Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Landal Parc Sandur

Berichten van Landal Greenparks die gesloten zijn. Zijn in het archief opgenomen
emmajane
All-in
All-in

[Ervaringen & Vragen] Landal Parc Sandur

Bericht door emmajane »

Hallo,
Wij zijn al jaren trouwe CP klant maar gaan het er nu toch eens op wagen om een weekje Landal te proberen.  Vrienden van ons verklaren ons gek dat wij altijd naar Centerparcs gaan want zij vinden Landal veel beter... en nu willen we toch eens de proef op de som nemen.

We dachten richting Nederland te gaan en dan met name de provincie Drenthe omdat we daar nog nooit in de omgeving geweest zijn.

Iemand ervaring met Landal Sandur?  Het zag er op de website allemaal wel fraai uit, maar ja, foto's zijn altijd mooi op die websites natuurlijk.

bedankt voor de reacties!
Laatst gewijzigd door emmajane op 10 feb 2019, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieke
All-in
All-in

Re: Landal Sandur in Emmen

Bericht door Lieke »

Ik ben net terug van Landal Aelderholt. Wij gingen Landal ook een keer proberen ivm de kosten. Op zich zijn de huisjes mooi, maar de faciliteiten zijn een stuk minder. Het zwembad stelt als je de centerparcs normen hanteert niet veel voor, langer als een uur hebben wij het niet uitgehouden. De bar's-avonds gesloten en de snackbar alleen in het weekend open. Nu hadden wij ook slecht weer, bij mooi weer had ik het een stuk aangenamer gevonden. Nu zijn we zelfs een dag naar de Huttenheugte geweest, dit voelde als thuiskomen.  Op Sandur zijn wij dus ook geweest ( even gekeken) en die hadden qua zwembad en binnenspeeltuin ( niet groot maar wel leuk) hetzelfde als Aelderholt.

Wij zijn nu 2x naar Landal geweest en ons valt op, de huisjes zijn vaak mooier als bij CP, maar aan de faciliteiten kan Landal niet tippen. Tenzij je natuurlijk naar het Vennenbos of de Lommerbergen gaat ( oud cp parken).

groetjes
Lieke
I have the best times of my life at Center Parcs.
Niels

Bericht door Niels »

Ik kan ook wel even vermelden dat een gedeelte van Lieke haar bericht te wijten is aan de laag lijkende prijs. Landal lijkt goedkoop, maar als je de faciliteiten gaat vergelijken met die van Center Parcs, blijkt dat Center Parcs er toch nog goedkoop uitkomt. Je betaalt bij Landal voor de luxe van je bungalow, bij Center Parcs voor de faciliteiten en dat is te merken.
emmajane
All-in
All-in

Bericht door emmajane »

Bedankt voor de reactie! Ik vrees toch ook dat we CP gaan missen.. maar ja, we gaan ter compensatie ook een midweek naar Meerdal, dus we nemen een beetje van alles ipv 2 weken op één locatie.
Ik heb ook inmiddels Sandur geboekt.
We gaan eens vergelijken zodat we toch ook mee kunnen praten en onze vrienden lik op stuk kunnen geven indien we Cp toch nog altijd beter zouden vinden.

We zijn hier in België ook al een paar keer naar Sunparks geweest maar dat doen we nooit meer!
Daar vinden wij zowel het park àls de huisjes echt op niets trekken, behalve Vielsalm dan.  Maar dat komt omdat we de omgeving super vinden.
Lieke
All-in
All-in

Re: [Landal] Parc Sandur in Emmen

Bericht door Lieke »

Even over de prijsvergelijking, wij zijn de afgelopen 2 weken geweest en dat scheelde veel geld ivm cp, maar dat kwam omdat we 50 % korting kregen voor de 2e week, hadden wij dit niet gehad, dan was cp maar 200 euro duurder. Landal is dus ook niet zo goedkoop in het hoogseizoen. En wij vinden dan voor de faciliteiten die 200 euro extra meer dan waard.

