De nieuwe, grote, mooie speeltuin van Park De Haan zie je HIER
Nieuwe foto's van de Baluba Park De Haan vind je HIER

Center Parcs Nieuwsflits

Het laatste nieuws en algemene discussies over Center Parcs.
JokeV
All-in
All-in

Re: Center Parcs Nieuwsflits

Bericht door JokeV »

heel erg bedankt voor je inzet en vele antwoorden!
1 x Meerdal, veel Erperheide :-) en 1 x Vossemeren
peer
All-in
All-in

Bericht door peer »

Van nacht is er brand geweest bij Center parcs de Kempervennen het gaat om een oud ptt huisje ,waar twee jongens verbleven ,een van hun was eten aan het opwarmen na een lange werkdag en was in slaap gevallen de andere laag al te slapen ,allebei zijn zonder kleerscheuren uit het huisje gekomen na zelf een bluspoging te hebben gedaan werd de brandweer gebeld die de brand zo onder controle had (bron Omroep Brabant)   
Some days are better than others
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Als ik dat had geweten was ik even wezen kijken :o wij kwamen 21 februari op de Kempervennen en zijn vandaag terug gekomen
Groetjes,
Loulou
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Belgische vestigingen van CP nemen maatregelen tegen het corona virus

Vestigingen sluiten de deuren
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

30 jaar Port Zélande

Port Zélande bestaat 4 mei 30 jaar! En wat is het park in de 30 jaar veranderd. Dit jubileum willen wij natuurlijk niet voorbij laten gaan, daarom nemen wij jullie even mee terug in de tijd, terug naar waar het allemaal begon......

Het begin:

Ergens aan de oostzijde van Brouwersdam, tussen de eilanden Goeree-Overflakkee en Schouwen-Duivenland, aan het Grevelingenmeer wordt op 5 mei 1990 een gloednieuw bungalowpark geopend door projectontwikkelaar René Colthof.
Het park heeft de naam Port Zélande gekregen en was een park dat toen nog van Gran Dorando was. Het complex heeft een oppervlakte van ongeveer 27 hectare (waaronder 5 hectare voor de camping) en telt ruim 700 bungalows.

Wat oude krantenknipseltjes
Afbeelding
Bron: www.krantenbankzeeland.nl

Afbeelding
Bron: www.krantenbankzeeland.nl

In eerste aanleg was de bouw een particulier project maar gaandeweg werden aanleg en exploitatie aan Gran Dorado overgedragen, op het park werd een Gran Place gerealiseerd (nu beter bekend als de Market Dome) met een supermarkt, snackbar, souvenirshop bijouterie en enkele restaurants in werden gevestigd. Ook kwam er op het park een subtropisch zwembadparadijs met daarin o.a. een golfslagbad, whirlpools en 2 waterglijbanen.

Opening Port Zélande deel 1

Opening Port Zélande deel 2

Anno 2001:

In 2001 werd bekend dat de eigenaar van Pierre&Vacances, Gran Dorado met de voormalige concurrent Center Parcs wil laten fuseren en dat werd een feit in 2002.
De Nederlands Mededingingsautoriteit dwong Pierre&Vacances tot een zekere reorganisatie, waarbij zowel van Center Parcs als van Gran Dorado bezittingen werden afgestoten, Port Zélande was 1 van de parken die overging naar de (toen nog) Center Parcs-Gran Dorado.

In 2002 wees een marktonderzoek uit dat Center Parcs het sterkere merk was en alle parken in 2003 onder die naam verder gingen, voor o.a. Port Zélande (daarnaast waren er nog 4 andere parken) betekende dit een complete restyling.
Zo werd het Gran Buffet het Market Buffet, Subtropisch Zwembad kreeg de naam Aqua Mundo en veranderde de naam 'Bungalow' in 'Cottage'. Naast de naamsverandering werden de cottages ingericht in Mediterrane stijl en veranderde ook de bewegwijzering in de stijl van Center Parcs...

Herken je ze nog, die oude autostickers die je kreeg bij aankomst?
Afbeelding
Bron: Marktplaats

Het onderscheid:

Om onderscheid te maken tussen de parken, werden er subbrands geïntroduceerd:
Center Parcs Originals;
FreeLife from Center Parcs;
SeaSpirit (onder deze naam viel o.a. Port Zélande )

In 2006 ging deze indeling alweer op de schop en verdwenen deze subbrands, alle parken werden hernoemd in enkel Center Parcs en werden naar klasse ingedeeld aangeduid met een aantal vogeltjes.
Port Zélande werd een 4-birdie park
Bron: Wikipedia

De Aqua Mundo

Ook o.a. de Aqua Mundo kreeg een totaly make-over, wie herinnert zich niet die roze vloertegels in het zwembad met zwarte sierlijnen erdoor heen (En wat konden die tegels glad zijn :shock:), het buitenbad dat uitzicht had op de 300-serie cottages, het zonneterras ernaast waarvan de in- en uitgang ter hoogte van toen nog het peuterbadje en het stukje grasveld erachter.
Wat was het eigenlijk toch een kale boel maar.......... Het zwembad heeft faciliteiten erbij gekregen en hoe!
De toen nog wit/ beige glijbanen, die op een gegeven stroef werden dat je zwemkleding te snel ging slijten, zijn vervangen voor groene glijbanen. Het peuterbadje is naar voren verhuisd want die moest, net als het stukje zonneterras van het buitenbad, plaatsmaken voor de wildwaterbaan. Daar waar vroeger de zonneweide was (het stukje grasveld) heeft plaatsgemaakt voor ruimte van het Waterplayhouse en niet te vergeten de Turbo Tunnel.

De roze vloertegels hebben plaatsgemaakt voor wat mooiere tegels, is het bruggetje en de muur van de glijbaan van kleur veranderd en zijn er meer versierdecoraties aanwezig om het wat sfeervoller te maken. Ondanks dat misschien ook het golfslagbad toe is aan een opknapbeurt, is het zwembad vergeleken met 30 jaar geleden er op vooruit gegaan.

Opening Waterplayhouse

30 jaar herinnering

Ik was 4 jaar oud toen Port Zélande in 1990 voor het eerst zijn deuren opende, m'n vader had het nieuws gehoord dat er een bungalow vakantiepark werd geopend. In die tijd had mijn vader toen zijn eigen bouwbedrijf en aardig wat connecties, hij wist het eigenlijk al voordat de opening officieel publiekelijk werd aangekondigd in de media.

Nooit, maar dan ook nooit gedacht dat Port Zélande zo belangrijk voor me zou worden, dat ik nooit zo'n band zou hebben en dat het überhaupt een belangrijk deel uit m'n leven zou worden, ik neem jullie even mee in mijn herinneringen die ik heb uit de afgelopen 30 jaar

Mijn ouders dachten: "Waarom niet? Laten we eens gaan kijken of het wat is", maar ik was eerst een beetje huiverig.
"Een huisje? Maar we hebben toch al een huis?" Wat wist ik nou van vakantie vieren in een gewoon vakantiehuisje. Als 4-jarige snap je nog niet zo veel, maar goed, ik ging mee.

