Welkom op het Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het originele forum voor en door Center Parcs liefhebbers.

[Het Meerdal] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 8)

sannie40
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 413 keren
Like! Gekregen: 153 keren

Re: [Het Meerdal] Informatie, Vragen & Ervaringen (Deel 8)

Bericht door sannie40 »

Hierbij foto van pinbon zag vandaag dat er dus 0,75 wordt gerekend op afschrijving bankkosten.
Niet bij stil gestaan maar dit is geen bank / pin automaat Nederland denk ik.
Fotos Toevoegen
IMG20240104211959.jpg
IMG20240104211959.jpg (135.21 KiB) 1046 keer bekeken
Duppie
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 203 keren
Like! Gekregen: 133 keren

Bericht door Duppie »

Oh dat zal zo'n soort pinautomaat zijn die je in Spanje ook veel in hotels ziet...
Betaal je idd transactiekosten
En dat verschilt per automaat, wij troffen er in Spanje ook 1 waar ze €2,20 per opname vroegen
Happyapple
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 186 keren
Like! Gekregen: 47 keren

Bericht door Happyapple »

Wij zijn pas na advies op dit forum een weekend naar het Meerdal geweest met onze kinderen van 5 en 7 jaar en ze waren super enthousiast en willen graag weer terug. Wij zaten nu in een 4p huisje in zone 4, maar in de periode dat wij mogelijk weer willen gaan, is het huisje waar wij zaten (450) al volgeboekt.
Hebben jullie tips over welke huisjes zo rustig mogelijk liggen en dat het ook nog goed te lopen blijft naar de market dome?
Nu liepen we ongeveer 10 minuten met de kinderen (en de zwemspullen ;) )
Ik zag dat 439, 444 en 454 op dit moment bijvoorbeeld nog wel vrij zijn, maar 439 heeft sowieso dat modderpad achter de huisjes liggen waar die safarikarretjes overheen rijden, weet iemand of 444 daar wel ver genoeg vanaf ligt, op de plattegrond lijkt die wel verder naar achteren te liggen namelijk, maar daar heb ik helaas nog niet echt opgelet toen we er waren.
EnS83
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 47 keren
Like! Gekregen: 17 keren

Bericht door EnS83 »

Hierbij een verslag over onze midweek (zonder maandag ivm nieuwjaarsdag). Op dinsdag kwamen we rond een uur of 1 aan op het park. De incheck ging prima en na het parkeren zijn we de marketdome ingegaan. Helaas hadden we ondanks dat we friends zijn geen vroege incheck. In de marketdome hebben we een lekkere lunch gehad bij het grand café. Rond kwart voor 4 zagen we de slagbomen open en zijn we richting cottage gereden, op hoop van zegen dat we al naar binnen konden. Dit was gelukkig zo. Alles fijn uitgeladen en geïnstalleerd. De cottage (een 5p premium) was van alle gemakken voorzien en het leefgedeelte heerlijk ruim. Achter de keuken langslopen om bij het toilet te komen of in de slaapkamer vond ik wat minder handig. Ook de plek van de rookmelder die afging toen we de pan aan het afgieten waren was wat gek. Deze cottage heeft een lekker bad, 3 slaapkamers waarvan 1 een 1p kamer is en ook een hele mooie ruime hal wat ik een groot voordeel vond. In de avond lekkere loaded fries gehad bij de Frites Affairs wat op de prijs na helemaal prima was.
Woensdagochtend rustig opgestart, de dochter van 20 had samen met onze zoon van 5 al heerlijk broodjes gehaald in de marketdome dus we konden zo aanschuiven. Na het ontbijt had onze zoon de leuke jeepsafari in de groene auto. Deze route vond ik persoonlijk leuker en completer dan die van Erperheide waar hij het in 2022 gedaan heeft. Een leuke rit met wetenswaardigheden onderweg en een leuk uitdagend "modder" parcours! Daarna geboekt voor het lopend buffet bij Evergreenz wat zo in ons opkwam om daar in de avond te gaan eten. Daarna nog heerlijk gezwommen. Helaas is dit niet mijn favoriete zwembad. Ik miste nog wel een extra glijbaan ofzo en ook het peuter/kleuter gedeelte vond ik vrij summier. De 2 watersproeiers stonden ook nog uit daar. De waterplayhouse is altijd wel een groot succes! Vooral bij de kleine van 5. Woensdagavond ben ik alleen (mijn vriend was met de kleine al naar de cottage) nog bij de show wezen kijken. Helaas veel te druk en slecht zicht. Het eten bij Evergreenz smaakte trouwens prima. Wel wat weinig keuze voor het geld. Dit is wel een normale prijs voor zo'n soort restaurant maar dan moet er wel meer keuze zijn.

Op donderdag was het ontbijtbuffet daar uitgebreider en ook heel smakelijk. Donderdagmiddag is de rest nog een keer gaan zwemmen en ben ik heerlijk bij de cottage gebleven om een bad te nemen en te relaxen. Daarna nog te bowlen geweest en het avondeten in de cottage gemaakt. Ik ben met mijn dochter nog naar de crazy bingo geweest, wat altijd een super leuke activiteit is. Gelukkig hadden we een tafeltje na een poosje wachten, want wat was het druk!

Vrijdag zat deze leuke midweek er helaas alweer op. Nog even geluncht in Venray en toen op naar het noorden.

Pluspunten van het Meerdal:
* leuke marketdome die veel sfeer uitstraalt
* de jeepsafari
* de beleefboerderij was mooi versierd en zag er leuk uit. Ik kan mij voorstellen dat dit in de zomer heel goed loopt en gezellig is.
* mooie nette cottage.
* vriendelijk personeel.
* temperatuur van het zwemwater was prima en ook de omgevingstemperatuur.
* de crazy bingo was erg leuk.

Minpunten:
* de infrastructuur. Alle paden waren modderig en kleddernat. Sommige stukken waar we langs moesten lopen was een zwembad en kon je niet zonder natte voeten langs.
* het zwembad viel mij toch een klein beetje tegen. Het miste nog een extra glijbaan ofzo en wat meer sfeer. Lang zo gezellige uitstraling niet dan die van bv Erperheide.
* prijzen van de horeca.
* mini Baluba wat eigenlijk maar 1 speeltoestel was en waar de glijbaan dicht was (daar kwam je pas achter wanneer ze er helemaal heen waren geklommen en gekropen.)
* dat je zelfs voor 1 ritje op de auto bij de Baluba of 1x trampoline springen een hele kaart moest kopen bij de gamehal.

Al met al dus een prima en leuke week maar blijft mijn voorkeur toch bij Hochsauerland en Erperheide. Dan overweeg ik daar eerder weer heen te gaan.
Verblijven:
In het verleden (als kind zijnde): meerdere keren EH, HH, HS

Recent:
02/2017: HB 4p comfort
11/2017: KV 2p premium (gewonnen bij veiling)
08/2019: HS 6p comfort
11/2020: PZ 4p vip
06/2021: KV 4p Eden premium
11/2022: EP 6p vip
01/2024: MD 5p premium
12/2024 BS 4p vip
simon89
All-in
All-in
Like! Gegeven!: 63 keren
Like! Gekregen: 65 keren

Bericht door simon89 »

Bedankt voor je review en ik herken ook wel veel hierin. Het heeft de voorbije weken wel heel veel geregend en ik vermoed dat de grond gewoon verzadigd was... Ik zag al foto's van Limburgse Peel voorbijkomen, waar het ook verzadigd was.

Wat de Aqua Mundo betreft, mis ik ook wel een extra glijbaantoren! De 'langste' glijbaan is al even niet meer de 'langste' van Center Parcs, dus eigenlijk is het nu gewoon een oud ding...

Met de Baluba ben ik minder vertrouwd, maar in het passeren leek die mij ook een stuk kleiner dan bvb. Erperheide of Park De Haan. Bij Park De Haan kon je overigens wel gewoon muntstukken inwerpen i.p.v. met die gamecard betalen. Overigens vind ik dat deze zaken gratis zouden mogen zijn.
Coming up: Terhills Resort (maa)

2025: Les Ardennes
2024: De Kempervennen / Het Vennenbos / Park De Haan / Parc Sandur / Park Zandvoort
2023: Het Heijderbos / Park De Haan / Het Meerdal / Kempense Meren / De Huttenheugte
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
Happyapple
All-in
All-in

Ja, het was wel echt mega modderig bij het Meerdal, maar ja, wat wil je na al die regen van de afgelopen weken...
Onze kinderen van 5 en 7 bleken ook al niet meer heel erg geïnteresseerd in de baluba. Dat kwam waarschijnlijk ook wel deels door de gesloten glijbaan.
De indoor midgetgolf vonden ze dan wel heel erg leuk.
EnS83
All-in
All-in

Bericht door EnS83 »

Happyapple schreef: 09 jan 2024, 14:15 De indoor midgetgolf vonden ze dan wel heel erg leuk.
Ja de indoor midgetgolf was hier ook wel een succes idd en ook de bowlingbaan.
Verblijven:

Recent:
12/2024 BS 4p vip
Happyapple
All-in
All-in

Ik vond zelf trouwens het aanbod qua knutselactiviteiten wat aan de magere kant. Weet iemand of daar buiten de kerstperiode meer aanbod/afwisseling in is? Om nu na de kerstdagen nog een kerstboomhanger te knutselen... En eigenlijk hadden we ook helemaal geen tijd om midden op de dag te gaan knutselen, want ze waren het zwembad niet uit te krijgen :)
mrs Marian
Beheerder
Beheerder
Like! Gegeven!: 950 keren
Like! Gekregen: 701 keren

Bericht door mrs Marian »

@Happyapple de 444 ligt vrij privé met behoorlijk wat bomen en struiken om het terras. Niet zo open als de 450 waar je eerst in zat. Naast de 444 zit ook een honden cottage waar je een deel van het hek werk van zal zien. Het pad is niet direct te zien van af het terras.

De knutselactiviteoten hebben vaak srizoens thema's. En op parken waar natuurlogdes zijn hebben ze extra knutselactiviteiten.
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
EnS83
All-in
All-in

Bericht door EnS83 »

Nog een kleine aanvulling trouwens. Ik vond het heel irritant dat op een autovrij park er zoveel gereden werd elke dag. Niet veilig voor je kinderen. Iedereen liet de auto maar bij de cottage/naast de weg staan. Hier kan het park niet zo heel veel aan doen. Ze hadden overal al een briefje op achtergelaten. Helaas heb je er veel mensen bij die denken dat regels niet voor hen gelden.
Verblijven:

Recent:
12/2024 BS 4p vip
Happyapple
All-in
All-in

Dank je wel, zou de 444 dan echt beter liggen dan de 454, denk je? Mijn man is namelijk bang dat hij last heeft van blaffende honden bij de 444.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

@EnS83 dank je wel voor het plaatsen van je review.
Een geslaagde midweek met hoop pluspunten en een paar minpunten.
Goed te lezen dat het eten lekker was. Dat horen we niet zo vaak van het meerdal.
Van mij zouden ze in de hal bij de pooltafels een mooi podium mogen bouwen. Daar kunnen ze veel mensen kwijt. Ik vind het nu zo geprop, en dan ook de in en uit lopende mensen van de draaideur voor het podium langs.
Heerlijk een ligbad in de cottage toch fijn dat deze premiums ze nog hebben.

Het is overal een natte modder bende door de verzadigde gronden van de vele regen. Hopelijk dat het deze week genoeg kan zakken.
Happyapple
All-in
All-in

Ja dat zeiden wij ook al dat het podium beter op die plek zou kunnen. Het is vrij klein nu inderdaad.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Happyapple schreef: 09 jan 2024, 15:18 Dank je wel, zou de 444 dan echt beter liggen dan de 454, denk je? Mijn man is namelijk bang dat hij last heeft van blaffende honden bij de 444.
Ik.zou eerder voor 454 gaan.
Wat je ook kan doen is Center Parcs bellen en zeggen dat je wil gaan boeken masr ziet dat 450 niet boekbaar is. Dan vragen of ze willen kijken of die met voorkeur is geboekt. Als dat niet is kunnen ze hem vrijmaken voor je.
EnS83
All-in
All-in

Bericht door EnS83 »

Het heeft idd veel geregend de laatste tijd en ik begrijp ook wel dat het dan nat is op zo'n park. Alleen waren er ook veel (wandel)paden hier verzakt of zanderig waardoor het water bleef staan en het ook een modderige bedoening werd. Wij liepen bijvoorbeeld altijd door de beleefboerderij wanneer we naar de marketdome gingen. Als de beleefboerderij dicht was dan moesten we er omheen en daar was zo'n dikke plas dat het water mij een keer tot ver voorbij de enkels kwam. De buren van 2 huisjes verder die hadden pallets over hun pad om natte voeten te voorkomen. Dit was dus wel extreem. Het is idd te hopen dat het komende week genoeg zal zakken.
Verblijven:

Recent:
12/2024 BS 4p vip
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Het Meerdal”