Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

[Roompot] Weerterbergen

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Re: [Roompot] Weerterbergen

Bericht door Jeroen »

Nick schreef:
Jeroen schreef: Dat is inderdaad met die overname raar gedaan, door het anders te maken dan het eigenlijk is, maar ik ben blij dat Center Parcs niet hetzelfde niveau kreeg als Gran Dorado :P, hoewel het door Gran Dorado dan is overgenomen.
De echte parken van grandorado was weinig mee mis, Heilbachsee en Hochsauerland waren er niet slecht aan toe.
Hochsauerland was destijds HET toppark van de grandorado group met grootste Gran Place e.d.

Enigste wat te merken was na de overname was een andere naam en een magnetron in de cottages. En dat opeens de naamkaartjes met de vlaggetjes verdwenen zodat je tegen elke medewerker maar in het duits moest gaan praten... Want er was maar een klein aantal mensen dat nederlands verstond, en die herkende je ook nergens meer aan.
Het is meer gebaseerd op persoonlijke ervaringen: huisje zo smerig als het maar zijn kan, een aantal dingen defect in het huisje, bepaalde services niet bijgevoegd, lange wachttijden in restaurants en winkels door een foute organisatie, eten wat niet goed was en zo kan ik nog wel doorgaan...
Marcel

Bericht door Marcel »

Jbroeders schreef: Op weerterbergen is Billy er ook nog zag ik in de tour...
Klopt, maar als ik me niet vergis heet-ie sinds een paar maandjes anders. Dat meen ik me tenminste te herinneren van de laatste keer dat ik daar was. Tot een paar maanden geleden was de naam nog Billy's Burger, met hetzelfde logo als de Billy's Burgers op CP. Dus CP zal wel moeilijk hebben gedaan, en terecht.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Wellicht weet jij er wat van Marcel, in het topic is reeds genoemd dat GD het parkplein ging overkappen, waarom is dit niet gebeurt en eigenlijk nog directer, waarom is dit eigenlijk niet vanaf het begin gedaan? Volgens mij is Loohorst ook later overkapt dus daar is het wel gebeurt.
brifro
All-in
All-in

Bericht door brifro »

Toen wij er een paar jaar terug waren toen hadden ze Clown Joepie, verder hetzelfde als Billy alleen de naam was veranderd.
Wij zijn ook in de GD tijd geweest, en wat mij vooral opviel was dat het eten toen het van de Roompot was een stuk minder was

Brigitte
Marcel

Bericht door Marcel »

Jbroeders schreef: Wellicht weet jij er wat van Marcel, in het topic is reeds genoemd dat GD het parkplein ging overkappen, waarom is dit niet gebeurt en eigenlijk nog directer, waarom is dit eigenlijk niet vanaf het begin gedaan? Volgens mij is Loohorst ook later overkapt dus daar is het wel gebeurt.
Dat is afgeblazen doordat toen ineens de fusie tussen Center Parcs en Gran Dorado kwam. Blijkbaar kwam dat ook voor Gran Dorado nogal onverwacht. We hebben het wel nog aangekaart bij een medewerkersbijeenkomst waar de directeur van Roompot een leuk bedoeld verhaal kwam afsteken waar op dat moment geen hond zin in had (iedereen vreesde voor zijn/haar baan en was boos dat die overkapping ineens afgeblazen was), en die gaf toen aan dat die overkapping voorlopig niet doorging, maar dat als later zou blijken dat het nodig was, die er misschien alsnog zou komen of zoiets. Nou, tot nu toe is er nog niks gebeurd.

Waarom men daar niet meteen bij de bouw van het park een plaza heeft gebouwd of kort daarna, weet ik eigenlijk niet.

Maar dat Loohorst pas later overkapt is (het centrum dan), dat is nieuw voor me! Wanneer dan?
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Volgens mij zie je dat gewoon dat het achterna overkapt is. Zo is de vloer bijvoorbeeld echt een steentje dat je buiten zou leggen op een marktplein. Idem de rare vorm van de market dome in loohorst. Het is eigenlijk wel een grote market dome, met zelfs 3 uitgangen. Maar het is dus een zodanig rare vorm van market dome, dat het wel moet overkapt zijn.
Ook staat de infodesk achter een rare constructie. Eigenlijk heel raar, ik kan er alleen maar uit besluiten dat dit vroeger een apart gebouwtje was, die ze hebben proberen te integreren in de market dome. Maar daar zie je bijvoorbeeld nog de overblijfselen van vroeger.

Overigens: bovenstaande is louter gebaseerd op veronderstelling hoor ;)
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Marcel schreef:
Jbroeders schreef: Wellicht weet jij er wat van Marcel, in het topic is reeds genoemd dat GD het parkplein ging overkappen, waarom is dit niet gebeurt en eigenlijk nog directer, waarom is dit eigenlijk niet vanaf het begin gedaan? Volgens mij is Loohorst ook later overkapt dus daar is het wel gebeurt.
Dat is afgeblazen doordat toen ineens de fusie tussen Center Parcs en Gran Dorado kwam. Blijkbaar kwam dat ook voor Gran Dorado nogal onverwacht. We hebben het wel nog aangekaart bij een medewerkersbijeenkomst waar de directeur van Roompot een leuk bedoeld verhaal kwam afsteken waar op dat moment geen hond zin in had (iedereen vreesde voor zijn/haar baan en was boos dat die overkapping ineens afgeblazen was), en die gaf toen aan dat die overkapping voorlopig niet doorging, maar dat als later zou blijken dat het nodig was, die er misschien alsnog zou komen of zoiets. Nou, tot nu toe is er nog niks gebeurd.

Waarom men daar niet meteen bij de bouw van het park een plaza heeft gebouwd of kort daarna, weet ik eigenlijk niet.

Maar dat Loohorst pas later overkapt is (het centrum dan), dat is nieuw voor me! Wanneer dan?
In 87 overdekte CP pas zijn eerste parkcentrum, kan me niet indenken dat Gran Dorado dit in 1981 al op Loohorst had gedaan.
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Loohorst is inderdaad later pas overkapt, dit was eerst gewoon een plein. Ik zal eens navraag doen bij mijn collega's wanneer dit is gebeurd, en wat er in het gebouwtje van de Info heeft gezeten (als dit echt een appart gebouwtje was)...Dit kan alleen nog even duren door de parksluiting :)
sta positief in het leven, en haal eruit wat erin zit!!
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Volgens mij zat de info daar al, en was het een beetje zoals in de eemhof nu. Namelijk een apart gebouwtje met daarin de infodesk en dan in datzelfde gebouwtje de ingang van het zwembad.
Denny
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Denny »

Volgens mij is de Gran Place van Loohorst overkoepeld in 1989.
Ik denk dat dit ongeveer samenviel met het overschakelen van
Vendorado naar Gran Dorado.
Laatst gewijzigd door Denny op 25 mei 2007, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Smedts schreef: Loohorst is inderdaad later pas overkapt, dit was eerst gewoon een plein. Ik zal eens navraag doen bij mijn collega's wanneer dit is gebeurd, en wat er in het gebouwtje van de Info heeft gezeten (als dit echt een appart gebouwtje was)...Dit kan alleen nog even duren door de parksluiting :)
Tijd voor antwoord smedts, misschien zelfs wel foto's  ;)
nemepro
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door nemepro »

ik ben nu op vakantie in de weerterbergen met me laptop en een achtelijk duur abonement van Vodavone  :(

maarja daar gaat het niet om

ik heb foto's kunnen maken van de afronding en andere huisjes die nog volop in aanbouw zijn hier

nieuwbouw dus !!!!

ook heb ik foto's gemaakt in de nieuwe huisjes !!!

hebben de admin's intresse hierin  voor de beeldbank ??

dan stuur ik ze na mn vakantie op want ik ga nu weer snel off wegens anders te hoge kosten

ik hoor het wel

groetjes marco  ;D :)
Laatst gewijzigd door nemepro op 10 feb 2019, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
bezoek mijn forum is over van alles en nog wat ! : http://marcoclub.yourbb.nl
nu gewoon weer voor iedereen te registreren dus kom op het forum en doe mee!!!!
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Doe ze vooral mailen, en een persoonlijke tip dat je iets minder snel mag typen, maar met een stervensdure verbinding snap ik dat wel. Ik wil trouwens nog wel even benadrukken dat je volgens mij op Roompot Weerterbergen zit.
nemepro
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door nemepro »

inmiddels al weer enige tijd geleden maar heb nu net eindelijk de foto's naar de beeldbank gestuurd  ;D

tis nu wachten op hun waneer ze de foto's online zetten   :)
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

nemepro
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door nemepro »

zip downloaden ???

dacht dat ze op de beeldbank kwamen  :-\
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Is volgens mij een voorlopige oplossing, om de ongeduldigen te sussen ;)
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

We kunnen niet zo hard lopen als iedereen zou willen. De mensen die niet langer kunnen wachten kunnen al in de zip kijken :)
Klubbrobber
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Klubbrobber »

Er zijn inmiddels meer huizen bij gebouwd op dit terrein en het is nog veel groter geworden nu! Huizen voor 12, 18 en 24 personen! En ik vind dat de Weerterbergen het erg goed doet naar mijn mening! Het park zit elk weekend bijna vol of vol!
nemepro
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door nemepro »

ik ben op zoek naar de bouw historie van de weerterbergen in weert.

hoe het park gebouwd is , waneer, fotomatriaal, info, onder welke firma's weerterbergen viel enz enz

wat ik nu toe op jullie forum vond was aleen :
1985 Weerterbergen (Midden-Limburg) wordt geopend (eigendom van het Algemeen Burgelijk Pensioenfonds). Vanaf de opening is de exploitatie in handen van Vendorado. Per 1 januari 1995 heeft Gran Dorado met het ABP een huurovereenkomst afgesloten met een looptijd van vijftien jaar. Het park telt 496 bungalows, is in het bos gesitueerd en is rijk aan waterpartijen.
Laatst gewijzigd door nemepro op 17 nov 2008, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Het park is na Loohorst als tweede eigen park van Vendorado gebouwd volgens mij. Het zwembad bevatte de eerste knuffelmuur.
Laatst gewijzigd door Jbroeders op 17 nov 2008, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark!
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Mark! »

Klopt Bij Tropicana doet ie het elke keer niet als ik in de buurt ben. Ik dacht leuk zitje daar, ik ga er zitten en... en koude muur, met mooie tegels. Wel leuke uitvinding.
Laatst gewijzigd door Mark! op 17 nov 2008, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
C.C.
nemepro
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door nemepro »

volgens mij ging het over de weerterbergen en niet over tropicana  ;)
Laatst gewijzigd door nemepro op 17 nov 2008, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
cp rick
All-in
All-in

Bericht door cp rick »

Sorry voor de topic kick, maar wil iemand misschien deze zip file/de foto's nog eens online zetten? Bedankt! :D
Let's get closer!
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Ik heb de foto's even niet zo bij de hand. Ik kan ze vanavond uit de beeldbank vissen (die werkt nog niet) en dan even zippen voor in het beeldbank verzoeken topic.
Mark!
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Mark! »

ja hoor maar daar hebben ze hem ook! ;) ontopic now
C.C.
dani

Bericht door dani »

Jbroeders schreef: Het park is na Loohorst als tweede eigen park van Vendorado gebouwd volgens mij. Het zwembad bevatte de eerste knuffelmuur.

Weet je dit zeker?
ik herinner mij een knuffelmuur bij CP van toen ik een jaar of 8 was.(bijna 30 jaar geleden)
Toen was de Weerterbergen nog niet gebouwd.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Ik moet mij corrigeren, deze knuffelmuur was bijzonder omdat het de lippen van Marylin Monroe bevat.
merel1976
All-in
All-in

Bericht door merel1976 »

ben benieuwd naar fotos! ik speur jullie forum af
merel
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Ik zal deze foto's vast nog wel ergens hebben, maar het is inmiddels zo lang geleden. De huisjes staan er alweer een tijdje geloof ik.
Plaats reactie