Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
theluckybastard
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide

Bericht door theluckybastard »

Bedankt om te reageren Mekkie en Belinda.

we zouden via de vakantie voordeel kaart boeken voor een week in een premium cottage
nora
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door nora »

Hallo Luckybastard
Ik weet niet wanneer jullie naar Bispinger Heide premium huisje gaan maar mocht je in de gelegenheid zijn
om evt foto's te nemen van de binnenkant van het premiumhuisje dan heel graag.
Wij gaan zelf eind Juli naar Bispinger Heide in een premium huisje(413)  maar overal waar ik kijk word ik niet veel wijzer van de foto's
bedankt alvast Nora
theluckybastard
All-in
All-in

Bericht door theluckybastard »

nora schreef: Hallo Luckybastard
Ik weet niet wanneer jullie naar Bispinger Heide premium huisje gaan maar mocht je in de gelegenheid zijn
om evt foto's te nemen van de binnenkant van het premiumhuisje dan heel graag.
Wij gaan zelf eind Juli naar Bispinger Heide in een premium huisje(413)  maar overal waar ik kijk word ik niet veel wijzer van de foto's
bedankt alvast Nora
wij zouden pas begin september gaan, dus dan is het wat laat he  :)
nora
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door nora »

Ja dat wordt idd moeilijk als je het nr van het huisje weet waar jullie in komen dan
kan ik evt foto's nemen. Laat het even weten tegen die tijd gr Nora
Mar
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: original comfort bispingerheide

Bericht door Mar »

Hoi,  we hebben afgelopen week in een original Premium vertoeft. Een standaard huisje, gedateerd, maar schoon en netjes. Prima bedden, nette badkamer, maar niet luxe, verschil met standaard huisje is niet groot. 2e tv, afwasmachientje, flatscreen tv: niet in standaard, wel in premium.
Denk dat huisjes te vergelijken zijn. Hoop niet dat je het volle pond betaald, want dat is het niet waard.
Mar
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Mar »

Wij zaten in een original Premium huisje. Niet bijzonder, beetje gedateerd, maar wel schoon en netjes. Prima bedden, wat eigenlijk het allerbelangrijkste is!
nora
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door nora »

Bedankt voor je reaktie en idd als het maar schoon en netjes is
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Deze week startte op Bispinger Heide een grootschalige vernieuwing van de horecagelegenheden en ook de supermarkt wordt gerenoveerd. Supermarkt gaat over zes weken weer open, inclusief "Delivery Fresh Corner". Er komt ook een nieuw Italiaans restaurant met open keuken en verse bereiding.

Afbeelding

Bron informatie en foto: Directeur Center Parcs België & Duitsland
Laatst gewijzigd door Jeroen op 14 mei 2012, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mekkie

Bericht door Mekkie »

Geweldig! We gaan het zien en beleven deze zomer. Joepie! :D
marloes
All-in
All-in

Bericht door marloes »

Jeroen schreef: Deze week startte op Bispinger Heide een grootschalige vernieuwing van de horecagelegenheden en ook de supermarkt wordt gerenoveerd. Supermarkt gaat over zes weken weer open, inclusief "Delivery Fresh Corner". Er komt ook een nieuw Italiaans restaurant met open keuken en verse bereiding.

Afbeelding

Bron informatie en foto: Directeur Center Parcs België & Duitsland
Wij gaan via een Mystery met pinksteren naar Bispinger Heide. Wéér geen fatsoenlijke supermarkt, hadden we met onze mystery Meerdal ook al een keer :D .

Heb er wel superveel zin in! We zitten in cottage 248 (original premium), lijkt redelijk dicht bij de centrumvoorzieningen én aan het water te liggen :)
gouda
All-in
All-in

Bericht door gouda »

@marloes,

Is zeker redelijk dichtbij. De Premiums zijn wel nog de "oude". Met houten banken etc. Verder een heel mooi park. Veel plezier
marloes
All-in
All-in

Bericht door marloes »

Dank voor je reactie Gouda! Oud of nieuw maakt me niet uit, als het maar schoon is vind ik alles best :)

Jij bent toch ook met een mystery op BH terechtgekomen? In welk huisje zaten jullie?
gouda
All-in
All-in

Bericht door gouda »

Klopt. Wij zaten in 259. Aan de buitenrand. Erg mooi, eerst dacht ik jammer niet aan het meer. maar achter bij ons was schitterend, als je tenminste van bos houdt. En ik moet zeggen schoner als daar heb ik bij Centerparcs nog niet meegemaakt.

tip: neem wat extra vaatwas tabletten mee. Een 45cm vaatwasser is best snel vol
marloes
All-in
All-in

Bericht door marloes »

gouda schreef: Klopt. Wij zaten in 259. Aan de buitenrand. Erg mooi, eerst dacht ik jammer niet aan het meer. maar achter bij ons was schitterend, als je tenminste van bos houdt. En ik moet zeggen schoner als daar heb ik bij Centerparcs nog niet meegemaakt.

tip: neem wat extra vaatwas tabletten mee. Een 45cm vaatwasser is best snel vol
Ah, dat is dus vlakbij ons huisje :). Ik heb al gekeken op google maps en zag inderdaad een bosrijke omgeving! 45 cm is ook wel érg smal voor een vaatwasser... Dank voor de tip wat betreft de vaatwastabletten, zal wat extra van thuis meenemen!
marloes
All-in
All-in

Bericht door marloes »

Algemeen
Via een mystery-boeking zijn we afgelopen Pinksterweekende terechtgekomen op Bispinger Heide. We hadden het park nog niet eerder bezocht dus we waren erg benieuwd!

