Welkom op het vernieuwde Center Parcs Forum. Al sinds 2005 het informatie forum door & voor Center Parcs liefhebbers

[Park Eifel] Vernieuwingen/Renovatie, Informatie & Vragen

mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Re: [Park Eifel] Vernieuwingen/Renovatie, Informatie & Vragen

Bericht door mrs Marian »

Steeds meer komen er echte foto's online van de vernieuwde en nieuwe cottages op Park Eifel. Van 8 tal cottages zie je de voorbeeld foto's in het topic [Park Eifel] Cottage Foto's & Video's staan.

Wat een verbetering zeg!! Persoonlijk vind ik ze echt mooi zo op de foto's. Ben dan ook heel benieuwd naar hoe ze in het echt zullen. Ben zo benieuwd naar de eerste ervaringen.

We gaan proberen om er nog meer te kunnen plaatsen. Houd het topic daarvoor in de gaten ;)
Groetjes, Marian Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
www.facebook.com/CenterParcsForum
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Oude en Nieuwe plattegrond Center Parcs Park Eifel

Wat voor verschillen vallen er op....
Van 11 type cottages gaan we naar 17 type cottages.
Er komen 4 kid specials cottages.
De grote parkeerplaats word groter.
Een nieuwe weg vanaf de parkeerplaats het park op/af.
Er komen nieuwe speeltuintjes maar er zijn ook een paar oude weg.
De kids safari zien we ook op de nieuwe plattegrond.
De tennisbanen verdwijnen, daar komt op de plaats de kinderboerderij. Hier komt ook het ponystation.
De mini golf word verplaatst en word een adventure golfbaan.

Afbeelding

Afbeelding
simon89
All-in
All-in

Bericht door simon89 »

Toch mooie veranderingen hé?! Wel opvallend: 4 types 4 persoons Premium. Dat lijkt me dan wel weer iets te veel van het goede, maar goed.
Coming up next: Park De Haan (juni) / Kempense Meren (september)

2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Dat vond ik ook opvallend. Ook vind ik het aantal 6 persoons VIP best weinig.
Ralf
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Ralf »

simon89 schreef: 28 mar 2023, 00:49 Toch mooie veranderingen hé?! Wel opvallend: 4 types 4 persoons Premium. Dat lijkt me dan wel weer iets te veel van het goede, maar goed.
Hoi Simon,

Het is juist fijn dat ze op dit park wel gekozen hebben om alle types te benoemen. Op de parken in Nederland zijn ook veel meer verschillende types maar deze worden niet benoemd. Dat is voor de gast minder prettig omdat je dus in een cottage kan komen die totaal niet overeenkomt met de plattegrond op de site van CP. Bij dit park heb je dit dus niet. Ik heb op mijn site cpcp.nl al meer dan 60 plattegronden gemaakt die niet op de site van CP staan.
Groetjes,
Ralf (cpcp.nl)

Frequent bezoeker van Centerparcs.
Zit inmiddels op 123 verblijven.
12-06-2023 4p premium HB
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Bericht door B767-300ER »

Ik sluit me bij Ralf aan in deze. Op de Huttenheugte heb je bijvoorbeeld 14 verschillende 4P premiumcottages. Als ze dat al zouden terugbrengen naar 6 dan krijg je als klant in ieder geval een reëel beeld van wat je kan verwachten. Dan hadden mijn overzichten ook niet meer nodig geweest :)
Groeten, Niels

CenterParcs Historie: 58 verblijven
Eigen Reserveringen:
15x HB, 9x VM, 9x KV, 4x EH, 4x MD, 4x HH, 1x EP, 1x BP (Totaal 47) Next: VM (09/23(48)) KV (11/23 (49))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
simon89
All-in
All-in

Bericht door simon89 »

Ralf schreef: 28 mar 2023, 08:13 Hoi Simon,

Het is juist fijn dat ze op dit park wel gekozen hebben om alle types te benoemen. Op de parken in Nederland zijn ook veel meer verschillende types maar deze worden niet benoemd. Dat is voor de gast minder prettig omdat je dus in een cottage kan komen die totaal niet overeenkomt met de plattegrond op de site van CP. Bij dit park heb je dit dus niet. Ik heb op mijn site cpcp.nl al meer dan 60 plattegronden gemaakt die niet op de site van CP staan.
Heb ik al een paar keer gezien, en heel leuk dat je dit doet! :-)

2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
simon89
All-in
All-in

Bericht door simon89 »

B767-300ER schreef: 28 mar 2023, 08:30 Ik sluit me bij Ralf aan in deze. Op de Huttenheugte heb je bijvoorbeeld 14 verschillende 4P premiumcottages. Als ze dat al zouden terugbrengen naar 6 dan krijg je als klant in ieder geval een reëel beeld van wat je kan verwachten. Dan hadden mijn overzichten ook niet meer nodig geweest :)
14 verschillende? Amai, dat wist ik ook niet bvb. Wel zot, maar inderdaad wel beter zo.

B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Hierbij de verhoudingen van de cottages na de renovaties:
Cottageverhouding.jpg
Cottageverhouding.jpg (33.59 KiB) 494 keer bekeken

We zien een 20 tal cottages minder (door de sloop en nieuwbouw) en een inhaalslag in luxeniveau. Was voor de renovatie de comfort nog met 80% vertegenwoordigd, na de renovatie nog maar 36%. Dit allemaal ten faveure van de Premiums en de VIP's, gehele in lijn met de andere 3/4 birdie parken welke gerenoveerd zijn/worden. Opvallens is dat ze op dit 3 birdie park uiteindelijk wel kiezen om een 8 tal specials toe te voegen.

bedverhouding.jpg
bedverhouding.jpg (34.42 KiB) 494 keer bekeken

In de bedden zien we een zelfde verhouding ontstaan.
MaxBezetting.jpg
MaxBezetting.jpg (35.49 KiB) 494 keer bekeken
In de maximale cottagebezetting verandert niet heel veel.
De gemiddelde hoeveelheid bedden daalt van 4.96 naar 4.73. Met name doordat de 3 persoons cottages verdwijnen (dit worden 2 persoons premiums) en de toename van de VIP's waarbij eigenlijk altijd bedden worden geofferd ten faveure van de ruimte.

Voor de liefhebber nog de samenstellingen van de cottages voor en na de renoavties:
onderverdeling.jpg
onderverdeling.jpg (80.25 KiB) 494 keer bekeken
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
15x HB, 9x VM, 9x KV, 4x EH, 4x MD, 4x HH, 1x EP, 1x BP (Totaal 47) Next: VM (09/23(48)) KV (11/23 (49))
Overige verblijven:
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Mooi duidelijk overzicht Niels. Dank je wel voor het maken daarvan..
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Modernisering voor 64 miljoen euro

Center Parcs in de Vulkaaneifel - Wat bezoekers kunnen verwachten na de verbouwing
Gunderath · De datum staat vast: Op de vrijdag voor Pinksteren arriveren de gasten weer in Gunderath. Maar een paar dagen ervoor is er al gelegenheid om het geheel vernieuwde park te bekijken. Tot die tijd is er nog veel te doen.

22-04-2023, 10:26 uur 3 minuten leestijd

Door Stephen Sartoris

In iets meer dan een half jaar tijd een groot vakantiepark moderniseren: een "sportieve" opgave die Center Parcs Duitsland in Gunderath op zich heeft genomen. Frank Daemen, hoofd van het bedrijf in Duitsland, omschrijft het zo: "Alles wordt binnenstebuiten gekeerd." Om aan de ambitieuze planning te voldoen is het park in de gemeente Kelberg volledig gesloten. Sinds begin november wordt er gewerkt - een race tegen de klok, want de datum van de heropening staat vast. Eind mei, op de vrijdag voor Pinksteren, worden de gasten weer welkom geheten, de eerste dagen zijn al volgeboekt - uitstellen is dus zeker geen optie.
Alsof dat nog niet genoeg (tijds)druk is: Robert van der Kas, die het park sinds 2017 beheert, zegt dat er een paar dagen van te voren zoveel mogelijk "chic en mooi" moet zijn in het uitgestrekte gebied. Want op zondag 21 mei is er een open dag. Om 14.00 uur wordt het startschot gegeven: "Dan krijgen de mensen in de regio ook de kans om te zien wat hier is gedaan."
Waar eigenlijk op een ontspannen manier van het leven genoten werd

"Helaas werkte het weer niet altijd mee", meldt de parkbeheerder. "Een heel koude december, een natte januari, maar we hebben kunnen reageren en zitten weer op schema." Op de verschillende bouwplaatsen werken momenteel zo'n 500 mensen op zes dagen, "anders zou het niet kunnen. "zegt de beheerder. Dienovereenkomstig is elke dag te zien dat er vooruitgang wordt geboekt: "Ik sta zelf versteld van wat er tussen de ochtendtour en de middag is gebeurd."
Bij de sluiting vorig jaar telde het park 460 woningen. De oudste daarvan, 140, wordt gesloopt, alleen de vloerplaten blijven over. Er komen 120 nieuwe woningen, de overige woningen, het centrale gebouw en het zwembad worden gemoderniseerd. In de toekomst biedt het park 440 woningen - en een grotendeels gedigitaliseerd verblijf: een armband fungeert als sleutel om het vakantiehuis te openen en te sluiten en geeft toegang tot het zwembad en alle andere activiteiten en faciliteiten.
Nieuwsbrief Aanmelden

De modernisering van het Center Parc kost 64 miljoen euro

Het kost zo'n 64 miljoen euro om het park vorm te geven, aldus het bedrijf, het hoogste bedrag dat Center Parcs Duitsland tot nu toe in dit soort renovatiewerken heeft geïnvesteerd. Volgens het bedrijf zijn er ook veel regionale bedrijven bij betrokken, waaraan orders met een omvang van zo'n 13 miljoen euro zijn gegund.
De investering van een miljoen euro moet natuurlijk zijn vruchten afwerpen: Center Parcs verwacht dat er in de toekomst meer dan 500.000 overnachtingen gerealiseerd zullen worden. Ter vergelijking: in 2022 waren er 460.000 overnachtingen. “De boekingen lopen heel goed, die voor de zomer zijn zelfs boven verwachting. Veel vaste gasten blijven ons trouw en we zien een toename van gasten uit Nederland”, meldt Robert van der Kas.

Ook wat betreft het personeel ziet hij zichzelf goed gewapend - in deze branche niet meer vanzelfsprekend: "We hebben op tijd gezorgd voor de mensen die we nodig hadden."

Vertaald met google translate vanuit volksfreund.de
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
B767-300ER
Beheerder
Beheerder

Fotos van de bouw:

Parkeerterrein:
IMG_4070.jpeg
IMG_4070.jpeg (328.38 KiB) 318 keer bekeken

Kinderboerderij:
IMG_4069.jpeg
IMG_4069.jpeg (449.62 KiB) 318 keer bekeken

Ponyrijden:
IMG_4068.jpeg
IMG_4068.jpeg (351.05 KiB) 318 keer bekeken

Zwembadglijbanen:
IMG_4065.jpeg
IMG_4065.jpeg (177.43 KiB) 318 keer bekeken

Leisureboulevard:
IMG_4067.jpeg
IMG_4067.jpeg (396.99 KiB) 318 keer bekeken

Zonnepanelen:
IMG_4066.jpeg
IMG_4066.jpeg (398.71 KiB) 318 keer bekeken
Groeten, Niels

Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Aha dus er staat nu een datum vast. Vrijdag 26 mei gaat Park Eifel open voor de gasten. Ik lees dat er een paar dagen voor de ontvangst van de logerende gasten er mogelijkheid is om het park te bekijken. Dat is iets wat ik niet eerder heb gezien bij andere parken. Wel fijn dat de mensen uit de omgeving op zondag 21 mei kunnen gaan zien hoe het park geworden is.

Wel erg leuk om de echte foto's te zien. Het ziet er allemaal wel heel erg leuk uit vind ik persoonlijk. De Leisure boulevard vind ik ook erg leuk er uit zien. En ik zie daar ook een stukje van de nieuwe minigolf baan. Wat verder opvalt is dat de glijbaan uit 2 kleuren bestaat.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of de roze-tarra kleurige gebouwen een ander kleurtje krijgen!?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Market Café

Op familie en vrienden wachten? Geniet van de tropische omgeving en neem de tijd voor een prima kop koffie. Met de krant erbij. Of een lekker hapje eten? Dat kan hier ook al. En na het eten laten allen zich gesterkt en enthousiast het live-entertainment welgevallen.

Deze inspiratie tekening staat inmiddels op de Center Parcs website.

Afbeelding
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Wauw, ze zijn lekker goed bezig daar op Park Eifel. Ik denk dat er heel veel mensen zullen zijn die niet kunnen wachten tot het park weer open gaat
Plaats reactie

Terug naar “[Center Parcs] Park Eifel”