Wat ik nog weet is dat je bij aankomst als eerste werd begroet door de beveiliging van het park, in een klein hokje voor de slagboom die checkte of je een verblijf had en werd je door verwezen naar de parkeerplaats die je toen nog had naast het gebouw van de receptie. Mijn moeder en ik zaten dan in de auto te wachten, terwijl pap naar de receptie ging voor de sleutels te halen.
Soms stond je daar door drukte uuuuuuuuuuren lang te wachten ondanks dat alle balies open waren.
De autosticker die je meekreeg voor je auto met daarop je bungalownummer vermeldt, het logo van toen nog Gran Dorado en niet te vergeten een soort van tekening van bungalowhuisjes. De 2 sleutels die leken op een sleutel van een hotelkamer, de vierkante zwembadkaartjes en..... Een programmaboekje
van de hele week.

De bungalows die je een beetje deed denken aan het Franse St. Tropez, het tapijt wat er in het begin lag, de roze gordijnen. Het ligbad waar ik uren in heb liggen weken. Dat kleine tv'tje wat toen Op het bureautje stond, de bijbel die er standaard lag en..... ieder cottage had toen nog een eigen telefoon! Bellen naar een cottages was gratis, maar alles wat je daarbuiten belde, betaalde je achteraf aan de receptie wanneer je op de dag van vertrek de sleutels weer in kwam leveren, die tijd moest je voor 11:00 uur het huisje uit zijn i.p.v. 10:00 uur. We hebben in die jaren in bijna ieder huisje gezeten, van een bungalow in zo'n hotelaccommodatie (dat werd meestal 953) we hebben ook een keer in zo'n VIP huisje gezeten aan het privé strandje maar m'n vaders favoriet is 845 geworden. Waar de meeste mensen juist het liefst dichtbij de Plaza zitten, zat hij het liefst daar. Gewoon een simpel comfort cottage met uitzicht op de haven en een lekker wandelstukje voor de hondjes. Als 845 al verhuurd was dan zaten we in huisje 953

Het grote ronde plein waar in de winter de schaatsbaan heeft gestaan, Club Billy voor de kleinste Sport Centrum er naast (Dat is nu samengevoegd en omgetoverd tot de Action Factory waar je nu binnen de Game Hall hebt en indoor midgetgolf.
Fietsverhuur, Club Bubbels en hoe zag de Gran-Place (Market Dome) eruit aan de binnenkant, wanneer ik mijn ogen even dicht doe kan ik het me nog lichtelijk voor de geest halen. Een restaurant (waar nu de Evergreenz zit) daar moest je van te voren reserveren om te dineren en had werkten daar echt van die kelners in pak.
Het witte pleintje, tegenover de supermarkt (nu de Foodstore) daar waar nu een speeltoestel staat voor de kleinste (een houten tractor). Daar was het, (eigenlijk heel de Market Dome) gezellig versierd met de feestdagen. Naast de supermarkt zat de bakker apart, wat heb ik daar veel vers gebakken pistoletjes gehaald. De geur van broodjes kwam je al tegemoet wanneer je de Plaza binnenliep.

Wanneer je richting het zwembad liep, had je daar Billy's Burger (wie kent deze friettent nou niet), Bijouterie, op de plek waar je nu de Fashionstore had zitten, had je ook een café zitten dat een buitenterras had. De House of Games zat links onder de trap, en wat had ik daar een verzameling aan stuiterballen van gespaard. Allemaal van de grijpmachine wanneer het je niet gelukt was om een knuffel of iets te grijpen :lol:
En laten we niet het pannenkoekenrestaurantje vergeten.

Op de bovenverdieping had je visrestaurant Neptune zitten, daar hebben medewerkers gewerkt die toen jaren later een eigen restaurant in Rockanje hadden geopend, met Kerst stond daar de IJsprinses met de ijsbeer en kon je in het zwembad kijken. Ook de ingang van de Sauna zat daar.

De Mini Playbackshow, het schminken, de Magic Show, koekjes bakken, lampionnen optocht op het park, in het winterseizoen de schaatsbaan. Op vertoon van je zwemkaartje kon je dus schaatsen halen.

Nu we het toch ook een beetje over de kerst hebben, jezelf eens afgevraagd hoe de Plaza zo in een korte tijd omgetoverd kon worden tot een letterlijk Winter Wonderland? Zie het filmpje hieronder, super leuk om te zien!:

Kerstopbouw

Als ik nog terugdenk aan ons verblijf in december 2002.... Het was in ieder geval nadat we een tijdje niet meer naar Port Zélande waren geweest.
Paps had altijd maar dan ook altijd op de 1 of andere manier last van vakantiestress, iedereen moest opschieten en alles moest klaar staan maar puntje bij paaltje, we vertrokken nooit volgens schema die mijn moeder had gemaakt want pa moest altijd weer ff naar de zaak! Mooi is dat, thuis de boel ophitsen dat m'n moeder nerveus van hem werd, ik maar op m'n kamer de radio aan had staan om dat gekibbel maar niet te horen en mijn eigen ding deed.
Pa: "Nou liggen die stapels kleding al de hele middag naast de koffer op bed, hebbie (we zijn Rotterdammers haha) die nou nog niet ingepakt?!"
Mam: "Nee zeikerd, ik zal ff tegen die stapels zeggen dat ze de koffer in kunnen in de hoop dat ze zelf ook de koffer in lopen!"
En dan kom ik nog is met mijn ingepakte tassen als 16-jarige tiener :lol: :lol: :lol: 1 tas met schoenen, 2 tassen kleding, 1 tas met tijdschriften (ja ik wil in bad wel wat te lezen hebben, niet dat ik ze allemaal lees maar je weet het nooit). :lol: Wanneer pa al die tassen zag, kreeg hij zo wat een rolberoerte.
Pa: "Poppie!" (dat zei hij altijd tegen m'n moeder) "Kijk jij zo ff naar wat Marlou meeneemt want dit is niet normaal zoveel als zij heeft staan!"

Als er iemand wel behoorlijk kon overdrijven was pa het wel, Kerst was dan ook zijn ding 2 dagen van te voren grootschalig inkoop gedaan bij Makro, een dag voor vertrek de wagen inladen. En dit is echt niet overdreven, die wagen zakte net niet door zijn veringen met die boodschappen, ons eigen kerstpullen incl. boom! Dan nog onze bagage, de hondjes ( o ja, de honden Bench niet te vergeten) en dan wij.
Als m'n moeder nog van te voren zei dat ze echt uiterlijk 13:00 uur weg wilde! Kwam daar nooit wat van, want zodra pa zei dat ie nog "ff" en dan met de nadruk op "ff", naar de zaak moest werd het pas tegen een uur of 17:30 uur (je raad het al, terechtkomen in het spitsuur en dat betekend nog meer stoom uit de oren want het verkeer weer schoot niet op en degene die nu geïrriteerd was, was moeders. Wie moest er ook alweer "ff" naar de zaak?)

Het was in de avond dat we eindelijk arriveerden, nadat we de sleutels in ontvangst hadden genomen bij de receptie en we op weg naar het huisje (uiteraard huisje 845) reden, hoorde ik m'n pa alleen maar 'Nee joh', of 'Tjongejonge' zeggen en ik wist precies wat hij daarmee bedoelde. Alle cottages waren hun Franse uiterlijk verloren doordat ze in verschillende kleuren geschilderd waren :shock: en wat was er met het interieur gebeurd :?:
Bovenste etage waren de muur geel geschilderd en soort van oranje/ gelig vloertapijt :shock:
"Die architect die dit heeft verzonnen had zeker iets op z'n hoofd gekregen of zo", pa had zo zijn opmerkingen maar ik kon hem hierin geen ongelijk geven. Deze stijl die Port Zélande toen had, was behoorlijk wennen maar iets wat in mijn ogen niet paste bij het park.
Gelukkig was het gemopper de volgende dag gezakt en werden de kerstspullen voor de dag gehaald en versierde ik samen met m'n moeder het huisje.

