Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Alles over Grandorado

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
Niels

Alles over Grandorado

Bericht door Niels »

Ben zelf nogal aardig benieuwd hoe het met Park Heilbachsee, Park Hochsauerland, Port Zélande, Park Loohorst en Park Zandvoort in het Gran Dorado tijdperk er aan toeging.
Aangezien ik de parken nu alleen maar ken onder naam Center Parcs, stel ik dus deze vraag.

Zijn er enige verschillen met bijvoorbeeld de manier van werken, de voorzieningen etc. bij destijds Gran Dorado en nu bij Center Parcs die voor de klant merkbaar zijn?
EdB

Re: Alles over Grandorado

Bericht door EdB »

Wat ik gehoord heb, is dat het werken bij Gran Dorado 1 groot feest was.
Lang niet zoveel regeltjes als dat er nu bij CP zijn .. Maar dat kan ook veranderd zijn door de tijd, nu móeten er juist veel meer regels zijn om alles goed te kunnen laten verlopen!
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Leek me leuk om te werken, maar mijns inziens werkt een onderneming beter als er bepaalde afspraken zijn. Het mag wel eens een feest zijn, maar niet altijd, anders blijft de firma niet draaien. Of het moest vierkant zijn.
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Ik vond persoonlijk dat het beleid van GD meer gericht was op de gast, nu is een groot deel vooral gericht op het winst maken.
sta positief in het leven, en haal eruit wat erin zit!!
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Ik ben persoonlijk ook nooit op een Gran dorado park geweest in die tijd. Misschien kunt u bovenstaande stelling staven met een voorbeeld?
Niels

Bericht door Niels »

Ik ben er zelf ook nog nooit geweest en dat is juist wat ik wil weten ;)
Of je het als gast (en werknemer) kunt merken dat het nu Center Parcs is.

Bij de werknemers bijvoorbeeld dat ze het nu veel strikter vinden.

Ik hoorde van een oud-klasgenoot ook dat het in het Gran Dorado tijdperk een heel stuk anders was dan nu.
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Dat is ook zo, er gebeurde veel meer als organisatie onderling (er waren onderling wedstrijdjes die de werknemer aanmoedigde iets meer hun best te doen. Zo waren er bevoorbeeld Mystery guests van andere parken die op een ander park een weekendje weg gingen. Voor de rest was er volgens mij met omzet e.d. wedstrijdjes, maar dat weet ik niet meer precies) (Misschien kan Marcel me bijspringen ;)). Als medewerker waren er nog enkele acties waardoor je extra geprikkeld werd om te werken.

Dit is echter alweer een tijdje geleden, ik zal eens een keer als ik tijd heb wat rondsnuffelen in oude personeelsbladen om te kijken wat ik nog meer kan vinden. ;D
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Als ik dat allemaal lees, ging het toch ook wat om de winst, als er wedstrijdjes waren om de omzet. Maar wat was er dan zo anders voor de gast?
EdB

Bericht door EdB »

Die wedstrijdjes heb je nu toch ook nog, die stimulatie? Kijk maar naar de happy cards en bijbehorende prijzen. Mystery guests komen nu ook nog naar parken, voor zover ik het weet. Laatst scheen er een reportage in het AD gestaan te hebben over de beoordeling van een paar parken van CP...
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Jah, maar deze hangt af van de gasten, bij GD kon je hier zelf voor zorgen. De mystery geusts die in de GD tijd kwamen, waren gewoon werknemers van een ander park, dus dit was voor enkele werknemers leuk om een ander park van GD te bezoeken. En nee, het ging niet om de winst, ik weet ook nie meer zker of de wedstrijdjes over de omzet gingen, iig wel over die mystery guests!
Cp Lei
All-in
All-in

Bericht door Cp Lei »

Bij Gran Dorado was het best wel relaxter ja. Er werd niet zo moeilijk gedaan over uren-inzet etc. etc. Nu gaat het bij CP toch echt om een bepaalde winst hoe-dan-ook te halen, al moet je met EEN persoon een heel terras belopen bij wijze van spreken. De ex-Gran Dorado medewerkers merken het absoluut het beste dat we tegenwoordig bij een beusrgenoteerd bedrijf werken. Helaas gaat dat wel vaak ten koste van de daadwerkelijke kwaliteit. Was laatst op het Meerdal bij een zgn deejay-night en dat was echt treurig hoor.... Draai dan gewoon een cd-tje af dacht ik bij mezelf... Ter vergelijking: Ik ben pas in Kroatie op vakantie geweest en daar was pas entertainment in het hotel ! Een live band van 3 man sterk, met 5 mensen van het entertainment team die erbij dansten en mensen van het terras haalden om mee te dansen, zoiets zou CP ook moeten doen, maar ja....
Laatst gewijzigd door Cp Lei op 25 sep 2006, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Happycardverzamelaar!!
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

