[Center Parcs] Friends - Voordelen (Deel 2)
- mrs Marian
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 1020 keren
- Like! Gekregen: 765 keren
Re: [Center Parcs] Friends - Voordelen (Deel 2)
Even off topic maar is er geen bolderkar die je even kan lenen voor het sjouwen van de bagage? In vele hotels en appartementen zijn van die karretjes beschikbaar. Ik zou het denk gewoon vragen een volgende keer.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 13 keren
- Like! Gekregen: 55 keren
Ik zie dat Marian het noemde en het is al vaker genoemd, maar een Friends-systeem met verschillende niveaus zou ik ook toejuichen. Ik vind dat ik als vaste gast (met meerdere boekingen per jaar) minimaal wordt beloond.
Alleen de early check in vind ik nu een enorm voordeel, aangezien wij een baby en hond hebben, dus eerder gebruik maken van de faciliteiten gaat gewoon amper.
Alleen de early check in vind ik nu een enorm voordeel, aangezien wij een baby en hond hebben, dus eerder gebruik maken van de faciliteiten gaat gewoon amper.
- prinsheerlijk
- All-in
- Like! Gegeven!: 66 keren
- Like! Gekregen: 110 keren
Nog nooit gezien eigenlijk en we zijn ook nooit geholpen. Ze weten dat ik alleen ben met de kinderen en de spullen moet sjouwen.
Ik kan het altijd even vragen. Ik zie het voor me om als een piccolo door CP te gaan. Denken bezoekers vast dat het een nieuw activiteit is.
Ik kan het altijd even vragen. Ik zie het voor me om als een piccolo door CP te gaan. Denken bezoekers vast dat het een nieuw activiteit is.
1990+ De Vossemeren (BE) jaarlijks
2014 De Vossemeren (BE) / 2015 Het Heijderbos / 2016 Port Zélande / 2017 + 2018 + 2019 Het Heijderbos / 2022 Het Meerdal / 2024 Limburgse Peel / 2024 Port Zélande
2025 De Kempervennen / Park Zandvoort
Gevolgd door
Huttenheugte
2014 De Vossemeren (BE) / 2015 Het Heijderbos / 2016 Port Zélande / 2017 + 2018 + 2019 Het Heijderbos / 2022 Het Meerdal / 2024 Limburgse Peel / 2024 Port Zélande
2025 De Kempervennen / Park Zandvoort
Gevolgd door

-
- All-in
- Like! Gegeven!: 64 keren
- Like! Gekregen: 72 keren
Een tegoedbon voor wat kleins vind ik zeker leuk, maar ook een kleine attentie in de cottage zou leuk zijn. Een aperitief of hapje bvb. De late(re) checkout zou ik ook fijn vinden.
Coming up: Terhills Resort (maa)
2025: Les Ardennes
2024: De Kempervennen / Het Vennenbos / Park De Haan / Parc Sandur / Park Zandvoort
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
2024: De Kempervennen / Het Vennenbos / Park De Haan / Parc Sandur / Park Zandvoort
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
- mrs Marian
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 1020 keren
- Like! Gekregen: 765 keren
Misschien een paar merci chocolaatjes als dank je wel voor je komst.
Of een plaatslijk snoepje. In hotels zie je dit vaak op je bed liggen.
Of een plaatslijk snoepje. In hotels zie je dit vaak op je bed liggen.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
Wij komen vaak in Heideheuvel van Landal. Vindt dat ze het daar goed doen wat betreft welkom heten en vaste gasten waarderen. Zo komt rond 17:00 de schoonmaak vaak nog langs om te vragen of alles in orde was. Tevens geven ze dan meteen zakje chocolaatjes, zeepjes oid af. Als je vaker komt staat er bloemtje op tafel of flesje wijn met handgeschreven kaartje. Iets van wederom welkom, leuk dat jullie weer voor ons park hebben gekozen etc. Geeft toch stukje waardering en is erg persoonlijk.
Paar jaar terug moesten we ivm een overlijden eerder weg. Acht maanden later waren we er weer en lag er kaartje met daarin dat ze hoopten dat er dit keer geen familie omstandigheden zijn en we de volle vakantie konden benutten.
Paar jaar terug moesten we ivm een overlijden eerder weg. Acht maanden later waren we er weer en lag er kaartje met daarin dat ze hoopten dat er dit keer geen familie omstandigheden zijn en we de volle vakantie konden benutten.
