Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
RonnieD
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide

Bericht door RonnieD »

Afgelopen week een weekje in dit park doorgebracht, hieronder mijn ervaringen:

Vanuit Zeeland gezien is dit niet het meest nabij gelegen park, maar omdat ik Duitsland een fijn land vind en de vorige ervaring in park Eifel ronduit positief was, toch maar besloten om dit 'original' park eens te boeken. De wens om na vele jaren, en verre vakanties, weer een ouderwets Center Parcs park te bezoeken, was in het achterhoofd nog steeds aanwezig, dus uiteindelijk er maar aan toegegeven.

Als je in het uiterste zuid westen van Nederland woont heb je de keuze uit 2 routes, richting het plaatsje Bispingen, die ongeveer even lang zijn. Via het zuiden over de A58, bij Venlo de grens over om vervolgens door het Rührgebied heen op te stomen naar het noorden. De andere mogelijkheid is om via Utrecht te rijden, bij Hengelo de grens over en dan richting Hamburg te rijden. Omdat route 1 me nogal druk leek, is er uiteindelijk voor route 2 gekozen. Achteraf niet zo verstandig, want vanaf Amersfoort is er overal werk aan de weg en eenmaal de grens gepasseerd was er niet de ongelimiteerde Autobahn, maar 'gewone' snelweg met grotendeels een maximumsnelheid van 120 km/u.

Na een lange rit van 6 uur, met toch wel wat vertraging, omleidingen en een ongeluk (het was erg glad die dag) uiteindelijk aangekomen op Bispinger Heide. Het weer zat gedurende de rit al niet mee (regen) en de weergoden hadden besloten om er nog maar eens een schepje bovenop te doen, wat betreft het hemelwater. Gelukkig bood de auto nog de nodige beschutting en eenmaal de vlot verlopen e-check in gepasseerd het park opgereden. Na een stukje rijden werd al gauw 1 ding duidelijk: wat een enorm groot park is dit! Na een kwartier verdwaasd rondgereden te hebben, verscheen eindelijk cottage 319 in het vizier; een 2 persoons vip, gelegen aan het meer tegenover de woonboten.

Snel de bage uitgeladen en een eerste blik in de cottage geworpen. De conclusie was al snel duidelijk: Center Parcs, u heeft uwzelf overtroffen! Ik kende de original cottages nog uit mijn jeugd, toen ik nog met pap en mam regelmatig op vakantie ging in het betreffende keten. Het was aan de ene kant of de tijd had stilgestaan; de rustige ligging in het groen, de zo herkenbare architectuur en aan de andere kant, het totaal van deze tijd zijnde interieur, gecombineerd met de luxe en uitstraling die je in een 5 sterren hotel mag verwachten. Je kon dus heel goed zien dat deze cottage recentelijk vernieuwd is.

Nu was het tijd om de auto richting de parkeerplaats te brengen, omdat ik vind dat auto's zo min en zo kort mogelijk in deze ambiance thuishoren, en vervolgens de voettocht terug naar de cottage aan te vangen. Het regende pijpenstelen, wat nooit een prettige bijkomstigheid is, en naarmate de tijd verstreek bleek hoe ver het lopen was van de parking tot aan de cottage: ruim 20 minuten! Helemaal doorregend snel wat droogs aangetrokken en de cottage wat nader bekeken. Wat er echt uit sprong was de zeer ruime badkamer, met inloopdouche, bubbelbad en sauna. Ook de woonkamer, met hoekbank en openhaard was erg ruim.

De slaapkamer voldeed ook prima en paste, met de royale boxsprings inclusief topdekmatras en diverse kussens, prima in het totaalplaatje. Deze bedden hebben gedurende het verblijf voor een perfecte nachtrust gezorgd. Wat opviel in de keuken was de grote vaatwasser. De vaatwasser in de 2 persoons vip op park Eifel, waar 2 maanden geleden nog een weekje doorgebracht is, was een stuk kleiner en daar kon je amper een paar pannen in kwijt. Weer een pluspunt dus!

Uiteindelijk was het tijd om een bezoekje aan de Market Dome te brengen voor de nodige boodschapjes en dergelijke. Ook dit was weer een flinke wandeling van ruim 10 minuten. De foodstore was redelijk ruim, maar het ontbrak aan vers producten. Deze dienden aangeschaft te worden in de fresh market. Dit is een winkel, grenzend aan de bakker, waar vlees, groeten,en fruit kan worden aangeschaft. Het aanbod was redelijk beperkt te noemen,waarschijnlijk deels te wijten aan de tijd van het jaar, waarin het natuurlijk niet zo druk is. Meer keuze uit 2 verschillende soorten vlees, wat appels en peren en eigenlijk geen noemenswaardige groenten, was er niet. Jammer!

De MD verder was groot, mooi ingericht en goed onderhouden. Echt wat je van een Center Parcs park uit deze categorie mag verwachten. Uiteraard erg warm, maar dat hoort bij de subtropische sfeer die ze willen uitstralen. Dat lukt dan ook aardig. Het personeel staalde vrolijkheid uit en iedereen was erg vriendelijk. Van een taalbarriere was geen sprake, omdat ik op mijn werk meer Duits als Nederlands moet praten. Vandaar ook een lichte voorkeur voor het land Duitsland.

Tijdens het verblijf uiteraard ook een paar bezoekjes aan de Aqua Mundo gebracht. Dit was erg herkenbaar uit de jeugd, maar dan wel in een nieuwer jasje en mooier aangekleed dan vroeger. De klachten van mede forum gebruikers over lage temperaturen kan ik niet beamen. Het klimaat was heerlijk en ook de watertemperatuur was perfect te noemen. Verder was het zwembad zeer schoon en heerlijk rustig. Zeker in de avond uurtjes, wat ook nog eens een schitterend plaatje geeft als het donker is en alle lampjes aan zijn. Niet handig trouwens dat je muntgeld in de kluisjes moet gooien. Ik heb een hekel aan kleingeld in de portemonnee, want dat weegt alleen maar. Handiger is het gebruik van het toegangskaartje in de kluis. Gelukkig zitten er altijd wel een paar euro's in de gebruikte zwemtas.

Telkens tijdens de lange wandeling terug werd ik overvallen door een gevoel van nostalgie. De haren nog nat, de temperatuur laag en overal branden de openhaardjes, wat een typische lucht voortbrengt, net zoals het vroeger was. Wat ook opvalt is dat overal de oude lantaarnpalen nog staan, met zo'n bol eraan bevestigd. Het leek of de tijd heeft stilgestaan.

Helaas was het weer gedurende de week zo slecht, dat dagtripjes bijna niet te doen waren. De wandeling van 20 minuten naar de auto, door de stromende regen heen, is niet echt een geweldig vooruitzicht, maar je kunt niet hele dagen op dat park blijven plakken, dus toch een paar keer met de auto de omgeving verkend. Het is heerlijk rijden met de Cooper S over die Duitse binnenweggetjes, waar je bijna overal 100 mag.

De omgeving op zich is eigenlijk helemaal niet zo bijzonder, zeker als je het afzet tegen die van park Eifel. Het heeft wat weg van een mix tussen de veluwe en de Utrechtse Heuvelrug. In de zomer biedt dit gebied wel goede gelegenheid voor fietstochten en lange wandelingen. Een lange wandeling, is bij lekker weer, ook op het park gemakkelijk te maken, daar het zo omvangrijk en uitgestrekt is. Het park zelf ligt heerlijk rustig in een natuurgebied en is alles behalve kaal te noemen.

Voor de Nederlandse tv kijkers is het aanbod trouwens niet geweldig. Alleen rtl4 en 5 zijn hiervoor beschikbaar. Maar met zo'n knusse openhaard is de tv niet noodzakelijk en anders kun je altijd nog een dvd kijken via de 'home cinema set'.

Over de ligging van de cottage heb ik gemengde gevoelens. Deze cottage ligt aan het meer, wat voor sommigen een verademing is, maar dat heeft ook een keerzijde. Rondom het meer loopt namelijk een wandelpad, dus de privacy is niet helemaal gewaarborgd. Niet dat er zoveel te verbergen is, maar Center Parcs staat symbool voor rust en die heb je in deze situatie niet altijd. Ook liggen de woonboten pal tegenover de cottage en vanuit het raam lijkt het alsof je ze bijna kunt aanraken. Ik zie liever een bos met andere natuur uit het woonkamer raam.

In het weekend zorgde 1 van deze woonboten nog voor behoorlijk wat overlast. Er was een groepje Duitsers aangekomen en die vonden het nodig om, ondanks het weer, heerlijk buiten te staan roepen en gillen, met de muziek op standje 10. Dit begon in de loop van de avond en ging tot een uur of 3 's nachts door. Asosciaal als je het mij vraagt. Ik ben niet gaan klagen en heb het maar geslikt, maar de volgende dag was het over en leek de betreffende boot niet meer bewoond. Wellicht hebben veel mensen zich gestoord en zijn de veroorzakers het park uitgezet.