Eerste indruk
Het park ligt in een mooi groene omgeving. De e-checkin verliep vlot. Toen we met de auto naar de cottage reden, viel ons op dat het park groot was! Zeker in vergelijking met het Meerdal en Erperheide, de parken die we als laatste bezochten. Het park is ruim en rustig van opzet en heel groen. Veel speeltuintjes overal.
En we zagen maar heel weinig Nederlandse auto's, ik denk dat zeker 90% van de gasten Duits was.

Cottages
Wij zaten in cottage 248, een 4p premium cottage. De cottage is op een hoek gelegen, een kleine 10 minuten lopen van de Market Dome. Een leuk wandelingetje overigens, je loopt lekker langs het meer.
De inrichting was niet modern. Er was gelukkig wel goed schoongemaakt, de bedden sliepen prima en een vaatwasser, hoe klein ook, is toch wel heel prettig :)
Onze cottage lag heerlijk beschut tussen de bomen, dit gaf echt een centerparcs-gevoel. Tussen de bomen door zagen we het meer liggen.

Market Dome
Deze was ruim van opzet maar minder knus dan die van bijvoorbeeld het Meerdal. Er werd verbouwd; de Food Store was deels ondergebracht in de Fresh Market en er was aangeplakt dat Il Giardino, het Italiaanse restaurant, heropend? of geopend? (de naam Il Giardino is toch niet nieuw?) zou worden.
Bij Snacks waren nog salades te krijgen! Bij het Meerdal was dit niet meer het geval, hier gelukkig wel. En je kon er curryworsten en Wiener Schnitzels krijgen. Je bent in Duitsland of je bent het niet :D
Wat met dit mooie weer wel opviel, was dat het buitenterras bij het Market Café relatief klein was.
Iedere ochtend haalden we verse broodjes bij het bakkertje. Tip: ga op het terras bij de bakker koffie en gebak nemen in plaats van 10 meter verderop op het terras van het Market Cafe.
De koffie en frisdrank moet je wel zelf halen, maar het is goedkoper dan bij het Market cafe...

De Baluba bevond zich ook in de Market Dome. Deze was groter dan ik had verwacht! Mijn dochter heeft er vanwege het mooie weer niet gespeeld, maar het zag er goed uit.

Aqua Mundo
Leuk leuk leuk! Er was een lange glijbaan, een korte glijbaan en een familieglijbaan (voor deze laatste moest je officieel minimaal 1:50 zijn, dus zó familie-achtig is hij dan ook weer niet :p ). Alle glijbanen gingen lekker hard. De wildwaterbaan was vrij rustig, op het laatste heftige stuk na.
Groot pluspunt met dit mooie weer was, dat er een grote ligweide is bij het buitenbad. Binnen waren vrijwel alle stoelen bezet, op de ligweide lagen misschien 20 man, heerlijk rustig dus.
Door halverwege de wildwaterbaan in te gaan, gingen we vervolgens het zwembad in. Eens wat anders dan via het golfslagbad het bad inlopen :).
Die golven waren trouwens erg laag. Maar een kniesoor die daar op let.
De Drakenrots was een speelgedeelte voor kinderen. Misschien leuk voor kinderen tot een jaar of 5? Het zag er in ieder geval niet spectaculair uit.
Warmte, zon, tropische begroeiing en veel Duitsers: het voelde alsof we op Mallorca waren :D.

Activiteiten
Er werd veel georganiseerd, voor alle leeftijden. Bijvoorbeeld lopen in een bal op het water, segwaytochtjes, zipwire, big swing, diverse wannabe activiteiten en knutselen met kinderen
en ouders.
Dochter (net 8 ) en ik hebben de Zip Wire gedaan. Best spannend maar heel gaaf! De dame die bovenop de toren stond sprak gelukkig Nederlands, voor mijn dochter wel zo prettig.
Verder hebben we geminigolfd. Het parcours bestond uit maar 9 banen, maar deze waren enorm lang. De minigolfbaan was in het thema van Hans en Grietje, dit was erg leuk doorgevoerd.

Natuur
Het park is groen en de begroeiing bestaat uit een mix tussen naaldbomen en loofbomen. Er is een groot meer waar je helemaal omheen kunt wandelen. In het meer zaten heel veel kikkervisjes.
Mijn dochter deed niets liever dan ze met haar blote handen vangen (en dan weer netjes teruggooien in het water ;) )

Omgeving
We hebben jammergenoeg weinig van de omgeving gezien, we zijn het park nauwelijks afgeweest. Mijn vriend heeft wel gefietst en is door mooie heidevelden en naaldbossen gekomen. Ik denk dat we nog maar eens terug moeten gaan om meer van de omgeving te ontdekken :D .

Eindoordeel
We hebben zeer genoten van ons verblijf op Bispinger Heide. Groen, ruim opgezet, oude maar nette huisjes, een prima zwembad en veel activiteiten.
Een dikke vette 8!
Laatst gewijzigd door marloes op 29 mei 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”