De deejay night op Port Zelande was vrij treurig als ik eerlijk ben. Ik zou ook meer steken in entertainment.
Orry
All-in
All-in

Bericht door Orry »

Cp Lei schreef: Bij Gran Dorado was het best wel relaxter ja. Er werd niet zo moeilijk gedaan over uren-inzet etc. etc. Nu gaat het bij CP toch echt om een bepaalde winst hoe-dan-ook te halen, al moet je met EEN persoon een heel terras belopen bij wijze van spreken. De ex-Gran Dorado medewerkers merken het absoluut het beste dat we tegenwoordig bij een beusrgenoteerd bedrijf werken. Helaas gaat dat wel vaak ten koste van de daadwerkelijke kwaliteit. Was laatst op het Meerdal bij een zgn deejay-night en dat was echt treurig hoor.... Draai dan gewoon een cd-tje af dacht ik bij mezelf... Ter vergelijking: Ik ben pas in Kroatie op vakantie geweest en daar was pas entertainment in het hotel ! Een live band van 3 man sterk, met 5 mensen van het entertainment team die erbij dansten en mensen van het terras haalden om mee te dansen, zoiets zou CP ook moeten doen, maar ja....
Hey Lei,

Dan ben je blijkbaar nog nooit bij een showavond geweest, waarbij 6 entertainers een wervelende live show geven. Volgens mij wordt er genoeg door CP aan entertainment gedaan, maar kan altijd beter. En zeg nou eerlijk zo'n live band hebben de meeste mensen ook wel geien...
Rob
All-in
All-in

Bericht door Rob »

Smedts schreef: Ik vond persoonlijk dat het beleid van GD meer gericht was op de gast, nu is een groot deel vooral gericht op het winst maken.
Hmm, ik ben in die tijd eens op de Lommerbergen geweest. Ben na krap één dag het huisje uitgevlugt en naar huis vertrokken. Wat een afgang was dat. Schoonmaak was niet in orde. Plakte nog een haar aan het stopkontakt in de keuken van de vorige gasten. Vloerbedekking was ranzig, badkamer was ranzig en het huisje hing vol met luchtverfrissers... Alle kleding die in de kasten daar gelegen hadden konden we gaan wassen omdat het gewoon stonk naar de muffigheid. Tweede schoonmaak hielp niets... haar hing er nog steeds, moet daar nog foto's van hebben. Helft van mijn geld terug gehad... maar vergoede niet de teleurstelling van mijn kinderen.

En dan nog wat, je moest een parkeerkaart kopen! Voor een slecht onderhouden parkeerterein. Niet gericht op winst bij Grandorado... ???
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Zo heb ik het nooit ervaren als medewerker zijnde nee. Ik weet niet of dat wat jij beschrijfde vaker voorkwam, maar dat is ook zeker géén service nee! En daarbij ook nog heel vervelend voor de gast, dus niet echt gastvriendelijk! Maar nogmaals, ik kijk heel anders tegen CP aan doen toen tegen GD m.b.t. winstmaken...   
Marcel

Bericht door Marcel »

Cp Lei schreef: Was laatst op het Meerdal bij een zgn deejay-night en dat was echt treurig hoor.... Draai dan gewoon een cd-tje af dacht ik bij mezelf...
Het ligt er natuurlijk wél ook aan wat voor een DJ er staat te draaien dan. Als die gewoon alleen maar non-stop muziek draait, is het inderdaad treurig ja. Maar ik durf wel zo brutaal te zijn om te stellen dat míjn DJ-nights niet treurig zijn! Met andere woorden: het ligt er maar net aan hoe de werkinstelling van de dienstdoende DJ is. Waarschijnlijk heb jij een DJ gezien die ingehuurd was bij een extern bureau, dat gebeurt de laatste tijd nogal eens namelijk. Ik kan je vertellen dat er aan gewerkt wordt om die DJ-nights op Meerdal en Loohorst over de gehele linie op 'mijn' niveau te krijgen, maar dat daarin op dit moment effe het één en ander tegenzit.

Ik hoop niet dat dit berichtje arrogant overkomt, want zo bedoel ik het helemaal niet. Het is gebaseerd op wat ik zelf ervaar en wat ik terug hoor van diverse mensen (zowel gasten als medewerkers).
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

