Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Discussie topic - Overige Bungalowparken

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
cp man
All-in
All-in

Re: Discussie topic - Overige Bungalowparken

Bericht door cp man »

AAC Capital Partners verkoopt Roompot Vakantieparken
Private equity-bedrijf AAC Capital Partners zet Roompot Vakantieparken te koop. Dat meldt Het Financieele Dagblad woensdag op basis van gesprekken met partijen met kennis van de verkoop.

De eerste potentiële kopers hebben zich inmiddels gemeld en een informatiememorandum gekregen. De kopers kunnen voor half februari een indicatief bod uitbrengen. Daarna volgt er een ronde waarin met overgebleven kandidaten wordt gesproken. Ook krijgen zij zicht in de boeken. Adviseurs van de Rabobank begeleiden de voorgenomen verkoop.
AAC Capital kocht Roompot bijna zes jaar geleden van Nesbic. Het management kocht 40% van de aandelen.
Nicoletje
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Nicoletje »

Ik weet dat Bospark 't Wolfsven in Mierlo te koop staat. Stond in het Eindhovens Dagblad.
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D
Huub
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Huub »

Zo'n 40% van de aandelen ging naar het management, zoals directeur Henk van Koeveringe. De exploitant, die zowel rietgedekte, luxe vakantiehuizen als stacaravans verhuurt, bezat toen alleen parken in Nederland. Onder AAC is het aantal parken uitgebreid naar 24 in Nederland en zijn er in Duitsland zes parken geopend. Verder is Roompot touroperator geworden in Frankrijk en België.
Het brutobedrijfsresultaat (ebitda) is in zes jaar uitgegroeid van € 20 mln naar € 32 mln. Vorig jaar werd een omzet gehaald van € 230 mln. De verwachting is dat de uiteindelijke koper acht tot tien keer het brutobedrijfsresultaat moet betalen voor het bedrijf. Dat komt neer op een prijs tussen de € 260 mln en € 320 mln, aldus het FD.
Onder een nieuwe eigenaar wil Roompot verder uitbreiden in het buitenland. Zo moeten er ook eigen parken komen in België en Frankrijk en voorziet de exploitant meer mogelijkheden als touroperator in de Europese markt. Een potentiële koper van Roompot moet volgens een ingewijde inzetten op groei, anders gaat de verkoop niet door.
Rabobank International M&A begeleidt de voorgenomen verkoop.
Huub
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Huub »

Wolfsven gaat nieuw chaletpark aanleggen, de verhuur blijft bij Roompot.                                                         

Op een fraai en centraal gelegen gedeelte van bospark ’t Wolfsven wordt een splinternieuw chaletpark gerealiseerd. Het park wordt volledig gethematiseerd ingericht met in totaal 52, speciaal voor dit park ontworpen luxe chalets, op ruime kavels eigen grond.
Het nieuwe chaletpark bevat 52 luxe recreatiechalets op royale koopkavels eigen grond met prijzen vanaf € 74.500,- (excl. BTW). Op dit park, gekenmerkt door het alom aanwezige water, geniet u van natuur, ruimte en Brabantse gastvrijheid. De vele faciliteiten zoals de grote waterpartij, het zwembad en de mooie bosgebieden bieden u volop mogelijkheden voor vermaak.

De chalets worden volledig gebruiksklaar en ingericht opgeleverd, zelfs de tuin is volledig aangelegd. Er zijn 3 verschillende types, in grootte variërend van 40 tot 65 m², geschikt voor gebruik door 4 – 6 personen. Het product kenmerkt zich door een hoge kwaliteit, uitstekende afwerking en lange levensduur.

Projectkenmerken
52 royale koopkavels eigen grond
3 types luxe chalets voor
4 - 6-persoonsgebruik
ruime kavels eigen grond
inclusief compleet inventaris
voor eigen gebruik en/of verhuur
Nicoletje
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Nicoletje »

Blijft 't Wolfsven wel bij Roompot en ze gaan nog uitbreiden ook! En van de week las ik nog in het Eindhovens Dagblad dat ze het park gingen verkopen  ???
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D
markske912
All-in
All-in

Bericht door markske912 »

had ik ook gelezen idd, ben benieuwd
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door centerparcs »

[quote="Nicoletje"]
Blijft 't Wolfsven wel bij Roompot
[/quote]

Welke parken gaan ze dan wel verkopen?  ;)
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
Mart
All-in
All-in

Bericht door Mart »

Financieel dagblad van 26/01 jl.

Roompot-parken in verkoop
Grootaandeelhouder AAC zoekt na bijna zes jaar nieuwe eigenaar voor vakantieparken

26 januari 2011, 8:00 uur | FD.nl
Door: Franka Rolvink

De Nederlandse exploitant van vakantieparken Roompot staat te koop. Dit blijkt uit gesprekken met diverse partijen die kennis hebben van de verkoop.

De eerste potentiële kopers hebben zich gemeld en een informatiememorandum gekregen. Hiermee kunnen zij half februari een indicatief bod doen. Daarna wordt met de overgebleven kandidaten verder gesproken. Ook krijgen zij zicht in de boeken.

Zowel Roompot als grootaandeelhouder AAC wil niet reageren. Rabobank International M&A begeleidt de voorgenomen verkoop.

Reacties

Volgens de ingewijden hebben diverse private-equitypartijen gereageerd. Daarnaast zijn er strategische partijen met interesse. Gedacht kan worden aan Landal Greenparks, de grootste exploitant van vakantiehuizen in Nederland, die begin deze maand in deze krant aangaf meer te willen investeren in nieuwe parken. Landal Greenparks reageert niet.

Roompot werd bijna zes jaar geleden van Nesbic gekocht door private-equityhuis AAC. Zo'n 40% van de aandelen ging naar het management, zoals directeur Henk van Koeveringe. De exploitant, die zowel rietgedekte, luxe vakantiehuizen als stacaravans verhuurt, bezat toen alleen parken in Nederland. Onder AAC is het aantal parken uitgebreid naar 24 in Nederland en zijn er in Duitsland zes parken geopend. Verder is Roompot touroperator geworden in Frankrijk en België.

Uitbreiden

Voor AAC was dit een goede investering. Het brutobedrijfsresultaat (ebitda) is in zes jaar uitgegroeid van euro 20 mln naar euro 32 mln. Vorig jaar werd een omzet gehaald van euro 230 mln. De verwachting is dat de uiteindelijke koper acht tot tien keer het brutobedrijfsresultaat moet betalen voor het bedrijf. Dat komt neer op een prijs tussen de euro 260 mln en euro 320 mln.

Onder een nieuwe eigenaar wil Roompot verder uitbreiden in het buitenland. Zo moeten er ook eigen parken komen in België en Frankrijk en voorziet de exploitant meer mogelijkheden als touroperator in de Europese markt. Het klantenbestand wordt ingezet om de gasten die in de lente naar Zeeland gaan, ook te paaien voor een zomervakantie in Frankrijk.

Een potentiële koper van Roompot moet volgens een ingewijde inzetten op groei, anders gaat de verkoop niet door.

Prijs voor vrije tijd
De waardering € 32 mln is het brutobedrijfsresultaat van Roompot. Dat is 60% meer dan vijf jaar geleden
€ 230 mln is de omzet
€ 290 mln is ongeveer de prijs die een koper bereid moet zijn voor Roompot te betalen
Historie: Eemhof (3x), Kempervennen (3x), Meerdal (3x), Park Zandvoort (2x), Heijderbos (2x), Erperheide (1x), Port Zelande (1x), Loohorst (2x), Heilbachsee (3x)
max

Bericht door max »

[quote="Meiss"]
kun je het mailtje hier dan eens plaatsen?
[/quote]

door mijn werk kom ik dingen te weten, voordat ik iets plaats kijk ik eerst of het al nieuws is ;) en of het verantwoord is om iets te plaatsen, zo ook plaats ik daarom geen mails en of andere artikelen, hopend voor begrip
max

Bericht door max »

je hebt ook nog "droomparken", en europarcs en nog wat kleinere ondernemingen
Huub
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Huub »

Het tweede bericht van mart was hiervoor al een keer neergezet, en dat is geen nieuw nieuws meer.
Roompot staat in de etalage.

Maar men blijft nieuwe nieuwe chalet parken aanleggen in de bestaande Roompot parken.
Bij bijvoorbeeld bospark de Schaapskooi wordt, net zoals bij het park Wolfsven, ook een nieuw chaletpark aangelegd.

Het lijkt gewoon of alles wordt dicht gebouwd.

Cecil
All-in
All-in

Bericht door Cecil »

Oh ja, droomparken. Toen wij in 2008 op Landal Heideheuvel waren, konden we zo naar het naastgelegen droompark kijken. En daar werden we niet vrolijk van ...
Menno.
All-in
All-in

Bericht door Menno. »

misschien beter een naams wijziging
nachtmerieparken ;D
VM'03 - EP'04/'08/'11/'12/'12/'13/'13/'14/'15/'16 - VB'05/'16/'17 - KV'06/'08/'14 - LB'07/'13 - HB'08/'09/'14/'16 - HH'10/'13 - EH'11/'11/'12/'14/'15 - MD'11 - LTF'13
Cecil
All-in
All-in

Bericht door Cecil »

Haha, nou inderdaad, ik denk dat ik daar niet lekker zou slapen ....

Ik hou het nog steeds op CP of Landal, iets anders probeer ik liever niet, hoewel sommige Roompotparken dan wel weer leuk lijken, maar heb nog niet echt gekeken naar ervaringen over Roompot hier op het forum of zoover.
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Wij zijn 2 jaar geleden eens een weekend naar Roompot Buitenhof Domburg geweest. De huisjes zijn ruim maar ons huisje stonk van onder tot boven naar de rook, zelfs de bedden en dat met 2 kleine kinderen. Wij roken zelf niet dus dan ruik je dat meteen. Alle kleding, ook wat we niet gedragen hebben, moest ik thuis wassen om de geur eruit te krijgen. Verder vind ik het park, het zwembad en de supermarkt echt in NIETS te vergelijken met CP. Dit is de reden waarom wij nooit meer een park van Roompot boeken. Ons hart ligt echt bij CP. Daar is de sfeer veel beter, net als de faciliteiten.
Cecil
All-in
All-in

Bericht door Cecil »

Dat kan ik me heel goed voorstellen maria. Getsie rooklucht. Wij roken ook niet, dus dat ruik je inderdaad meteen als er ergens gerookt is. Ik vind het zo smerig. Gelukkig kan je bij Landal rookvrije huisjes boeken, en dat doe ik dan ook altijd (als ze tenminste beschikbaar zijn, maar meestal gelukkig wel).
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Klopt, wij boeken bij Landal ook altijd een rookvrije bungalow maar ik moet zeggen, wij gaan al jaren naar CP dus hebben inmiddels wel meer dan 30 bezoeken gedaan en nog nooit hebben wij dit bij CP meegemaakt.
Cecil
All-in
All-in

Bericht door Cecil »

Klopt, bij centerparcs heb ik die ervaring ook nog nooit gehad. Maar we hebben wel 1x een huisje gehad (op de Eemhof) welke heel sterk naar een hond rook. Waarschijnlijk hadden de mensen die voor ons in het huisje zaten de hond op een slaapkamer gehad, want het hele bed rook ernaar :o
sticky
All-in
All-in

Bericht door sticky »

ach soms moet je water bij de wijn doen.

maar een aanbiedingvoor 2 euro pp per nacht doen wij toch ook wel eens gaan we naar de roompot en ben je ook niet zo kieskeurig meer.
het is ons nog nooit tegengevallen.
maar daar waren de prijzen dan ook naar.
29 euro voor een weekeindje of zelfs voor maar 12 euro daar kan niets tegenop.
dec Eemhof
jan  Limburgse peel ( ? parksluiting ) is Eemhof geworden febr Eemhof ( ? parksluiting ) febr New Castle mrt  Vossemeren apr  Meerdal --------------------------------------------- Musicalfreak
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Dat is wel zo maar ook dan wil ik niet in een met rook gevulde bungalow zitten!
sticky
All-in
All-in

Bericht door sticky »

hebben wij gelukkig nog niet gehad misschien mazzel
dec Eemhof
jan  Limburgse peel ( ? parksluiting ) is Eemhof geworden febr Eemhof ( ? parksluiting ) febr New Castle mrt  Vossemeren apr  Meerdal --------------------------------------------- Musicalfreak
markske912
All-in
All-in

Naar welke keten denk je dat de parken gaan? Ben benieuwd wat jullie denken.

Hogenboom/zilverberk/molecaten,enz.. staan dan toch ook allemaal in de verkoop? Valt allemaal onder Roompot.
fred_33jr
All-in
All-in

Bericht door fred_33jr »

Ik vermoed gewoon nieuw consortium met durfkapitalisten. Het sluit niet aan bij CP met campings en bungalowparkjes. Misschien WB naar Landal of zo?? Het is een prachtig park volop natuur rondom. De bungalows zijn allen ruim, maar wel aan een goede update toe. Het zwemparadijs en voorzieningen zijn ook zeker Landalwaardig.
Maar dat Landal het overige over zou nemen??? Ik denk het niet.
markske912
All-in
All-in

weerterbergen zou inderdaad een mooi park zijn voor landal. Na een flinke aanpak beurt. Ik weet niet of Hogenboom enz.. ook te koop staan maar ik weet ook nog wel wat andere parken die ik snel bij Landal zou zien. En die daar ook wel zouden passen.

Weet iemand of Hogenboom/Zilverberk/Molecaten/enz.. ook te koop staan of gaat het alleen om Roompot?

Het is inmiddels half februari geweest en Roompot laat dus de keten die door zijn in de boeken kijken van de parken.

Hoop dat snel iemand iets kan aangeven.

Hoop dat Landal het wordt!
zwarteken
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door zwarteken »

Ik ben benieuwd, ik zou wel eens voor een keertje roompot willen uitproberen, naar het schijnt zijn er soms mooie koopjes te doen
Mart
All-in
All-in

Bericht door Mart »

Roompot doet bod op Hof van Saksen

Bron: www.ed.nl

Roompot Vakanties uit het Zeeuwse Kamperland (onder meer eigenaar van de Bikkels in Vlierden en het Wolfsven in Deurne) heeft een bod gedaan op het beheer en de exploitatie van het luxe vakantieresort Hof van Saksen in het Drentse Nooitgedacht.

Roompot wil daarmee de positie in het hogere segment vakantieparken verstevigen. Roompot Vakanties is van plan het resort verder uit te bouwen. "Hof van Saksen kan op haar beurt profiteren van de sterke marktpositie, operationele expertise en de financiële slagkracht van de Roompot-organisatie", aldus het concern.
Historie: Eemhof (3x), Kempervennen (3x), Meerdal (3x), Park Zandvoort (2x), Heijderbos (2x), Erperheide (1x), Port Zelande (1x), Loohorst (2x), Heilbachsee (3x)
cpjoyce
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door cpjoyce »

Roompot is veel goedkoper dan CP maar je krijgt er ook veel minder voor dan op CP.
Geen tot erg slechte animatie,zwemvoorzieningen, "doe dingen" etc

Afgelopen  feb een lang weekend door gebracht op roompot park lunsbergen in borger.
Ben zo CP verwend ::)
Dat ik het bijna vreselijk vond
Het huisje daar in tegen was mooi en super schoon!
Alles deed het, niets was vies, banken waren mooi en zaten lekker.
Zwembad was gewoon goor en erg klein. Er was 1 badmeester die ook niet wist geloof ik wat ie er deed ( deed ook weinig ...)
Animatie team stelde al helemaal niks voor!!!!!
Mijn dochter is 4 en zelfs die vond het niet leuk!!!
Om me heen hoorde ik wel meer mopperende mensen.

Ikzeg 1 x en niet weer !
Lang leven CP!
markske912
All-in
All-in

Is er misschien al bij iemand iets meer bekend over de situatie nu? Zijn er al aandelen verkocht of niet? Het is alweer een aantal maanden geleden dat Roompot te koop werd gezet.

Is er toevallig misschien ook al meer bekend over Het Hof van Saksen? Gaat het nu naar Roompot of heel ergens anders naar toe? Of blijft het gewoon van zich zelf?
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Roompot overgenomen door private-equityhuis Gilde

De Nederlandse exploitant van de vakantieparken van Roompot, AAC, is overgenomen door private-equityhuis Gilde Buy Out Partners. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt, maar geschat wordt dat het gaat om een prijs ergens tussen de 260 en 320 miljoen euro.

Het idee achter de overname is dat Gilde steun geeft aan Roompot om verder te groeien. Zo wil Roompot-directeur Henk van Koeveringe de omzet in vijf jaar tijd meer dan verdubbelen van 233 miljoen euro nu naar 500 miljoen euro in 2016.

Van Koeveringe laat in Het Financieele Dagblad weten te hebben gekozen voor Gilde vanwege de Nederlandse nationaliteit. ‘Qua cultuur, denkwijze en visie kwamen we overeen’, aldus Van Koeveringe in de zakenkrant.

AAC kocht Roompot bijna zes jaar geleden. Onder AAC groeide het aantal parken van Roompot naar 31 in Nederland en zes in Duitsland. Van Koeveringe wil Roompot verder uitbreiden en denkt onder andere aan parken in Frankrijk, Italië en Kroatië

http://www.missethoreca.nl/1085880/hote ... sGilde.htm
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
markske912
All-in
All-in

het is nu bijna zeker dat roompot hof van saksen niet over neemt. Dit stond op internet.
Plaats reactie