Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Alles over Grandorado

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
LB14
All-in
All-in

Re: Alles over Grandorado

Bericht door LB14 »

Smedts schreef: Wat ik als medewerker vooral eraan merk is dat het bij GD meer gastgericht was, en onder de CP vlag is het economisch belangrijker... Ook aan voordelen voor de medewerker zijn er dingen geschrapt, nu ziet CP gelukkig ook weer in dat de medewerker belangrijk.
Dat het economisch belangrijk is, merk je ook aan de bezetting van het personeel, met minder man moeten we tegenwoordig nog evenveel doen...op sommige dagen is het maar net te doen...

Of de overname goed of slecht is: hmm...ik merk wel dat de gastenaantallen achteruit gaan (hier moet ik wel bij zeggen dat ik dit ervaar aan de drukte, in aantallen kan ik dit niet vergelijken, omdat ik me hier toendertijd minder voor interesseerde). Het is merktechniek idd een vooruitgang, en er is ook wel het één en ander door verbeterd, maar sociaaal is het toch minder geworden moet ik eerlijk zeggen.
Dat is eerlijk. En het geeft denk ik de ontwikkeling van CP als bedrijf ook wel aan. Zie topic prijs/kwaliteit. Het meer met minder is overigens niet uniek voor CP. Dat geldt vrees ik voor alle bedrijfstakken.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Je hoeft niet te quoten als de reactie 1 posting boven je staat :)
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

LB14 schreef: Dat is eerlijk. En het geeft denk ik de ontwikkeling van CP als bedrijf ook wel aan. Zie topic prijs/kwaliteit. Het meer met minder is overigens niet uniek voor CP. Dat geldt vrees ik voor alle bedrijfstakken.
Oh jah, dat topic is voor mij wel heel interessant.... en wat de posters in de topic allemaal schrijven, zie ik goed terug in het aantal overnachtingen. Het is ook niet helemaal vreemd natuurlijk dat CP de laatste jaren opeens allemaal parksluitingen gaat invoeren...er is gewoon in die periode geen animo omdat daarvoor de prijzen te hoog liggen...

Maar dit gaat te ver offtopic, daarvoor hebben we het andere topic ;)
sta positief in het leven, en haal eruit wat erin zit!!
LB14
All-in
All-in

Bericht door LB14 »

Dan zal ik nu niet quoten als je daar gelukkiger van wordt. Moet een beetje lachen om je reacties meneer Broeders. Als je een discussieforum opent gaat het om de discussie. Krijg sterk het idee dat je discussies in de banen wilt lijden die jij graag ziet (pro CP en vooral in de stijl die jij graag ziet). Dat mag maar stop het dan om discussieforum te noemen.  Je discussie op het radarforum is daar een mooi voorbeeld van. Nu zal ik wel weggemodereerd worden of een ban krijgen... Als ik denk dat ik moet quoten doe ik dat. Om juist het punt aan te halen waar je op in wilt gaan is dat wel handig. Ow ja, begin niet over etiquette op internet. Dat is nu net mijn business...

Overigens is een ban niet nodig. Zeg maar of je mijn bijdragen hier op prijs stelt. Zo nee, dan stop ik zelf wel. Laat je deze post staan? Graag, dank u.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Ik wil helemaal niets sturen, maar het is overbodig (bericht staat er immers boven) en daardoor staat het rommelig. Deze regels zijn algemeen en ongeschreven op diverse internetfora..

Indien je klachten hebt over mijn moderatiebeleid stel ik voor dat we die via priveberichten even afhandelen.
Denny
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Denny »

Enkele foto's van de toenmalige "Gran Place" in Loohorst (1990):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Denny op 06 jan 2008, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-Martijn-
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door -Martijn- »

Tsja, nogal wit...., dat ziet er nu een heel stuk gezelliger uit!!.
l Fotoverzoek? Vraag me gerust naar foto's van jouw favoriete locatie(s) binnen Center Parcs!
l We zijn er weer! Bezoek nú het vernieuwde Reclame in de signature is verboden!
wil
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door wil »

Wij zijn in 1993 (huwelijksreisje) bij port zelande geweest. We hebben daar van de zomer gegeten, tijdens een surfevenement. Vond de plaza toch we mooi geworden en gezellig personeel!
centerparcs is ideaal!
LB14
All-in
All-in

Bericht door LB14 »

Ongetwijfeld. Ook op Loohorst waar de bovenstaande foto's van zijn ziet het er een stuk aangekleder uit. Daar zijn ze bij CP gewoon erg goed in.
Zandvoort
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Zandvoort »

Jongens, niet vechten.

