadden en er zou een monteur en een schoonmaakster komen op zaterdag om de problemen te verhelpen.
zaterdagavond nog niemand geweest,maar weer gemeld weer geen reactie,bij de sleutel inleveren een briefje gedaan met onze klachten eens kijken of daar reactie op komt.
En als het nou een huisje was van 200 euro maar dus ruim 1000 euro voor die ouwe meuk gewoon schandalig.
Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”