[De Huttenheugte] Vernieuwingen/Renovaties, Informatie & Vragen.
Re: [Vernieuwingen] Center Parcs De Huttenheugte
Jean Henkens (DE bioloog van Centerparcs) zal er ook met een goed oog over waken denk ik haha.
Bedankt voor de antwoorden mensen.
In December ga ik een paar dagen met de vrouw naar De Eemhof. Nog nooit geweest. (Hutteheugte wel heel vaak)
Bedankt voor de antwoorden mensen.
In December ga ik een paar dagen met de vrouw naar De Eemhof. Nog nooit geweest. (Hutteheugte wel heel vaak)
- mrs Marian
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 512 keren
- Like! Gekregen: 427 keren
Melvin, Alvast heel veel plezier op De Eemhof. Ook daar zijn er prachtige exemplaren van exotische planten.
Je vraag heb ik bij Jean neergelegd. Mocht ik antwoord krijgen dan kom ik er nog op terug.
Toch wel leuk om te weten hoe er mee om word gegaan achter de schermen.
Je vraag heb ik bij Jean neergelegd. Mocht ik antwoord krijgen dan kom ik er nog op terug.
Toch wel leuk om te weten hoe er mee om word gegaan achter de schermen.
- AMFVLOGS
- All-in
- Like! Gekregen: 67 keren
- Contacteer:
Woensdag een nieuwe Update over de verbouwing van de Aqua Mundo
En we vertellen het mysterie van de glijbaan wat buiten landt
En we vertellen het mysterie van de glijbaan wat buiten landt
- mrs Marian
- Beheerder
Een leuk stukje geschreven vanuit een bedrijf wat mee werkt aan de vernieuwing van de koepel op De Huttenheugte.
Even geen vakantie, maar juist hard werken in Center Parcs De Huttenheugte. Een groot deel van het park wordt namelijk vernieuwd, waaronder het dak van zwembad Aqua Mundo. Derix produceert, levert en monteert hiervoor de houtconstructie. Twee ploegen werken dag en nacht, in totaal twintig uur per dag, om binnen twee weken een nieuwe koepel op het zwembad te realiseren. Bijzonder is dat de oude koepel tegelijkertijd wordt afgebroken. De ploegen zijn op 13 september begonnen en zijn 24 september klaar.
De koepel bestaat uit zestien gelamineerde houten spanten – met een lengte van bijna dertig meter – en vierenzestig samengestelde dakelementen. Het grootste samengestelde dakelement is meer dan zes meter breed! De dakelementen worden door Derix samengesteld in de fabriek. Op de bouwlocatie worden de glazen koepels, geleverd door JET BIK (Velux), hierop voorgemonteerd. In totaal zijn er 56857 verbindingsmiddelen toegepast, in samenwerking met Stafa, die zijn uitgevoerd in een zogenaamd Duplex 2000 systeem. De stalen schoenen zijn thermisch verzinkt en gepoedercoat.
Al met al is de realisatie van de nieuwe koepel een pittige en uitdagende klus. De ongekende samenwerking tussen partijen maakt het echter mogelijk om unieke prestaties te leveren en zorgt ervoor dat dit project tot een succesvol einde kan worden gebracht.
De opdrachtgever van het project is Center Parcs.
De aannemer is Buursema Bouwbedrijf B.V..
De engineering is verzorgd door AVS Engineering en Step Engineering.
Het afbreken van de koepel gebeurt door Revoort Slopen & Saneren.
Even geen vakantie, maar juist hard werken in Center Parcs De Huttenheugte. Een groot deel van het park wordt namelijk vernieuwd, waaronder het dak van zwembad Aqua Mundo. Derix produceert, levert en monteert hiervoor de houtconstructie. Twee ploegen werken dag en nacht, in totaal twintig uur per dag, om binnen twee weken een nieuwe koepel op het zwembad te realiseren. Bijzonder is dat de oude koepel tegelijkertijd wordt afgebroken. De ploegen zijn op 13 september begonnen en zijn 24 september klaar.