M'n pa heeft niet meer mee mogen maken dat Port Zélande hetzelfde interieur heeft als de cottages van andere Center Parcs parken en ik weet zeker dat hij het Port Zélande van nu veel beter vind dan de tussentijdse Gran Dorado Group want in 2017 is hij overleden.

Niet alleen de kerstvakantie hebben we daar ieder jaar doorgebracht maar ook zeker de zomervakantie en in de zomer was ik altijd krabben en garnaaltjes aan het vangen op de steiger daar waar de rondvaart boot altijd aangemeerd ligt. Uiteraard deed ik ze na vangst weer terug de zee in.
Ravotten op het strandje, rondje park fietsen, de uren in het zwembad en ga zo maar door.

November 2017 ben ik met mijn eigen gezinnetje, de jongste was toen nog niet geboren, een midweek naar Port Zélande geweest. Mijn oudste zoon heb ik verteld dat mamma hier heel wat tijd met oma én opa heeft doorgebracht en min of meer is opgegroeid. Het waterplayhouse was in dat jaar nog maar net open en wat vond m'n oudste dat tegek! Het was vooral die grote emmer die om de 10 minuten omkiepert. De toren van de Cool Factor stond er toen nog niet. Op de Plaza was er al kerstversiering maar stond nog niet alles en dat was ook de 1ste keer dat wij de totaal vernieuwde Market Dome leerde kennen.

In 2018 had ik een gastoptreden in de kerstvlog van vlogger Marco die op Port Zélande is gemaakt.

In dit jaar is ook o.a. het zwembad van Port Zélande als beste uit de bus gekomen uit de ANWB Kampioenstest:
Afbeelding
Bron: Pretwerk.nl

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron: www.anwb.nl

De samenvatting

Port Zélande wat ben je gegroeid en mooi geworden, want hoe kaal je vroeger was, hoe meer uitstraling en faciliteiten erbij zijn gekomen in de 30 jaar, daarbij mogen we de camping niet vergeten die ook hun eigen lodges heeft. Daar waar je vroeger parkeerplaatsen bij de huisjes had, is het park nu auto vrij en kan je buiten het park je auto parkeren na uit- en in laden, voor info of reserveringen kan je ook terecht in de Action Factory.
Iedereen heeft fijne momenten en herinneringen aan jou, dit was 1 van de mijne.
Dat er maar meer mooie herinneringen gecreëerd mogen worden, bij iedereen die vakantie bij je komen vieren. Op naar de volgende 30 jaar!

Oude foto's...

Uit m'n eigen fotoarchief, ik heb nog niet alle foto's kunnen vinden maar dit zijn er een aantal:

Op deze foto was ik toen ongeveer 7/8 jaar oud, samen met m'n moeder en tante staan we hier voor de ijsprinses op de bovenste verdieping van de Plaza
Afbeelding

Uit eten bij visrestaurant Neptune, aan m'n ogen te zien was ik erg moe en moest ik moeite doen om m'n ogen open te houden :lol:
Afbeelding

En deze foto is genomen op het witte pleintje, wat wad dat vroeger ook mooi versierd. Op deze plek kon je toen ook op de foto met de kerstman voor 1 gulden.
Afbeelding

Kerstavond! Hier verbleven we in huisje 953
Afbeelding

Huisje 845! Gezellig de kerstman ernaast, we maakten er altijd behoorlijk een gezellige boel van
Afbeelding

Voor de kerstboom moesten we altijd de eethoek verplaatsen, anders konden we de boom niet kwijt. Op deze foto was ik een jaar of 14.
Afbeelding
AMFVLOGS
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door AMFVLOGS »

Wij hebben hier in 2017 een heel leuk park overview van gemaakt

loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Lieve forum leden- en bezoekers,

Center Parcs gaat weer open voor haar gasten! Helaas zijn er wel activiteiten gesloten of maar beperkt open door de Corona, hierdoor kan een verblijf anders ervaren kunnen worden dan dat we gewend zijn.
Mochten er mensen zijn die op korte termijn een verblijf hebben, wij zijn benieuwd hoe jullie je verblijf in deze rare tijd hebben ervaren. Probeer als nog te genieten ook al is het allemaal even anders en het allerbelangrijkste, stay safe!

Het team wil jullie alsnog een fijn verblijf wensen.
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Center Parcs Port Zélande opent opnieuw haar deuren

Center Parcs Port Zélande opent op vrijdag 29 mei 2020 opnieuw haar deuren. Gasten kunnen vanaf dan weer volop genieten van een onbezorgde tijd met elkaar, middenin de natuur en met de beleving die zij van Center Parcs gewend zijn.

Gasten van Het Meerdal en Parc Sandur (die eerder heropenden) waren ronduit positief over de heropening. “We zijn heel tevreden over de enorm positieve reacties van onze gasten. Zij hadden echt het gevoel dat ze op vakantie waren na negen weken aan huis gebonden te zijn geweest. Iedereen hield zich goed aan de richtlijnen. Dat zorgde ervoor dat onze gasten zich snel op hun gemak voelden en echt even samen konden zijn. Ook de ervaring in de Aqua Mundo was positief. Dankzij de aangepaste maatregelen konden bezoekers hier op een verantwoorde manier een frisse duik nemen met hun familie”, vertelt Mark Giethoorn, directeur van Center Parcs Nederland. “We hebben er alle vertrouwen in dat we ook de gasten van Port Zélande zo’n fijne vakantie zullen bezorgen. Tijdens het Pinksterweekend laten we gasten alvast rustig wennen aan de nieuwe regels en zorgen we er zo voor dat iedereen deze zomer veilig vakantie kan komen vieren.”

Veel boekingen voor zomervakantie
Net als Center Parcs Port Zélande openen Center Parcs Het Heijderbos in Limburg, De Eemhof in Flevoland, De Huttenheugte in Drenthe, De Kempervennen in Noord-Brabant en Limburgse Peel in Limburg komende vrijdag de deuren. Op vrijdag 5 juni opent ook het volledig vernieuwde Park Zandvoort. Center Parcs verwacht veel gasten in de zomervakantie. Giethoorn: “We hebben gemerkt dat veel mensen overwegen om dit jaar vakantie in eigen land te vieren. Zo zien we dat de boekingen voor de zomer gestaag op gang komen. Vorige week lag het aantal boekingen bijvoorbeeld al hoger dan in dezelfde week vorig jaar. Maar er is zeker nog plek beschikbaar.”

Veilig genieten van een heerlijke vakantie
In alle parken van Center Parcs wordt op basis van de RIVM-richtlijnen gewerkt en worden de anderhalve meter afstand en andere maatregelen duidelijk onder de aandacht gebracht. Het personeel is getraind om te kunnen toezien op de veiligheid van gasten en waar nodig aanwijzingen te geven. Verder is er een volledig digitale check-in, zijn er op verschillende plaatsen desinfecteringmogelijkheden en zijn speciale looproutes aangebracht. De Aqua Mundo is ook open, met aangepaste maatregelen. Verder zijn veel andere activiteiten beschikbaar, zoals het Cycle Center en restaurants om maaltijden af te halen en te laten bezorgen. Per 1 juni gaan de restaurants beperkt weer open en kunnen de terrassen weer in gebruik worden genomen. Voor de gasten zijn verschillende activiteiten aan het aanbod toegevoegd, zoals Center Parcs TV in de cottage, entertainment bij de cottages en interactieve natuurwandelingen voor het gezin. Deze zomer ontvangen gasten bovendien gratis Premium WiFi in hun cottage. Om zeker te zijn dat in de parken alle veiligheids- en gezondheidsmaatregelen op de juiste manier zijn toegepast, laat Center Parcs haar maatregelen als eerste in Nederland onafhankelijk toetsen door certificatie-instelling Kiwa.

