Ik geloof dat heel Nederland in gebieden woont waar dijken een grote rol spelen
Verder klopt het wel. Behalve dat het mooier staat is het ook bittere noodzaak. 2 jaar geleden stonden inderdaad nagenoeg alle vennen leeg en het water in het grote meer historisch laag. Afgelopen zomer was dat al iets beter. Ben benieuwd straks.
Pas op 'werken in uitvoering' Je kan er momenteel niet naast kijken De grote telescopische kraan op de patio van het Aqua Mundo-gebouw.
Deze kraan hijst materiaal voor de ijzerconstructie waarop de LBK (luchtbehandelingskast) komt te staan
Interessant genoeg rust de ijzeren constructie niet op het dak, maar gaat deze door het dak heen tot in het oude sauna complex en verder de grond in
Morgenochtend zal dezelfde kraan ook de LBK-kast op de constructie plaatsen. Dit is allemaal precisie werk en wordt nauwkeurig opgevolgd.
De LBK, oftewel de luchtbehandelingskast, speelt straks een cruciale rol bij het reguleren van de luchtkwaliteit . Deze kast houdt rekening met zowel de binnen- als buitentemperatuur en vochtigheid.
Hoe werkt het? De LBK zuigt vervuilde lucht weg, laat deze langs filters passeren en blaast de gezuiverde lucht terug in het zwembad . Dit kan al dan niet in combinatie met verse buitenlucht, afhankelijk van de omstandigheden.
Een slimme manier om een aangenaam binnenklimaat te behouden! Het CO2-gehalte wordt voldoende laag gehouden, de lucht wordt gezuiverd en krijgt de juiste temperatuur en liefst ook de juiste luchtvochtigheid.
#winwin #centerparcs #vossemeren
FB_IMG_1721158704801.jpg (91.97 KiB) 550 keer bekeken
FB_IMG_1721158710219.jpg (134.24 KiB) 550 keer bekeken
FB_IMG_1721158716309.jpg (75.58 KiB) 550 keer bekeken
Aankomend: Januari: Vossemeren, Februari: Eemhof, Maart: Eemhof, Mei: Kempervennen, Juni: Les Hauts de Bruyères, Les Bois aux Daims, Le Lac d'Ailette, December: Meerdal, Huttenheugte
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos, Huttenheugte, Kempervennen, Zandvoort, Vossemeren, Meerdal, Erperheide.
23: Eemhof, Zandvoort, Vossemeren, Erpherheide, Eemhof, Zandvoort
22: Zandvoort, Meerdal, Zandvoort
21: Eemhof, Erperheide, Heiderbos
Maar de oude saunaruimte is nu wel definitief weg en niet voorzien voor bezoekersuitbreiding van de Aqua Mundo, maar wel technisch.
Coming up: Terhills Resort (maa)
2025: Les Ardennes
2024: De Kempervennen / Het Vennenbos / Park De Haan / Parc Sandur / Park Zandvoort
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
Oei dat is minder, maar er word volgengs mij al even gewerkt aan de koepel.
Toen wij er het weekend van 20 september waren stond er een hoop materiaal buiten.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Klopt, er staan ook dagelijks busjes van dakdekkers op het park.
Naar mijn idee waren ze vandaag aan het werk boven de Evergreenz, op het bovenste deel, daar kwamen vanavond de plafond platen naar beneden door het vele water.
Uiteindelijk werden er steeds meer stukken van de Market Dome afgezet, en rond 10 uur werd besloten dat iedereen eruit moest.
Morgenochtend maar eens kijken hoe het er bij ligt.
Aankomend: Januari: Vossemeren, Februari: Eemhof, Maart: Eemhof, Mei: Kempervennen, Juni: Les Hauts de Bruyères, Les Bois aux Daims, Le Lac d'Ailette, December: Meerdal, Huttenheugte
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos, Huttenheugte, Kempervennen, Zandvoort, Vossemeren, Meerdal, Erperheide.
Halverwege werd ingefluisterd dat ze door moesten werken.
Ondertussen liep er al veel beveiliging, management en personeel rond.
Er kwam iemand aan tafel vertellen dat we de bingo mochten afmaken en daarna de Market Dome moesten verlaten vanwege een 'technisch' probleem.
Maar goed dat we hem mochten afmaken, het was inderdaad de moeite deze keer!
prinsheerlijk schreef: 09 okt 2024, 22:24
Klinkt niet al te best, maar verstandig i.v.m. veiligheid dat men eruit werd gezet, al zal niet iedereen er blij meer zijn geweest gok ik zo.
Het was niet druk in de Market Dome, en mensen hadden ook wel gezien dat er plafond delen naar beneden kwamen en het overal lekte.
Ik had niet de indruk dat er mensen waren die het vervelend vonden.
Ik dacht in de ochtend, dat scheelt dan wel dat het aan het einde van de avond was. Gelukkig hoefden jullie niet eerder weg, anders was je misschien wel je prijs misgelopen. Hebben jullie er al ideeën bij wat de volgende vakantie zal gaan worden? Ik zie nog een gat tussen december en februari staan
1990-2000: De Vossemeren (BE) jaarlijks
Voorheen: De Kempervennen / Limburgse Peel
2014: De Vossemeren (BE)
2015: 06 Het Heijderbos VIP 152
2016: 01 Port Zélande VIP 819
2017: 11 Het Heijderbos Eden VIP 645
2018: 06 Het Heijderbos Hotelapp.
2019: 06 Het Heijderbos Hotelapp. 26 ->> 18
2022: 04 Het Meerdal VIP 717
2024: 02 Limburgse Peel 120
2024: 11 Port Zélande VIP 352
2025: 01 De Kempervennen 260
Nou, misschien wil ik in December nog naar Erperheide, dan heb ik in 1 jaar tijd alle originals gehad (de Europese dan toch).
Als met de kleine alles goed gaat wil ik volgend jaar voor de zomer nog naar Les Hauts de Bruyères, maar tegen die tijd is die 250 euro allang uitgegeven.
Er word verbouwd in Todays!
Dit restaurant was gelegen links langs de ingang van de market dome (Grand Café zijde)
Je kon hier een dagelijks wisselend 3 gangen menu bestellen, maar echt een succes is het nooit geweest.
Iemand enig idee wat hier gaat komen?
Ik had eigenlijk gehoopt dat het weer een pannenkoekenhuis zou worden, maar daar ziet het niet naar uit.
20250106_105559.jpg (202.78 KiB) 68 keer bekeken
20250106_105520.jpg (310.6 KiB) 68 keer bekeken
20250106_105517.jpg (367.36 KiB) 68 keer bekeken
20250106_105512.jpg (194.94 KiB) 68 keer bekeken
20250106_105453.jpg (251.69 KiB) 68 keer bekeken
20250106_105450.jpg (250.03 KiB) 68 keer bekeken
Stond het Orry&Friends logo hier altijd al op het dak?
Of komt hier een kidsclub?
20250106_105531.jpg (180.18 KiB) 68 keer bekeken
De ingang vanaf de Market Dome is dichtgetimmerd en vandaag netjes beplakt met de bewegwijzering naar de toiletten.
20250106_105607.jpg (290.8 KiB) 68 keer bekeken