Welkom op Center Parcs Forum, al sinds 2005 het informatie forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[Informatie, Vragen & Ervaringen] Center Parcs Park Allgäu (Deel 1)

Alle ervaringen en vragen kunnen hier in de parktopics gesteld worden. Twijfel je tussen meerdere parken? Gebruik dan het Adviesforum!
NaMiSe
All-in
All-in

Re: [Ervaringen & Vragen] Park Allgäu (Deel 1)

Bericht door NaMiSe »

Inmiddels denk ik via de 360o video het ontdekt te hebben. Dan een andere vraag: 4p comfort, welke zou beter liggen 478 of 530?
CPfreak

Centerparcs Park Allgäu

Bericht door CPfreak »

Leuk park in zuid duitsland :D
CPfreak

Re: Centerparcs Park Allgäu

Bericht door CPfreak »

Hallo mede centerparcs freaks, ik heb een paar nuttige centerparcs reviews gevonden over Park Allgäu! Gr

https://youtu.be/hJYKDZnf9Dw
https://youtu.be/2WOEc5OkrI8
Rob
All-in
All-in

Bericht door Rob »

Al 3 dagen de glijbanen buiten werking :-(
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Rob schreef: Al 3 dagen de glijbanen buiten werking :-(
O dat is balen. En wat is de reden daarvan? Begrijp ik het goed dat je er nu bent? En wat is de reden daarvan?
Groetjes, Marian
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
Rob
All-in
All-in

Bericht door Rob »

mrs Bibi schreef: O dat is balen. En wat is de reden daarvan? Begrijp ik het goed dat je er nu bent? En wat is de reden daarvan?
Ja ik ben daar nu. Iets met de pomp. Die voorziet schijnbaar al die glijbanen van water. Men heeft nog geen idee wanneer het weer gaat werken...
Rob
All-in
All-in

Bericht door Rob »

En dag 4... heb er onderhand een hard hoofd in dat het nog voor ons vertrek goedkomt.
Tom...
All-in
All-in

Bericht door Tom... »

Enorm balen dit! Wij hebben gelukkig van vrijdag t/m maandag kunnen glijden, maar vanaf dinsdag was het ineens einde oefening. Echt heel stom en belachelijk dit, het personeel is er nogal laconiek onder, terwijl zoiets als dit toch echt niet kan vind ik. De Aqua Mundo is de hoofdattractie van CP, als daar iets mis is, moet dit snel opgelost worden. Een hele glijbaantoren die eruit ligt, daar moet 24/7 aan gewerkt worden of een of andere spoeddienst opgezet worden.
-
Rob
All-in
All-in

Bericht door Rob »

Morgen laatste dag hier en ik gok nog steeds zonder glijbanen. Ben redelijk gecompenseerd. Maar er waren nog wel wat dingtejes die tegen vielen maar die som ik nog wel een keer op als ik thuis ben.

Al met al is met nog een dag te gaan de week hier (vip) een aardige afknapper na het weekje premium Bostalsee wat we hiervoor hadden. Niet te geleloven eigenlijk...
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Het valt haast niet te geloven als ik het zo mag zeggen. Daarmee bedoel ik dat ik het voor jullie heel erg jammer vind dat het zo gegaan is. De verwachtingen zijn duidelijk anders geweest.
Ik ben benieuwd na de rest van je verblijf.
Wel fijn dat het in Bostalsee goed is geweest.
Groetjes, Marian
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
Jose13
All-in
All-in

Bericht door Jose13 »

Net geboekt voor de mei vakantie  :)
Wie heeft tips en weet leuke uitstapjes in de omgeving?
Jose13
All-in
All-in

Bericht door Jose13 »

Heeft iemand wellicht recente foto’s van huisje 462?
Op de vr kaart staat nu alleen maar sneeuw  ;)
En wij gaan in de lente.
Rob
All-in
All-in

Bericht door Rob »

Jose13 schreef: Net geboekt voor de mei vakantie  :)
Wie heeft tips en weet leuke uitstapjes in de omgeving?
Alpsee Coaster in Immenstadt was erg leuk en de stad Kempten is ook zeker een bezoek waard.
Richardede

Bericht door Richardede »

Wij gaan begin december een weekje naar Allgau.
We hebben een 4 persoons exclusieve nummer 836.
Heeft er iemand foto”s?

Zijn er momenteel nog dingen in het zwembad die dicht zijn?
beveren9120
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door beveren9120 »

Is het zinvol om electrische fietsen mee te brengen naar het park of niet . Zijn er in de omgeving fietsroutes of kan je ze enkel binnen het park maar gebruiken?
Jose13
All-in
All-in

Bericht door Jose13 »

Heeft iemand een goede plek/hotel om dichtbij (max een uur rijden) vanaf allgau een nachtje te overnachten met 5 personen? Dan gaan we op zondag rijden ipv maandag :)
yv
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door yv »

beveren9120 schreef: Is het zinvol om electrische fietsen mee te brengen naar het park of niet . Zijn er in de omgeving fietsroutes of kan je ze enkel binnen het park maar gebruiken?
Zou ik zeker doen! Het is mooi fietsen daar, met gewone fietsen redelijk zwaar (vond ik) door de heuvels, maar elektrisch is denk ik echt wel een aanrader.
Linsteve
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Informatie, Vragen & Ervaringen] Park Allgäu (Deel 1)

Bericht door Linsteve »

iemand die kan bevestigen dat de exclusieve cottages een was/ droog combinatie staan hebben ??
is dat bij 4/6 personen of enkel groter ???
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Het is een heel speciaal moment.
Een moment dat goed voelt om veel mensen een stukje oud leven terug te geven.
We zien u graag weer vanaf 31.05 uur in het Center Parcs Park Allgäu.

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

De geweldige Groene Teamleden laten kinderogen gloeien..... visvoeren in Center Parcs Park Allgau.

Afbeelding

Bron: J. Dittrich
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Binnenkort op Allgaü

Afbeelding
Gerardjunior
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Re: [Informatie, Vragen & Ervaringen] Center Parcs Park Allgäu (Deel 1)

Bericht door Gerardjunior »

Goedemorgen

Wij gaan in de zomer naar centerparcs allgau ,wie heeft er foto’s van cottages nr 744 en 748 hopelijk heeft iemand die
Mvg Gerard
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Wij zijn van plan om voor de zomer nog naar Allgau te gaan en mocht het verzoek er dan nog zijn neem ik wel een kijkje.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Gerardjunior schreef:
09 jan 2022, 11:28
Goedemorgen

Wij gaan in de zomer naar centerparcs allgau ,wie heeft er foto’s van cottages nr 744 en 748 hopelijk heeft iemand die
Mvg Gerard
Hoi Gerard, ik heb een video gevonden op you-tube van nummer 702. Deze ligt in het rijtje van de 744 met maar 2 huisjes er tussen. In de video zie je de ligging aan de voorkant (straat) en ook van de achterkant het rijtje. Misschien heb je er wat aan!

Gerardjunior
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Gerardjunior »

mrs Marian schreef:
10 jan 2022, 20:32
Gerardjunior schreef:
Goedemorgen

Mvg Gerard
Hoi Gerard, ik heb een video gevonden op you-tube van nummer 702. Deze ligt in het rijtje van de 744 met maar 2 huisjes er tussen. In de video zie je de ligging aan de voorkant (straat) en ook van de achterkant het rijtje. Misschien heb je er wat aan!

Goedemorgen bedankt voor de video heb ik zeker wat aan zie ik gelijk hoe de achterkant eruit ziet
Nog een vraag zijn er ook elektrische moutainbike te huur op het park ?
Mvg gerard
pinatorq
All-in
All-in

Bericht door pinatorq »

Gerardjunior schreef:
16 jan 2022, 12:45
mrs Marian schreef:
10 jan 2022, 20:32
Gerardjunior schreef:
Goedemorgen

Mvg Gerard

Goedemorgen bedankt voor de video heb ik zeker wat aan zie ik gelijk hoe de achterkant eruit ziet
Nog een vraag zijn er ook elektrische moutainbike te huur op het park ?
Mvg gerard

Het Cycle Center in Ferienpark Leutkirch / Centerpark Allgäu heeft ongeveer 1300 fietsen voor de gasten. Je kunt kiezen tussen normale dames/herenfietsen, e-bikes, fietsen met kinderzitje en vele andere funbikes. Ook de handkarren zijn populair om de kinderen en de accessoires door het park te duwen. Onze tip: neem een ​​fietsslot mee van thuis.
Coming up:

Zomervakantie nog te boeken mystery
Najaar 2022 Heijderbos

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 2009
Bispinger Heide 2010
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Nicky1975
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Nicky1975 »

Hopelijk kunnen we over 3 weken naar Allgau, zijn er nog meer Nederlanders die binnenkort gaan?
Of zijn er onlangs geweest. Ik ben heel benieuwd hoe alles daar nu gaat met al die controles. Ik lees wel dat er hoogstwaarschijnlijk versoepelingen aan komen.
Groetjes Nicky
B767-300ER
All-in
All-in

Bericht door B767-300ER »

Nicky1975 schreef:
09 feb 2022, 22:38
Hopelijk kunnen we over 3 weken naar Allgau, zijn er nog meer Nederlanders die binnenkort gaan?
Of zijn er onlangs geweest. Ik ben heel benieuwd hoe alles daar nu gaat met al die controles. Ik lees wel dat er hoogstwaarschijnlijk versoepelingen aan komen.
Groetjes Nicky
Hallo Nicky

Mag ik iets aan je meegeven?