Bron: www.flakkeenieuws.nl
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Center Parcs heeft niet stil gezeten in de Corona periode (en voor de Corona periode), veel cottages zijn onderhanden genomen of worden nog onderhanden genomen. Welke Vernieuwde cottages kunnen we al bewonderen?
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Het wordt ook beestachtig in andere parken

In het voorjaar van 2021 zijn de speeltuinen met dierenthema's verhuisd naar tal van andere parken: De Eemhof krijgt vijf nieuwe speeltuinen, Het Heijderbos , Het Meerdal en De Huttenheugte vier elk, De Kempervennen drie en De Vossemeren en Erperheide twee elk. U en vooral uw kinderen kunnen zich alvast verheugen op het zien van enkele dieren uit de regio van het betreffende park, opgepikt in de vorm van een geweldig speelelement!
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

Yes! De eerste foto's van de gloednieuwe Beach Chilla in Park Zandvoort 🏖 Het strandhuis in de duinen is modern-vintage ingericht, in een casual strand-look. 🐚🌊 In de grote schommelzithoek dein je zoals op zee en in de kinderkamer lijk je op het strand te slapen, in een retrobusje! 😍 Buiten kun je spelen, loungen en marshmallows roosteren op je eigen kampvuur. 🔥 Met wie zou jij hier weleens willen verblijven?

Bron: Facebook Center Parcs Nederland
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

- PERSBERICHT -

Vijfentwintigste park van Center Parcs opent vandaag deuren in De Haan aan Belgische kust

Center Parcs heeft 39 miljoen euro geïnvesteerd in 519 cottages, centrale faciliteiten, een uitgebreid activiteitenaanbod, de Aqua Mundo en splinternieuwe wildwaterbaan

Afbeelding

De Haan, 8 juni 2020 - Center Parcs opent vandaag de deuren van haar 25ste park in Europa. Op 1 mei veranderde de naam van dit vakantiepark officieel van Sunparks De Haan aan Zee in Center Parcs Park De Haan. Center Parcs Park De Haan is het vierde park van Center Parcs in België. Met een investering van ruim 39 miljoen euro heeft Center Parcs hier een volledige metamorfose tot stand gebracht. Vanaf nu kunnen gasten genieten van het echte Center Parcs-gevoel aan de Belgische kust.

Afbeelding

Het park ontvangt de eerste Nederlandse gasten vanaf 15 juni, als Nederlanders voor vakantie weer mogen afreizen naar België. Yves Vermeire, General Manager van Center Parcs Park De Haan: “Het is fantastisch dat onze gasten eindelijk kunnen genieten van ons prachtige park. Onze medewerkers zijn er helemaal klaar voor om hen een fijne vakantie te bezorgen. Om de veiligheids- en gezondheidsvoorschriften te waarborgen, hebben we alle nodige maatregelen genomen, zonder dat dit ten koste gaat van het vakantiegevoel. Hierdoor kunnen families genieten van het écht even samen zijn aan de Belgische kust."

Van Sunparks De Haan naar Center Parcs Park De Haan

Tijdens de omvangrijke transformatie is het park volledig vernieuwd: de cottages, het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo, de restaurants, de supermarkt, de vergaderzalen, het Cycle Center, een nieuwe kinderboerderij en talrijke in- en outdoor activiteiten zijn toegevoegd aan het gevarieerde en uitgebreide aanbod.

Vernieuwde cottages met drie luxe-niveaus

Afbeelding

De 519 cottages in het park zijn volledig vernieuwd: van een nieuw design met frisse kleuren en natuurlijke materialen tot nieuwe vloeren, keukens, badkamers en nieuw meubilair. Ook is aan de cottages een extra luxe niveau toegevoegd. Gasten kunnen nu kiezen voor Comfort, Premium en VIP cottages met onder andere een eigen sauna.

Spectaculaire wildwaterbaan in Aqua Mundo

Afbeelding

Zodra de overheidsmaatregelen het toelaten, kunnen gasten volop kunnen genieten van het subtropische zwemparadijs Aqua Mundo. Deze bevindt zich onder de volledige nieuwe koepel van 70 meter doorsnee en heeft de vertrouwde Center Parcs-uitstraling met tropische planten en bomen. De kleedruimtes en douches zijn ruimtelijker en bieden meer luxe. Het Grabber Joe’s Laguna Café is het nieuwe horecaconcept in de Aqua Mundo. Voor de liefhebbers zal de spectaculaire wildwaterbaan voor extra adrenaline en onvergetelijke momenten zorgen. De baan van 120 meter kenmerkt zich door smallere, steile en vlakkere gedeeltes, waardoor deze aanvoelt als een achtbaan van water. Bovendien kan het water van kleur veranderen door speciale ledlampen; het is zelfs mogelijk de locatie van zwemmers te kleuren. Het activiteitenaanbod in de Aqua Mundo is uitgebreid met babyzwemmen, aqua gym en wild water rafting. Ook zijn er een golfslagbad, verschillende glijbanen, een buitenbad, een kinder-doe-bad en bubbelbaden. Ontspannen kan in alle rust in de nieuwe ‘secret garden’. Center Parcs bouwde in België 30 jaar geleden voor het laatst een wildwaterbaan op Center Parcs Erperheide.

Voor ieder iets wils

Afbeelding

In de Market Dome introduceert Center Parcs verschillende nieuwe restaurantconcepten, zoals Nonna's Family Pizza é Pasta, Frites Affairs en het Grand Café. Vanaf 1 juli wordt speciaal voor kinderen het Orry & Friends-programma gelanceerd en kunnen jonge gasten zich ook volop vermaken in het nieuwe indoor speelparadijs BALUBA. Buiten de Market Dome is een nieuwe kinderboerderij gebouwd en kunnen kinderen zich naar hartenlust vermaken in de grote gethematiseerde buitenspeeltuin. Buitenactiviteiten voor het hele gezin zijn onder meer adventure golf, boogschieten, family laser battle en nog veel meer.

Gasten ontvangen bij aankomst in het park een armband waarmee zij onder andere de sloten van de cottages kunnen openen, toegang tot de Aqua Mundo krijgen en de lockers kunnen openen. Daarnaast worden de reserveringen voor activiteiten toegevoegd aan deze ‘bracelet’.

Veiligheids- en gezondheidsmaatregelen

In het park is veel aandacht voor de veiligheid van gasten en medewerkers. Op verschillende plekken in het park worden de 1,5 meter afstand en andere voorzorgsmaatregelen onder de aandacht gebracht. Het personeel is speciaal getraind om te kunnen toezien op de veiligheid en zo nodig aanwijzingen te geven. Andere veiligheids- en gezondheidsmaatregelen zijn een digitale check-in en desinfecteringmogelijkheden op verschillende locaties. Daarnaast zijn speciale looproutes aangebracht en is het aanbod aangepast op basis van de geldende richtlijnen. Dat houdt in dat sommige activiteiten niet kunnen worden aangeboden. Hiervoor in de plaats komen andere activiteiten of worden activiteiten aangepast.

Over Center Parcs Europe

Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid, want het is pas echt vakantie als iedereen het naar zijn zin heeft, dan ben je echt even samen.

Centerparcs.nl

*EINDE PERSBERICHT*
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

-PERSBERICHT -

Alle parken van Center Parcs in Nederland

ontvangen Kiwa-keurmerk voor Covid-19 preventiemaatregelen

Afbeelding

Capelle aan den IJssel, 9 juni 2020 - Center Parcs heeft het Kiwa-keurmerk ontvangen voor de juiste toepassing van de veiligheids- en gezondheidsmaatregelen. De heropening van negen parken in Nederland was aanleiding om te laten toetsen of alle veiligheids- en gezondheidsmaatregelen op de juiste manier worden toegepast. Center Parcs is de eerste organisatie die zich onafhankelijk heeft laten toetsen door certificatie-instelling Kiwa.

Om zeker te zijn dat Center Parcs alles doet om de veiligheid te kunnen garanderen, heeft Kiwa daags na de heropening een audit uitgevoerd op de protocollen die hiervoor zijn opgesteld en de maatregelen die in de parken zijn getroffen. Mark Giethoorn, directeur van Center Parcs Nederland, is blij dat de parken zijn gecertificeerd. “Met het nieuwe COVID-19 keurmerk van Kiwa wordt getoetst of de overheidsmaatregelen en de extra eisen die Center Parcs zichzelf heeft gesteld goed worden toegepast. Voor ons geeft dit de zekerheid dat we alle maatregelen hebben genomen om onze gasten op een verantwoorde manier te ontvangen. We blijven de ontwikkelingen nauwlettend volgen en onze medewerkers zo nodig extra trainen om een goede opvolging te waarborgen.”

De afgelopen twee weken werd op alle parken een uitgebreide audit uitgevoerd. Na het bestuderen van de protocollen op papier werd gekeken hoe de maatregelen in de praktijk tot zijn recht kwamen. Center Parcs Het Meerdal in Limburg en het Drentse Parc Sandur openden als eerste hun deuren en ontvingen derhalve als eerste ook het keurmerk. Na de heropening van De Huttenheugte in Drenthe in Drenthe, Port Zélande in Zuid-Holland, De Kempervennen in Noord-Brabant en de andere Limburgse parken Het Heijderbos en Limburgse Peel werden ook deze parken aan een grondige audit onderworpen. Als laatste opende afgelopen vrijdag Parc Zandvoort en werd na de praktijktest ook geconcludeerd dat Center Parcs zich zowel op papier als in de praktijk houdt aan de overheidsmaatregelen en de extra eigen maatregelen.

Veiligheids- en gezondheidsmaatregelen in de parken

In alle parken van Center Parcs wordt op basis van de RIVM-richtlijnen gewerkt en worden de anderhalve meter afstand en andere maatregelen duidelijk onder de aandacht gebracht. Het personeel is getraind om te kunnen toezien op de veiligheid van gasten en waar nodig aanwijzingen te geven. Verder is er een digitale check-in, zijn er op verschillende plaatsen desinfecteringmogelijkheden en zijn speciale looproutes aangebracht. De Aqua Mundo is ook open, met aangepaste maatregelen. Verder zijn veel andere activiteiten beschikbaar. Sinds 1 juni jl. zijn de restaurants weer open en de terrassen opnieuw in gebruik genomen volgens de geldende voorschriften.

Over Center Parcs Europe
Center Parcs Europe - Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties - is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door talloze activiteiten voor ieder familielid, middenin de natuur.

CenterParcs.nl

Over Kiwa

Kiwa behoort wereldwijd tot de top-20 organisaties op het gebied van testen, inspectie en certificering (TIC). Met services voor certificering, inspectie, tests, training en consultancy helpt Kiwa klanten het vertrouwen te verbeteren in hun producten, services, processen, (management)systemen en medewerkers. Bij Kiwa werken meer dan 4.300 personen vanuit ruim 100 kantoren verspreid over meer dan 30 landen in alle delen van de wereld, voornamelijk in Europa, Azië en Zuid-Amerika.

EINDE PERSBERICHT
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

News - 12 Jun. 2020

Nieuwe activiteiten bij Center Parcs
Het Center Parcs-plezier dat je gewend bent, maar net even anders. Met een aangepast activiteitenaanbod én gloednieuwe binnen- en buitenactiviteiten. Van interactieve spellen door het park, tot een onverwachts liveoptreden van het Entertainment team en een ontmoeting met Orry en zijn vrienden. Wij vertellen je er meer over!

Nieuwe buitenactiviteiten

1. Live Buiten Entertainment

Het Entertainment team rijdt op verschillende momenten van de dag door het park met een mobiele geluidsinstallatie en zorgen live voor de leukste optredens. Dus wie weet ... staan de entertainers ineens voor je cottage deur!

Afbeelding

Afbeelding

2. Orry & Vrienden: Meet & Wave

Krijg tijdens je verblijf meerdere keren de kans om Orry & Friends tegen het lijf te lopen. Houd je ogen open bij de receptie, tijdens het wandelen over het park en tijdens het spelen in de speeltuin. Welk kind wil zijn of haar kindervriend nou niet ontmoeten?

Afbeelding

Afbeelding

3. Take-away Crea Café

Met de verschillende workshop-pakketten kun je in de cottage knutselen aan een leuke Center Parcs herinnering. Bouw je eigen insectenhotel, design je persoonlijke Orry & Friends T-shirt of zet je eigen teddy bear in elkaar!

Afbeelding

Afbeelding

4. Interactief Parkspel

Op de MooveGo app, die je op je mobiele telefoon download, vind je een groot aanbod aan interactieve spelletjes voor alle leeftijden! Er worden constant nieuwe activiteiten toegevoegd waardoor er nooit een einde komt aan al dat plezier. Zo kun je bijvoorbeeld verschillende wandelroutes vinden, maar ook genoeg spelletjes om samen met de hele familie vanuit je eigen cottage te doen.

Afbeelding

Afbeelding

5. Ontdekkingstocht per boot

Huur een boot en ga samen op ontdekkingsreis! Pak de kaart er bij, ga op zoek naar alle aanwijzingen die langs de waterkant verstopt liggen en los de puzzels op!

Afbeelding

Nieuwe binnenactiviteiten

6. Cottage Fun Pakketten

Koop voor aankomst een van de speciale fun pakketten en voeg wat extra's toe aan jullie welverdiende vakantie! Er zijn onder andere baby, indoor games, outdoor games, sport en watersport pakketten. Kortom, voor ieder wat wils! En om het jullie nog iets gemakkelijker te maken, komen we hem persoonlijk bij jullie cottage afleveren.

Afbeelding

7. Center Parcs TV

Wij brengen het Center Parcs-plezier naar je cottage! Met Center Parcs TV kunnen kinderen meedoen met de Kids Disco, vallen ze in slaap met een van Orry & Friends' voorleesverhaaltjes, gaan jullie de strijd aan tijdens Challenge Time en kunnen ook de ouderen met een van de Workouts meedoen.

