Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Welk park zal ik kiezen voor een verblijf ?

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
sticky
All-in
All-in

Re: Welk park zal ik kiezen voor een verblijf ?

Bericht door sticky »

wij zijn jaren weggeweest naar Landal parken toen onze zoon nog heel jong was mede doordat hij toch ook niet van die grote zwembaden hield en het gaat de kleintjes meestal even om te peodelen verders niets.

Wij vonden CP veel te duur en zeker als je buiten de schoolvakanties gaat zijn er genoeg aanbiedingen te vinden.
dec Eemhof
jan  Limburgse peel ( ? parksluiting ) is Eemhof geworden febr Eemhof ( ? parksluiting ) febr New Castle mrt  Vossemeren apr  Meerdal --------------------------------------------- Musicalfreak
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door centerparcs »

Is de huttenheugte niks?
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Bij Hoog Vaals heb je hele luxe bungalows incl Jacuzzi en een mooie indoorspeeltuin, want als je kinderen niet zulke waterratten zijn is CP denk het beetje zonde van je geld.
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

[quote="centerparcs"]
Is de huttenheugte niks?

[/quote]

Ziet er een heel leuk park uit maar is 310 km van huis.Ik had mijzelf voorgenomen niet meer dan 200km.(ook voor bezoek enz)
Laatst gewijzigd door moenswim op 16 feb 2011, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

[quote="ngs92"]
Bij Hoog Vaals heb je hele luxe bungalows incl Jacuzzi en een mooie indoorspeeltuin, want als je kinderen niet zulke waterratten zijn is CP denk het beetje zonde van je geld.
[/quote]
Is die indoorspeeltuin niet minder dan op Vennebos?
Ik heb net Hoog Vaals en Vennebos gebeld.Hoog Vaals heeft nu ook kinderanimatie nieuw.(nieuw zwembad ook).Vennebos zei dat ALLE bungalows vernieuwd zijn,maar op het hoofdkantoor wisten ze dit niet.Hun troef was de "parkplaza", dit zou Hoog Vaals NIET hebben?

(Er is niet veel prijsverschil tss Landal en CP althans via Belgie boeken niet)
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Ik zou voor het veneenbos kiezen, dat heeft een leuk zwembad dat niet al te groot is met 2 leuke poedelbadjes voor de kinderen. Het heeft een leuke indoor speeltuin en diverse speeltuintjes buiten. Het ligt in een schitterende omgeving. De bungalows ken ik zelf niet, wij wonen er dichtbij dus gaan er regelmatig een dagje naar toe. Wel lijkt het mij dat je een sauna en hottub of iets dergelijks daar niet hebt. De bungalows zijn wel gerenoveerd maar echt luxe heb je er dacht ik niet.
belinda
Beheerder
Beheerder

Bericht door belinda »

Ik zelf vind erperheide erg leuk voor die leeftijd. Je kunt een 4 persoons vip cottage nemen dan. De baluba is erg leuk, speeltuinen buiten en kinderboerderij zijn geschikt voor de kinderen. De 5 jarige gaat de kids club leuk vinden. Het zwembad heeft een peuterbad, en ook eerste deel van golfslagbad kunnen ze nog staan. Mijn dochtertje van 2 vermaakt zich er prima.
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

Ben eens "wezen kijken" om het op z'n hollands te zeggen.
En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben! Weet helemaal niet meer zo zeker of ik wel Landal zou boeken, daar moet ik nl kiezen tss comfort en kinderfaciliteiten. 1 van de 2 telkens,Hoog Vaals of Vennebos
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

ik zou ook lekker voor de ep kiezen dat is altijd goed en volgens mij echt niet veel duurder dan landal
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

[quote="m.kuis"]
ik zou ook lekker voor de ep kiezen dat is altijd goed en volgens mij echt niet veel duurder dan landal
[/quote]

Integendeel, een stuk goedkoper dan Landal Hoog Vaals.Wel duurder dan Vennebos.

Ik zie dat die bungalows in EP van 4 en 5 personen exact even groot zijn 65m². Wat gek.
En als je dan kijkt naar een 4 persoons VIP tegen een 4 persoons Premium:door de sauna en tweede toilet blijft er in een VIP minder plaats over voor de bewoners dan in een Premium? Of zie ik dat verkeerd?
belinda
Beheerder
Beheerder

Bericht door belinda »

Het klopt dat de sauna ruimte inneemt , maar door de indeling mis je deze meters niet. De inrichting van vip is iets luxer dan een premium. Je hebt zeker genoeg ruimte in de vip cottage!
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

[quote="moenswim"]
Integendeel, een stuk goedkoper dan Landal Hoog Vaals.Wel duurder dan Vennebos.

Ik zie dat die bungalows in EP van 4 en 5 personen exact even groot zijn 65m². Wat gek.
En als je dan kijkt naar een 4 persoons VIP tegen een 4 persoons Premium:door de sauna en tweede toilet blijft er in een VIP minder plaats over voor de bewoners dan in een Premium? Of zie ik dat verkeerd?
[/quote]
een 4pers vip is een 6 pers geweest!
Dus de leef ruimte heb je voor 6 pers. Allen is de kleinste slaapkamer een sauna geworden
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
max

Bericht door max »

is landal de lommerbergen niet iets voor jullie?
ligt mooi en veel kinderactiviteiten, minder zijn de huisjes het luxste model is met vaatwasser 8), maar verder prima voor jonge kids
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

:'(  Ik weet het niet meer!
T zal erperheide of Hoog Vaals worden, maar ik BLIJF met 2 vragen zitten
  • Is binnenspeeltuin in Hoog Vaals zo goed als Baluba, en is er over het algemeen niet minder te doen met kinderen dan bv erperheide?
  • Is de VIP bungalow niet te klein om 2 kinderen apart te laten slapen, en gaat dit wel met kinderbed?Ze kunnen niet samen slapen,dan houden ze elkaar wakker.Van die 5 persoons premium cottage ben ik bang dat het een "oude nest" is, of ben ik mis?
geraldine

Bericht door geraldine »

In de 4 pers. VIP is weinig ruimte om het tweede kind apart te laten slapen,of het moet in een ledikantje in de saunaruimte,wat ik niet aanraad.Deze discussie is al eens gevoerd,maar kan hem zo gauw niet terug vinden.
Stond in topic van Erperheide.
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

ja ik heb die discussie uitgebreid gelezen al.
Dus ik zou moeten een 5 persoons Premium nemen, maar iedereen zegt dat dat oude,niet gerenoveerde cottages zijn.
Vossemeren(nog maar eens een ander) heeft grotere VIP's, maar daar is dan weer geen Baluba.Voor de oudste, die is 5 is dat geen probleem, maar wat kan de kleinste van 2 op die piratendinges doen?

Pff. En mijn vriendin die denkt dat er in Landal Hoog Vaals niets te doen is voor kindjes.Daar is thans ook een indoorspeelpark, maar of ik dat kan vergelijken met Baluba? Ik weet het niet.
geraldine

Bericht door geraldine »

Ik ken Hoog Vaals ook en ook al heb ik geen kleine kinderen meer,heeft Erperheide toch mijn voorkeur.
Na EP zou ik voor VM gaan en dan pas Hoog Vaals.Maar dit is zuiver mijn mening.

Je zou de 601 op voorkeur kunnen proberen te boeken,is een pilot.Zie topic over cottage ervaringen.Dit is een premium.
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

Ok.Erperheide it is. Ik ga NU boeken.5 persoons premium.
Best in de 100 serie zeker, qua ligging?
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

Vorige week woensdag Erperheide geboekt en online betaald.

Iemand ervaring of foto's met bungamow 164?
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

ik heb een jaar of 6 geleden in de 136 en 138 gezeten gezeten leuke huisjes een nadeel geen gang
moenswim
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door moenswim »

[quote="moenswim"]
Vorige week woensdag Erperheide geboekt en online betaald.

Iemand ervaring of foto's met bungamow 164?

[/quote]

En vandaag, meer dan 1 week later is de status betaald. Ik had hun gebeld, en er bleek iets mis in het systeem.De mensen waren zeer vriendelijk trouwens, en het is ook snel rechtgezet.
:)

M.kuis wat is het nadeel van het ontbreken van een gang? Zie het niet direct?
belinda
Beheerder
Beheerder

Bericht door belinda »

Wij hebben ook wel eens cottage gehad zonder gang, waardoor je dus in je keuken of woonkamer binnenkomt, alles naar binnen loopt wat normaal in halletje op mat afloopt. Jassen en schoenen en buggys niet uit t zicht(in halletje) maar is wel oplossing voor te vinden.(Dweil neerleggen en alles naar berghok brengen steeds)
zwarteken
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door zwarteken »

Erperheide ziet me er ook leuk ook , maar aangezien we er niet zo ver af wonen, zullen we er zo wel eens naartoe rijden
Thielkinga
All-in
All-in

Bericht door Thielkinga »

Beide in Drenthe. Voor een weekendje in december. Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Iemand wellicht op beide parken al eens geweest?
CP vakanties: 11-12 ZV, 12-03 MD, 12-05 HH, 12-08 HB, 12-09 MD, 13-03 MD, 13-09 Marina Eemhof, 13-10 PZ, 13-12 HB, 14-06 HH, 15-06 VM, 15-08 KV, 16-03 MD, 16-09 PZ, 16-11 HH, 17-03 EH, 17-05 HS, 17-12 PS.
Lieke
All-in
All-in

Bericht door Lieke »

Ik ben ooit 1x in aelderholt geweest, standaard 4 persoonshuisje en in de zomer. Voor ons geen succes, zijn zelfs nog een dag in de huttenheugte langs geweest. Huisje was vochtig, geen bediening in het overdekte gedeelte, restaurant gasten gingen voor was wat het personeel zei, want er zit toch niemand op het terras. Horeca buiten het seizoen niet elke dag open.( we zaten allerlaatste week van zomervakantie, maar kinderen daar hadden geen vakantie meer, dus gelijk andere openingstijden.

