Welkom op Center Parcs Forum. Het informatie forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[Center Parcs] Funcooking

Hier kunt u terecht voor informatie en vragen over eten en drinken op Center Parcs.
marloes
All-in
All-in

Re: Funcooking

Bericht door marloes »

Wij zijn dit weekend op Landal Hoog Vaals geweest en hebben daar gegourmet.  Ter vergelijking met de CP arrangmenten misschien leuk om hier te posten?  ::)

Wat en waar
Een gourmetarrangement voor 4 personen op Landal Hoog Vaals.
Prijs
14,95 per persoon en 10 euro borg.

Inhoud
Een schotel met speklapjes, biefstukjes, shoarma, kipfilet, hamburgertjes, varkensfilet. Ongeveer 10 stukjes per persoon.
Daarbij een groenteschotel met in stukjes gesneden paprika, prei, ananas, champignons, krieltjes, ui en één ei per persoon.
Verder twee saladeschoteltjes met een grote bol huzarensalade, plakjes komkommer, plakjes tomaat en een half ei.
Daarnaast nog 2 grote stokbroden, 1 bakje kruidenboter p.p. en 4 soorten sauzen.

Kwaliteit
Prima! Het vlees was lekker van smaak en goed vers. Ook de groentes waren goed vers en de stokbroden zelfs nog iets warm. Het gourmetstel was niet meer echt nieuw (krassen), maar goed schoon.
Er was ruim voldoende voedsel voor iedereen. We waren met 4 volwassenen (waarvan 2 stevige eters) en een kleuter maar we hielden nog redelijk wat over.

Bezorgen
We hadden aangegeven om 18:00 te willen gourmetten; men gaf aan dat het pakket tussen 17:00 en 18:00 bezorgd zou worden en om 17:30 werd het bezorgd. De volgende ochtend moesten we het gourmetstel zelf terugbrengen.

Tips
Er ontbrak één belangrijk item: boter voor op het gourmetstel :) . Dus dat er nog bij en we zijn tevreden!

Conclusie
Al met al zijn we zeer tevreden over dit gourmetarrangement. Wijn en dessert zitten niet bij dit arrangement, maar dit hebben we ook niet gemist omdat de rest ruim voldoende en prima van smaak was. Qua prijs / kwaliteitverhouding echt goed te noemen.
We gaan in de loop van het jaar weer naar Hoog Vaals en dan gaan we zeker weer gourmetten :).
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Ik vind het wel leuk om dit te vergelijken ja :D

Enkele verschillen:
- Bij ons betaal je géén borg op het arrangement
- Over het algemeen genomen zit de samenstelling er hetzelfde uit. Alleen bij ons wel toetje
  3 soorten sauzen, ook boter ;) huzarensalade is  -> aardappelsalade
- De bezorging is bij ons een stuk eerder (rond 3, 4 uur) maar dan zit het in een koelbox, dus zo
  kan het de middag overleven :P

Hoe werd het daar geleverd? In een koelbox? of....
sta positief in het leven, en haal eruit wat erin zit!!
cp man
All-in
All-in

Bericht door cp man »

Wat kost het om een gourmetstelletje los te huren?

Ik vind 78,75 voor 4 personen en een kind wel erg duur.

Ter vergelijk:
200gr tonijn            9,00
200gr zalm              7,50
200gr biefstuk        3,50
200gr varkenshaas 3,00
200gr kipfilet          2,00
3 stokbroden          3,00
sla                          1,50
toebehoren sla        2,00
kruidenboter          2,50
sauzen                    4,00
wijn                        6,00
chocomouse            3,00
totaal:                  43,00

Een nieuw gourmetstel kost ongeveer 50,00.