Center Parcs TV

Afbeelding

* Bekijk het aangepaste aanbod

Zorg jij voor 'nieuwe' vakantieherinneringen deze zomer? Dan zorgen wij dat ons activiteitenaanbod tip top in orde (en veilig) is! Bekijk hier onze zomer aanbiedingen en getroffen voorzorgsmaatregelen.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

De Eemhof heeft deze nieuwe raceglijbaan en zoekt tweelingen om ’m te testen: wie durft?

Wat is er leuker dan je tweelinghelft aftroeven in een glijbaan? Het kan bij Center Parcs De Eemhof in Zeewolde.
Daar wordt volgende week de nieuwe duoracer glijbaan in het zwemparadijs geopend. Het vakantiepark zoekt drie tweelingen om de dubbele buizen als eerste te testen.

Sacha Wunderink 24 jun. 2020 Laatste update: 14:28

Nou ja, niet helemaal als eerste. De bekende tweeling Tim en Tom Coronel is het allereerste duo dat het tegen elkaar opneemt. De topcoureurs gaan met elkaar de strijd aan om als snelste beneden te zijn. De duoracer bestaat uit twee buizen waarin tegelijk wordt gestart. De tijd die nodig is om beneden te

Glijbaan van een miljoen

De nieuwe glijbaan kost Center Parcs ruim een miljoen euro. Een hoop geld, maar een schijntje van de totale investering in het park De Eemhof.
Eerder dit jaar kondigde de organisatie aan het park in Zeewolde voor in totaal 46 miljoen op te knappen.
Hiervoor krijgen de 651 bungalows een facelift en het zwemparadijs een duoracer.
Ook de Action Factory wordt opgefleurd en er komt een wandelpromenade over het park met aanliggende speeltuinen in dierenthema.

Afbeelding
Ready, set, go... wie is er het snelste beneden? © Anton van Unen

De duoracer is de eerste in zijn soort voor Center Parcs Nederland. Sterker nog, buiten een camping in Zeeland is er, voor zover bekend, geen enkele andere van in ons land. Het bedrijf heeft wel ervaring met een dergelijke glijbaan in het Duitse vakantiepark Allgäu.

Duoracer vijfde glijbaan

In de Aqua Mundo van De Eemhof is de tijdklokbaan de vijfde glijbaan van het zwemparadijs. De laatste nieuwe aanwinst, de turbotwister, dateert van 2011. Badgasten leggen daarin de 152 meter in een band af. De duoracer heeft een lengte van 85 meter. Daarmee is hij langer dan de andere buisglijbanen in het zwembad (80 en 34 meter). Ook kent het bad nog een wildwaterbaan. De jongste glijbaan en zijn landingsbad zijn gebouwd op de plek waar voorheen een wellness-deel was.

Afbeelding
De nieuwste glijbaan van Center Parcs De Eemhof in Zeewolde is 85 meter lang. © Anton van Unen

Drie tweelingen

Naast de Coronels wil Center Parcs De Eemhof nog eens drie tweelingen de kans geven om de duoracer uit te proberen.
Ze zijn op zoek naar kinderen van 8 tot en met 12 jaar die donderdagmiddag 2 juli vanaf 13.00 uur beschikbaar zijn.
Wie kans wil maken om bij de opening aanwezig te zijn kan zich tot maandag 29 juni (10.00 uur) aanmelden via mailadres amber.mulders@groupepvcp.com. De dag erna krijgen de uitgekozen tweelingen bericht.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

- PERSBERICHT -

Tim en Tom Coronel openen nieuwe duo-racer waterglijbaan in Center Parcs De Eemhof

Afbeelding

Nieuwste waterattractie van Nederland onderdeel omvangrijke vernieuwing De Eemhof

Capelle aan den IJssel - 2 juli 2020 - De allereerste duo-racer glijbaan van Center Parcs in Nederland is vandaag geopend.
Zo ging de eerste race in deze duo-racer tussen de tweelingbroers en topcoureurs Tim en Tom Coronel. Een voorbeeld dat werd gevolgd door drie andere tweelingen die op de glijbaan van ruim 85 meter met elkaar raceten om te kijken wie het snelst beneden was. De winnende tweeling van deze spetterende krachtmeting waren Koen en Teun den Otter uit Apeldoorn. De duo-racer is, naast de wildwaterbaan, de vijfde glijbaan in de Aqua Mundo van Center Parcs De Eemhof. De nieuwe attractie is onderdeel van de omvangrijke vernieuwing van het vakantiepark in Zeewolde van 46 miljoen euro.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwste waterattractie van Nederland past goed bij het familiekarakter van het park en zorgt spelenderwijs voor een actieve interactie tussen gezinsleden. Zoons die hun vader uitdagen of juist hun moeder, broertjes tegen broertjes, zusjes tegen vaders of vaders tegen moeders. Het maakt niet uit tegen wie je het opneemt: ieder heeft zijn eigen techniek om snel beneden te komen. Vanaf nu kunnen bezoekers het tegen elkaar opnemen in twee buizen die naast elkaar liggen en exact even lang zijn. Vanaf het moment dat het stoplicht op groen springt, start de race. Wie als winnaar uit de strijd komt, wordt bepaald door de tijd. Deze wordt tot op een honderdste van een seconde precies bijgehouden voor iedere baan en bij elke run.

Afbeelding

Afbeelding

Center Parcs De Eemhof beschikt - naast verschillende peuterglijbanen - al over vier grote waterglijbanen: een familieglijbaan, twee superwaterglijbanen en de Turbo Twister-glijbaan, waar bezoekers op een band naar beneden glijden door een drietal trechters.

Afbeelding

“We zijn ontzettend trots op deze geweldige nieuwe waterattractie die een fantastische verrijking is van de Aqua Mundo in Center Parcs De Eemhof. De opening van de duo-racer is bovendien een mooie mijlpaal als onderdeel van een grootscheepse vernieuwing van het park”, vertelt Mark Giethoorn, directeur van Center Parcs Nederland. “Inmiddels zijn er al 200 cottages volledig vernieuwd. Na de zomer is het de beurt aan de andere 500 cottages, de Action Factory - de overdekte speelhal met klimwanden, bowlingbanen, een restaurant, entertainment, escape rooms en nog veel meer activiteiten - de Market Square en de promenade.

Omvangrijke vernieuwing De Eemhof

De vernieuwing van De Eemhof is eind 2021 klaar. De bouw is sinds januari 2020 in volle gang. Alle ruim 700 cottages en hotelkamers worden volledig verbouwd, zodat ze nog beter voldoen aan de wensen van bezoekers. Naast de cottages doen grote nieuwe gethematiseerde speeltoestellen hun intrede. Ook wordt de infrastructuur in het vakantiepark volledig vernieuwd. De laatste keer dat alle cottages zijn vernieuwd, was in 2010. Center Parcs heeft 46 miljoen euro in deze omvangrijke vernieuwing geïnvesteerd, als onderdeel van een groot Europees programma dat is gericht op de vernieuwing van vakantieparken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De totale investering in dit programma bedraagt ruim 600 miljoen euro. Bovendien investeert Center Parcs sinds 2017 bijna één miljard euro in de bouw van nieuwe vakantieparken, zoals Villages Nature® Paris, Center Parcs Park Allgäu en Terhills Resort, net over de grens in België.