Simpel zwembad, maar schitterend opgezet park, leuke omgeving, leuke kids activiteiten en binnenspeeltuin.

Ben dus niet zo positief over Aelderholt, maar weet natuurlijk niet wat je zoekt op het park, voor natuur, golven en omgeving zit je daar prima.

Lieke
I have the best times of my life at Center Parcs.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Ik zou voor het land van Bartje gaan. Mooie ruime huisjes en genoeg te doen op het park, leuk zwembad en veel speeltuintjes maar ik weet natuurlijk niet wat je zelf belangrijk vindt en wat jullie zoeken op een park.
Thielkinga
All-in
All-in

Normaal gesproken zou ik gaan voor een gerenoveerde premium of vip op CP. Nette accommodatie op een compleet park waar onze kids van 6 en 8 zich kunnen vermaken. Aelderholt en Bartje hebben volgens mij redelijk wat faciliteiten met luxe / extra luxe villa's. Vennebos en Lommerbergen hebben nog meer faciliteiten maar dan zijn de accommodaties minder.
CP vakanties: 11-12 ZV, 12-03 MD, 12-05 HH, 12-08 HB, 12-09 MD, 13-03 MD, 13-09 Marina Eemhof, 13-10 PZ, 13-12 HB, 14-06 HH, 15-06 VM, 15-08 KV, 16-03 MD, 16-09 PZ, 16-11 HH, 17-03 EH, 17-05 HS, 17-12 PS.
markske912
All-in
All-in

Bericht door markske912 »

Zowel Landal Het Land van Bartje als Landal Aelderholt hebben diverse faciliteiten.

Op Landal Aelderholt is het overdekte speelpaleis voor kinderen groter, dan op Landal Het Land van Bartje. Op Landal Het Land van Bartje, is daarin tegen het zwembad flink groter.

Op beide parken is een recreatieteam aanwezig, dus meedoen aan activiteiten kunnen ze op beide parken.

Bij Landal Het Land van Bartje, is ook een ponyranch, hier worden ook activiteiten georganiseerd maar let wel op, vol = vol, dus reserveer op tijd!

Wat accommodaties betreft; Beide parken hebben luxe type huisjes. Landal Het Land van Bartje, heeft zelfs luxe kinderbungalows! Dan kun jij genieten van de sauna, en de kinderen van het speelgoed in de bungalow. ;-) Landal Aelderholt heeft ook kinderbungalows, deze zijn alleen niet in luxe uitvoering.

In Drenthe ligt ook nog Landal Hof van Saksen en Landal Orveltermarke met faciliteiten. Beide van deze parken hebben ook weer kinderbungalows.
Thielkinga
All-in
All-in

Thanks!

Onze kids zijn 6 en 8. Volgens mij vallen ze dan een beetje buiten de doelgroep van een kinderbungalow? Ik weet dat Roompot wel accommodaties heeft met playstation, maar volgens mij krijgen ze bij Landal een blokkenkar?  ;)

Orveltemarke had ik ook naar gekeken, maar dat park is relatief klein? En ook op Hof van Saksen heb je mooie accommodaties en een leuk zwembad, maar verder is er volgens mij (nog) niet zo heel veel te doen.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Het hof van saksen is erg mooi en er is juist erg veel te doen, mooi zwembad met grote wild waterbaan en heerlijk ruime warme wirlpools. Mooie huisjes, luxer dan thuis bij wijze van spreken ;-) met gaskachel en gratis opgemaakte bedden.
Een groot indoorspeelparadijs waar ze elke dag GRATIS kinderactiviteiten organiseren voor alle leeftijden.
Veel verschillende speeltuintjes buiten en een mooi meer met trekvlot en klimtoren.
Grote eigen supermarkt op het park en diverse gezellige restaurants waar je zeer lekker kunt eten. In het buffetrestaurant zit ook een speelhoek.
In de winter was er vorig jasr een echte schaatsbaan met koek en zopie en sfeervolle verlichting.
Je kunt er bowlen en er is een speelhal en er zijn diverse kledingwinkeltjes.
Het is alleen niet goedkoop.
Plaats reactie