[Ervaringen & Vragen] Sunparks Kempense Meren
- AMFVLOGS
- All-in
- Like! Gekregen: 65 keren
- Contacteer:
Re: [Ervaringen & Vragen] Sunparks Kempense Meren
Cp De Haan Cp Ardennen en Sunparks Oostduinkerke en Kempense meren hebben allemaal de zelfde Frituur. Lekker en veel. de keus is ook meer dan je bij een Frites affaires vind. Eigenlijk ook dezelfde kaart bij het Grand Cafe alleen wijzigt de streekgerechten dan per park. Goede kaart ook maar die is wel wat prijzig.
De Aqua Fun vindt ik wel wat minder Wildwaterbaan kan je je flink pijn doen en hoop dat ze die vervangen naar een echte.
De Aqua Fun vindt ik wel wat minder Wildwaterbaan kan je je flink pijn doen en hoop dat ze die vervangen naar een echte.
Bezoek ons YouTube kanaal www.youtube.com/@amfvlogsNL voor echte Center Parcs Vlogs.
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 39 keren
- Like! Gekregen: 31 keren
Hi Marian, heel graag gedaan! Gezien het park voor velen nogal onbekend is, probeerde ik een zo goed mogelijk beeld te schetsen met foto's en tekst. En het is zeker de moeite waard om er eens te passeren. Het park ligt niet zo ver van De Vossemeren, dus als je daar eens in de buurt bent, kan je makkelijk even doorrijden voor een dagje.mrs Marian schreef: ↑30 okt 2023, 21:43 Hoi Simon, als eerste dank je wel voor je zeer uitgebreide review.
Het park ken ik niet persoonlijk daarbij heb ik mij voorheen nooit zo verdiept in de Sunparken.
Nu ik eigenlijk zeker druf te zeggen dat Kempsemeren Center Parcs gaat worden is mijn interesse meer geworden voor dit park.
Aan de hand van je foto's en informatie hier op het forum ben ik met je eens dat er veel potentie ligt op dit park.
Als ik het met het huidige Park De Haan en Park Eifel vergelijk kan ik wel een voorstelling maken hoe het zou kunnen worden.
Dat van de tuinen aan de voorkant aan de weg is echt iets typisch Sunparks begrijp ik. Misschien dat het op Kempense meren meer opvalt omdat er net als op Park de Haan geen heggen staan?
De huizen doorbraak zien we ook op Park Hochsauerland. Vond het daar zeer goed gelukt. Meerdere keukens was ook erg handig met een groot gezelschap. Hadden jullie maar 1 vaatwasser?
Je ideeën voor de cottages gaan denk in het toekomstige Center Parcs wel uitgevoerd worden.
Ben wel heel benieuwd wat voor thema ze hier gaan kiezen.
Wat goed dat er een "gewone" frituur is. Dat mag toch niet ontbreken op een Belgisch park is mijn mening.
Met de restaurants is al een trend gezet richting Center Parcs je ziet al een overeenkomst met De Haan toch?
Ik had niet verwacht dat het zwembad zo leuk zou zijn. Goed om te lezen.
Op je vragen heb ik geen antwoord, helaas. Omdat zoals hier boven al schrijf het park niet ken.
Jij hebt altijd van die leuke ideeën en je denk alles ook echt over. Dat er bij mij de vraag dan komt, zou het niks voor je zijn om er je beroep van te maken. In dienst bij Center Parcs?
Center Parcs heeft inderdaad al bewezen dat ze er iets moois van kunnen maken, met zowel Les Ardennes als Park De Haan, maar ook recent met Park Eifel van lelijk eendje naar mooie zwaan. Ik ben dus ook heel erg benieuwd naar wat ze er effectief mee gaan doen, als het (hopelijk snel) zo ver komt!
Wat de tuinen betreft, is dat inderdaad iets typisch Sunparks. Omgekeerd biedt het wel weer extra privacy aan, want de meeste tuinen kijken zo uit op de voorgevel van een ander huisje. Ik vermoed dat het vooral ook met zonoriëntatie te maken heeft, maar daar heb ik nu niet zo zeer op gelet toen wij er waren.
