Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Historie] Tropicana

Oud beeldmateriaal van Center Parcs en Sporthuis Centrum.
fred_33jr
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Re: [Historie] Tropicana

Bericht door fred_33jr »

simon89 schreef: 02 jul 2024, 14:30 Ik vind het toch ook zonde, maar wel leuk om die toen en nu foto's te zien. Renoveren lijkt me ook niet meer haalbaar... Dan smijten ze het beter plat en beginnen ze met een propere lei...

Mij lijkt het wel mogelijk om een dergelijk bad vandaag de dag uit te baten. Vorige week maakte ik met vrienden nog de vergelijking van Rulantica (bij Europa-Park) en hoe verwend wij zijn in West-Vlaanderen op vlak van subtropische zwembaden / waterparken, met:
* Lago Brugge / Kortrijk / Bredene (binnenkort)
* Sportoase Knokke Duinenwater / Roeselare Schiervelde
* Center Parcs Aqua Mundo De Haan
* Sunparks Aquafun Oostduinkerke
* Plopsaqua De Panne
* Bellewaerde Aquapark Ieper

Dat zijn er 9 in één provincie... En allen doen ze het goed, maar sommige zijn ook wel onder de vorm van een PPS.
IK kijk even naar je antwoord en dan valt wel op dat je met 4 baden komt waar een vakantiepark of pretpark bij zit. Dat maakt al een verschil, dan is dat zwembad in Brugge tevens een zwemstadion en niet zo groots opgezet als enkel subtropisch zwembad als een Tropicana.

In de geschiedenis van Tropicana heeft destijds de koper van CP al bedacht dat enkel en alleen het exploiteren van een zwembad niet bij de kernactiviteiten van CP hoort. Het onderhoud van een zwembad is ontzettend duur en ook bijvoorbeeld de Tongelreep in Eindhoven heeft het tropische deel los moeten laten omdat het niet te exploiteren valt. Er zijn heus voorbeelden dat het wel goed gaat, maar het 2e punt wat we vergeten is de slechte naam die het zwembad heeft gehad door lastigvallende jongeren. Hierdoor bleven gezinnen weg. De investeringen bleven achter en kwam het bad slecht in het nieuws door achterstallig onderhoud. Ik denk dat er niet 1 directe oorzaak was maar dat deze combinatie zorgde voor de teloorgang van het mooie bad in Rotterdam.
Conclusie mag wel zijn dat het nu een slooprijp pand is en dat we foto's nog hebben. Voor degenen die er zijn geweest zijn er nog de herinneringen, maar dat was het dan wel.
truckerd
Dagbezoeker
Dagbezoeker
Like! Gekregen: 2 keren

Bericht door truckerd »

Mooie tijd gehad zelf meerdere malen gezwommen . Enkel jammer dat de jongelui veelal uit africa de boel hebben zitten verzieken .
En ja dit heb ik zelf meerdere malen ook gezien jammer . En er werd weinig tot niks aangedaan want ja men dreigde gewoon we wachten je buiten op .
Jejole
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 12 keren
Like! Gekregen: 10 keren

Bericht door Jejole »

Hier supervaak in Tropicana geweest. En ook aan den lijve ondervonden als tiener hoe irritant die jongens waren. Wij werden de laatste keer door de badmeester gevolgd wij dachten waarom volgt hij ons nou vind hij ons leuk of zo. maar dit deed hij omdat 2 blonde meiden een aantrekkingskracht hadden op bepaalde jonge mannen daar. Dit was dan ook direct de laatste keer dat wij gingen. Voelde heel onveilig.

Dit was zeker een groot onderdeel. Had dit kunnen voorkomen als het van Centerparcs bleef? Nee ik denk het niet. In Rotterdam zitten nou eenmaal veel mensen uit verschillende landen.

Mijn collega heeft daar voordat hij bij ons kwam werken bij Tropicana gewerkt en die zei ook dat krijg je niet meer draaiend. De laatste jaren waren ze bij wijze van spreken alles met tape aan elkaar aan het maken. Dus je kan het eerder beter platgooien als je er weer zo een zwembad wil neerzetten. Maar ik vrees dat je nog steeds met problematische jongeren te maken hebt. Dat is moeilijk uit te bannen denk ik.
2019: Vennenbos 2x, Meerdal,
2020 Kempervennen en Meerdal
2021: Lommerbergen 2x
2022: Port Zelande 2x, Heijderbos
2023: Huttenheugte en Erperheide
2024: Kempervennen, Vennenbos en Erperheide

In de planning Lommerbergen
loulou
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 106 keren
Like! Gekregen: 81 keren