IK kijk even naar je antwoord en dan valt wel op dat je met 4 baden komt waar een vakantiepark of pretpark bij zit. Dat maakt al een verschil, dan is dat zwembad in Brugge tevens een zwemstadion en niet zo groots opgezet als enkel subtropisch zwembad als een Tropicana.simon89 schreef: ↑02 jul 2024, 14:30 Ik vind het toch ook zonde, maar wel leuk om die toen en nu foto's te zien. Renoveren lijkt me ook niet meer haalbaar... Dan smijten ze het beter plat en beginnen ze met een propere lei...
Mij lijkt het wel mogelijk om een dergelijk bad vandaag de dag uit te baten. Vorige week maakte ik met vrienden nog de vergelijking van Rulantica (bij Europa-Park) en hoe verwend wij zijn in West-Vlaanderen op vlak van subtropische zwembaden / waterparken, met:
* Lago Brugge / Kortrijk / Bredene (binnenkort)
* Sportoase Knokke Duinenwater / Roeselare Schiervelde
* Center Parcs Aqua Mundo De Haan
* Sunparks Aquafun Oostduinkerke
* Plopsaqua De Panne
* Bellewaerde Aquapark Ieper
Dat zijn er 9 in één provincie... En allen doen ze het goed, maar sommige zijn ook wel onder de vorm van een PPS.
In de geschiedenis van Tropicana heeft destijds de koper van CP al bedacht dat enkel en alleen het exploiteren van een zwembad niet bij de kernactiviteiten van CP hoort. Het onderhoud van een zwembad is ontzettend duur en ook bijvoorbeeld de Tongelreep in Eindhoven heeft het tropische deel los moeten laten omdat het niet te exploiteren valt. Er zijn heus voorbeelden dat het wel goed gaat, maar het 2e punt wat we vergeten is de slechte naam die het zwembad heeft gehad door lastigvallende jongeren. Hierdoor bleven gezinnen weg. De investeringen bleven achter en kwam het bad slecht in het nieuws door achterstallig onderhoud. Ik denk dat er niet 1 directe oorzaak was maar dat deze combinatie zorgde voor de teloorgang van het mooie bad in Rotterdam.
Conclusie mag wel zijn dat het nu een slooprijp pand is en dat we foto's nog hebben. Voor degenen die er zijn geweest zijn er nog de herinneringen, maar dat was het dan wel.