En inderdaad, het was zeker geslaagd om zo 1 groot huisje te hebben. Er was echter wel maar 1 keuken en 1 vaatwasser, maar wel 2 koelkasten (een kleine en een grotere). Dat laatste was wel extra handig! De vaatwasser draaide dan wel weer overuren.
De gewone 'Frituur' vind ik zeker goed, maar vooral in het zwembad vind ik het wat raar... Daar zie ik toch liever een ander concept... Waarom ze daar ook 'Frituur' als naam hanteren, en geen Aqua Café, is mij een raadsel. Het zou er ook wat tropischer aangekleed mogen zijn.
De andere restaurants zijn inderdaad wel herkenbaar van Les Ardennes en Park De Haan. :-)
Het zwembad vonden wij zeker leuk, en moest het niet zo ver van hier zijn, zou ik er misschien nog wel eens een dagje gaan zwemmen. Maar zoals gezegd, het is niet zo ver van De Vossemeren, dus kan je zo wel even een dagje zwemmen op een ander park als je even verder rijdt.
En wat het laatste betreft, hihi. Ik loop veel rond met mijn gsm en noteer dan ook veel opmerkingen of trek best veel foto's. Daarbij probeer ik zoveel mogelijk te bekijken en verder te dromen, maar wel binnen een haalbaar kader. Ergens zou ik zo wel (freelance) diensten aanbieden, maar ergens is het ook wel een gewaagde sprong. Ze mogen me in elk geval steeds contacteren om eens verder te brainstormen of mij een voorstel doen haha! Helaas woon ik wel wat ver van de hoofdkantoren...
Inderdaad, en daarmee merk je ook wel dat het deel uitmaakt van dezelfde groep, of dat ze bezig zijn met een transformatie... Op Park De Haan had het ons in elk geval wel gesmaakt, maar daar miste ik toch wel enkele unieke zaken... De loaded fries van Frites Affairs bvb. vind ik wel leuk, dus waarom geen speciale burger? De frituren die ik gewoon bezoek hebben meestal eigen burgers en eigen loaded fries (zoals een Julientje).AMFVLOGS schreef: ↑30 okt 2023, 23:05 Cp De Haan Cp Ardennen en Sunparks Oostduinkerke en Kempense meren hebben allemaal de zelfde Frituur. Lekker en veel. de keus is ook meer dan je bij een Frites affaires vind. Eigenlijk ook dezelfde kaart bij het Grand Cafe alleen wijzigt de streekgerechten dan per park. Goede kaart ook maar die is wel wat prijzig.
De typische streekgerechten die verschillen vind ik net weer leuk, en mis ik soms wel op andere parken. Op reis ga ik ook graag voor iets lokaals, en niet voor de zoveelste klassieke pizza.
Wat vond je minder aan de Aqua Fun? Wij zijn er elke dag gaan zwemmen haha! De wildwaterbaan vond ik net leuk en origineel, en de topper van de Aquafun! Pijnlijk vond ik hem niet zo, maar wel grappig bij de eerste draaikolk buiten, waar het soms wel even opletten en mikken was.
Coming up: Park De Haan (sep)
2024: De Kempervennen / Het Vennenbos
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
- niels89
- Dagbezoeker
- Like! Gekregen: 1 keer
Ik was net op zoek naar een accommodatie voor volgende zomer op de site van CP, en kwam de Kempense Meren tegen. Gaat dit park Center Parcs worden?
https://ibb.co/k9qwh01
https://ibb.co/k9qwh01
- mrs Marian
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 447 keren
- Like! Gekregen: 364 keren
Ja zo zachtjes aan word het een Center Parcs park.
Het behoord al tot de groep.
Het behoord al tot de groep.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Dit is wel nieuws hoor! Alleen, hoe heb je 'm gevonden want als ik op dezelfde datum zoek komt Kempense Meren niet tussen de zoekresultaten te staan? Op zowel Centerparcs.nl als Centerparcs.be niet, ongeacht of ik ergens een filter toepas. Ben nu wel nieuwsgierig!