De koepel bestaat uit zestien gelamineerde houten spanten – met een lengte van bijna dertig meter – en vierenzestig samengestelde dakelementen. Het grootste samengestelde dakelement is meer dan zes meter breed! De dakelementen worden door Derix samengesteld in de fabriek. Op de bouwlocatie worden de glazen koepels, geleverd door JET BIK (Velux), hierop voorgemonteerd. In totaal zijn er 56857 verbindingsmiddelen toegepast, in samenwerking met Stafa, die zijn uitgevoerd in een zogenaamd Duplex 2000 systeem. De stalen schoenen zijn thermisch verzinkt en gepoedercoat.
Al met al is de realisatie van de nieuwe koepel een pittige en uitdagende klus. De ongekende samenwerking tussen partijen maakt het echter mogelijk om unieke prestaties te leveren en zorgt ervoor dat dit project tot een succesvol einde kan worden gebracht.
De opdrachtgever van het project is Center Parcs.
De aannemer is Buursema Bouwbedrijf B.V..
De engineering is verzorgd door AVS Engineering en Step Engineering.
Het afbreken van de koepel gebeurt door Revoort Slopen & Saneren.
- JokeV
- All-in
- Like! Gegeven!: 2 keren
- Like! Gekregen: 9 keren
Wow, dat gaat vooruit!
Zouden ze die cirkel in het midden nog schilderen of zo? Want die heeft nu natuurlijk wel een ander kleur dan de spanten. (En mijn brein ziet dat liever beter passen ;-) )
Zouden ze die cirkel in het midden nog schilderen of zo? Want die heeft nu natuurlijk wel een ander kleur dan de spanten. (En mijn brein ziet dat liever beter passen ;-) )
- AMFVLOGS
- All-in
- Contacteer:
We hebben weer mooi beeld verzameld over de verbouwing van de Aqua Mundo op Center Parcs De Huttenheugte.
We onthullen wat er nu gaat gebeuren met de buitenglijbaan en nieuwe glijbaan toren. Het wordt een leuke vlog met mooie beelden.
Benieuwd kijk dan snel de hele vlog!
We onthullen wat er nu gaat gebeuren met de buitenglijbaan en nieuwe glijbaan toren. Het wordt een leuke vlog met mooie beelden.
Leuke vlog! Ook goed om te zien dat de trap naar de buitenglijbaan ook begint in het buitenbad. Wij maakten ons al zorgen dat je kleine kinderen in dat speeltoestel even uit het oog kon verliezen waarna ze ongemerkt in het buitenbad belandden.AMFVLOGS schreef: ↑22 sep 2021, 16:52 We hebben weer mooi beeld verzameld over de verbouwing van de Aqua Mundo op Center Parcs De Huttenheugte.
Is er nog wel wat over van (het pad naar) cottage 153? In de kerstvakantie zitten we daar, maar voor zover ik kan zien in de vlogs staan de kraanwagens daar steeds praktisch voor de deur.
- mrs Marian
- Beheerder
Dank je wel weer Rogier en Chris voor het plaatsen van de video.
Man Man wat is er in een week tijd veel veranderd. Echt ongelofelijk.
Wat leuk dat je het punt van die ene spant in dat hoekje nog laat zien. Weten jullie nog dat we zeiden van zo dat word een precieze klusje om deze te vervangen. Ik zie nu al uit naar de volgende video.
Wat leuk dat je het punt van die ene spant in dat hoekje nog laat zien. Weten jullie nog dat we zeiden van zo dat word een precieze klusje om deze te vervangen. Ik zie nu al uit naar de volgende video.
- mrs Marian
- Beheerder
Het dak is dicht, het Water Playhouse staat er bijna compleet, de lockers zijn geplaatst en de Check-Inn krijgt vorm.
Wat is er enorm hard gewerkt, het dak is gisteren dicht gegaan. Op de foto's van gisteren is het zover.
Ik neem jullie even mee in een paar stappen naar een dichte koepel.
Nog 5 spanten te gaan.