Vakantie hoort iets ontspannends te zijn. Een moment van rust voor jezelf waarbij de voorpret een belangrijk onderdeel is van de totale vakantie.

Je bent hier nu lid sinds eind januari, en in die drie weken dat je lid bent heb je 6 vragen gesteld en eigenlijk 6x ook exact dezelfde vraag, welliswaar in andere bewoordingen. De rode lijn, de coronaregels in Duitsland en in het bijzonder de cotonaregels in Beieren.
Op elke vraag heb je eigenlijk ook min of meer hetzelfde antwoord gekregen. Ook daar loopt een rode lijn doorheen. Ja je kind moet in quarantaine en nee het versoepelen van de regels zal niet als eerste het aanpassen van de inreisregels zijn. Duitsland heeft nu eenmaal op het gebied van inreizen en toegang al zeer geruime tijd veel zwaardere regels dan in Nederland. Ondanks deze rode lijn blijf je een paar dagen erna weer dezelfde vraag stellen, kennelijk in de hoop verkerend dat het antwoord anders zou zijn als de eerdere antwoorden die je eerder hebt gehad.

Ik krijg een beetje het gevoel dat de coronaregels als en soort strop om je nek hangt en jouw dusdanig bezighoudt, dat van enige vorm van voorpret eigenlijk geen sprake is en de enige zaak die je bezighoudt is “kan ik wel gaan”. Het lijkt(!) jou, door de frequentie en mate van herhaling van het stellen van eigenlijk nagenoeg de vraag, zelfs wel de spreekwoordelijke zenuwen te geven. Je moet je afvragen of dat wel de juiste weg is die je wilt bewandelen.

Bovenstaand is niet bedoeld om te zeuren of zaniken, integendeel zelfs, ik wil jou enkel aangeven dat de voorpret een belangrijk onderdeel van de vakantie is en je die niet moet laten bederven omdat je naar Duitsland “moet”. Het lijkt alsof je er nu geen rust van hebt, maar enkel onrust. Is dat wat je wil?

Mijn advies. Neem een beslissing. Ga of voor Duitsland en accepteer dat je tegen zaken aan gaat lopen, en ga lakker vooruitkijken, of ga voor een andere bestemming en laat daarvoor de voorpret maar beginnen. Wat je ook beslist, beide zullen rust en dus meer voorpret geven. Nu heb ik het idee dat het enige waar je mee bezig bent is Of je wel kunt gaan en welke consequenties dat heeft. Persoonlijk is dat niet mijn definitie van voorpret.

Wellicht zit ik er helemaal naast natuurlijk. Dat kan natuurlijk ook. Maar neem het mee in je overwegingen. Daarnaast wil ik benadrukken dat het vrij staat om te vragen wat je wilt, begrijp me asjeblieft niet verkeerd, en gun ik jou je rustgevende vakantie in Duitsland natuurlijk van harte…. Ik bedoel het enkel goed naar jou toe.

Groet, Niels
Groeten, Niels

Verblijven:
HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)/'22
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
VM: ‘08/‘18/‘22(2)
EP: ‘22
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
BP: ‘07

Next: VM (08/22), VM (09/22), HH (11/22), HB (01/23), VM (03/23)
Hof van Saksen (11/22)
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Nieuw hoge touwpark bij Center Parcs Park Allgäu

Bijna precies 2 jaar geleden verwoestte storm Sabine het hoge touwpark. Nu, na een lange en hobbelige weg, is het nieuwe hoge touwpark bij Center Parcs Park Allgäu bijna klaar. Met dank aan het team van FASZINATOUR die deze prachtige nieuwe attractie bouwen. Een geweldige klus van hoge kwaliteit en details. Nog een paar landscapongwerken te doen en het zal er klaar voor zijn. Wij kijken ernaar uit om de eerste gasten dit geweldige touwenparcours te zien ervaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Kan ik deze mooi doen in juni
Plaats reactie

Terug naar “Informatie, Vragen & Ervaringen Center Parcs Parken”