Welkom op Center Parcs Forum. Het informatie forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[OPINIE] Genoeg kansen voor horeca

Hier kunt u terecht voor informatie en vragen over eten en drinken op Center Parcs.
Plaats reactie
Jbroeders
All-in
All-in

[OPINIE] Genoeg kansen voor horeca

Bericht door Jbroeders »

Zolang als Center Parcs Forum bestaat is er al discussie over de horeca. De teneur van veel berichten is dat de prijs-kwaliteit verhouding onvoldoende is. Eerder waren er ook veel opmerkingen over de ambiance, maar dat is sinds in 2007 gestart is met vernieuwen sterk teruggelopen.

Toen de eerste vernieuwingen van de horeca werden aangekondigd, was ik daar in basis heel blij mee. De ervaringen met uit eten bij Center Parcs bestonden voor mij vooral uit te lang wachten op kwalitatief niet bijzonder eten. De horeca is al enige tijd in handen van Albron en zij kozen ervoor om de boel eens flink te pimpen. Dat was hard nodig, de outlets zien er een stuk beter uit, daar had het van mij ook mogen stoppen. Daarna had de focus nog veel meer op kwaliteit en service moeten liggen.

Gevoelsmatig zijn de horecagelegenheden constant in verbouwing geweest. Waar enerzijds Pancakes net geïntroduceerd was, werd de formule op de voorloopparken alweer beperkt. De grillrestaurants hebben behoorlijk wat veranderingen op de kaart gezien, waarbij geliefde gerechten zelfs afgevoerd werden. De verschillen tussen de italiaanse restaurants Il Giardino, Pizza e Pasta en Nonna’s zijn mij onvoldoende duidelijk. Toch ligt de focus steeds op verbouwen, terwijl de klant duidelijk is in zijn oproep.

Vers en goed eten, dat rekening houdt met de wetenschap van nu. Goede, het liefst lokale ingrediënten, waarbij alles ter plekke bereid kan worden. Een goede prijs die waar voor je geld biedt. Verrassende gerechten op de kaart, gemengd met klassiekers. Rekening houdend met de gezonde levensstijl die mensen na willen streven, waaronder minder gebruik van suiker of zout en met ruimte voor superfoods. Dat is duurzaam, betaalbaar en gezond uit eten voor een schappelijke prijs.

Bij recente bezoeken aan Center Parcs viel mij echter op dat lang wachten op relatief eenvoudige gerechten nog echt de standaard is. De factor service is daarom ook belangrijk, het gevoel van gejaagd personeel dat het overzicht niet heeft overheerst. Voor een combinatie waarin een gerenommeerde cateraar en een marktleider in korte vakanties zou dat geen uitdaging moeten zijn.

Het nieuwe elan van de horeca zit voor mij dus niet zozeer in verbouwen, maar ik lekker en goed koken. Dan hoeven de porties niet perse groter, de prijzen niet perse lager, maar de balans moet wel beter. Zagen, hamers en allen andere gereedschappen dus lekker laten vallen en terug de keuken in!
Ccmel
All-in
All-in

Re: [OPINIE] Genoeg kansen voor horeca

Bericht door Ccmel »

Ik had me zelf ook al afgevraagd, waarom al die verbouwingen en naamsveranderingen, nieuwe formules, ... Terwijl cp-gasten toch duidelijk steeds over prijs/kwaliteit klagen en volgens mij nooit op welke kleur van stoel men had moeten zitten en/of de naam Market buffet restaurant of Evergreenz is.

Dure verbouwingen uitvoeren voor investeringsaftrek, naam en "concepten" aanpassen en alles duurder maken, terwijl de kwaliteit van de voeding even slecht of misschien zelfs slechter is... Lijkt me eerder op beslissingen gemaakt door maatpakken op een hoofdkantoor, ver weg van de werkelijkheid in de parken.

Goede verse producten, gewoon lekker eten en prijzen scherper zetten of toch minstens (fris)drankjes inbegrepen, was een beter idee geweest, naar mijn bescheiden mening.

Jaren geleden op oudejaarsavond in Limburgse Peel Buffet gedaan. Hoge prijs, dure cola's en vrij vettig eten. Gingen niet met honger terug naar de cottage, maar toch jarenlang geen buffet meer gedaan in cp.

Na deze zomer heerlijk buffet in Disneyland (aan cp prijs maar drank in), toch in lac d'ailette verleid tot eens buffet te doen, vooral omdat de kids de formule zo leuk vonden (zelf kiezen enz). Maar wat een afschuwelijk eten, peperdure drankes en bitter weinig keus qua buffet. Helft van buffet bestond uit zelf hamburger samenstellen (met weinig ingrediënten en alles smaakloos), uitgedroogde gebakken zalm, niet lekker vlees, wat groentjes, droge nuggets, ...
Alles smaakte walgelijk, eerlijk gezegd. Alsof de kok ziek was, en nieuwe jobstudent de ganse mikmak had moeten maken
5x Bostalsee, 1x Les Trois Forets, 1x Kempervennen, 8x Limburgse Peel, 3x Erperheide, 4x Park Eifel, 1x Heijderbos, 1x Huttenheugte, 1x sunparks Ardennen, 2x Lac d'ailette, 1x Landal Lommerbergen, 4x Landal Waterparc Veluwemeer, 1x port zelande
lientje
All-in
All-in

Bericht door lientje »

Het enige wat er bij mij op vooruit is gegaan vind ik Nonna's daar was echt de kwaliteit verbeterd(Meerdal) de Evergreenz ziet er leuk uit hoor maar is nog steeds buffet en is nu niet duidelijk wat het thema is, voorheen dus wel, ik ben vegetariër en met mij zo rond de 800.000 mensen(schatting) die geen vlees/vis eten en daar zou in de buffetrestaurants ook eens iets van te zien mogen zijn, deze tijd dat er overal vegetarische producten te verkrijgen zijn en als je een avondje wil buffetten er gewoon in (bijna) alles vlees of vis zit, zelfs in de salades. Ik ga geen 25 euro betalen voor bordje patat! Heb al menig mailtje gestuurd naar CP hierover. Er word dan verteld dat je aan moet geven dat je vegetariër bent er dan wat word bereid, tot nu toe aangegeven maar nooit wat mee gedaan. Ik hoef geen luxe maar een vega of groenteburger ofzo en een lekkere pastasalade is al heel wat. En voor de wel vlees/viseters mag er inderdaad ook wat verbeterd worden. Gewoon eten wat zijn geld waard is.
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Ik ben teen grote fan van de horeca. De restaurants hebben een nieuwe jas maar het is kwalitatief niet goed.
Er wordt veel gebruik gemaakt van halffabrikaten, eenzijdig voedsel en daar zit ook het probleem. Niets is vers, lokaal of ambachtelijk.
Als kok zijnde zou ik schaamte hebben om de gerechten uit te serveren aan mijn gasten.

CP doe eens gedegen onderzoek naar wat de gast wil en neem de horeca eens echt serieus.
mrs Marian
Beheerder
Beheerder

Bericht door mrs Marian »

Waar wij een aantal jaren terug vooraf een half pension verzorging boekten, is het de laatste tijd zelfs zo dat we veel al buiten het park gaan eten.
Dat zegt toch heel wat. Zelfs ons favoriete ontbijt valt tegenwoordig tegen. Zo vaak zijn de gezondere producten op, de zuivel en fruit enz. Je moet er telkens om vragen. Dan word het wel gehaald maar dat is voor mij al een min punt. Bij het Italiaans restaurant vond ik de variatie in het kindermenu zelfs beter dan bij de volwassen menu. Ik heb toen aangeven maak dit in de portie voor een volwassenen. Het top punt vond ik dat je de friet apart moet betalen en bestellen bij een vlees gerecht. In welk restaurant krijg je geen friet, aardappeltje of rijst bij je hoofdgerecht. De keuze van snacks en schotels bij de frituur is ook zeer beperkt. Al met al hebben wij daarom onze weg gevonden om buiten het park te gaan eten. Jammer toch wel.
Groetjes, Marian
Sinds 1986 trouwe Center Parcs bezoeker.
Ona1991
All-in
All-in

Bericht door Ona1991 »

Iets waar ik faliekant tegen ben is het huidige concept in het Grand Café. Bestel je een snitzel, kippenpasteitje of stoofpotje (deze staan geloof ik wel enkel in België op de kaart) dan mag je nog eens +3€ dokken om daar frietjes bij te krijgen, anders krijg je enkel een salade erbij... Ik moet in Mcdonalds toch ook geen 2€ extra betalen als ik mijn hamburger tussen een broodje wil hebben?
Een bijgerecht hoort inbegrepen te zijn, niet aan supplement te verkrijgen. Verder vind ik ook dat ze wel eens wat anders als bijgerecht mogen serveren dan frietjes. Een aardappelgratin, puree of aardappelkroketjes zijn niet veel kostelijker of tijdrovender om te bereiden.

Qua buffet scheelt het enorm van park tot park. Op Kempervennen vind ik de keuze meestal goed, terwijl ik in Erperheide nochtans evenveel betaal en daar altijd veel minder keuze is qua aantal gerechten. Wat ik ook niet oké vind hier zijn die diepvries ontdooien en in porties snijden desserts die je vaak krijgt, en de unox soepen. Kom op zeg, laat die koks eens een grote pot vérse soep maken ipv die blik zooi. Kan ik even goed een doos knorr soep gaan halen in de daily food store en die in de cottage opwarmen hé. Daar vraag je dan toch geen 25-30€ voor?

Het Fuego concept vind ik een leuk idee, maar ze hadden de originele gerechten van the grill er ook bij moeten houden, én aan een lagere prijs. Momenteel betaal je 29,95€ voor de all you can eat vleesspiezen, en hetzelfde bedrag voor 1 steak met 1 portie frietjes. Welke gek gaat er dan die steak bestellen?
Breidt die normale kaart weer uit, breng de spare ribs enz. terug, zodat mensen nog wat anders te kiezen hebben dan die all you can eat formule. En maak het gewone "a la carte" eten dan ook goedkoper dan die all you can eat formule, want momenteel is het echt niet logisch dat beiden evenveel kosten.
Lac d'Ailette midweek 8/10-12/10/2012 - Erperheide weekend 18/01-21/01/2013 -
Lac d'Ailette weekend 10/05-13/05/2013- Erperheide weekend 27/12-30/12/2013 - Erperheide midweek 16/02-20/02/2015
Plaats reactie