Nog een mooi logo:

Afbeelding
cp rick
All-in
All-in

Bericht door cp rick »

Ik ben eigenlijk opzoek naar een overzicht lijst van alle grandorado parken. Welke van Landal waren nu van Grandorado? Kan iemand mij verder helpen?
Laatst gewijzigd door cp rick op 10 feb 2019, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Let's get closer!
Niels

Bericht door Niels »

Parken van Landal
- Vitamaris
- Ameland State
- Natuurdorp Suyderoogh
- Beachpark Texel
- Resort Ooghduyne
- Landgoed 't Loo
- De Veluwse Hoevegaerde
- Berkenhorst
- Klein Ruwinkel
- De Koornmolen
- Resort Haamstede
- Villapark Livingstone (onder Haamstede verder gegaan)
- Duc de Brabant
- De Vers
- De Schatberg
- Het Roekenbosch
- De Lommerbergen
- Het Vennenbos
- 't Vosseven
- Aerwinkel
- Reevalis
- Domaine Long Pre
- Village les Gottales
- Het Land van Bartje
- Het Hart van Drenthe (tegenwoordig Hogenboom Vakantieparken)
- Hunerwold State
- Park Sandur
- De Witte Bergen
- De Vlegge
- De Elsgraven

Naar Roompot Vakantieparken
- De Weerterbergen

Naar ??
- Bosch en Zee
- Beulaeke Haven

Ik wist van Het Hart van Drenthe dat hij is verkocht, maar de rest weet ik niet.
cp rick
All-in
All-in

Bericht door cp rick »

Niels schreef: Parken van Landal
- Villapark Livingstone (onder Haamstede verder gegaan)
Volgens mij vaart dit tegenwoordig ook onder de RP Holidays vlag.
Niels schreef: Parken van Landal
- Reevalis.
Dit verbaast mij dus enigzins. Dat was dan wel een extreem klein Grandorado Park. Dat wist ik dus helemaal niet.
Laatst gewijzigd door cp rick op 23 jun 2008, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Let's get closer!
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Hoe is de nieuwe naam van dat Villapark Livingstone dan voluit geworden? Want tegenwoordig hebben ze bij Landal:

- Resort Haamstede
- Résidence 't Hof van Haamstede
- Duinpark 't Hof van Haamstede
cp rick schreef: Dat was dan wel een extreem klein Grandorado Park.
Het lijkt mij ook wel een mini-parkje. Slechts 69 bungalows. :o
maria
All-in
All-in

Bericht door maria »

Villapark livingstone bestaat nog onder deze naam en is nu van RPHolidays. Wij hebben er pas nog een weekendje verbleven en mijn schoonouders zitten er wel een paar keer per jaar. :)
Niels

Bericht door Niels »

maria schreef: Villapark livingstone bestaat nog onder deze naam en is nu van RPHolidays. Wij hebben er pas nog een weekendje verbleven en mijn schoonouders zitten er wel een paar keer per jaar. :)
Maar de post voor Resort Haamstede gaat nog via het adres van RP Holidays Villapark Livingstone ;)
cp rick
All-in
All-in

Bericht door cp rick »

Niels schreef: Maar de post voor Resort Haamstede gaat nog via het adres van RP Holidays Villapark Livingstone ;)
Kortom,

Villapark Livingstone = Rp Holidays
Resdencie, Resort en Duinpark = Landal

Overigens is Bosch en Zee tegenwoordig van Hogenboom Vakantieparken
En Beulaeke Haven is volgens mij zonder een groep verder gegaan
Laatst gewijzigd door cp rick op 23 jun 2008, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Let's get closer!
Niels

Bericht door Niels »

Ik bedoelde dus te zeggen dat de post die je naar de Landal Resorts stuurt, gestuurd moet worden naar het adres waar Livingstone zit. Wellicht dat er een (onbekende) samenwerking is tussen die twee.
cp rick
All-in
All-in

Bericht door cp rick »

Niels schreef: Ik bedoelde dus te zeggen dat de post die je naar de Landal Resorts stuurt, gestuurd moet worden naar het adres waar Livingstone zit. Wellicht dat er een (onbekende) samenwerking is tussen die twee.
Volgens mij is dit de receptie ofzo van deze parken, de post van Livingstone moet namelijk naar Roompot De Souten Heart
Let's get closer!
Saturnus
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Saturnus »

cp rick schreef: Ik ben eigenlijk opzoek naar een overzicht lijst van alle grandorado parken. Welke van Landal waren nu van Grandorado? Kan iemand mij verder helpen?
Parken "de Vers" "Parc Sandur" en "Landgoed 't Loo" resorteerden vroeger lange of kortere tijd onder de vlag van Grandorado. Overigens wie kent de naam "Vendorado" nog (van het Vendex-concern)?
Ook Landal is onder een andere naam ooit begonnen: Ennia (jawel, ook een verzekeringsmaatschappij), toen Aegon en nu Landal.
De mooiste bungalowparken in Europa
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Saturnus schreef: Overigens wie kent de naam "Vendorado" nog (van het Vendex-concern)?
Ik en waarschijnlijk met mij ook vele anderen. :D Kijk maar eens in het geschiedenis-topic in subforum Center Parcs Algemeen, daar komt die naam volgens mij een paar keer in voor. ;)
markske912
All-in
All-in

Bericht door markske912 »

Villapark Livingstone loopt vanaf dit jaar weer onder de vlag van Landal greenparks.
Laatst gewijzigd door markske912 op 23 jan 2009, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
markske912
All-in
All-in

Bericht door markske912 »

Heeft er iemand misschien foto`s van de grandorado parken? Zoals de eerste parc plaza van de lommerbergen of de allereerste bungalow van het vennenbos?
dani

Bericht door dani »

Ik heb wel een brochure van center parcs uit de jaren 80.
Toen waren de lommerbergen en vennenbos van center parcs.

