Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

Nieuws Landal Greenparks

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over Landal Greenparken.
fred_33jr
All-in
All-in
Like! Gekregen: 2 keren

Re: Nieuws Landal Greenparks

Bericht door fred_33jr »

Dat is ook zo. Het zijn complete investeringsvehikels geworden voor de happy few en dat schuurt enorm. Het is net zoals de parken van europarcs: parken met een beperkt aantal woningen, oude opgekochte campings waar de "gewone man" zijn spullen kan pakken zodat investeerders daar hun slag kunnen slaan. Eeuwig zonde en ik vind het ook niet echt vergelijkbaar met de parken van CP, die zijn er ook niet veel.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 96 keren
Like! Gekregen: 277 keren

Bericht door B767-300ER »

mrs Marian schreef: 02 nov 2023, 13:41 de CO2 toestanden.
Ik neem aan dat je stikstof (N) bedoeld ipv koolstofdioxide (CO2)?
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 338 keren
Like! Gekregen: 316 keren

Bericht door mrs Marian »

Eigenlijk kunnen beide wel benoemt worden. Al heeft het stikstof meer van doen met de bouw van huizen. En de co2-uitstoot meer met bedrijven enz.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Nadat Roompot-Landal eerder al kenbaar heeft gemaakt voor een één merkstrategie te gaan is het nu duidelijk, het wordt Landal.

"De vakantieparken van Roompot en Landal GreenParks gaan onder één merknaam verder: Landal. Verder verhuist een groot deel van het Roompot-personeel naar Amsterdam. Het bedrijf beraadt zich nog op de gevolgen voor de parken en mascottes Koos en Bollo.
Het bedrijf wilde eigenlijk pas in juni bekendmaken onder welke naam de twee vakantieparken verder gaan. Maar vandaag lekte dus al uit dat het om Landal gaat. Die naam is volgens het bedrijf bekender bij vakantiegangers en klinkt ook beter in het buitenland.

Het besluit om samen te smelten volgt op een overname van Landal GreenParks door Roompot. Die werd in 2021 aangekondigd en kon in 2023 doorgaan na toestemming van toezichthouders. Samen hebben Roompot en Landal GreenParks ruim driehonderd parken in dertien landen.

Vorige week kondigde de organisatie achter de vakantieparken al grote wisselingen aan in de leiding van het bedrijf. Mikael Andersson is de nieuwe topman en er komen ook drie nieuwe directieleden"
(bron: Nu.nl)

Nu het spannende vervolg, wat gaat er gebeuren met de huisstijl en nog belangrijker: gaan Bollo, Koos, Puk&Pelle deze nieuwe koers overleven?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Juiste keuze in mijn ogen om voor de naam Landal te gaan. Roompot vind ik minder sjeijk aan doen.

Die reorganisaties brengen heel wat te weeg. Als ik het goed lees kan niet al het personeel mee naar Amsterdam. Ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen.

De Roompotparken gaan nieuwe naamborden enz. Krijgen. Ben benieuwd of het Landal merk ook een rebranding gaat krijgen.

Welke figuren horen bij Landal?
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Landal heeft sinds jaar en dag Bollo. Het Vennenbos en Lommerbergen hadden in de Creatiefperiode eigen mascottes: Puk en Pelle. Deze zijn nog steeds in de parken te zien.
Op andere sites las ik over rebranding van het Landalmerk, er zal dus een nieuwe huisstijl komen.
B767-300ER
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 96 keren
Like! Gekregen: 277 keren

Bericht door B767-300ER »

Puk en Pelle ben ik op Lommerbergen niet tegen gekomen?
Zijn dat ook levende katakters of alleen op tv en beeld?
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 66 boekingen
Eigen Reserveringen:
17x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 55)
HB (08/24(56)), VM (09/24(57)), MD (11/24(58)), VM (01/25(59))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Zijn levende karakters, misschien al uitgefaseerd daar. Op het vb lopen ze nog rond.
Happyapple
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 46 keren
Like! Gekregen: 10 keren

Bericht door Happyapple »

mrs Marian schreef: 25 mei 2024, 13:18 Juiste keuze in mijn ogen om voor de naam Landal te gaan. Roompot vind ik minder sjeijk aan doen.

Die reorganisaties brengen heel wat te weeg. Als ik het goed lees kan niet al het personeel mee naar Amsterdam. Ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen.

De Roompotparken gaan nieuwe naamborden enz. Krijgen. Ben benieuwd of het Landal merk ook een rebranding gaat krijgen.

Welke figuren horen bij Landal?
Bollo!
Mijn kinderen zijn groot fan van Bollo haha. Maar ze worden nu wel ietsje ouder, waardoor de centerparcs zwembaden interessanter beginnen te worden dan de landal baden. Roompot trok ons tot nu toe niet echt.
CP Roy
All-in
All-in
Like! Gekregen: 9 keren

Bericht door CP Roy »

B767-300ER schreef: 25 mei 2024, 16:08 Puk en Pelle ben ik op Lommerbergen niet tegen gekomen?
Zijn dat ook levende katakters of alleen op tv en beeld?
Ja zeker, die lopen er in levende lijven rond en veel ook (in ieder geval in schoolvakanties).
Ronnie
Dagbezoeker
Dagbezoeker
Like! Gekregen: 7 keren

Bericht door Ronnie »

Bollo is onder kinderen echt razend populair. Eindigt ook altijd hoog in de mascotte awards.

Deze beer is ooit geintroduceerd door de commercieel directeur van destijds. Hij is onlangs onverwachts overleden dus hopelijk blijft zijn nalatenschap in ere.
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Voor hetzelfde geld gaan ze het zo maken dat Bollo en Koos in eenzelfde bos wonen en er een heel vernieuwd verhaal van maken.
Happyapple
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 46 keren

Bericht door Happyapple »

Ja, ik weet het niet, ik ging er wel vanuit dat Bollo zo populair is dat ze die niet zomaar laten verdwijnen, maar mijn man had ook ergens gelezen dat ze mogelijk allebei weggaan en er een nieuwe mascotte voor terug komt. :?:
Ik hoop het eigenlijk (nog) niet, want onze kinderen vinden Bollo nu toch nog wel erg leuk.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Het samenvoegen en er een nieuwe verhaallijn aangeven lijkt mij ook een mooi idee.
Jejole
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 12 keren

Bericht door Jejole »

Ik ben ook heel benieuwd. Bollo is erg populair, maar Koos Konijn net zo. Ik zou het mooi vinden als Koos Konijn een nieuw Landal pak krijgt en dan gewoon blijft naast Bollo.
2019: Vennenbos 2x, Meerdal,
2020 Kempervennen en Meerdal
2021: Lommerbergen 2x
2022: Port Zelande 2x, Heijderbos
2023: Huttenheugte en Erperheide
2024: Kempervennen, Vennenbos en Erperheide
Plaats reactie

Terug naar “Landal Greenparks”