De raamdelen worden geplaatst.
En het dak is dicht!!!
Hoe een dichte koepel eruit ziet aan de binnenkant.
Wat is het helder met die lichte kleuren nu. Het oogt zoveel groter en hoger.
Kijk eens goed in het golfslagbad, daar staan de tegels al klaar voor de tegelzetters. Die gaan één deze dagen ook al beginnen.
Het nieuwe Water Playhouse vanaf buiten gezien. En je ziet de nieuwe trap naar de glijbaan.
Deze krijgt een eigen opgang. En die bereik via het buitenbad. Ja jullie lezen het goed, je moet naar buiten en dan via het buitenbad naar de trapopgang om van de glijbaan te glijden.
Op de foto hieronder zie je het bad (kleine bad rechts op de foto) waar je door moet om vervolgens een stukje de grot in te gaan naar de trapopgang van de groene glijbaan.
Van bovenaf gezien.
Het nieuwe Water Playhouse staat al voor een heel groot gedeelte.
Wat gaaf om het al te zien. De dubbele rechte glijbaan links op de foto, de tunnel glijbaan rechts op de foto.
Boven aan de buizen hangen de emmertjes die straks vol gaan lopen met water en omkiepen.
Het Water Playhouse heeft wat weg van de Water Factory op Erperheide.
De fabriek achtige buizen waar het water door zal stromen. De robuuste look van de ronde afdakjes waar ik de bovenkant van een stoomketel in zie.
De kleuren waarin het Water Playhouse in is uitgevoerd doet denken aan een stoere industriële look.
De nieuwe 934 lockers staan al op hun plaats. Nu nog afwerken, deurtjes erin enz.
Het glazendak boven de wildwaterbaan s er ook al ver af.
Bij de nieuwe Check-Inn staat het stalenframe van de overkapping er al.
Wat is er enorm hard gewerkt, het dak is gisteren dicht gegaan. Op de foto's van gisteren is het zover.
Ik neem jullie even mee in een paar stappen naar een dichte koepel.
Nog 5 spanten te gaan.
De raamdelen worden geplaatst.
En het dak is dicht!!!
Hoe een dichte koepel eruit ziet aan de binnenkant.
Wat is het helder met die lichte kleuren nu. Het oogt zoveel groter en hoger.
Kijk eens goed in het golfslagbad, daar staan de tegels al klaar voor de tegelzetters. Die gaan één deze dagen ook al beginnen.
Het nieuwe Water Playhouse vanaf buiten gezien. En je ziet de nieuwe trap naar de glijbaan.
Deze krijgt een eigen opgang. En die bereik via het buitenbad. Ja jullie lezen het goed, je moet naar buiten en dan via het buitenbad naar de trapopgang om van de glijbaan te glijden.
Op de foto hieronder zie je het bad (kleine bad rechts op de foto) waar je door moet om vervolgens een stukje de grot in te gaan naar de trapopgang van de groene glijbaan.
Van bovenaf gezien.
Het nieuwe Water Playhouse staat al voor een heel groot gedeelte.
Wat gaaf om het al te zien. De dubbele rechte glijbaan links op de foto, de tunnel glijbaan rechts op de foto.
Boven aan de buizen hangen de emmertjes die straks vol gaan lopen met water en omkiepen.
Het Water Playhouse heeft wat weg van de Water Factory op Erperheide.
De fabriek achtige buizen waar het water door zal stromen. De robuuste look van de ronde afdakjes waar ik de bovenkant van een stoomketel in zie.
De kleuren waarin het Water Playhouse in is uitgevoerd doet denken aan een stoere industriële look.
De nieuwe 934 lockers staan al op hun plaats. Nu nog afwerken, deurtjes erin enz.
Het glazendak boven de wildwaterbaan s er ook al ver af.
Bij de nieuwe Check-Inn staat het stalenframe van de overkapping er al.