Over Center Parcs De Eemhof

Center Parcs De Eemhof opende op 28 juni 1981 haar deuren. Het park huisvestte het eerste subtropische zwemparadijs van Nederland. De vakanties op De Eemhof trokken zo veel bezoekers dat er in 1988 ongeveer honderd cottages werden bijgebouwd. Door een grote brand werd in 2000 het gehele centrumgebouw verwoest, waarna het vakantiepark ruim twee jaar gesloten bleef. Op 29 maart 2002 is het park heropend met een onoverdekte Mediterraanse Market Square met daaraan verschillende winkeltjes en restaurants en met een uniek subtropisch zwemparadijs met de kenmerkende wildwaterbaan. Inmiddels worden in De Eemhof ruim één miljoen overnachtingen per jaar geboekt. Het vakantiepark biedt ruimte aan 650 cottages, 50 hotelkamers, 5 woonboten en 100 Marina Waterfront Suites.

Over Center Parcs Europe
Center Parcs Europe - Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties - is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door talloze activiteiten voor ieder familielid, middenin de natuur.

CenterParcs.nl

EINDE PERSBERICHT
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bekendmaking via facebook van Center Parcs Les Ardennes.

Afbeelding

Afbeelding
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Center Parcs heeft een nieuwe, speciale website gemaakt en is nu online!

Via deze site communiceren zij alle specifieke cottage info, van handleidingen tot het cottage ABC.
Zoals ook wij op dit forum vele vragen krijgen van wat er allemaal in de cottages zit zoals hoeveel borden, welke TV zenders er zijn en de handleidingen enz.
Krijgen hun ook zeer vaak deze vragen. Nu heeft Center Parcs een website ontwikkeld waar ieder park opzicht deze informatie op kan zetten en jullie deze kunnen inzien.

Tot nu toe staat Port Zélande er als eerste en enige nog op. De rest volgt nog.

Zie hier de nieuwe website.
Ik ben er nu al fan van!
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Wel overzichtelijk
Keiko
All-in
All-in

Bericht door Keiko »

Dat ziet er erg handig uit, in deze tijd ook wel passend. Geen gedoe meer met de map in de cottage (die ik afgelopen verblijf niet eens gezien heb) maar gewoon alles bij elkaar.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Orange Charging zet laadpalen neer bij vakantieparken Center Parcs

Gepubliceerd op 20-07-2020 om 10:01

Orange Charging en Center Parcs hebben een overeenkomst gesloten voor het neerzetten van laadvoorzieningen op alle parken in België, Nederland en Duitsland. Het gaat om 21 locaties van Center Parcs en Sunparks. Die worden momenteel uitgerust met laadpalen van het merk Ecotap. Orange Charging is onderdeel van de Sakko Holding.

In 2019 besloot Sakko om een gedeelte van het netwerk van tankstations te verkopen aan Total Nederland en meer in te zetten op elektrische mobiliteit. Doel van Orange Charging is om een Europees netwerk met laadlocaties uit te rollen.

Jasper Boogert, Business Development Manager bij Orange Charging, is blij met de samenwerking met Center Parcs en Ecotap. “Dit project past perfect binnen onze ambitie om binnen twee jaar meer dan 1.000 laadpunten in Europa te beheren. De focus van Orange Charging ligt hierbij op de uitbreiding van het laadnetwerk in Nederland en België. De drukbezochte locaties van Sunparks en Center Parcs zijn een prachtige aanvulling.”

Wilbert Hermans, Sustainability Manager bij Center Parcs, is ook erg tevreden over de samenwerking. “Op een aantal van de parken zijn reeds laadvoorzieningen aanwezig, maar deze moesten worden vernieuwd. Het voorstel van Orange Charging en Ecotap sluit uitstekend aan op ons duurzaamheidsbeleid en de laadbehoeftes die onze gasten hebben. Het aandeel elektrische auto’s stijgt snel op onze parkeerplaatsen

Bron: Tankpro
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Ondertussen hebben al 3 parken hun handleidingen en dergelijke gedigitaliseerd

Handleidingen en dergelijke van de parken
belinda
Beheerder
Beheerder

Bericht door belinda »

Center Parcs De Kempervennen doet mee aan de World Clean Up Day.

Op zaterdag 19 september is het World Cleanup Day. Op woensdag 16 september organiseren wij op De Kempervennen een Cleanup Walk van 9.00-13.00 uur!

Wil je ook een steentje bijdragen aan een schonere omgeving en samen met ons afval opruimen? Klik dan op de onderstaande link en meld je aan via De Kempervennen op het kaartje! #centerparcsWCUD2020 https://www.worldcleanupday.nl/cleanup- ... enterparcs

(Bron : Facebook pagina Center Parcs De Kempervennen)
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

In Erperheide ontluikt een compleet vernieuwd park

Ruik je die frisheid? Dat zijn de vernieuwingen bij Center Parcs! Recent hebben we van Park Zandvoort een compleet nieuwe vakantiebestemming gemaakt en wordt De Eemhof onder handen genomen. Nu gaan we ook Erperheide (B) een complete make-over geven.

Geïnspireerd door de omgeving
Net als bij de vernieuwingen in de andere parken laten we ons ook in Erperheide inspireren door de omgeving. Erperheide ligt midden in de bossen, waar je met de kids heerlijk kunt wandelen en fietsen. Dat betekent dus dat je veel natuur, natuurlijke materialen en groen/blauw tinten terug gaat zien.

In de Comfort cottage hebben we bijvoorbeeld het bosleven naar binnen gebracht door sfeervolle egel- en vosmotieven. Grafische afbeeldingen van bladeren en bomen op muren en stoffen geven je nog meer het bosgevoel. In de Premium cottages kom je weer meer natuurlijke materialen tegen om je verbonden te voelen met de natuur. En in de VIP cottages vind je nog eens een rijke aankleding met accessoires in natuurmotief, zoals zachte kussens en een vloerkleed.

Afbeelding
Foto ontwerp in De Kempervennen VIP Cottage, type KV444

Nieuw! Dieren in het bos cottage

Wil je de kinderen verrassen met een echt bijzonder vakantiehuis? Trakteer ze op een verblijf in een van de nieuwe Dieren in het bos cottages! In elke kamer ontdek je weer een nieuw dierenthema. De woonkamer is het domein van bosvogels, uiteraard vind je in de slaapkamer de nachtdieren terug en in de badkamer douche je te midden van vrolijke kikkers en andere amfibieën. En pssst… de kinderkamer (het berenhol!) heeft een geheime doorgang naar de speelkamer!

Paradijs voor kinderen

Nóg een inspiratiebron voor het vernieuwde Erperheide: onze gasten zelf. Of beter: onze jonge gasten. Het park is immers een waar paradijs voor gezinnen met kleine kinderen. We gaan je daarom bijvoorbeeld verrassen met een gloednieuwe thematische speeltuin. En ook de Market Dome met z’n gezellige restaurants wordt helemaal nieuw aangekleed.

Afbeelding

We zijn nog druk bezig om je ultieme vakantie-ervaring in Belgisch Limburg vorm te geven. Van tijd tot tijd zullen we hier en op deze pagina meer vernieuwingen in Erperheide voor je onthullen. Alvast veel voorpret!
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

World Cleanup Day 2020 bij Center Parcs
Hoewel we allemaal steeds bewuster worden van milieuvervuiling, neemt de hoeveelheid afval en vervuiling wereldwijd toe. Daarom neemt Center Parcs ook dit jaar weer deel aan de internationale World Cleanup Day, die op 21 september plaatsvindt. Wereldwijd zullen er miljoenen mensen zich inzetten tegen zwerfafval, doe jij ook mee in onze vakantieparken? Van al het afval dat jij verzamelt, maken wij weer iets moois!