Voor het vergelijk ben ik uitgegaan van redelijk standaard vlees en vis.
Dit is slechts ter illustratie. Je hebt dan zelf de keus wat te bestellen.
Uiteraard ben ik uitgegaan van reele prijzen bij de slager/visboer.
marloes
All-in
All-in

Bericht door marloes »

;Smedts; schreef: Ik vind het wel leuk om dit te vergelijken ja :D

Enkele verschillen:
- Bij ons betaal je géén borg op het arrangement
- Over het algemeen genomen zit de samenstelling er hetzelfde uit. Alleen bij ons wel toetje
   3 soorten sauzen, ook boter ;) huzarensalade is  -> aardappelsalade
- De bezorging is bij ons een stuk eerder (rond 3, 4 uur) maar dan zit het in een koelbox, dus zo
   kan het de middag overleven :P

Hoe werd het daar geleverd? In een koelbox? of....
Het werd geleverd in een krat; als je niet thuis was zou het vlees en de groentes in de koelkast gezet worden. Bij Landal kon je vanaf 5 uur laten bezorgen, voor zover ik weet.

@ CP man, het is ook wel vrij prijzig vind ik. Maar wij zien het als een variant op uit eten gaan, maar dan in je huisje, en dan valt de prijs wel mee. Je moet maar net zin hebben om alles los te halen, op vakantie ga je toch vaak voor gemak ;).
dani

Bericht door dani »

Op de Kempervennen werd vorige maand de gourmet ruim op tijd geleverd in een grote box met koelelement.
cp-vippie
All-in
All-in

Bericht door cp-vippie »

desalniettemin vind ik het nog een aardig prijzig grapje dat funcooking. Als je met 4 volwassenen bent  ben je ff 72 euries kwijt.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Met drie naar een family grill:

- Voorgerecht
- Hoofdgerecht
- 2 drankjes

Dat per persoon levert een gemiddelde rekening van 25 euro pp. Dan valt funcooking nog wel mee, zeker als het voor vier personen meer dan genoeg is.
Rob
All-in
All-in

Bericht door Rob »

;Jbroeders; schreef: Met drie naar een family grill:

- Voorgerecht
- Hoofdgerecht
- 2 drankjes

Dat per persoon levert een gemiddelde rekening van 25 euro pp. Dan valt funcooking nog wel mee, zeker als het voor vier personen meer dan genoeg is.

Voor die 25 euro pp word een en ander wel voor je bereid en aan tafel gebracht. Zelfs je drinken word ingeschonken ;) Bij fun-cooking heeft iemand de boodschappen voor je gedaan en is ex. drank...

Ik neem altijd een goedkope bbq mee en ga even naar een goede plaatselijke slager. Ik zou alleen al voor de slager in Peer naar EP gaan.
angel2004
All-in
All-in

Bericht door angel2004 »

bij eemhof

2 porties vlees
stokbrood
2 of 3 verschillende sausjes
salade, groente en aardappel
gesneden groente
kruidenboter(weet ik niet zeker meer)
en een ijsje of bavarois toe

weet het niet helemaal precies meer is al wat jaartjes geleden
weet wel dat we er extra vlees bij hadden gekocht voor de gourmet maar die toen niet nodig hadden

tegenwoordig nemen we ons eigen gourmetstel mee en kopen gewoon zo een vleesschotel of zo
GuusjeM
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door GuusjeM »

Ik heb fun-cooking voor 2 genomen bij Heijderbos, prijs 35,90 euro. We hebben gekozen voor steengrill.

Nu is mijn vraag: bij de incheck, moet je dit melden, zo ja : moet je dan meedelen op welke dag je dit wil doen?

Brengen ze alles tot aan je cottage of moet je zelf lopen zeulen om de spullen?

Is het materiaal een beetje proper? Dus geen stukjes vlees van een vorige cottage dat er nog aanhangt?

Wat is inbegrepen in het steengrill pakket in Heijderbos voor 2 personen? Ik neem aan 1 steengrill toestel en ??? wat voor vlees, hoeveel vlees (aantal gram), groenten (wat voor groentjes)? Sausjes? Brood?