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 26 keren
- Like! Gekregen: 451 keren
Wat ik op Landal Aelderholt heel leuk vind:
In de horeca hangt een TV scherm met alle cottage nummers die deze dag schoongemaakt gaan worden.
Als je cottage klaar is komt er een groen vinkje voor te staan en mag je erin.
Dan is er mooi spreiding met alle auto's op het park en mensen maken van te voren al gebruik van de horeca.
Maar ik denk dat dit op een groot Center Parcs park weer wat lastiger is.
In de horeca hangt een TV scherm met alle cottage nummers die deze dag schoongemaakt gaan worden.
Als je cottage klaar is komt er een groen vinkje voor te staan en mag je erin.
Dan is er mooi spreiding met alle auto's op het park en mensen maken van te voren al gebruik van de horeca.
Maar ik denk dat dit op een groot Center Parcs park weer wat lastiger is.
Aankomend: Maart: Eemhof, Mei: Kempervennen, Juni: Les Hauts de Bruyères, Les Bois aux Daims, Le Lac d'Ailette, November: Park Bostalsee, Les Trois Forets, December: Huttenheugte
25: Vossemeren, Eemhof
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos, Huttenheugte, Kempervennen, Zandvoort, Vossemeren, Meerdal, Erperheide.
23: Eemhof, Zandvoort, Vossemeren, Erpherheide, Eemhof, Zandvoort
22: Zandvoort, Meerdal, Zandvoort
21: Eemhof, Erperheide, Heiderbos
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos, Huttenheugte, Kempervennen, Zandvoort, Vossemeren, Meerdal, Erperheide.
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 64 keren
- Like! Gekregen: 72 keren
Ik dacht dat dit op meerdere parken van Landal het geval is, waaronder ook De Lommerbergen. Je "sleutel" wordt dan ook actief in de app.
Coming up: Terhills Resort (maa)
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 26 keren
- Like! Gekregen: 451 keren
Dat zou zomaar kunnen.
Ik kom bijna niet op Landal parken, maar zag het op dit park.
Vond het creatief bedacht.
De schoonmakers hebben een app en kunnen daarin aangeven dat een huisje schoon is.
En waarschijnlijk kunnen ze hierdoor ook monitoren hoe lang je bezig bent per huisje.
Ik kom bijna niet op Landal parken, maar zag het op dit park.
Vond het creatief bedacht.
De schoonmakers hebben een app en kunnen daarin aangeven dat een huisje schoon is.
En waarschijnlijk kunnen ze hierdoor ook monitoren hoe lang je bezig bent per huisje.
Aankomend: Maart: Eemhof, Mei: Kempervennen, Juni: Les Hauts de Bruyères, Les Bois aux Daims, Le Lac d'Ailette, November: Park Bostalsee, Les Trois Forets, December: Huttenheugte
- B767-300ER
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 220 keren
- Like! Gekregen: 782 keren
Op CenterParxs gebruiken ze ook een app voor de schoonmaak. Voor de planning en uitvoering hebben alle medewerkers een app. Geen koppeling naar de klant toe.
Groeten, Niels
CenterParcs Historie: 76 boekingen
Eigen Reserveringen:
21x HB, 14x VM, 11x KV, 7x MD, 6x HH, 4x EH, 1x EP, 1x BS (Totaal 65)
EP (03/25(66&67)), KV (06/25(68,69&70)), HB (08/25(71, 72,73&74)), MD (11/25(75)), HB (12/25(76))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
CenterParcs Historie: 76 boekingen
Eigen Reserveringen:
21x HB, 14x VM, 11x KV, 7x MD, 6x HH, 4x EH, 1x EP, 1x BS (Totaal 65)
EP (03/25(66&67)), KV (06/25(68,69&70)), HB (08/25(71, 72,73&74)), MD (11/25(75)), HB (12/25(76))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 87 keren
- Like! Gekregen: 49 keren
Daar noem je er idd wel 1 op ook. Heideheuvel staat wat ons betreft ook écht bovenaan qua service en vriendelijkheid. Ik had er een keer 3 huisjes geboekt, voor de eerste keer daar.Ronnie schreef: 22 okt 2024, 18:53 Wij komen vaak in Heideheuvel van Landal. Vindt dat ze het daar goed doen wat betreft welkom heten en vaste gasten waarderen. Zo komt rond 17:00 de schoonmaak vaak nog langs om te vragen of alles in orde was. Tevens geven ze dan meteen zakje chocolaatjes, zeepjes oid af. Als je vaker komt staat er bloemtje op tafel of flesje wijn met handgeschreven kaartje. Iets van wederom welkom, leuk dat jullie weer voor ons park hebben gekozen etc. Geeft toch stukje waardering en is erg persoonlijk.
