Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

[Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide

Bericht door cp-freak »

Bespinger Heide algemeen
Bespinger Heide is het laatste "original" park dat centerparcs tot nu toe heeft laten bouwen. Het is geopend in 1995 in het noorden van Duitsland, niet al te ver van de stad Hamburg. Deze ervaringen dateren al van vorige zomer (2005 dus), dus vergeef me als ik er niet alles meer exact over weet.

Eerste indruk
De eerste indruk als we aankwamen, viel ons meteen op dat alles redelijk groot was, in vergelijking met de andere cp-parken. Zo was de receptie super groot, de MD groter dan normaal, en niet te vergeten het pijnpunt van alle andere parken: de cottages vallen groot uit.

Market Dome
Zoals eerder vermeld leek de market dome me nogal groot. Zo zijn er ook een paar extra's, zoals een "fresh market" waar ze allerlei verse producten verkopen (groenten en fruit), een ijssalon en ook een cofeecorner, een 2e soort café, maar die al gesloten was rond een uur of zes in de namiddag.
Verder had de market dome zijn gebruikelijke ingrediënten, zoals een market café en de gebruikelijke restaurants en cafés. Wel viel ons op hoe opvallend rustig het was in de market dome. En dat is de hele vakantie zo gebleven. Vreemd. Misschien is ie wel te groot en was het wel gezichtsbedrog.
De market dome kun je nog het best vergelijken met die van de Vossemeren. Er is zelfs een bepaalde hoek die een exacte kopie van de VM is, namelijk de hoek met de ingang naar de sportwereld, en met op het eerste verdiep een bowling. Ook de sportwereld was een exacte kopie, maar ook die was een tikkeltje groter dan normaal.

Aqua Mundo
Ook een redelijk grote aqua mundo, al zijn er parken die meer faciliteiten hebben in het zwembad. Wel leuk was het verdiep in het zwembad, waardoor je als het ware op een groot balkon boven het golfslagbad kon zitten. (zie virtuele rondleiding). Ook leuk was het lagune bad, voor de romantische zielen onder ons. :lol:

Activiteiten
De gebruikelijke activiteiten zoals in de andere parken. Wel hadden we geen zo'n goed weer, dus werden er een aantal afgelast.

Cottages
Mooie, grote cottages. Veel groter dan in de normale centerparcs parken. Verder was de rest van de cottage zoals we gewoon zijn van een centerparcs cottage... Niet te klagen dus

Natuur
De natuur was ook normaal, zoals in de andere parken. Redelijk dicht bebost, waardoor je geregeld wel eens de borden niet kon zien waar aangeduid stond naar waar je moest wandelen om naar o.a. de market dome te gaan.

Conclusie
Eigenlijk kun je het vergelijken met een ander original park, maar dan in XL versie. Het park op zichzelf is ook heel groot, waardoor je soms met het nadeel zit dat je heeeeel ver moet wandelen om naar uw cottage te gaan (kunnen wij over meespreken). Er rijdt wel een parkbus, maar slechts op beperkte dagen en veel te beperkte tijdstippen.
Ook nog een pluim voor het personeel. Het was vriendelijk personeel, en ze snapten dat niet iedereen even goed Duits kan spreken (al zorgde dit wel geregeld voor een glimlach op het gezicht van menig personeelslid)

Punten voor dit park: een 8 op 10

Nog mensen met ervaringen op dit park?
Laatst gewijzigd door cp-freak op 19 jul 2011, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ehkhmve
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Bispinger Heide

Bericht door ehkhmve »

Weet iemand of er op Bispinger Heide ook Nederlands gesproken word.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Weinig. Er wordt ook weinig aangegeven in het Nederlands, enkel de standaardformulieren en standaardboodschappen worden ook in het Nederlands gecommuniceerd. Maar alle dingen moet je helaas in het Duits zeggen. Maar geen probleem, ook ons Duits was niet bijster goed, en we hebben niets tekort gekomen!
Nick
All-in
All-in

Bericht door Nick »

Op park Heilbachsee (laatste jaar grandorado) waren er wel Nederlandse receptionistes. En op Park Hochsauerland zijn er ook een groot aantal medewerkers die Nederlands spreken, of in ieder geval verstaan.

Engels is toch ook wel een optie?
ehkhmve
All-in
All-in

Bericht door ehkhmve »

ja natuurlijk.

Maar ned zo handig wezen
ehkhmve
All-in
All-in

Bericht door ehkhmve »

Staan de bolletjeslantaarnpalen er nog?

En rijdt het overdekte treintje er nog??
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Op beide vragen moet ik positief antwoorden. Het parkbusje rijdt helaas op weinig momenten. Zo rijdt hij helemaal niet op maandag en vrijdag, en op de dagen dat hij wel rijdt, is dat maar heel weinig. De bestuurder neemt veel koffiepauzes :P . En ja hoor, hij is overdekt, of wat dacht je  ;) .
Over die bolletjeslantaarnpalen vind je meer info in het desbetreffende topic.
DreCube
All-in
All-in

Bericht door DreCube »

Als ik het zo bekijk is de Aqua Mundo van Bispinger Heide gewoon hetzelfde als die van de Vossemeren. Dat is voor mij wel een reden minder om hier naar toe te gaan.
Life's a game!
ehkhmve
All-in
All-in

Bericht door ehkhmve »

DreCube schreef: Als ik het zo bekijk is de Aqua Mundo van Bispinger Heide gewoon hetzelfde als die van de Vossemeren. Dat is voor mij wel een reden minder om hier naar toe te gaan.
De Aqua Mundo van de VM maar ook van Bs en van les bois francs zijn hetzelfde.
Alleen heeft les bois francs 2 buitenbaden en de VM heeft er 1.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Ja, het is eigenlijk niet echt de moeite om zo ver te rijden naar Duitsland, want het ganse park van Bespinger heide (daarmee bedoel ik zowel market dome als aqua mundo) is een kopie van de Vossemeren. Dus als je zo'n park dichtbij hebt, hoef je echt niet zo ver te rijden. Wel moet de Duitse kwaliteit van het eten aangestipt worden. Je hebt er altijd veel en goed! Toch in Bespinger Heide.
frali
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door frali »

Persoonlijk vind ik Bispinger Heide het beste park van CenterParcs op dit moment. Niet alleen vanwege de eerder genoemde kwaliteiten maar ook en vooral vanwege de prachtige omgeving. Wie de moeite neemt eens buiten het park te kijken - in het heide gebied, in het mooie Luneburg of bijvoorbeeld een bezoekje brengt aan het nabijgelegen Sergenti Park zal merken dat de reis zeker de moeite waard is. Ook de kwaliteit van de VIP-bungalows is bijzonder goed, heb al een aantal malen mogen genieten van een bungalow, met Sauna, Turks Stoombad én bubbelbad. Overigens lijkt het zwembad op VM, maar is wel groter.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Ja, alles is groter in Bespinger heide hé. Zowel de cottages, de market dome als het zwembad!
Timmm
All-in
All-in

Bericht door Timmm »

cp-freak schreef: Ja, alles is groter in Bespinger heide hé. Zowel de cottages, de market dome als het zwembad!
Ik ga niet zeggen dat jullie ongelijk hebben, immers ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ik zie dit op de site, even vergelijken tussen een 4 persoon standard cottage van andere parken en Bispinger Heide:

Bispinger Heide: 4-persoonscottage, 55m² (BS409)

Heijderbos: 4-persoonscottage, 64m² (HB402)
Meerdal: 4-persoonscottage, 57m² (MD032)
Kempervennen: 4-persoonscottage, 54m² (KV107)

Staat het verkeerd op de site dan?
Anders is het gewoon even groot hoor :)
DreCube
All-in
All-in

Bericht door DreCube »

cp-freak schreef: Ja, alles is groter in Bespinger heide hé. Zowel de cottages, de market dome als het zwembad!
Dat komt omdat de Duitsers ook wat groter zijn... 8)
Life's a game!
Marcel

Bericht door Marcel »

Wat bedoel je DreCube, in de breedtie of in de lengte?  ;D ;)
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”