Lieke
Laatst gewijzigd door Lieke op 17 nov 2008, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
I have the best times of my life at Center Parcs.
CP-er
All-in
All-in

Bericht door CP-er »

Sandur is een erg mooi park omdat alles toch nog behoorlijk nieuw is. Nadeel is de grote open vlaktes van het park waardoor het er eigenlijk altijd hard waait. De huisjes zijn mooi, ruim, goed geisoleerd en over het algemeen gezellig.
Laatst gewijzigd door CP-er op 17 nov 2008, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Sandur is inderdaad een leuk park en het zwembad is best oke. Wij zijn met onze 2 jonge dochters geweest, toen 4 mnd en 2 jaar. Voor hen was het zwembad meer dan voldoende. De omgeving is ook mooi en er is nu een indoorspeelparadijs. Wij hadden een kinderbungalow bij een mooie speeltuin en de tuin is omheind. Wij vonden het voor herhaling vatbaar, al is het wel zo dat de prijzen van Landal niet altijd meer zoveel verschillen van die van CP, zeker niet in het hoogseizoen. Maar wij hebben met een fotowedstrijd vsan Landal een midweek of weekend in een park naar keuze gewonnen dus we gaan zeker weer! ;D
Laatst gewijzigd door maria op 17 nov 2008, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
hartonline
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door hartonline »

emmajane schreef: Hallo,
Wij zijn al jaren trouwe CP klant maar gaan het er nu toch eens op wagen om een weekje Landal te proberen.  Vrienden van ons verklaren ons gek dat wij altijd naar Centerparcs gaan want zij vinden Landal veel beter... en nu willen we toch eens de proef op de som nemen.
CP en Landal hebben verschillende doelgroepen.
Doelgroep CP zijn gasten die vooral op het park blijven, en gebruik maken van alle activiteiten en faciliteiten op het park.
Landal is vooral gericht op gasten die voor de omgeving komen, en ook dagtochtjes gaan maken in de directe omgeving. Er zijn wel basisvoorzieningen, maar het niveau is lager als van CP.

Het is maar net met welk doel je op vakantie gaat of je voor Landal of CP kiest.
Gtaboy107
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Gtaboy107 »

Ik heb hier mijn vakantie van 2 t/m 13 augustus gehouden. 3e keer, maar het blijft leuk. Een prachtig, maar dan ook prachtig huis hadden we, met een adembenemend uitzicht over de rietplas. Heel erg leuk, lekker luxe alles, en een prachtige tweede LED-TV op mijn slaapkamer. Ik heb echt serieus een fantastische vakantie hier gehad. Zelfs de bedden waren aangenaam, wat ik meestal niet vind. Ik had een afspraak met mijn ouders, als Bollo kwam zou ik een hand schudden. Toen we patat aten kwam hij. Hij wou weg lopen, ik zat nog op de stoel en zwaaide, hij zag me en kwam. Gaf me een hand en knuffel. Zeer leuk. Ook in de omgeving is wat te doen, en er zitten paar goede restaurantjes tussen!

Minpunten? Geen echt zwembad zoals bij CP, airhockey tafel was de hele tijd defect, gemeld, maar niets aan gedaan, en dvd's huren is zeer duur.
Laatst gewijzigd door Gtaboy107 op 16 aug 2010, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
dani

Bericht door dani »

Het bungalowpark van Landal GreenParks in Emmen, Parc Sandur, komt in handen van Center Parcs. Het park komt in de portefeuille van Sunparks en gaat per 1 januari 2011 'Sunparks Sandur Drenthe' heten.
Bouwman
All-in
All-in

Bericht door Bouwman »

Gtaboy107 schreef: Minpunten? Geen echt zwembad zoals bij CP
Wordt dit dan wel CP waardig?
2 x de Huttenheugte,  2 x het Meerdal, 4 x de Kempervennen, 3 x de Eemhof, 1 x de Vossemeren, 1 x Bostalsee, 2 x Erperheide
Héél veel dagjes naar de Eemhof, het Heijderbos, Port Zelande, het Meerdal en de Kempervennen
dani

Bericht door dani »

sunparks waardig ;)
Elisa

Bericht door Elisa »

Even helemaal off topic, maar als je daar dan gaat boeken dan tellen je Friendsvoordelen niet, toch? Ik ben soms nog in de war met CP / SP, omdat de oude CP-parken nog steeds in het boekingssysteem van CP staan.
Jarne
All-in
All-in

Bericht door Jarne »

Ik denk dat je ze niet meer kan boeken via cp, ze geven het enkel aan maar als je verder wilt gaan moet je naar de site van sp.
Gtaboy107
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Gtaboy107 »

Bouwman schreef: Wordt dit dan wel CP waardig?
Niet echt. Maar het zwembad is wel knus.

Nog een minpunt: Geen Game Hall, daar ben ik helemaal weg van, van die arcade games. :D
Gesloten

Terug naar “Landal Greenparks archief”