Wat mij ook opviel is dat veel mensen hun auto gewoon bij de cottage laten staan. Is het nou zo moeilijk om jezelf maximaal 1 weekje aan te passen? Ik vind het ook fijn om de auto in het zicht te hebben, zoals op park Eifel, maar op die beveiligde parkeerplaats kan er toch niet zoveel gebeuren. Op die parkeerplaats zijn trouwens heel wat mindere parkeergoden aanwezig. Een groot deel van de auto's stond gewoon op de ruimte waar er gemakkelijk 2 hadden kunnen staan.

Een ander punt dat niet helemaal naar wens was, was het wifi netwerk. Ik weet niet of het aan de ligging van de cottage lag, maar het bereik was ronduit slecht. De laptop haalde een snelheid uit het inbel tijdperk en de iPad pikte het signaal niet eens op. Wel van te voren een weekkaart van 25 euro gekocht, maar die bleek waardeloos. Nu is het wel zo dat je een weekje weg bent en dat dit soort zaken geen prioriteit horen te hebben, maar ik wil 's morgens wel mijn AD'tje kunnen downloaden en wat foto's op Facebook kunnen zetten. Gelukkig ligt er ook een 3G netwerk en ik had nog een Duitse Vodafone dongle, dus kon ik voor een stuk minder (10 euro per week), veel sneller internetten. Met de MacBook pro een wifi netwerk gemaakt en voilà, de iPad kon gebruikt worden.

Op de terugweg toch maar gekozen voor de route door het Rührgebied en dat bleek niet verkeerd. Tussen Hannover en Dortmund bijna onbeperkt gas kunnen geven. Op de terugweg is dat toch lekker, dat je een beetje kunt doorrijden, want hoe jammer ook dat het voorbij is, je wilt toch naar huis. Op sommige stukken 200 gereden en daar kon het ook echt, maar aangezien de motor dan 1 op 4 loopt is die lol er ook gauw van af. Uiteindelijk was de rit een uur korter als de heenweg.

Terugkijkend op het verblijf op Bispinger Heide rest de vraag: is het de moeite waard om deze afstand af te leggen? Dat hangt er van af in welke situatie je verkeerd. Met kleine kinderen biedt een 5 vogel park in Nederland net zoveel faciliteiten, zonder dat je dat hele stuk hoeft af te leggen. Voor mij maakt afstand niet zoveel uit. Dit park is zo ruim opgezet en in deze tijd van het jaar, wanneer het nog niet half vol is, heb je het gevoel van rust en onthaasting. Dat is voor mij de doorslaggevende factor. Ondanks het slechte weer wil ik het nog een kans geven om de omgeving en steden als Hamburg en Bremen te bezoeken. Daarom heb ik gisteren nog een weekje medio april geboekt. Met het lente aanbod ging er 35% korting af en is het heel betaalbaar. Wederom hetzelfde type accommodatie , maar dan zelf het nummer opgegeven: 530. Deze cottage ligt niet in een reeks 2 persoons vips, maar tussen 4- en 6 persoons vips, dichtbij de MD en de parkeerplaats, met uitzicht op de bossen.

Of Center Parcs mij nu definitief als klant terug heeft? Eerlijk gezegd: ik ben verslaafd! Ik heb samen met mijn vader een weekje HB voor mijn zusje en haar vriend, als verjaardagcadeau, geboekt en zij heeft nu ook helemaal de smaak te pakken. Best grappig!

Bispinger Heide maakt grote kans om mijn favoriete 'original' park te worden. Het charmante en kleinschalige park Eifel geniet qua omgeving zeker de voorkeur, maar op de voorzieningen, ruimte en de kwaliteit van de cottage afgemeten, wint BS het op punten.
Laatst gewijzigd door RonnieD op 24 jan 2012, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Bedankt voor deze prachtige review! Erg leuk om de uitgebreide beschrijving te lezen, mooi dat je vakantie weer zo goed naar wens was. Dat je over een paar maandjes alweer teruggaat, zegt natuurlijk genoeg. :)
Laatst gewijzigd door Jeroen op 25 jan 2012, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle1964

Bericht door Danielle1964 »

Jeroen schreef: Bedankt voor deze prachtige review! Erg leuk om de uitgebreide beschrijving te lezen, mooi dat je vakantie weer zo goed naar wens was. Dat je over een paar maandjes alweer teruggaat, zegt natuurlijk genoeg. :)
Goedemorgen, ik ben  nieuw op dit forum en weet nog niet hoe het werkt dus ik probeer het eerst maar zo ;)
Gister een verblijf geboekt op BIspingerheide. We (ouders + 3 tieners) hebben er erg veel zin in. Is voor de eerste keer dat we zoiets in de zomervakantie doen. Maar ja....kids wilden niet meer zo ver rijden naar Zuid-Frankrijk. Werd een beetje krap in de auto met z'n vijven en een hond.
Maar goed, nu komt mijn vraag:
Wij hebben een 6pORIGINAL COMFORT COTTAGE geboekt. Heeft iemand daar ervaring mee gehad het afgelopen jaar? IK lees meer de ervaringen van de luxere huisjes. Ben een beetje huiverig dat dit zal tegenvallen ......hoop het niet natuurlijk ;D
Alvast bedankt namens een "bezorgde-maar-toch-zin -in-vakantehebbende-boekster.
Laatst gewijzigd door Danielle1964 op 17 feb 2012, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle1964

original comfort bispingerheide

Bericht door Danielle1964 »

wie heeft er ervaring het AFGELOPEN JAAR met de comforthuisjes op Bispingerheide?
Dat zijn dus de goedkoopste huisjes. Van de luxe huisjes lees ik allemaal fantastische verhalen maar hoe zit het nu met de "goedkope"?
We gaan er 10 dagen heen, straks in juli. Hebben er veel zin in.

Alvast bedankt.
sjorstukker2
All-in
All-in

Bericht door sjorstukker2 »

Ik had eindelijk de tijd om de review te lezen! Erg leuk om je verhalen te horen. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad, en dat je dat met ons wilde delen! :)
'Werkt bij groendienst Park Zandvoort'
nora
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door nora »

Flyboy20 schreef: Vorige week CP Bispinger Hiede bezocht (4/11 tot 11/11/2011)
Wij hadden Original VIP cottage 205 wat ons erg beviel, veel groter dan de VIP cottages in BE en NL
https://picasaweb.google.com/danny.vyve ... 4uSL-JLuCQ#

Aankomst was snel en vlot geregeld en ik moet zeggen dat we allerhartelijkst ontvangen zijn. Meteen (8u30) alle papieren en sleutels gekregen, weliswaar met de melding om pas de cottage te betreden vanaf 13:00.

Market Dome was dik in orde. Wel verbazend dat de supermarkt uit 2 delen bestaat. Denk dat de duitse wetgever hier iets mee te maken heeft. Aanbod aan vers vlees was zwak. De lokale slager (5 min van het park) heeft een ruim aanbod.

Enkel de snack corner bezocht (obligate Hamburger voor de terugreis, traditie van ons). Dit was behoorlijk in orde en de burger was warm. Slaatje was eveneens vers.
De rest van de vakantie in de cottage gegeten.

Aqua Mundo is een kopie van Vossemeren, maar zonder de stroomversnelling. Het bubbelbad was defect (niet mijn favoriete stek dus geen probleem voor mij)

Het park is groot dus fietsen zijn niet overbodig wanner je een Eden hebt. Wij zaten op 5 min. wandelen van de Dome

Wat mij betreft is dit park een aanrader

Verder nogal veel in de Snow Dome vertoefd (3x) op 10 minuten auto van het park.
Aanrader is de gekke maandag waar je voor 20EUR vanaf 17:00 tot 22:00 vrij kan snowboarden/skiën inclusief materiaal en de woensdag voor 30EUR zelfde stramien en dan inclusief eten (Spaghetti of kaasnoedels en softdrink).
Snow Dome heeft 2 pistes:
Babypiste van 100m met transportband
Grote piste van 250m met funparc, rodelbaan en normale baan. Kabellift en Stoeltjeslift
Ik zet graag wat foto's online indien hier vraag naar
Hallo zou je de foto's online kunnen/willen zetten we gaan in juli naar dit park en van de  5 die mee gaan zijn er 3 wintersport verslaafd dus die houden de snow dome zeker in hun achterhoofd bedankt alvast Nora
Laatst gewijzigd door nora op 17 feb 2012, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Flyboy20
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Flyboy20 »

@Nora, hierbij link naar mijn foto's van Snowdome. Ik hoop dat je hiermee een indruk hebt.
https://picasaweb.google.com/danny.vyve ... directlink

@Jeroen: ik denk dat de duitsers het principe van het boodschappenwagentje niet kennen, het zakje was steeds aan de deurknop vastgemaakt ook al stond het wagentje aan de deur. Wij waren ook de enigen (in onze buurt, ben niet overal wezen kijken :D) die het wagentje buiten hadden staan.
Geen last gehad van ongewenst bezoek in de broodzak. Vroeg opstaan hé!
Take everything you like seriously, except yourselves.  - Rudyard Kipling
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

2. Center Parcs Run am 22. September 2012

Afbeelding

Am 22. September 2012 um 10 Uhr startet für Laufbegeisterte der VIERTELMARATHON (klassischer Lauf), um 12 Uhr der TEAM- und FAMILIENLAUF.