- niels89
- Dagbezoeker
- Like! Gekregen: 1 keer
Wanneer ik de pagina opnieuw laadde, was het weer weg. Had wel een screenshot genomen.CP Roy schreef: ↑03 jul 2024, 14:26 Dit is wel nieuws hoor! Alleen, hoe heb je 'm gevonden want als ik op dezelfde datum zoek komt Kempense Meren niet tussen de zoekresultaten te staan? Op zowel Centerparcs.nl als Centerparcs.be niet, ongeacht of ik ergens een filter toepas. Ben nu wel nieuwsgierig!
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 15 keren
- Like! Gekregen: 199 keren
De formule Sunparcs zal verdwijnen.
Ik zou verwachten dat er nog een park sluiting aan vooraf gaat om het helemaal in Center Parcs feelings te krijgen.
Ik zou verwachten dat er nog een park sluiting aan vooraf gaat om het helemaal in Center Parcs feelings te krijgen.
Aankomend: September '24: Zandvoort, Eemhof, Oktober '24: Vossemeren, November '24: Meerdal, Maart '25: Eemhof
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos, Huttenheugte
23: Eemhof, Zandvoort, Vossemeren, Erpherheide, Eemhof, Zandvoort
22: Zandvoort, Meerdal, Zandvoort
21: Eemhof, Erperheide, Heiderbos
20: Kempervennen, Vossemeren, Meerdal
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos, Huttenheugte
Dat laatste denk ik ook. Ook alle huisjes zullen een forse renovatie moeten krijgen om aan de Center Parcs standaarden te voldoen denk ik zo.
- loulou
- All-in
- Like! Gegeven!: 100 keren
- Like! Gekregen: 81 keren
Dat zal een hele flinke renovatie worden denk ik zo. Maar zullen ze ook qua park/ Market Dome het 1 en ander aan gaan pakken om aan het Center Parcs concept te voldoen of zullen ze dat stapsgewijs doorvoeren?
- mrs Marian
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 447 keren
- Like! Gekregen: 364 keren
Er is al het één ander aangepakt. Voor de grote renovatie is nog geen aankondiging gemaakt.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 39 keren
- Like! Gekregen: 31 keren
Het is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor. Ik zag al soortgelijke berichten van mensen die op de site van CP plots Kempense Meren of Oostduinkerke tussen de parken zagen staan. Zelf heb ik het nog nooit gezien, maar als ik erop kom, wil ik graag eens doorklikken en zien waar je dan naar geleid wordt.
Coming up: Park De Haan (sep)
- B767-300ER
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 104 keren
- Like! Gekregen: 321 keren
Hij staat er soms als “alternatief” al tussen.
Groeten, Niels
CenterParcs Historie: 70 boekingen
Eigen Reserveringen:
21x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 59)
MD (11/24(60/61)), HH (12/24(62)),VM (01/25(63/64)), EP (03/25(65)), KV (06/25 (66/67/68))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
CenterParcs Historie: 70 boekingen
Eigen Reserveringen:
21x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 59)
MD (11/24(60/61)), HH (12/24(62)),VM (01/25(63/64)), EP (03/25(65)), KV (06/25 (66/67/68))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
-
- All-in
- Like! Gegeven!: 15 keren
- Like! Gekregen: 199 keren
De hele website van Sunparks is natuurlijk gewoon een kopie van die van Center Parcs.
Waarschijnlijk is het zelfs 1 systeem wat er achter zit.
Achter de schermen werken ze natuurlijk al langer aan het integreren van beide merken.
Denk dat ze dat wel binnen afzienbare tijd willen afronden.
Waarschijnlijk is het zelfs 1 systeem wat er achter zit.
Achter de schermen werken ze natuurlijk al langer aan het integreren van beide merken.
Denk dat ze dat wel binnen afzienbare tijd willen afronden.
Aankomend: September '24: Zandvoort, Eemhof, Oktober '24: Vossemeren, November '24: Meerdal, Maart '25: Eemhof