Bedankt alvast!
Nicoletje
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Nicoletje »

Meestal bellen ze je een week vantevoren op met de vraag wanneer je wil steengrillen. Als ze je niet kunnen bereiken moet je bij het inchecken aangeven voor welke dag je de steengril wil hebben (soms moet je het niet bij het inchecken maar naderhand bij de Info-balie aangeven wanneer je wil steengrillen). -> Dit verschilt per park!
Wat zit er in een pakket:
- Stokbrood (1 stokbrood per 2 personen)
- Kruidenboter
- 3 soorten sausjes (cocktail, knoflook en.......)
- Aardappelsalade
- Rauwkostsalade
- 5 verschillende soorten vlees
- Gesneden groentes
- Toetje
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D
GuusjeM
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door GuusjeM »

;Nicoletje; schreef: Meestal bellen ze je een week vantevoren op met de vraag wanneer je wil steengrillen. Als ze je niet kunnen bereiken moet je bij het inchecken aangeven voor welke dag je de steengril wil hebben (soms moet je het niet bij het inchecken maar naderhand bij de Info-balie aangeven wanneer je wil steengrillen). -> Dit verschilt per park!
Wat zit er in een pakket:
- Stokbrood (1 stokbrood per 2 personen)
- Kruidenboter
- 3 soorten sausjes (cocktail, knoflook en.......)
- Aardappelsalade
- Rauwkostsalade
- 5 verschillende soorten vlees
- Gesneden groentes
- Toetje
Ah oei, dan ga ik niet bereikbaar zijn want heb dan examens ... Zal dan toch bij inchecken moeten gebeuren. Amai zit precies genoeg in... en het vlees is dat veel/weinig? Worstje, biefstukje, kippebilletje?

Groetjes en bedankt om te antwoorden hé
Nicoletje
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Nicoletje »

Volgens mij krijg je gewoon het standaard vleespakket bestaande uit: hamburgertjes, kipfilet, kleine rundervinkjes, shoarma en nog iets van vlees. De vleespakketten die je bij de steengrill krijgt staan ook in de koeling in de Foodstore (gourmetpakketten). Dan kan je zien/inschatten of het genoeg vlees is en kan je desnoods nog wat bijkopen.
Op zich is zo'n pakket voldoende maar als je een eche vleesliehebber/eter bent dan is het misschien te weinig.
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D
ebouws
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door ebouws »

Ik heb met de kerstdagen ook gourmet besteld en 2 jaar geleden ook ( KV en HB ) en niets te klagen hoor, als ik het zo lees lijkt het wel of ze er met de feestdagen meer werk van maken, ik had niets te klagen en meer dan genoeg te eten, kortom voor herhaling vatbaar  :)
weegschaaltje
All-in
All-in

Bericht door weegschaaltje »

Volgende week is het eindelijk zover en gaan we naar Vossemeren! 8)  Ik heb Table Cooking besteld en krijg nu een mail dat ik moet doorgeven wat ik verkies: grill, gourmet of bbq.  BBQ ga ik niet nemen, gourmet had ik vorig jaar, vind ik altijd leuk maar het was niet  het beste toestel, eerder een raclettetoestel ipv gourmet. 

Nu mijn vraag: wie nam al eens de grill bij Vossemeren, en is dit dan een steengrill, een grillplaat (b.v. type teppanyaki-plaat), of zo'n tafelbbq?

Gourmet was vorig jaar voor 2 personen, nu zijn we met 3.  We kregen zo'n toestel met 4 pannetjes.  Ik reken zelf altijd 2 pannetjes per persoon, doen ze dat bij CP ook zo of zou ik terug hetzelfde toestel krijgen?
sinds 2012:
10 x Erperheide * 8 x Vossemeren * 4 x Kempervennen * 4 x Eemhof * 6 x P. Zélande * 4 x Sandur * 1 x Heijderbos * 1 x Meerdal * 2 x Limb. Peel * 2 x Vennenbos * 1 x Huttenheugte * 1 x Ardennes * 1 x Zandvoort * 1 x Lommerbergen * 1 x De Haan * 1 x Mooi Zutendaal
Plaats reactie