Bei dem TEAM- und FAMILIENLAUF besteht ein Team/Familie aus jeweils 3-6 Personen, die Strecke beträgt 4000m bzw. 2000m.

Spaß ist garantiert, denn Sie können Sport als Team oder Familie verbinden und das Hauptaugenmerk liegt dabei auf "das gemeinsame in das Ziel kommen!"

Bron: Dagje Bispinger Heide
nora
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door nora »

Flyboy20 schreef: @Nora, hierbij link naar mijn foto's van Snowdome. Ik hoop dat je hiermee een indruk hebt.
https://picasaweb.google.com/danny.vyve ... directlink

@Jeroen: ik denk dat de duitsers het principe van het boodschappenwagentje niet kennen, het zakje was steeds aan de deurknop vastgemaakt ook al stond het wagentje aan de deur. Wij waren ook de enigen (in onze buurt, ben niet overal wezen kijken :D) die het wagentje buiten hadden staan.
Geen last gehad van ongewenst bezoek in de broodzak. Vroeg opstaan hé!
@flyboy20 bedankt voor de foto en sorry voor de late reaktie maar we kunnen niet wachten met naar Bispinger heide gaan
Mariver
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Mariver »

Heeft er iemand ervaring met de 2-pers. VIP. Zijn deze allemaal vernieuwd? Is de badkamer en sauna daar allemaal in een, of zit dit 2 aparte ruimtes?

Alvast bedankt!
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

Mariver schreef: Heeft er iemand ervaring met de 2-pers. VIP. Zijn deze allemaal vernieuwd? Is de badkamer en sauna daar allemaal in een, of zit dit 2 aparte ruimtes?

Alvast bedankt!
Een stukje naar boven staat een heel review van RonnieD over oa 2pers vip. Misschien dat je daar iets aan hebt?
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
Mekkie

Bericht door Mekkie »

Mariver schreef: Heeft er iemand ervaring met de 2-pers. VIP. Zijn deze allemaal vernieuwd? Is de badkamer en sauna daar allemaal in een, of zit dit 2 aparte ruimtes?

Alvast bedankt!
Alle original vips zijn vernieuwd 8).

Het is 1 badkamer met alles er in, dus ook de sauna.
theluckybastard
All-in
All-in

Bericht door theluckybastard »

Hallo, we zijn aan het kijken om eventueel naar Bispinger Heide te gaan en nu zijn we nog meer overtuigt na al deze positieve reacties  :)
ik heb wel een paar vraagjes en mss later nog meer. In de Duitse parken bestaat er een All-in formule, is deze zijn prijs waard? want wij zijn gewend een half pension arrangement te nemen op de andere parken. en is de omgeving en het park heuvelachtig ivm met fiets en wandeltochten?

dank u wel
Mekkie

Bericht door Mekkie »

Over de all-inclusive kan ik je niks vertellen, wij hebben daar nooit gebruik van gemaakt.
Wel zag ik verschillende mensen met zo'n bandje om lopen.

Het is om somiige plekken best heel heuvelachtig hoor! Het is goed te doen om te fietsen en te wandelen, maar ik ben zelf toch 1x afgehaakt op de fiets, en ik ben toen verder gaan lopen.
belinda
Administratief Medewerker
Administratief Medewerker

Bericht door belinda »

theluckybastard schreef: Hallo, we zijn aan het kijken om eventueel naar Bispinger Heide te gaan en nu zijn we nog meer overtuigt na al deze positieve reacties  :)
ik heb wel een paar vraagjes en mss later nog meer. In de Duitse parken bestaat er een All-in formule, is deze zijn prijs waard? want wij zijn gewend een half pension arrangement te nemen op de andere parken. en is de omgeving en het park heuvelachtig ivm met fiets en wandeltochten?

dank u wel
Het ligt een beetje aan de cottage die je wilt boeken of all-inclusive zijn geld waard is, maar als je normaal een half-pension bijboekt dan denk ik dat all-inclusive voordeliger is in verhouding. Gewoon even bellen naar CP en uit laten rekenen wat de prijs totaal is voor cottage met halfpension, of de all-inclusive boeking.
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”