Welkom op Center Parcs Forum. Het informatie forum voor en door Center Parcs liefhebbers

[Center Parcs] Evergreenz Buffet Restaurant

Hier kunt u terecht voor informatie en vragen over eten en drinken op Center Parcs.
Mart
All-in
All-in

[Center Parcs] Evergreenz Buffet Restaurant

Bericht door Mart »

Wie heeft er op meerdere parken ervaring met het diner-buffet opgedaan?
Wij hebben positieve ervaring met het diner-buffet van de Eemhof. Nu gaan we naar het Heijderbos, kunnen we op eenzelfde soort buffet (en dezelfde kwaliteit) rekenen of kunnen er grote verschillen tussen de parken zitten?
Laatst gewijzigd door Mart op 10 jan 2010, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Historie: Eemhof (3x), Kempervennen (3x), Meerdal (3x), Park Zandvoort (2x), Heijderbos (2x), Erperheide (1x), Port Zelande (1x), Loohorst (2x), Heilbachsee (3x)
daantje
All-in
All-in
Contacteer:

Re: Evergreenz Buffet Restaurant

Bericht door daantje »

ben  ook benieuwd er na
heijderbos 5 juli 2009 midweek
heijderbos 25 januarie 2010 midweek de eemhof 23 april 2010 studio100 weekend heijderbos 3 december 2010 weekend (20ste x centerparcs) hutteheugte 26 augustus 2011 weekend heijderbos 25 mei 2012 meerdal 24 december 20
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Mart schreef: Wie heeft er op meerdere parken ervaring met het diner-buffet opgedaan?
Recentelijk bij Het Meerdal, Loohorst en De Kempervennen. Kwaliteit op alledrie de parken prima, ik vond alleen het aanbod op Het Meerdal en De Kempervennen wat groter.
-Martijn-
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door -Martijn- »

Het Dinner-buffet van de Eemhof is sterk vergelijkbaar met het Dinner-buffet van het Heijderbos. Toen wij er in januari dit jaar 's avonds gebruik maakte van het Dinner-buffer was alles netjes verzorgd en prima naar behoren. Het was erg vers en smaakte prima. De grootsheid van het buffet is ongeveer gelijk te noemen met die van de Eemhof. Elke avond kent ,zoals ook bij de Eemhof het geval is, zijn eigen thema, waarop het buffet afgestemd is.
De Dinner-thema's heb ik hieronder voor je op een rijtje gezet,

Maandag: Big American
Dinsdag: Zonnig Mediterraans
Woensdag: Regionaal Buffet
Donderdag: Robuust Bourgondisch
Vrijdag: Big American
Zaterdag: Regionaal Buffet
Zondag: Zonnig Mediterraans
Laatst gewijzigd door -Martijn- op 15 jun 2009, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
l Fotoverzoek? Vraag me gerust naar foto's van jouw favoriete locatie(s) binnen Center Parcs!
l We zijn er weer! Bezoek nú het vernieuwde Reclame in de signature is verboden!
Anita

Bericht door Anita »

wij zijn een paar maanden terug in het Heijderbos geweest en hebben daar 3x het dinnerbuffet gebruikt in het Market Restaurant en er was naar ons idee meer dan voldoende keus, veel werd vers gebakken ter plekke, en elke avond was er inderdaad iets anders.
Ook voor de kinderen was er keus genoeg, en buiten de warme gerechten om was er voldoende keus in voor- , na- en bijgerechten.

het enige wat ik daar vreemd vond (maar dat was tijdens 1 van de best friends weekenden) dat er alleen maar boterhambordjes waren. Dit hield in dat je erg vaak opnieuw moest halen.
Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dit normaliter dus niet zo want in Belgie heb je altijd gewoon formaat borden voor een warme maaltijd.
Mart
All-in
All-in

Bericht door Mart »

De Dinner-thema's heb ik hieronder voor je op een rijtje gezet,

Maandag: Big American
Dinsdag: Zonnig Mediterraans
Woensdag: Regionaal Buffet
Donderdag: Robuust Bourgondisch
Vrijdag: Big American
Zaterdag: Regionaal Buffet
Zondag: Zonnig Mediterraans
Bedankt voor de info!!
Historie: Eemhof (3x), Kempervennen (3x), Meerdal (3x), Park Zandvoort (2x), Heijderbos (2x), Erperheide (1x), Port Zelande (1x), Loohorst (2x), Heilbachsee (3x)
Joost
All-in
All-in

Bericht door Joost »

Heb er afgelopen zondagavond gebruik van gemaakt bij De Huttenheugte, daar was het thema "Amerikaans". Weinig op aan te merken, misschien dat het aanbod iets ruimer had gemogen maar ik heb m'n buik er heerlijk rond gegeten voor € 22,50 en zal dat bij een volgend bezoek weer doen. Overigens was het thema op zaterdag "Nederlands", met stamppot e.d. Vandaar dat we voor de zondagavond zijn gegaan ;)
Ingrid
Dagbezoeker
Dagbezoeker
Contacteer:

Bericht door Ingrid »

Het aanbod voor de vegetariër mag wat groter worden bij het buffet...  ;D
Maar heb zeer genoten van het eten en het dessert was overheerlijk!
Kemperventje
All-in
All-in

Bericht door Kemperventje »

Ik heb er gebruik van gemaakt op Port Zélande en de Eemhof (recent nog), dit is zeker aan te raden, volop keus en lekkere en verrassende gerechten, ook leuk is de chocoladefontein - heerlijk om daar een banaan onder te dopen.  :P
Alleen eet ik me altijd veel te vol bij zo'n buffet, laatste keer kwamen er nog chocoladebollen op tafel, wat me net iets te zwaar op de maag kwam te liggen, maar wel onweerstaanbaar lekker.  :)

Zeker aan te bevelen dus!
Rlm
All-in
All-in

Bericht door Rlm »

Ik heb op alle parken in Nederland gebruik gemaakt van het buffet en ook een paar in het buitenland. Ze zijn allemaal nagenoeg vergelijkbaar in keuze en kwaliteit. Dat wil zeggen: een redelijke keuze en over het algemeen een matig tot redelijke kwaliteit. Wat nog wel eens wil verschillen is de bediening. In het ene restaurant wordt je nog bediend en bij de andere is het volledig zelfbediening; dus ook zelf je drankjes halen en afruimen. Wij vinden meestal wel iets dat we graag lusten en keren regelmatig terug naar dit restaurant, omdat de andere restaurants geen betere kwaliteit bieden. En dat zegt meer over de andere restaurants dan over het market buffet helaas............ allemaal gaarkeuken-kwaliteit  :(. Maar daar zal vast al wel een ander topic over gestart zijn.
bommetje
All-in
All-in

Bericht door bommetje »

Ik vond de kwaliteit bij Erperheide in de periode 22 t/m 26 juni behoorlijk laag. Gemiddeld wegrestaurant langs de snelweg heeft lekkerder eten. Uitgedroogd vlees, ingekoekte sauzen inspiratieloze bediening (als in we ruimen de tafels niet af ook al staat die vol met borden van voor en hoofdgerecht)
GJ75
All-in
All-in

Bericht door GJ75 »

;Rlm" schreef: Wij vinden meestal wel iets dat we graag lusten en keren regelmatig terug naar dit restaurant, omdat de andere restaurants geen betere kwaliteit bieden. En dat zegt meer over de andere restaurants dan over het market buffet helaas............ allemaal gaarkeuken-kwaliteit.
Moet het helaas eens zijn met Rlm. Ook wij hebben er regelmatig gegeten, maar meer omdat ik ook de andere restaurants niet echt goed vind, dan dat ik nu zo'n fan ben van het Market Buffet. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding gewoon niet in orde. Keuze is redelijk, maar helaas wel minder geworden de afgelopen jaren. Prijs is toch vrij fors gestegen in een aantal jaar. En de kwaliteit is naar mijn smaak niet hoog genoeg, teveel opgewarmde en doorgekookte etenswaren.

Ben recent een weekje All Inclusive naar Corfu geweest en daar hadden ze een buffet waar CP echt niet aan kon tippen. Continu werd het eten aangevuld en ververst.
Nil
All-in
All-in

Bericht door Nil »

Ik heb begin dit jaar voor het eerst gebruik gemaakt van het Diner-buffet op de Kempervennen. Voor mij nooit meer. Ik ben op zich niet zo heel erg kritisch, maar het eten (en vooral de temperatuur daarvan) is echt dramatisch. Tevens werd er niet voldoende aangevuld. En het voelt echt aan als een vreetschuur, wat niet mijn ding is. Ik eet liever elke dag bij bijv. een Harvey's. Maar ieder zijn smaak natuurlijk!
Let's get closer
dani

Bericht door dani »

Prijs is inderdaad behoorlijk gestegen , zo kunnen ze natuurlijk de actie :"kinderen gratis'er weer uithalen.:)

Ook kreeg je vroeger de koffie en thee gratis , nu moet daar apert voor betaald worden.

ik vond het de laatste keer ( op de eemhof) echt te duur met de drankjes en alles erbij.
Het eten was niet bijzonder maar we zaten met 2 volw. en 2 kleine kinderen wel op een bedrag van bijna 80 euro samen.
Daar ga ik liever samen met mijn partner ergens anders luxe van eten ( de Librije ofzo), vind ik echt te gek worden zo.
Rlm
All-in
All-in

Bericht door Rlm »

Ik hoor eigenlijk alleen maar matige tot slechte kritieken over het eten bij Center Parcs. Dat is erg jammer, want wij vinden één of twee keer uit eten per verblijf er eigenlijk wel bij horen en we gaan bij een korte vakantie liever niet het park af. Ook gezien de prijzen vind ik dat je iets fatsoenlijks mag verwachten. Hoeft echt geen sterren-kwaliteit te zijn, maar al die voorgegaarde produkten op je bord hoort echt niet in een restaurant. Ook niet op een bungalowpark. En dan hebben ze het nog wel regelmatig over hun chef-koks die de heerlijkste gerechten klaarmaken. Tja thuis in hun vrije tijd waarschijnlijk, want in de restaurants is het niet te zien. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een chef-kok met een beetje eigenwaarde jaren in die keuken zal slijten. Je wilt als kok toch ook wat creativiteit kwijt en met goede produkten werken lijkt me... jammer dat Center Parcs dat niet beter benut.

Maar goed, we hebben het hier eigenlijk over het market restaurant en komend weekend zullen we er wel weer gebruik van gaan maken in het Heijderbos  ;D. Als daarover iets noemenswaardigs te melden is, dan horen jullie het na het weekend!  ;)
thamarty79
All-in
All-in

Bericht door thamarty79 »

Ik was op het buffet in de Hutteheugte, het viel me erg tegen, hamburgers waren echt nep , hamburgerbroodjes oud en de biefstuk taai.

Wat mij ook erg tegenvalt is wat centerparcs met overgebleven voedsel doet, dat gooien ze gewoon allemaal weg. Ik zou liever zien dat ze dit naar bijvoorbeeld een leger des heils brengen of een voedselbank oid.. vind het erg zonde dat ze alles weg gooien.

Mijn favoriete restaurant blijft de italiaan vind hem overal erg goed ;D
Bunnie
All-in
All-in

Bericht door Bunnie »

Precies!De pizza&pasta is echt overal erg lekker!

Het buffet is niet altijd even lekker........
Yvonne79
All-in
All-in

Bericht door Yvonne79 »

De pasta van de pizza en pasta is idd overal lekker. Al vind ik de spaghetti bolognaise op de EP er echt positief uitspringen!!

Het marketbuffet......tja ik hou ern iet zo van. Zo druk, over t algemeen word je wat drinken betreft langzaam bediend. Je kunt niet reserveren voor een tafel dus als je komt moet je maar kijken waar je terecht komt.

Het lijkt een beetje op een vreetschuur.

Het eten vind ik niet echt bijzonder of erg lekker. Zeker niet als je dat tegen de prijs afzet.

Als ik het voor het zeggen had zou ik het anders doen. Niet meer elke avond een ander thema maar gewoon basis dingen die elke avond terugkomen en dat aanvullen met elke avond een paar andere gerechten.

OP die manier kun je de producten die je er neerzet steeds blijven verbeteren.

Overigens... de soep, het nagerecht en het saladebuffet vind ik prima! Het is alleen de kwaliteit van de hoofdgerechten die me niet zo ligt

Dan  betaal ik liever iets (nou ja iets ::)) meer en ga naar Harveys!
dani

Bericht door dani »

inderdaad jammer met die drankjes, weer zo'n stukje omzetverlies.
Loop wat sneller met de drankjes dan kunnen de prijzen voor het eten weer iets omlaag waardoor de mensen sneller komen. Het prijsverschil drinken ze er dan wel weer bij.
Anita

Bericht door Anita »

;Yvonne79; schreef: De pasta van de pizza en pasta is idd overal lekker. Al vind ik de spaghetti bolognaise op de EP er echt positief uitspringen!!

Het marketbuffet......tja ik hou ern iet zo van. Zo druk, over t algemeen word je wat drinken betreft langzaam bediend.
ik weet niet of je het nu ook met het drinken nog over de EP hebt, maar daar haal je toch zelf het drinken op, daar komen ze niet langs bij de tafels wat je wilt drinken, en bij het afhalen gaat het altijd wel vlot.
dani

Bericht door dani »

Ik denk dat ze het Meerdal bedoelt want daar bedienen ze. Je kunt inderdaad vaak ook wel zelf je drankjes ophalen.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Gisteren gebruik gemaakt van het buffet op PZ en het beviel me eerlijk gezegd wel. Goed, het eten was nooit echt uitgesproken bijzonder, maar het was wel goed en lekker! Nu wil het feit dat ik een zwem-diner arrangement had, waardoor ik uiteraard niet helemaal de volle mep voor het eten of het zwemmen moest betalen.
Mart
All-in
All-in

Bericht door Mart »

Onlangs 2x gebruik gemaakt van het buffet op Heijderbos. Eerder (recent) ervaring met buffet op Eemhof en (niet recent) op Meerdal.
Aanbod is overal vergelijkbaar. De kwaliteit van het Heijderbos buffet viel echter wat tegen. Wellicht doordat het niet druk was, eten bleef lang liggen en zag er allemaal wat uitgedroogd uit. Maar misschien komt onze negatieve indruk ook het door het totaalplaatje, we hadden wel wat aanmerkingen op e.e.a. Zoals:
- Hoewel het dus helemaal niet druk was moesten we lang op de bediening wachten. De serveersters stonden in groepjes te kletsen. De koks overigens ook. We zagen ook nog een kok die het eten stond aan te vullen met zijn mond propvol met eten. Zo vol dat hij nauwelijks kon kauwen! Dat ziet er toch niet uit en is niet bepaald representatief te noemen. We hadden sterk de indruk dat er weinig of geen leiding aanwezig was en het personeel er een beetje de kantjes vanaf liep.
- Een groot gedeelte van het restaurant was niet in gebruik. Dit gedeelte is donker en ziet er erg stoffig uit. Dit maakt dat het geheel een rommelige indruk maakt.
- Het speelgedeelte voor de kinderen is erg spartaans ingericht, ze vervelen zich er snel. Gevolg is dat veel kinderen voor de tv gaan zitten. Maar die heeft weinig ruimte en staat op een ongunstige plaats met overlast tot gevolg.
GJ75
All-in
All-in

Bericht door GJ75 »

Eens met reactie  over uitstraling en speelgelegenheid HB. Erg basic allemaal. Overigens vind ik dat bij meer MB's het geval. Voor kinderen is er vaak niet echt veel te doen, of het zit net op de verkeerde plek. EP is wel leuk, KV heeft leuke glijbaan, maar helaas net een beetje op een rare plek. PZ is erg saai. EH wel leuk in de basis, maar erg afgeragd.
Daar mag dus ook wel eens wat vernieuwing plaatsvinden!

Verder nog een korte opmerking over P&P.....ook hier ben ik erg kritisch over. Pizza's vind ik erg 'gefabriceerd', lijken wel diepvriespizza's (wat ze voor een deel ook zijn volgens mij...). Pasta's zijn redelijk. Maar hier hang het erg van de pasta af. Spaghetti Bolognaise vind ik b.v. erg klef en met een erg zoete saus die zo uit een potje lijkt te komen. De pasta's met 'witte' sauzen vind ik wel wat beter.
Anita

Bericht door Anita »

op de Erperheide was voorheen ook een klim en klauterhoek, deze is nu ook alweer een tijdje verdwenen (deels omdat de P & P restaurant er meteen naast is gekomen.)
Er is wel een nieuw hoekje gecreeerd maar dit is meer voor de echte kleintjes en niet meer voor kinderen van een jaar of 6 en hoger. Onze zoon speelde er vaak, maar nu zegt hij toch al snel dat hij wel naar de klimtoren naast het Market Cafe gaat. Nu is hij op dit park erg bekend maar vind het toch niet altijd prettig als je nog in het Market restaurant zit te eten.
GJ75
All-in
All-in

Bericht door GJ75 »

Jammer dat die klim/klauterhoek bij EP weg is. Die was altijd erg leuk.
MD heeft toch ook wel een aardige speelgelegenheid binnen?
thamarty79
All-in
All-in

Bericht door thamarty79 »

Ik herken de klim hoek ook niet vanuit andere parken.
Remigidius
All-in
All-in

Bericht door Remigidius »

Afgelopen weekend heb ik kunnen genieten van het dinner-buffet op Lac de L'ailette.

Mijn conclusie is dat de Belgische en Nederlandse parken hier iets van kunnen leren... én het is echt een aanrader:

Prijs: 22,50 all inclusive... dus ook onbeperkt drinken (frisdranken, huiswijn, water in flessen van 1,5l (kan je dus ook meenemen naar het strand), pils)

Via de forfait betaal je 18,50 + 2,60 of 21,10 pp

Het buffet was zeer gevarieerd en had een rijk aanbod aan verse warme en koude groenten. Ook de kok was permanent in de weer om wokschotels te maken of een stukje te grillen. Op maandag kon je zelfs een potje mosselen krijgen.

Het dessertgedeelte is misschien iets minder, maar behalve de chocoladefontijn en softice was alles er.

Prijs / kwaliteit was dit zeer oké... Wie klaagt dat CP te duur is, moet even kijken naar andere restaurants. Je betaalt voor een goede hap toch ook snel tussen de 20 en 25 euro. Voor een menu lig je ook aan 30-40 euro. Bij CP liggen deze prijzen in de buurt. Enkel aan de kwaliteit en de variatie kunnen ze zeker nog werken... of zoals ik al eerder schreef 'Kok van CP waar is jullie eergevoel van kok? Gooi die poedertjes en voorgemaakte dingen in de vuilnisemmer en kook opnieuw creatief met seizoensgebonden marktproducten!'
GJ75
All-in
All-in

Bericht door GJ75 »

Dat is nog eens een goed aanbod; € 22,50, inclusief drinken. CP NL/BE/Dld.: leer hier van!

Overigens vond ook ik in algemene zin het eten in frnakrijk bij CP (Les Bois Francs) beter dan in NL/BE/Dld. De pizza's waren daar b.v. heerlijk vers en niet van de kleffe opgewarmde deeghappen.

Maar wat is 'via de forfait'? Bedoel je hiermee het vooraf boeken van restaurantbezoeken?
aloha
All-in
All-in

Bericht door aloha »

Ook wij kiezen liever het Harry's/Hardings etc restaurant ipv het buffetrestaurant.
De laatste jaren is de kwaliteit van het marketbuffet echt verslechterd. Voor hetzelfde bedrag kun je beter eten in het "H" -restaurant.

Het Marketrestaurant bezoeken we 's ochtends wel. Het ontbijtbuffet vindt ik qua prijs-kwaliteit weer wel goed.
Plaats reactie