Bij aankomst opgemaakte bedden, handdoekenpakketten, keukenpakket, rituals pakket, fles wijn met kaart op tafel. Vonden we heel bijzonder want had ik er allemaal niet bij geboekt
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 33 keren
- Like! Gekregen: 23 keren
Wat Marian oppert met verschillende friends ‘levels’ en dat je dan bij een steeds hogere rang een exclusief friends cadeau krijgt, zou mij leuk lijken.
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 34 keren
- Like! Gekregen: 40 keren
Ik heb samen met een vriend laatst nog eens goed nagedacht over het Friends-aanbod. Het kwam ter sprake doordat wij laatste jaren vaker samen in verschillende gezelschappen naar CP zijn geweest en zoals velen toch wel wat aanmerkingen hebben op het aanbod. Ik wil het graag nog even delen voor de geïnteresseerden en misschien leest er wel iemand van CP mee...
Het begint eigenlijk al bij het überhaupt recht hebben op de Friends-voordelen. Het kan toeval zijn, maar met de kortingsacties waarmee wij afgelopen verblijven geboekt hebben, zijn de voordelen zelden geldig. Nu hebben we ze niet gemist door het gebrekkige aanbod. Het cadeau is leuk om te krijgen, maar als ik een verblijf goedkoper kan boeken zónder Friendscadeau, dan geniet dat zeker mijn voorkeur.
Wij zijn uitgekomen op een soort puntensysteem. Dat je per verblijf een x aantal punten bijgeschreven krijgt op je account. Het aantal punten kun je bijvoorbeeld laten afhangen van de luxe-classificatie van het huisje, de duur van het verblijf en het aantal personen. Ik ben van mening dat voordelen namelijk soms wat beter in het verhoud van de boeking mogen zijn. En dat komt vooral door de 'activiteitenvouchers', even een klein uitstapje. Hierbij wel eens met een groot gezelschap geboekt (10 man) en dan heb je eerlijk gezegd vaak weinig aan 3 vouchers. Terwijl je met 2 personen wel leuk een activiteit gratis kan doen. Tevens zou je kunnen adverteren met de punten: bijvoorbeeld acties of parken waar je meer punten kunt krijgen (om zo de bezetting voor hun te optimaliseren).
De punten kun je vervolgens sparen en via de app inwisselen voor voordelen. Elk voordeel krijgt dan weer x aantal punten toegekend op basis van de kosten ervan. Suggesties van die voordelen:
- Eigenlijk alle services die nu in de app staan. Bijvoorbeeld: gratis handdoeken, bedlinnen, boodschappenpakket, feestpakket, etc.
- Luxe keukenpakket (iets van boter, kruiden & specerijen, koffie & thee, etc)
- Luxe verzorgingsproducten
- Korting op/gratis activiteiten
- Uitgebreid TV pakket met bv meer sportzenders of filmzenders
- Een selectie van huidige Friendscadeaus
Zeker met het nieuwe concept van Albron kun je ook extra inspelen op eten & drinken:
- Gratis bezorging bij de cottage
- Kookpakketten voor in de cottage
- Bier en/of wijnproeverij
- Korting/gratis gerechten bij de restaurants
- Streekproducten
Je kunt er zelfs ook een loterij van maken met de punten. Dat je een x aantal punten kunt inleveren voor loten. Met als prijzen bijvoorbeeld: Gratis zwemmen, cadeaubonnen en als hoofdprijs natuurlijk een gratis verblijf
Het zijn maar wat suggesties en ideeën!

Wij zijn uitgekomen op een soort puntensysteem. Dat je per verblijf een x aantal punten bijgeschreven krijgt op je account. Het aantal punten kun je bijvoorbeeld laten afhangen van de luxe-classificatie van het huisje, de duur van het verblijf en het aantal personen. Ik ben van mening dat voordelen namelijk soms wat beter in het verhoud van de boeking mogen zijn. En dat komt vooral door de 'activiteitenvouchers', even een klein uitstapje. Hierbij wel eens met een groot gezelschap geboekt (10 man) en dan heb je eerlijk gezegd vaak weinig aan 3 vouchers. Terwijl je met 2 personen wel leuk een activiteit gratis kan doen. Tevens zou je kunnen adverteren met de punten: bijvoorbeeld acties of parken waar je meer punten kunt krijgen (om zo de bezetting voor hun te optimaliseren).
