Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Het Heijderbos] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 7)

pinatorq
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 17 keren
Like! Gekregen: 105 keren

Re: [Het Heijderbos] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 7)

Bericht door pinatorq »

Er is een lift. Je kan er met ongeveer 4 personen in
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

HH 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21,23
Heijderbos 09, 23, 24
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22, 23
Vossemeren 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
Ralf
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 7 keren
Like! Gekregen: 47 keren
Contacteer:

Bericht door Ralf »

De 2e etage is maar 1 trap omhoog vanaf market dome. Vanuit de market dome kom je het hotel binnen op de 1e etage en de begane grond van het hotel is 1 trap naar beneden.
Je hoeft dus geen 2 trappen omhoog. Maar lift is altijd makkelijker.
Groetjes,
Ralf van cpcp.nl

Frequent bezoeker van Centerparcs.
Zit inmiddels op 133 verblijven.
6 t/m 9 september 2p appartement Erperheide
Peerke
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 13 keren
Like! Gekregen: 144 keren

Bericht door Peerke »

Top! Thanks heren.

Dat was ik even vergeten Ralf, je komt natuurlijk al op de 1e etage binnen.
Aankomend: Augustus '24: Kempervennen, September '24: Zandvoort, Eemhof
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos
23: Eemhof, Zandvoort, Vossemeren, Erpherheide, Eemhof
22: Zandvoort, Meerdal, Zandvoort
21: Eemhof, Erperheide, Heiderbos
20: Kempervennen, Vossemeren, Meerdal
pinatorq
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 17 keren
Like! Gekregen: 105 keren

Bericht door pinatorq »

Een tipje vanuit mijn kant neem een ventilator mee. Ik zat vrijdag t/m zondag in nr. 36 en het was er nogal warm
groeten John

Coming up:

8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

HH 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21,23
Heijderbos 09, 23, 24
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22, 23
Vossemeren 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
Peerke
All-in
All-in

Bericht door Peerke »

Goede tip!

Ik heb er nog een nieuw in doos liggen; die verplaats ik even naar de auto.
24: Eemhof, Bispinger Heide, Les Bois-Francs, Villages Nature Paris, Zandvoort, Heijderbos
Nora_Elisa
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door Nora_Elisa »

Hi!

Ik ga dit weekend met de hele familie naar het Heijderbos.
Nu zouden wij (als gezin) deze vrijdag al eerder willen komen om te zwemmen. De hoofdboeker (mijn oma) zal echter pas eind van de middag aankomen.

Is het mogelijk om toch te zwemmen zonder een los kaartje te kopen of moet de hoofdboeker aanwezig zijn?
Belangrijk om te weten dat alle incheck info ect bij mijn oma is en we dus niet een huisje op eigen naam hebben.

Groetjes,
Nora
Peerke
All-in
All-in

Bericht door Peerke »

Even Oma vragen om de QR code voor het inchecken.
Dan krijgen jullie alle bandjes.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 97 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door B767-300ER »

Als ze online heeft ingecheckt op naam en kenteken, en je noemt die naam en rijdt in een auto met dat kenteken, krijg jij de bandjes. Geen probleem dus. En anders vraag je of je het eticket mee mag. Papieren incheck is niet meer en veelal wordt er ingecheckt op kenteken Veel plezier op Heijderbos.
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
loulou
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 62 keren
Like! Gekregen: 70 keren

Bericht door loulou »

Verblijf het Heijderbos van 21 tot en met 24 juni 2024

Algemeen:

Vrijdag 21 juni de dag van aankomst. Zelf had ik in de planning om zo rond ongeveer 09:00 uur op te staan maar............ manlief had zijn wekker om 06:30 uur staan, 06:30 uur! 🥱 eerst dacht ik bij mezelf "Die is vannacht volgens mij op z'n hoofd het bed uitgevallen", op een slaperige toon zei ik "nou schat, je bent wel heel erg te enthousiast", tegen hem. Normaal hebben we een dag van te voren de koffers al klaar staan, maar dit was echt voor ons de allereerste keer dat we aan 'Last Minute' inpakken deden.
Nou maakt dat voor een weekend niet uit en het werd mooi weer dus qua kleding hoefde we niks uit te sorteren.
En om even terug te komen op dat vreselijke tijdstip van 06:30 uur (zo laat gaat mijn wekker als we aan de noeste arbeid mogen nadat de kids naar school zijn gebracht), zag mijn man zijn kans schoon om via Volkel naar het Heijderbos te gaan (ligt maar 30 minuten bij elkaar vandaan). Bij Volkel heb je de luchtmachtbasis en wilde mijn man even de F16 en de F35 op zien stijgen om 10:00 uur en het landen zo rond 12:00 uur.
20240621_120050.jpg
20240621_120050.jpg (15.32 KiB) 433 keer bekeken
We vertrokken rond 08:15 uur en na een rit van ongeveer 1,5 uur kwamen we aan op 1 van de spottersplekken.
Normaal gesproken vinden onze jongens het helemaal tegek en het opstijgen (4 stuks) was keigaaf (letterlijk dreun je met de auto weg als ze boven je vliegen en wat produceren die dingen me een pokke herrie!! Maar, dan komt het uurtje of 2 wachttijd dat ze terugkomen en landen.....
"Paahaaaap, hoe lang duurt het nog? Ik wil naar Het Heijderbos!" "Duurt het nog lang???? Hoe laat komen ze nou terug?"
11:45- 12:00 uur kwamen de, zoals onze jongste het altijd zegt de snelle vliegtuigen, stuk voor stuk terug.
De landing was snel voorbij, "hè hè, we kunnen eindelijk onze weg vervolgen en ben ik het laatste stukje achter het stuur gekropen.

De eerste indruk:

Was weer 'thuiskomen' en we stonden ook niet in een lange rij bij de Check-In. We werden netjes ontvangen en kregen de polsbandjes overhandigd. Dit was voor ons de eerste keer dus het was heel even wennen dat we geen pakketje met plattegrond, zwemkaartjes, parkeerkaart, sleutels, infofolder en activiteitenvouchers kregen.
Aan de andere kant scheelde het wel weer ruimte in m'n handbagage :lol:
Het weer zat niet mee maar ondanks de regen af en toe was het niet koud.

De cottage
We verbleven in cottage 991, een cottage op de hoek en op ongeveer 7 minuten loopafstand van de Market Dome. De cottage heeft een mooie ligging, de achterzijde is lekker groen. We hadden naaste buren, die zagen we alleen als ze de badkleding buiten in het zonnetje hingen, verder heb je er niet zo last van als je buiten zit.

De cottage dat nu een 4 persoons premium is ,was vroeger een 6 persoons cottage. De extra kamer waar het babybedje en de kinderstoel staat, stond vroeger een stapelbed.
De cottage heeft een lekkere lichte frisse kleur en zoals het doel van Center Parcs om de gasten dichterbij de natuur te brengen, hebben ze een goede kleurstelling gekozen datniet zo op je afkomt en is veel rustiger.
Naar mijn mening veel beter dan de vorige kleuren en interieur, de smart TV die in het woongedeelte hangt is lekker groot en heb je prima geluid uit de soundbar.
Tijdens ons verblijf hadden we voor het weekend een boerschappen ontbijtpakket besteld en op de zaterdagavond hebben we heerlijk zitten gourmetten met z'n viertjes.
De pakketten worden goed afgestemd op het aantal personen maar we hebben er goed van kunnen smullen. Als je voor de Table Fun Cooking gaat, heb je de keus om of te grillen of te gourmetten.

De Market Dome

Dat je je niet hoeft te vervelen op de Market Dome is een feit want er is genoeg te doen.
Van Nonna's Frites Affair tot de Evergreenz of een drankje bij Grand Cafè.
Ik moet eerlijk zeggen dat ondanks de kaart lekkere gerechten/ snacks bied, wel weer is mag veranderen. Er zijn zoveel variaties die geboden kunnen worden in de horeca die bij wijze van dezelfde prijs aangeboden kunnen worden en als ik me niet vergis staan al heel wat jaren dezelfde gerechten in het menuboekje van de Grand Cafè.
De eerste keer hebben we besteld via de QR-code, de andere keren kwam er een medewerker van de bediening ons bestelling opnemen. En eerlijk, verkies ik liever iemand van de bediening boven de QR-code, puur voor de aanspraak en een kort gesprekje want dat is toch wel fijner.
20240624_085134.jpg
20240624_085134.jpg (116.04 KiB) 433 keer bekeken
Het leuke is dat de Shop & Smile uit 2 delen bestaat waarvan er 1 alleen gericht is voor de kids. En eerlijk, een bezoek aan de Shop & Smile slaan we nooit over tijdens ons verblijf. En je slaagt altijd, is het niet voor de kleding, dan slaag je altijd in badproducten, make-up spelletjes of leuke spulletjes wat je thuis een mooi plekje kan geven.
Dit keer neem ik Center Parcs ook mee naar het werk want voor de koffie of thee, heb ik mijn eigen koffiekopje en theebeker. :lol:
En voor de snelle boodschap tussendoor kan je naar de Daily Food Store, voor een heerlijk worstenbroodje met spek of wanneer je koffie en koffiefilters van huis bent vergeten mee te nemen een tip: kijk is bij de streekproducten super leuk en heel lekker.

De Aqua Mundo

De Aqua Mundo bied heel veel spetterplezier voor jongen oud. Hebben de pappa's en mamma's even geen zin om het water in te duiken en is de kroost oud genoeg om zelfstandig rond te banjeren en te glijden van de glijbaan dan wel vsn de Wildwaterbaan, dan kunnen zij lekker op een stoeltje relaxen met een boekje, puzzel of genieten van een hapje en een drankje van Grabber Joe's

Race van de Duo Raceglijbaan, misschien zet jij een recordtijd neer en ga lekker relaxen in 1 van de bubbelbaden.
Hoor je Tarzan roepen? Dan is het tijd om de golven te trotseren.
Ook de kleinste gasten kunnen zich vermaken (uiteraard wel met pappa of mamm) in het babybadje of het kinderdoebad.

Over de Wildwaterbaan gesproken, we hebben daar onze jurylid van de Wildwaterbanen gesproken en heeft een beoordeling gegeven over de Wildwaterbaan van het Heijderbos

CPF: "Ha Leon! Wat leuk dat jij er ook bent. Ben je al lang in het zwembad?"
Leon: "Hoi! Jazeker en de Aqua Mundo is mijn favoriet".
CPF: "Wat super leuk om te horen, ben je ook al een keer op andere parken geweest?"
Leon: "O jaaa, ik ben al op Port Zèlande geweest, de Huttenheugte, de Kempervennen, Limburgse Peel, het Heijderbos, Les Ardennes".
CPF:"Wauw! Dan heb jij al heel wat Wildwaterbanen gezieb en uitgeprobeerd?"
Leon: "Zeker weten maar het Heijderbos is de gaafste Wildwaterbaan!"
CPF:"Wat maakt deze Wildwaterbaan zo gaaf?"
Leon: "Hij is super snel! En bijna aan het eind plens ik zo hard in het water dat ik een koppie onder ga."
CPF: "Het Heijderbos heeft ook de snelste Wildwaterbaan van alle parken. Als je een cijfer zou moeten geven, welk cijfer geef je dan?"
Leon: " Een dikke vette 10! En wie niet weg is, is gezien want ik ga nog wel een keer, of twee, of drie..... Dooeeiiii!"

En weg was Leon, die maar geen genoeg kan krijgen :lol:

Safari Jumanji Center Parcs avontuur: De Jungle Dome

We hebben de wildste planten getrotseerd, op onze tenen langs de huisjes van de Woeste Bijtjes geslopen, maar we hadden een super gids. Dr. F. Bravestone die ons begeleidde op safari naar de Jungle Dome en wat was me dat een leuk avontuur!

Deze indoor tropen is in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds ontwikkeld voor kinderen. Op deze leuke en zeer leerzame manier kunnen de kinderen bijleren over de natuur en de exotische vogels.
Ook kunnen de kids in deze Sumatraanse speeljungle van 2500 m2 lopen over de hangbruggen, wiebelende touwbruggen en langs de klaterende watervallen.

Het park

Het park is lekker groen, en zijn er wandelpaden waar je lekker door de natuur kan struinen.
Er gaat niets boven dan in de ochtend de geur van de bomen op te snuiven, de vogels te horen fluiten of de eendjes die onderling ruzie maken voor een stukje brood.
Er is ook aan de trouwe viervoeter gedacht want op het park zijn er hondentoiletten beschikbaar waar de hond even zijn privé moment kan pakken, of ga met hem naar het naastgelegen bos die je via een toegangshek op het park kan bereiken. Paardenliefhebbers kunnen via het park naar de naastgelegen manege lopen.
Het was dat weekend super mooi weer, het terras bij de Action Factory was goed vol, kinderen speelden lekker in het speeltuintje, kortom, ideaal weer voor de buiten activiteiten.

Eindoordeel

Wat gaat zo'n weekendje toch snel voorbij maar we hebben o zo genoten.
Er gaat niets boven de tjilpende vogels die je in de ochtend hoort (en uiteraard de rest van de dag), de geur van het groen en de rust die de natuur uitstraalt.
De medewerkers zijn behulpzaam en gaan bij vragen op zoek naar een antwoord.
Komen we weer is terug naar het Heijderbos? Jazeker, maar dan blijven we wel wat langer :lol:
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 97 keren
Like! Gekregen: 280 keren

Bericht door B767-300ER »

Leuke revieuw. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
cp-vippie
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 126 keren
Like! Gekregen: 75 keren

Bericht door cp-vippie »

Dank je wel voor je uitgebreide review Marlou. 😃👍 Leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad. Is denk ik voor herhaling vatbaar. 😎🍹👍
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Dank je wel 😃 dat absoluut! Zo iets is altijd weer voor herhaling vatbaar🥰
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 321 keren

Bericht door mrs Marian »

Leuk review Marlou. Je hebt ons in je bericht meegenomen op een weekendje Het Heijderbos. Wat hebben de jongens en jullie ook het leuk gehad. Ben blij dat jullie genoten hebben. Op naar de volgende keer!
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Leuk he de Safari 😄, Fabian heb ik het eerste rondje even moeten helpen met sturen en laten zien hoe hij met het pedaal voor- en achteruit kon. Daarna heeft hij tot einde tijd helemaal zelf gereden
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 342 keren
Like! Gekregen: 321 keren

Bericht door mrs Marian »

Hihihi eerste rijles van mama gekregen. leuk hoor hij ziet er zo schattig uit in zijn safari look.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Het Heijderbos”