- AMFVLOGS
- All-in
- Contacteer:
Ja ze hebben we geleerd dat de kleintjes niet van binnen naar buiten kunnen. En wat betreft het pad dat wordt weer mooi hersteld zodat je niet meer merkt dat die grote kraan er heeft gestaanklaasjenl schreef: ↑22 sep 2021, 21:06Leuke vlog! Ook goed om te zien dat de trap naar de buitenglijbaan ook begint in het buitenbad. Wij maakten ons al zorgen dat je kleine kinderen in dat speeltoestel even uit het oog kon verliezen waarna ze ongemerkt in het buitenbad belandden.AMFVLOGS schreef: ↑22 sep 2021, 16:52 We hebben weer mooi beeld verzameld over de verbouwing van de Aqua Mundo op Center Parcs De Huttenheugte.
Is er nog wel wat over van (het pad naar) cottage 153? In de kerstvakantie zitten we daar, maar voor zover ik kan zien in de vlogs staan de kraanwagens daar steeds praktisch voor de deur.
- AMFVLOGS
- All-in
- Contacteer:
Ja klopt en toevallig werd die geplaatst op het eindmrs Marian schreef: ↑22 sep 2021, 21:29 Dank je wel weer Rogier en Chris voor het plaatsen van de video.
- mrs Marian
- Beheerder
Up-date verbouwing De Huttenheugte.
Wij hebben weer enkele foto's van de werkzaamheden op Center Parcs De Huttenheugte voor jullie.
Wij en hopelijk jullie ook krijgen geen genoeg van de beelden hoe hard er gewerkt word!
De laatste activiteit van Derix Gelijmde Houtconstructies in Dalen bij Center Parcs.
De prefab CLT module als entree van het park is geplaatst! 1-2–3 en klaar!
De unit word op zijn plaats gehesen.
De nieuwe entree krijgt al aardig vorm.
Op twee weken kreeg dit tropisch zwembad een nieuwe koepel!
Woema bv stond Derix Group en Buursema Bouwbedrijf B.V. bij met de montage van de houten spanten en prefab cassette elementen
Het laatste stukje van de de koepel word gemonteerd. De dop van dit dak zeg maar.
Nog een foto van toen de oude spanten er nog zaten.
Wat een gave foto vinden jullie ook niet!!
Het water Playhouse, het vordert al flink. En wat word het mooi.
Het tegelen is in volle gang. De hoofd kleur word word wit en daar komen groene tegels als een golf doorheen te lopen.
Net als op Park De Haan is gedaan.
Voorbeeld foto golfslagbad Park De Haan. De groene tegels lopen als golven door het water vanaf de zijkanten.
Er zijn veel bomen gesnoeid. Zo bereikt het dag en zonlicht weer de cottages en de aarde.
Dit is goed om het vocht uit de huisjes te houden en zo krijgen er nieuwe planten weer kans om te groeien.
Door het donkere op de grond was er weinig laag groen te zien.
De ingang van de Market Dome is ook vernieuwd. Nieuwe betimmering boven de deuren en nieuwe bestrating.
Alleen het naambord ontbreekt hier nog. Deze look herkennen we van Erperheide.
De Erperheide entree van de Market Dome.
Bron: Johan-Paul Borreman, Woema bv, Facebook De Huttenheugte.
Wij hebben weer enkele foto's van de werkzaamheden op Center Parcs De Huttenheugte voor jullie.
Wij en hopelijk jullie ook krijgen geen genoeg van de beelden hoe hard er gewerkt word!
De laatste activiteit van Derix Gelijmde Houtconstructies in Dalen bij Center Parcs.
De prefab CLT module als entree van het park is geplaatst! 1-2–3 en klaar!
De unit word op zijn plaats gehesen.
De nieuwe entree krijgt al aardig vorm.
Op twee weken kreeg dit tropisch zwembad een nieuwe koepel!
Woema bv stond Derix Group en Buursema Bouwbedrijf B.V. bij met de montage van de houten spanten en prefab cassette elementen
Het laatste stukje van de de koepel word gemonteerd. De dop van dit dak zeg maar.