Hier staan wel foto's en plattegronden van de huisjes in.

Wil toch eens kijken of ik de scanner aan de praat krijg en misschien dat iemand (martijn?) mij kan helpen de foto's te plaatsen? 
Flashy
All-in
All-in

Bericht door Flashy »

Ik heb misschien nog wel ergens foto`s van Zandvoort of Loohorst of andere Grandorado parken.
Flashy
All-in
All-in

Bericht door Flashy »

Ik weet het, dit is een oud topic, maar een mens moet wat als hij  zich verveeld.

Het grootste verschil voor de gasten was dat Gran Dorado menselijker was. het leek alsof er minder winst gemaakt hoefde te worden, er werd niet overgeeintertained zoals bij centerparcs, mensen waren vrij om te gaan in plaats van de hele dag op de parken gehouden te worden met super zwembad en animatie.
Dat is de voornaamste reden dat ik van mensen heb gehoord om naar Gran Dorado te gaan ipv CP.

En ja club Billy!! met betaalbare Billy ijsjes en pannekoeken eten met Billy, dat weet ik nog wel.
Leuker en minder commercieel dan dat pepetevee.
dedapper
All-in
All-in

Bericht door dedapper »

dan deel ik zeker je mening niet,grandorado was een goedkoop park,zwembad en de andere accomedatie's zijn niet te vergelijken,
centerparcs is luxe,en dat vonden wij zeker niet bij grandorado.
ik ga naar centerparcs om daar te blijven en niet rond te trekken en alles te gaan bezichtigen,dan boek je een chaletje ergens in de buurt,das mijn mening.
Flashy
All-in
All-in

Bericht door Flashy »

Misschien is het nu anders, maar wij gingen naar Gran Dorado om daguitstapjes te maken, en af en toe geintertained te worden, wel lekker te zwemmen maar niet het idee op het park gehouden te worden.
Geen idee of dat nog steeds zo op CP is, minder dan vroeger volgens mij.
Anita

Bericht door Anita »

als je een vakantie boekt op CP dan ben je ook vrij uiteraard om dagtripjes te maken, alleen is er op de CP parken zoveel meer vertier als in de GD parken, dat je vaak helemaal niet de neiging hebt om het park te verlaten. Je vermaakt je daar veel sneller.
Wij gaan in de zomervakantie 2 weken naar een CP park, en ja dan gaan wij ook gezellig wel een dag ergens naar toe, maar in de korte verblijven komen we vaak het park niet eens af, omdat we de behoefte niet hebben.

In mijn ogen is PPTV toch niet echt zo commercieel hoor! Ze geven voor de kinderen beslist hele leuke voorstellingen, waar je gezellig samen (GRATIS) naar kunt kijken, er wordt bingo gespeeld waar je een kaart voor moet kopen (niet idioot duur) en waar je leuke prijzen mee kunt winnen.

De entertainment op het park wordt je aangeboden, maar je bent toch niet verplicht om daar gebruik van te maken. In de avonduren is er vaak live muziek, 2x per week is er een leuke show, maar goed als je dit als "overentertainment" wilt aanmerken, dan kun je inderdaad beter naar een GD park of een soortgelijke organisatie gaan, want daar wordt zo goed als niets aangeboden.
Mekkie

Bericht door Mekkie »

Anita schreef:.

In mijn ogen is PPTV toch niet echt zo commercieel hoor! Ze geven voor de kinderen beslist hele leuke voorstellingen, waar je gezellig samen (GRATIS) naar kunt kijken,   
Hey Anita,

Gratis? Bij de prijs inbegrepen zullen we maar zeggen?! ;)
Ik vindt dat je bij CP echt niet overentertaind wordt.
Ik ben zelf niet zo'n type die naar allerlei show's etc wil.
Blijf liever in het huisje en dan heb je echt geen last van de drukte van CP.
Heerlijk zomer's in de avond buiten op je eigen terras zitten mijmeren.
En ja, over het algemeen vindt ik de huisjes van CP zoveel beter liggen (kwa privacy en rust)dan bij Gran Dorado.
Dus de keus is voor ons altijd heel gauw gemaakt(Er is eigenlijk geen keuze ,CP blijft voor mij nr.1). :-*
Laatst gewijzigd door Mekkie op 04 apr 2009, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie