Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Alles over Grandorado

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
Anita

Re: Alles over Grandorado

Bericht door Anita »

Mekkie schreef: Hey Anita,

Gratis? Bij de prijs inbegrepen zullen we maar zeggen?! ;)
En ja, over het algemeen vindt ik de huisjes van CP zoveel beter liggen (kwa privacy en rust)dan bij Gran Dorado.
Dus de keus is voor ons altijd heel gauw gemaakt(Er is eigenlijk geen keuze ,CP blijft voor mij nr.1). :-*
hey, met 'gratis' bedoelde ik eigenlijk ook dat je niet apart entree hoeft te betalen als je naar een PPTV show of naar een avondshow wilt gaan kijken.(de CP parken in Engeland schijnen dit wel te doen en daar betaal je dus ook geen laag bedrag in den beginne....)
uiteraard zal in de totale prijs die je betaald voor een verblijf in CP allerlei zaken zijn doorberekend, maar ik vind dat je voor die prijs ook een totaalpakket aangeboden krijgt en wat je ermee gaat doen dat is uiteindelijk je eigen keus.
Voor ons is een verblijf bij een andere organisatie ook geen onderwerp van discussie. Wij hebben op de avond van thuiskomst al weleens meteen weer geboekt voor de volgende......
Mekkie

Bericht door Mekkie »

Hey Anita,
Begrijp dat je "gratis" op deze manier bedoelt(dus geen entreegeld).
Ben het verder helemaal met je eens.
Bij CP krijg je een totaalpakket aangeboden,en aan de gast is het wat hij/zij hiermee doet.
Kijk als je uitstapjes vanaf het park wilt maken,prima dan laat je de entertainment lekker links liggen.
Wij hebben dat zo vaak gedaan lekker een dagje van het park af.
Maar het grote voordeel van CP vindt ik(zeker met kinderen) dat je altijd iets kunt doen binnen het park(wel je portemonnee meenemen want alles kost geld).
Dus wil je vermaakt worden dan kan dat op het park zelf(groot voordeel).
Wil je een dagje uit?(cultuursnuiven....) ook geen probleem.
Dus bij CP kan je alle kanten op.(kost een paar centen, maar goed......)
:) :D ::)
Laatst gewijzigd door Mekkie op 05 apr 2009, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Anita

Bericht door Anita »

hey Mekkie,
we zijn het denk ik compleet met elkaar eens!!!! Ik denk dat wij het verblijf in CP op dezelfde manier beleven.....EN GENIETEN!
Flashy
All-in
All-in

Bericht door Flashy »

Ik wil niemand aanvallen hoor, ik heb het over de jaren 90, toen was het misschien wel heel anders!

Ik vind CP ook erg leuk nu namenlijk!!
Mekkie

Bericht door Mekkie »

Hey Flashy,

In de jaren 90 had je bij CP ook al aardig wat entertainment.
Ik herriner me bijvoorbeeld dat je Woeps de wave zomaar ineens in het zwembad tegenkwam,en dan ging ze een verhaaltje vertelen in het water voor de kinderen.
En die anderen pepeteve figuren kwam je ook regelmatig tegen op het park.
In die tijd gaven ze nog geen show in de market-dome.
Maar goed, je kon waterfietsen huren,midgetgolven,tennissen,bowlen,  toch heel wat in die tijd.
Ja, dat is niks in vergelijking met wat CP nu te bieden heeft,maar ja de tijden veranderen.
kijk naar bv.een kinderpartijtje:vroeger waren de kinderen blij met limonade wat leuke spelletjes spelen en voor het naar huis gaan patat.
Nou daar hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen .
Dus CP gaat wel met de tijd mee. 8) 8)
Anita

Bericht door Anita »

Flashy schreef: Ik wil niemand aanvallen hoor, ik heb het over de jaren 90, toen was het misschien wel heel anders!

Ik vind CP ook erg leuk nu namenlijk!!
ik voel me ook beslist niet aangevallen hoor, was het alleen niet helemaal met je eens.
Enne....wij zijn nu eenmaal CP (en dan m.n Erperheide) fans, en wil daar het liefst geen kwaad woord over horen  ;)
-Martijn-
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door -Martijn- »

Mekkie schreef:
Ik herriner me bijvoorbeeld dat je Woeps de wave zomaar ineens in het zwembad tegenkwam,en dan ging ze een verhaaltje vertelen in het water voor de kinderen.

Tegenwoordig komt onze Woops ook vaak een kijkje nemen in de Aqua Mundo, even voor de duidelijkheid.
l Fotoverzoek? Vraag me gerust naar foto's van jouw favoriete locatie(s) binnen Center Parcs!
l We zijn er weer! Bezoek nú het vernieuwde Reclame in de signature is verboden!
Jooost
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door Jooost »

Nog even over het verschil van karakter van de parken. Ik ben als jongetje op bijna alle parken van Gran Dorado geweest. Mijn ouders vonden die parken wat rustiger om naartoe te gaan, Centerparcs was vaak heel druk met soms ook wat grote groepjes jongeren. Gran Dorado was wat relaxter.

Ik vond zelf die keuze erg jammer aangezien ik ontzettend veel van subtropische zwembaden houdt. Die van Centerparcs waren (en zijn dat meestal nog) groter en bieden (veel) meer vermaak dan die van GD. GD had bijvoorbeeld nergens een wildwaterbaan. De baden waren wel sjiek ogend aangelegd. Een beetje volgens een soort Welness-concept met veel wit. Het was meer om te ontspannen dan op avontuur te gaan.

Ik ben in GD Port Zelande geweest toen het twee jaar open was. ik weet nog goed dat ik ongelooflijk teleurgesteld was in zowel de Plaza (heel erg steriel) en het zwembad (twee identieke korte glijbaantjes, een kleine stroomversnelling en een klein buitenbad).

Daarna zijn we vrij snel na de opening naar park Hochsauerland geweest. Dat zwembad was ook bizar. Ongekend groot qua opzet maar er stond bijna niks in! Een achterlijk groot fantasieloos golfslagbad, een wat verlaten want op een afgelegen plek aangelegde stroming, twee glijbanen zonder plonsbad... Terwijl het in potentie gezien de gigantische overkapping echt wel wat had kunnen worden. Het leek erop dat ze veel onderdelen uiteindelijk niet hebben gerealiseerd. Naast de zwembadbar bijvoorbeeld lag een heel groot stuk lege ruimte die enkel was betegeld met in het midden een tafeltennistafel (!!??). Het buitenbad was wel erg mooi, je kon 'rond'zwemmen vanuit het golfslagbad en via een andere route weer terug. Dat was wel geinig. Maar weet iemand iets van het oorspronkelijke plan met dit bad en wat er uiteindelijk van terecht is gekomen??

Overigens, ik ben ook een keer een dagje naar GD Zandvoort geweest toen de reguliere glijbaan dicht was - er had juist iemand zijn nek in gebroken. Toen heeft GD in allerijl een soort leren mobiele waterglijbaan opgetuigd bij het 25-meter bad. Is iemand hier ooit vanaf gegleden? en hoe ging dat?? ik heb nooit meer ergens zo'n ding gezien en we hebben toen niet gezwommen (je kon het ding zien staan door het raam van de Billy Burger...).

Groet!
Flashy
All-in
All-in

Bericht door Flashy »

Ik weet nog wel dat het landingsgedeelte/ plonsbad? van de glijbaan in Zandvoort echt te ondiep was.
Dat is toen ook aangepast.

Leren ding heb ik nooit gezien.
Marcel

Bericht door Marcel »

Smedts schreef: Ik vond persoonlijk dat het beleid van GD meer gericht was op de gast, nu is een groot deel vooral gericht op het winst maken.
Volledig mee eens! Natuurlijk moest er bij GD onder de streep ook geld over blijven en was ook dat een commerciële organisatie, maar bij CP is alles véél te veel gericht op geld. 'Het de gast naar de zin maken' betekent achter de schermen bij CP hetzelfde als''hem/haar zoveel mogelijk aanbieden, zodat we hem/haar zoveel mogelijk geld uit de zak kloppen'. Want daar is álles, maar dan ook écht alles op gericht bij CP, en dat was bij GD veel minder het geval. Daar stond gastvrijheid, sámen met omzet binnenhalen, op de eerste plaats. Bij CP is het eerst omzet binnenhalen, dan een hele tijd niks, en dan gastvrijheid. Dat is het verschil.

De werksfeer was op de GD-parken ook veel leuker, ook toen ze overgegaan waren naar CP nog. Iedereen kende elkaar onderling, van welke afdeling je ook was, en dat is bij de 'Originals' (zo noem ik ze maar even) van CP veel minder het geval.

Ik heb beide periodes op de werkvloer en achter de schermen meegemaakt, maar geef mij de GD-tijd maar hoor! Véél leuker, en véél gezelliger!
Marcel

Bericht door Marcel »

LOL...ik zie nu pas dat het bericht waar ik op reageerde al meer dan 2,5 jaar geleden gepost was. Whahaha. Nou ja, mijn reactie blijft evengoed gelden!
Nicoletje
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Nicoletje »

Ik zat op de site van Grandorado. Hoe, wat en waarom weet ik niet  ??? maar ik kwam er terecht: http://www.grandorado-nl.ac.psiweb.com/veiling.html
Ik zag het kopje veiling en drukte erop. En het werkt!! 3/12 tot 7/12 kan je een midweek naar park Zandvoort voor 498 gulden!! Komt wel 45 reserveringskosten bij  ;D Hebben ze deze functie nooit stopgezet?? Vond het wel grappig  :D
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D
dani

Bericht door dani »

Is inderdaad wel leuk om weer eens terug te zien.
Wij deden hier destijds ook wel eens aan mee en zijn zo toen op de Weerterbergen terecht gekomen.
Wel vreemd ja dat het nog functioneerd ???
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Je naam invullen heeft geen nut, ze reageren er ook echt niet meer op. Wel jammer, anders hd je heel goedkoop op vakantie gekund.
Nicoletje
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Nicoletje »

Ik had het ook niet verwacht dat het nog zou werken maar wel grappig om dit nog terug te zien en de guldenprijzen te zien.
Ik weet nog dat ik vroeger vaak op deze site keek.
Nee, ik ben niet eigenwijs. Ik heb gewoon altijd gelijk!
!*! 2,5 jaar gewerkt op de Kempervennen en 3,5 jaar op het Meerdal !*! Nu als reisleidster aan het werk op het mooie Kos :D
Flashy
All-in
All-in

Bericht door Flashy »

Met mij zijn er 14 deelnemers?
denken mensen echt dat het nog werkt?

Grappig, ik heb het vroeger ook wel eens bekeken.
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Nee de mensen doen het enkel nog voor het plezier denk ik
Flashy
All-in
All-in

Bericht door Flashy »

jeroom schreef: Nee de mensen doen het enkel nog voor het plezier denk ik
Beetje een vreemde hobby!
jeroom
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door jeroom »

Elk zijn hobby zeg ik altijd  ;D
dani

Bericht door dani »

Net als al die mafketels hier op het forum ;)
markske912
All-in
All-in

Bericht door markske912 »

Waarom is de weerterbergen nooit naar landal gegaan? En bosch en zee, is die ook niet een tijdje van landal geweest? Waarom heeft Landal eigenlijk niet alle parken meer?
dani

Bericht door dani »

Bosch en zee was van de gran dorado groep en is destijds ook overgegaan naar landal.
Is nu van Hoogeboom.

De weerterbergen is als enige orginele gran dorado park (van de 6) overgegaan naar de roompot omdat p&V een te groot marktaandeel had in de toeristische sector en een deel af moest staan.
De roompot had interresse en de rest van de kleinere parken zonder veel voorzieningen zijn ook van de hand gedaan.
Meerdendeels voormalige Creatief parken en zij gaan naar landal.
5 orginele Gran dorado parken heeft P&V destijds gehouden :port zelande, Zandvoort, Loohorst, Heilbachsee, en Hoch sauerland.  

Bosch en zee was ook van de Gran dorado groep en is destijds ook overgegaan naar landal.
Nu is het van hoogeboom.
Hmn

Bericht door Hmn »

En om de vraag van Landal toe te voegen: tsja, dat weet je eigenlijk nooit. Ik denk dat je Landal tegenwoordig heel goed kunt zien als investeerder. Ze knappen parken op, kopen parken aan en zullen sommigen ook verkopen. Denk wel dat er een winstachtergrond achter zit.
dani

Bericht door dani »

Bij Landal wordt ook veel verkocht aan particulieren.
landal vastgoed.
max

Bericht door max »

Ik mis in het rijtje park heilbachsee, deze is ook gebouwd onder gran/ven-dorado-vlag
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

[quote="max"]
Ik mis in het rijtje park heilbachsee, deze is ook gebouwd onder gran/ven-dorado-vlag
[/quote]

Wat ik eens heb gelezen, is dat alleen de huidige centrumvoorzieningen onder de vlag van Gran Dorado/Vendorado zijn gebouwd. De bungalows waren al aanwezig toen het park werd aangekocht.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 15 jan 2011, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
markske912
All-in
All-in

In dit topic is plaats voor alles van Grandorado. Park/bungalowplattegronden, brochure pagina`s, foto`s van de parken in Grandorado tijd, en wat weet je van de parken? Hadden ze vroeger hele andere soort bungalows/faciliteiten? En noem zo maar op. Mag natuurlijk ook gaan over parken die in eerste in stantie naar Grandorado zouden gaan en later toch niet. En weet je wanneer de parken gebouwd zijn, en wat weet je van de interieurs? Alles is welkom!. Ik weet dat er al een topic is over Grandorado, maar toch ben ik wel benieuwd naar de park geschiedenissen.

markske912
All-in
All-in

Ik zelf ben erg benieuwd naar de brochure`s van Grandorado en de Plattegronden. Mocht je brochure`s hebben en wil je deze weg doen... ik weet wel een goed adresje ;)
Denny
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Denny »

Ik heb al het één en ander gepost onder [Historie] Loohorst & Zandvoort.
Plaats reactie