Nog een foto van toen de oude spanten er nog zaten.
Wat een gave foto vinden jullie ook niet!!
Het water Playhouse, het vordert al flink. En wat word het mooi.
Het tegelen is in volle gang. De hoofd kleur word word wit en daar komen groene tegels als een golf doorheen te lopen.
Net als op Park De Haan is gedaan.
Voorbeeld foto golfslagbad Park De Haan. De groene tegels lopen als golven door het water vanaf de zijkanten.
Er zijn veel bomen gesnoeid. Zo bereikt het dag en zonlicht weer de cottages en de aarde.
Dit is goed om het vocht uit de huisjes te houden en zo krijgen er nieuwe planten weer kans om te groeien.
Door het donkere op de grond was er weinig laag groen te zien.
De ingang van de Market Dome is ook vernieuwd. Nieuwe betimmering boven de deuren en nieuwe bestrating.
Alleen het naambord ontbreekt hier nog. Deze look herkennen we van Erperheide.
De Erperheide entree van de Market Dome.
Bron: Johan-Paul Borreman, Woema bv, Facebook De Huttenheugte.
- B767-300ER
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 143 keren
- Like! Gekregen: 398 keren
Waar komt de nieuwe entree te liggen?
Groeten, Niels
CenterParcs Historie: 70 boekingen
Eigen Reserveringen:
21x HB, 12x VM, 11x KV, 5x HH 4x EH, 4x MD, 1x EP, 1x BS (Totaal 59)
MD (11/24(60&61)), HH (12/24(62)),VM (01/25(63&64)), EP (03/25(65)), KV (06/25(66,67&68)), HB (08/25(69,70,71&72))
Overige verblijven:
2x HB, 2x HH, 2x MD, 1x KV, EH, LB, VB, PZ, BH (Totaal 11)
Eigen Reserveringen:
MD (11/24(60&61)), HH (12/24(62)),VM (01/25(63&64)), EP (03/25(65)), KV (06/25(66,67&68)), HB (08/25(69,70,71&72))
Overige verblijven:
- mrs Marian
- Beheerder
De nieuwe entree komt tussen de aankomst weg en de weg naar de parkeerplaats te liggen.
Er is daar een driehoekig stuk de 1ste weg naar links word de nieuwe entree.
Ik vermoed dat als je door mag rijden naar het park dan naar rechts afslaat en zo het park oprijd.
En als je links afslaat ga je gelijk naar de grote parkeerplaats. De weg rechtdoor voor de entree is denk de toegangsweg voor leveranciers en personeel ofzo.
Zeker weten doe ik het niet moet ik je zeggen en de oude situatie ken ik ook niet. Ik was nog nooit op het park geweest voor 10 september 2021.
Ik heb hem omcirkeld op de plattegrond. Even inzoomen dan zie je de wegen ;)
Er is daar een driehoekig stuk de 1ste weg naar links word de nieuwe entree.
Ik vermoed dat als je door mag rijden naar het park dan naar rechts afslaat en zo het park oprijd.
En als je links afslaat ga je gelijk naar de grote parkeerplaats. De weg rechtdoor voor de entree is denk de toegangsweg voor leveranciers en personeel ofzo.
Zeker weten doe ik het niet moet ik je zeggen en de oude situatie ken ik ook niet. Ik was nog nooit op het park geweest voor 10 september 2021.
Ik heb hem omcirkeld op de plattegrond. Even inzoomen dan zie je de wegen ;)
- B767-300ER
- Beheerder
- Like! Gegeven!: 143 keren
- Like! Gekregen: 398 keren
Denk dat die wegen nkg wel aangepast gaan worden dan. Maar dan weet ik in ieder geval een beetje de plek.
Ben wel bekend met de oude situatie dus denk dat ik het wel weet nu :)
Dank je wel.
Ben wel bekend met de oude situatie dus denk dat ik het wel weet nu :)
Dank je wel.
Groeten, Niels
Eigen Reserveringen:
Overige verblijven:
Eigen Reserveringen:
Overige verblijven: