Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Ervaringen & Vragen] Park Hochsauerland (deel 2)

Gesloten [ervaringen & vragen]-topics zijn terug te vinden in het archief. Nieuwe ervaringen en vragen kan je stellen in het meest recente topic onder [Ervaringen & Vragen].
Helena
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Park Hochsauerland (deel 2)

Bericht door Helena »

[quote="klarinet"]
Heb net een hotelsuite geboekt voor over 2 weken
nou is mijn vraag staat er op je e ticket bij een hotelkamet ook een nummer, of krijg je die pas ter plaatse te horen, ben benieuwd

vast bedankt
[/quote]

Een week ervoor stond het kamernr op ons e-ticket, ze maken vlak van te voren een indeling van de kamers.
3x Heijderbos- 2x Eemhof- 2x Meerdal- 1x Kempervennen- 1x Hochsauerland- 1x Vossemeren
cinderella
All-in
All-in

Bericht door cinderella »

[quote="klarinet"]
Kan iemand mij soms ook vertellen wat het friendskadotje op hochsauerland is op dit moment
en krijgen we ook een koffertje?
[/quote]Koffertje krijg je niet (doen ze niet in Duitsland). Friendskado was in mei een paraplu.
HB 01-'05, EH 08-'05, MD 05-'06, HH 11-'06,EH 05-'07,EH 06-08,KV 01-'08, Myst. KV08-'08, EH 12-'08, myst MD omgeboekt naar EH 07-'09, KV 03-'10, myst. KV 07-'10, MD 08-'11, myst. MD 08-'12, HH 04-'13, HS 08-'13 HS 07-'14, EH 2-'15,HS 5-'15.
Juisje
Dagbezoeker
Dagbezoeker
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door Juisje »

Vraagje, In september vertrekken wij voor de eerste keer naar Hochsauerland. Na vele parken in Nederland en België bezocht te hebben wordt het nu een keer in Duitsland.
Ikzelf ben wanneer we vertrekken 25 weken zwanger en heb een kindje van ruim 1,5. We twijfelen over het meenemen van een fiets. (de fietsstoel zit op mijn fiets)
Is dat raadzaam? Ik kan weinig vinden over echte extreme hoogte verschillen en op fotos zie ik gebergte maar geen idee of het gewoon normaal fiets baar is of incl zwangerschap en kind voorop echt pittig zal zijn? We weten nog niet welke cottage we krijgen dus weet ook niet of ik ver van de marketdome af zit of net wat.

Hebben jullie ook leuke tips voor in de omgeving voor een zwangere en jong kind? (partner is er ook bij maar die kan wat meer hebben natuurlijk)
Eemhof: 13 14 21 | Heiderbosch: 10 18 | Hochsauerland: 15 16 22 | Huttenheugte: 06 07 10 13 19 | Kempervennen: 16 | Les Trois Forets: 17 next 24 | Meerdal: 15 | Port Zeelande: 02 05 21 22 | Limburgse Peel: 14 15 |
lot
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door lot »

Sinds gisteren terug van een weekje Hochsauerland. En een geweldige week gehad. Ook super weer natuurlijk.

Ons huisje (2 pers-vip, nr. 308): Niet ver van de md. Waren er op twee min stappen. Hadden we een huisje verder gehad, dan hadden we wel een golfkarretje durven huren.  (Was 190 euro voor een week)
Alles in orde, zeer ruim, bubbelbad werkte goed. Sauna heb ik dit keer niet geprobeerd, het was al warm genoeg. :)
Er was ook zeer veer plaats. De ruimte waar de sauna staat, is echt nog groot. Wij hebben het gebruikt om het baby bedje te zetten. (In de Kempervennen stond het bedje in de living).
Het tuinmeubilair was zeker en vast in orde. En ook de bbq heeft goed dienst gedaan. En wat ook fijn was: er was een bbq rooster aanwezig in het huisje. We moesten geen rooster gaan huren.
Vaatwasser werkte goed en ook de dolce gusto heeft goed dienst gedaan. (Je kreeg een welkoms pakketje met cupjes, maar hadden er zelf ook mee. We hebben thuis ook zo een exemplaar).
De broodjes elke ochtend werden vroeg gebracht en waren altijd in orde. Ook altijd een mals broodje bij voor onze kleine man. (Ook een keer croissants en chocoladekoeken bij)
Bedden waren iets minder. Ze waren niet geheel slecht, maar het warme weer en de mindere matrassen hebben ervoor gezorgd dat ik toch iets minder geslapen heb. Maar met een uitgeputte zoon tegen de middag, hebben we dan ook af en toe nog een midddag slaapje gedaan.

Pannekoekenhuis: Hebben het buffet gedaan. Was echt wel goed en hier ook gebleken hoe kindvriendelijk ze daar zijn. Hadden buffet besteld voor ons drie. Maar hebben voor ons zoontje niet moeten betalen omdat hij nog zo klein was. (Hadden er geen probleem mee gehad om te betalen, maar hij mocht gratis eten.)

Burgers: Vonden wij beter dan in de Kempervennen, hadden toch meer het gevoel van gegeten te hebben. Is natuurlijk duurder dan een mac donalds ofzo, maar voor de eerste avond vonden we het wel fijn.

Market cafe: Ook daar eens gegeten (Doen we anders niet, maar onze kleine man had zin in frietjes en ik weinig zin om zelf iets klaar te maken). Ook hier geen klagen. Ik de hamburger gegeten en man de wrap en beiden zeer blij en genoeg gegeten.

Italiaans resto: ook hier weer zeer tevreden van. Beiden een pasta gegeten en een dessert en geen klagen gehad. Ook de zoon heeft hier flink zijn spaghetti gegeten.

En dan mochten we de laatste dag gaan eten in het buffet resto. Tijdens ons verblijf kregen ze inspectie van het hoofdbureau en ons huisje werd ook bekeken. We hebben die mensen zelf niet gezien (waren niet aanwezig in ons huisje, was overdag en we waren gaan zwemmen). Maar er werd ons wel een avondje aangeboden in het buffet resto. Zeer fijn dus voor ons. En de laatste avond dan daar gaan eten. Ook hier aangenaam verrast. En de zoon vond het zeer fijn dat Orry daar ook was. (Al was dat niet zo zeer voor Orry, maar eerder voor de snoepjes die Orry had en die hij dan ook kreeg)

Zwembad: voor ons een zeer goed zwembad. We zijn zelf niet zot van wildwaterbanen dus dat missen we niet. De stroming in het buiten bad vind ik zelf trouwens geweldig. Zeker met het goed weer. Ik had er de hele dag kunnen in vertoeven. Ware het niet dat onze peuter liever in het peuterbad en het water play house zat. Het play house kan je wel enkel samen met een peuter doen. Staat ook zo aangegeven. Maar aangezien mama die glijbanen daar wel leuk vond, was dit niet zo zeer een opgave :)
Het water vond ik ook goed warm. En normaal ben ik diegene die in elke zwembad zeer vlug kou heeft. En hier heb ik geen enkele keer kou gehad. (Zal ook wel met het goede weer te maken gehad hebben)

Toppings: hebben we gebruikt om te golfen (ook hier weer zeer lief voor onze zoon. Normaal is de topping voor twee volwassenen, maar we hebben ook voor onze zoon een stok en balletje gekregen zonder dat we moesten betalen. Hebben voorgesteld om te betalen voor hem).

Super vakantie gehad!

Vanaf volgend jaar geen twee persoons huisje meer voor ons. (Kleine man telt niet meer als baby dan.) En dan zou ik geen hochsauerland meer kiezen. De huisjes van de vier pers vip zien er op de site veel minder uit. Maar dan wordt het mss het nieuwe Duitse park of het nieuwe Franse park. Al wil ik ook wel eens naar zee. (Worden de huisjes in Port Zélande vernieuwd?); Ik heb het wel voor nieuwe of vernieuwde huisjes. :)
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Wij zijn in mei nog in Hochsauerland geweest en we hebben het er goed naar ons zin gehad. Volgend jaar gaan we naar Bostalsee, 4 pers. VIP.
De huisjes in Port Zelande worden volledig vernieuwd. Ze worden erg mooi hebben we gezien tijdens een open dag. Vanaf volgend jaar april zouden er al enkele te huur zijn.
hermannus

Bericht door hermannus »

Ik zie een aanbieding voor een hotelkamer in Hoog Sauerland park. deze aanbieding geld voor een weekend of een midweek. Ik zou echter deze hotelkamer willen huren van zondag tot woensdag ( 3 nachten ) met ontbijt. Is dit niet mogelijk ? ;)
ynnck
All-in
All-in

Bericht door ynnck »

Via de website van Center Parcs kun je geen accommodatie reserveren van zondag tot woensdag. Dit kan wel via booking.com, maar die hebben andere aanbiedingen dan de Center Parcs site zelf.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Wij willen volgend jaar weer naar Hochsauerland. Ik zag dat er twee soorten VIP huisjes zijn, van 78m2 en 89m2. Wat is een aanrader? Heeft iemand al eens in de grotere verbleven, een VIP uit de 500 serie?
Benn1e

Bericht door Benn1e »

Wij gaan volgende week naar Hochsauerland, we hebben cottage 614. Dicht bij de MarketDome begreep ik.

Helaas kun je daar geen Wifikaart aanschaffen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
We hebben er veel zin, gaan ook wat uitstapjes in de buurt doen en naar Medebach voor de boodschappen ;-)
belinda
Administratief Medewerker
Administratief Medewerker

Bericht door belinda »

[quote="maria"]
Wij willen volgend jaar weer naar Hochsauerland. Ik zag dat er twee soorten VIP huisjes zijn, van 78m2 en 89m2. Wat is een aanrader? Heeft iemand al eens in de grotere verbleven, een VIP uit de 500 serie?
[/quote]

De 12 persoons vip in de 500 serie bedoel je ? Daar zijn wij ooit in geweest toen ze nog een eigen bubbelbad in de tuin hadden. Ruime cottages en lekker prive aan de buitenrand. Ik vind de ligging van de 6 persoons vip 684 tm 689 mooier dan de andere 6 persoons vip cottages maar dat is persoonlijk natuurlijk.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Nee, ik bedoel de 4 pers. VIPs in de 500 serie aan de buitenrand. Die zijn iets groter dan de 4 pers. vIPs in de 600 serie. We hebben nu de 680 geboekt aan de buitenrand met overdekte veranda net als vorig jaa maar daar is de zithoek met hoekbank wel klein. Ik had gehoopt dat er wat mensen op het forum zitten die eens in een van de 4 pers. vips gezeten hebben in de 500 serie zodat ik die kan vergelijken.
jacq078

Bericht door jacq078 »

Wij willen volgend jaar zomer misschien naar CP Hochsauerland. Probeer een beetje informatie over alle soorten bungalows te verzamelen. Wij twijfelen tussen 271 (Premium) of bijv. 678 (of een andere VIP daar in de buurt).

De 271 zou onze voorkeur hebben vanwege de ligging (vlakbij Aquamundo en sportfaciliteiten). Echter een paar vragen:
- is de tuin van huisje 271 enigszins op het zuiden (of althans krijg je na een uur of 2 's middags wel zon? Heeft de tuin uberhaupt wel een beetje ruimte en is er een beetje privacy?
- hoe is het interieur van de 271, zijn dit nog rieten meubelen zoals in de oude huisjes?
- er zijn twee badkamers, wat moet ik me hierbij voorstellen? Zijn deze niet te oud?

En eigenlijk dezelfde vragen voor nr 678. Foto's zijn uiteraard ook welkom.

Kon deze informatie niet vinden op deze site, er zijn nogal wat foto's vervallen.

Bedankt voor alle info.
Jacky
NaMiSe
All-in
All-in

Bericht door NaMiSe »

We zijn aan het kijken om in de zomer van 2016 misschien naar Hochsauerland en Bostalsee te gaan. In de zomer barbecuen we graag. Weet iemand of dit mag?
xcarinex
All-in
All-in

Bericht door xcarinex »

[quote="NaMiSe"]
We zijn aan het kijken om in de zomer van 2016 misschien naar Hochsauerland en Bostalsee te gaan. In de zomer barbecuen we graag. Weet iemand of dit mag?
[/quote]
Bij de VIP in Bostalsee staat een BBQ, dus ja het mag alleen als het heel droog weer is kan het zijn dat er een verbod is.
2004 Vossemeren
2006 Vossemeren
2006 Erperheide
2007 Kempervennen
2008 Vossemeren
2009 Erperheide
2011 De Eemhof
2011 Les trois forêts
2013 Le Lac d'Ailette
2014 Kempervennen
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Inderdaad, zowel op Hochsauerland als Bostalsee, staan bij de VIP cottage BBQs. Soms zie ik bij de andere cottages ook wel zelf meegebrachte BBQs dus het mag gewoon denk ik.
Gesloten

Terug naar “Ervaringen & Vragen archief”