Duurzaamheid zit in het DNA van Center Parcs

Onze vakantieparken liggen in de mooiste natuurgebieden van Europa en wij hopen dat er nog vele generaties kunnen genieten van deze mooie regio's. Dat duurzaamheid in het DNA van Center Parcs is te zien aan onze vele goede en groene daden, waaronder onze deelname aan de internationale World Cleanup Day op maandag 21 september 2020.

Afbeelding

De acties tijdens World Cleanup Day 2020 bij Center Parcs

In onze parken in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk doen wij er alles aan om op World Cleanup Day 2020 - en natuurlijk elke andere dag van het jaar - een bijdrage te leveren aan een schonere wereld. Tijdens de week van de World Cleanup Day organiseren wij bijvoorbeeld afvalinzamelingsactiviteiten in en rond onze parken, waarbij onze medewerkers hun handen uit de mouwen steken om de omgeving een stuk schoner te maken. Er wordt natuurlijk rekening gehouden met de huidige hygiënevoorschriften.

Ook jij kan een steentje bijdragen door deel te nemen aan de World Cleanup Walk in de parken. Verder zijn er in elk park gratis vuilniszakken, handschoenen en afvaltangen te lenen bij de receptie/ het Cycle Center. Wanneer je klaar bent met de natuur een opfrisbeurt te geven, kan je je opgehaalde vuilnis weer inleveren bij de receptie/ het Cycle Center.

Al dat werk is natuurlijk niet voor niets, want al het afval dat wordt opgehaald wordt gerecycled en verwerkt tot picknicktafels, die in alle parken zullen komen te staan! Wie weet kan je in de toekomst aan een picknicktafel zitten van jouw eigen opgeruimde zwerfafval.

Afbeelding

Picknicktafels gemaakt van gerecycled afval zoals deze zullen in onze parken komen te staan © Foto: Heavy Duty

Minder plastic afval in het dagelijks leven

Niet alleen tijdens World Cleanup Day, maar het hele jaar door valt er van alles te doen om onze omgeving schoon en mooi te houden.

Vermijd wegwerpplastic en probeer zo min mogelijk afval te produceren. Want: minder afval = minder milieuvervuiling.
Neem altijd een herbruikbare tas mee naar de winkel en vermijd plastic tasjes.
Drink water uit de kraan en gebruik een hervulbare waterfles, niet alleen duurzamer, maar ook fijn voor de portemonnee.
Zeg vaarwel tegen plastic rietjes. Drink uit een glas of gebruik herbruikbare rietjes.
Vervang plastic wikkels door lunchboxen, bewaardozen of bijenwasdoekjes.
Het is eigenlijk vanzelfsprekend, maar gooi geen rotzooi in het rond. Misschien doe je dit zelf niet, maar je kan anderen er ook op wijzen als ze het wel doen
loulou
All-in
All-in

Bericht door loulou »

De nieuwe Deep Nature® Spa!

Laat je verwennen door onze experts in de nieuwe Deep Nature® Spa! Rust en ontspanning zijn hier erg belangrijk.
Toegang vanaf 16 jaar

De Deep Nature® Spa straalt rust, licht en comfort uit. Met jouw spa-pas heb je toegang tot alle sauna's, de zoutgrot, de hammam, de binnen- en buitenbaden, de bubbelbaden en de belevenisdouche.

We raden je aan jouw Spa-toegang te boeken wanneer je jouw verblijf boekt. Dit geeft je een korting tot 30%. Als je al bent aangekomen, kun je jouw Spa-toegang of behandeling online boeken in Mijn Center Parcs, in de Center Parcs App of bij de receptie van Deep Nature Spa. De spa is alleen toegankelijk zonder badkleding, voor mensen van 16 jaar en ouder. Ouderlijke toestemming is vereist voor minderjarigen, behalve tijdens Family Spa sessies.

Afbeelding

Er zijn vier sauna's beschikbaar: drie binnen, van 50, 80 en 85 graden, en één buiten, van 90 graden. De grootste sauna biedt "Aufguss"-sessies met een saunameester. De sauna zorgt vooral voor fysieke ontspanning, maar heeft ook een ontsmettende werking. Het versterkt uw immuunsysteem en helpt de bloedsomloop te stimuleren.

De sauna's zijn inbegrepen bij de Spa-toegang.

Afbeelding

De Spa biedt een compleet assortiment aan massages die aan jouw verwachtingen en behoeften voldoen. Onze behandelaars kunnen je ook een behandeling op maat geven, zoals een energetiserende massage, ontspannende massage, dieptemassage of sportmassage. Je mag zelf beslissen!

Dit element maakt deel uit van de Spa-toegang.

Afbeelding

Deep Nature® Spa heeft gezichtsbehandelingen op maat ontworpen, aangepast aan de behoeften en het huidtype van elke persoon. Dankzij een selectie van natuurlijke werkstoffen en technieken op maat vullen deze gezichtsbehandelingen de energie aan en geven ze jouw gezicht weer glans. De spa biedt ook lichaamsbehandelingen op maat aan, die energetisch, revitaliserend of ontspannend kunnen zijn en die individueel of met z'n tweeën beschikbaar zijn.

Onze behandelingen zijn bedoeld om het welzijn te bevorderen en zijn noch therapeutisch, noch medisch. Zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven, evenals iedereen met een medische contra-indicatie, moeten zich onthouden.

Afbeelding

NIEUW!!
Dit warme, vochtige stoombad is een heerlijke plek om te ontspannen en je batterijen op te laden terwijl jouw huid wordt verfrist. De Hammam heeft ook een privé peelingruimte zodat je (tegen betaling) kunt genieten van Oosterse behandelingen.

De Hammam is inbegrepen bij de Spa-toegang.

Afbeelding

NIEUW!!
In de ontspanningsruimte van de zoutgrot kun je ontspannen terwijl je geniet van de voordelen van de halotherapie. Er zijn ligstoelen en comfortabele zitplaatsen beschikbaar om je na een behandeling weer rustig te laten wennen aan de normale gang van zaken. De mineraalrijke lucht versterkt jouw immuunsysteem en wordt speciaal aanbevolen voor mensen met een problematische huid.

De zoutgrot is inbegrepen bij de Spa-toegang.

Afbeelding

NIEUW!!
In Center Parcs is wellness voor het hele gezin. We houden Family Spa sessies, waarbij stellen met maximaal twee kinderen ouder dan vier jaar alle Deep Nature® Spa faciliteiten kunnen bezoeken.

Vraag naar het Family Spa schema bij de receptie. Een formulier met toestemming van de ouders moet worden ondertekend bij de receptie. Beperk tot twee kinderen per koppel.
Toegang vanaf 4 jaar.

Afbeelding

NIEUW!!
Voor of na jouw behandeling of saunasessie kun je genieten van deze ontspanningsruimte op de bovenverdieping van de Deep Nature® Spa. Kalmeer jouw lichaam en geest terwijl je een kopje kruidenthee drinkt op een van de loungestoelen.

Dit element maakt deel uit van de Spa-toegang.
Toegang vanaf 4 jaar

Afbeelding
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Center Parcs De Eemhof kun je nu ook virtueel bekijken

De Eemhof Virtueel
Plaats reactie