De punten kun je vervolgens sparen en via de app inwisselen voor voordelen. Elk voordeel krijgt dan weer x aantal punten toegekend op basis van de kosten ervan. Suggesties van die voordelen:
- Eigenlijk alle services die nu in de app staan. Bijvoorbeeld: gratis handdoeken, bedlinnen, boodschappenpakket, feestpakket, etc.
- Luxe keukenpakket (iets van boter, kruiden & specerijen, koffie & thee, etc)
- Luxe verzorgingsproducten
- Korting op/gratis activiteiten
- Uitgebreid TV pakket met bv meer sportzenders of filmzenders
- Een selectie van huidige Friendscadeaus
Zeker met het nieuwe concept van Albron kun je ook extra inspelen op eten & drinken:
- Gratis bezorging bij de cottage
- Kookpakketten voor in de cottage
- Bier en/of wijnproeverij
- Korting/gratis gerechten bij de restaurants
- Streekproducten
Je kunt er zelfs ook een loterij van maken met de punten. Dat je een x aantal punten kunt inleveren voor loten. Met als prijzen bijvoorbeeld: Gratis zwemmen, cadeaubonnen en als hoofdprijs natuurlijk een gratis verblijf
Het zijn maar wat suggesties en ideeën!

2015: Eemhof
2016: Vossemeren 3x
2017: Les Trois Forets, Kempervennen
2018: Les Trois Forets, Kempervennen 2x
2019: Zandvoort, Heijderbos
2021: Eemhof, Heijderbos 2x
2022: Heijderbos, Kempervennen, Les Trois Forets
2023: Kempervennen, Heijderbos 2x
2024: Heijderbos, Erperheide, Heijderbos
2025: Vossemeren
Komende verblijven: -
- loulou
- All-in
- Like! Gegeven!: 289 keren
- Like! Gekregen: 163 keren
Het kan een leuk concept zijn, hoe zijn jullie op het puntensysteem gekomen?
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 34 keren
- Like! Gekregen: 40 keren
Goede vraag Loulou! We zaten eerst net als andere suggesties hier te denken aan een systeem met verschillende 'levels' (zoals bij de ANWB). Toen waren we aan het denken op basis van wat die levels bepaald zouden kunnen worden: simpelweg het aantal boekingen, of op basis van een gewogen puntenaantal rekening houdend met luxeniveau, aantal nachten en aantal personen (zoals hierboven uitgelegd). Toen dachten we dan kun je misschien net zo goed direct met punten werken die je kunt sparen! Hoe meer je boekt, hoe meer voordeel je kan sparen. Je legt de regie bij de gast zelf; hij/zij bepaald wanneer en voor wat het uitgegeven kan worden. En ook de mensen die voor het eerst bij CP boeken, kunnen al een (klein) voordeel halen, wat natuurlijk weer aanleiding kan geven tot nieuwe boekingen.
Voor Center Parcs hoeft het ook niet veel extra te kosten. Zeker als je het slim aanpakt in de vorm van voordeel bij activiteiten en horeca. Dan trek je de mensen naar de activiteiten en de horeca, waarbij in de meeste gevallen dan toch extra wordt uitgegeven door de gasten. Voorbeeld: Geef die bon voor gratis bitterballen terug, of maak bijvoorbeeld een combideal voor bowlen + bittergarnituur voor de helft van de prijs. Het nodigt uit en een meerderheid besteld er zich nog een drankje bij. Of nog een schaal bitterballen
Voor Center Parcs hoeft het ook niet veel extra te kosten. Zeker als je het slim aanpakt in de vorm van voordeel bij activiteiten en horeca. Dan trek je de mensen naar de activiteiten en de horeca, waarbij in de meeste gevallen dan toch extra wordt uitgegeven door de gasten. Voorbeeld: Geef die bon voor gratis bitterballen terug, of maak bijvoorbeeld een combideal voor bowlen + bittergarnituur voor de helft van de prijs. Het nodigt uit en een meerderheid besteld er zich nog een drankje bij. Of nog een schaal bitterballen

2015: Eemhof