De DJ-night op meerdal vond ik ook wel redelijk goed, met een hoog entertainment gehalte. Toen was het echter Arjan die DJ was.
O ja, op de kempervennen was de DJ night ook wel heeeeel treurig. Hij stond er gewoon wat liedjes te draaien en wat te presenteren zonder ambiance in de keet te brengen, en het ging dan vooral nog om muziek die ik niet zo smaakte (dat ligt enkel aan mij natuurlijk). Dit betrefte wel degelijk iemand van het entertainment team, want later op de week zagen we hem terug in de entertainment live avonden en bij de masquerade show.
Nu, over die DJ-night: ik moet zeggen dat er wel andere mogelijkheden van entertainment bestaan, waar er meer volk op afkomt en waar de gast ook wat meer aan heeft... Want tegenwoordig luisteren de meeste mensen al gewoon naar MP3'tjes, daarvoor moeten ze niet naar de market dome van center parcs trekken. Persoonlijke mening uiteraard.
Cp Lei
All-in
All-in

Bericht door Cp Lei »

Ja laat ik inderdaad maar even wat duidelijker zijn ja, volgens mij was het absoluut NIET iemand van CP, want deze gast stond maar wat non-stop  plaatjes te draaien vanachter zijn computer zonder ook maar iets te zeggen, laat staan aan- of af te kondigen.... Ik ben er absoluut van overtuigd dat mensen van CP zelf dit VEEEELLLL beter kunnen.
Happycardverzamelaar!!
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Ik geloof niet dat veel dj's ze nog aankondigen.
Marcel

Bericht door Marcel »

Oh jawel hoor Jeffrey. In het club-circuit en apres-skitenten waar gemixed wordt niet nee, maar de betere feest-DJ wel degelijk! Persoonlijk vind ik dat ook véél leuker om naar te luisteren en kijken dan zo'n DJ die daar wat lamlendig staat te kijken of die van elk nummer maar een halve minuut draait, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Een goede aankondiging hoort er gewoon bij, echter veel mensen doen het niet meer. Of het vrees is of luiheid zullen we nooit te weten komen, maar als het puur om platen aan elkaar draaien gaat kun je ook wel iemand achter de bar neerzetten die dat tussen het tappen door doet. Alle lof dan ook voor de mensen die het nog op traditionele wijze doen. Jij draait je nummers helemaal uit neem ik aan.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Zo'n DJ's die nummers maar 30 seconden laten draaien zijn irritante DJ's, gelukkig doen ze het in cp anders. Van dat aan- en afkondigen, volgens mij heeft het bij de meest DJ's te maken met vrees. Volgens mij zijn dat nu niet direct de podiumbeesten die graag de aandacht naar zich trekken. Denk ik. Dat ligt anders bij een huwelijksDJ natuurlijk.
Marcel

Bericht door Marcel »

cp-freak schreef: volgens mij heeft het bij de meest DJ's te maken met vrees. Volgens mij zijn dat nu niet direct de podiumbeesten die graag de aandacht naar zich trekken. Denk ik.
De spijker op z'n kop cp-freak! Als je het althans hebt over veel 'DJ'S' van de DJ-nights op CP hebt.

Het woord 'DJ'S' tussen aanhalingstekens ja, dat zie je goed.
Een DJ kan plaatjes draaien, maar dat betekent nog niet dat iedereen die plaatjes kan draaien ook meteen een DJ is. Dat kan iedereen zoals Jeffrey ook al zei, maar DJ zijn houdt meer in dan alleen dat. Een goede DJ voelt aan wat het publiek wil, heeft contact met zijn/haar publiek (d.m.v. aan- en afkondigingen, wat flauwekul tussendoor én door aan te voelen wat het publiek wil horen) en speelt daarop in. Zijn/haar doel moet zijn dat de sfeer goed is/wordt/blijft en dus dat mensen zich vermaken, en niet alleen maar 'de uren voldraaien'. En dat lukt bij zo'n DJ-night over het algemeen niet als je alleen maar droog liedjes achter elkaar doorstart en je kop de hele avond niet open trekt.

Iemand die bang is om wat door een microfoon te zeggen en de hele avond alleen maar droog plaatjes draait en verder niks, is dus ook absoluut géén DJ, maar niets meer dan iemand die toevallig weet hoe-ie muziek door de speakers moet laten klinken en dat de hele avond doet, want meer dan dat is het dan niet.

@Jeffrey: over het algemeen draai ik liedjes helemaal uit, met dien verstande dat ik de intro en de outtro wel volpraat. Soms, als de sfeer of de stemming dat vereist, kap ik nummers af. Het kán soms sfeerverhogend werken om even van een paar nummers alleen bepaalde stukken te draaien, maar mijn mening is dat je dat nooit lang, en zéker geen hele avond moet doen, zoals je in apres-ski clubs vaak ziet. Dat laatste is echter een persoonlijke mening, waarvan het tegendeel inmiddels door het succes van veel apres ski-clubs bewezen is. Ik erger me er echter groen en geel aan. Ik zit zelf in de apres ski-wereld, maar mij zul je dus echt nóóit een hele avond op die manier zien/horen draaien. 
Laatst gewijzigd door Marcel op 27 sep 2006, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Ik vind dat van die apres ski eigenlijk wel wat hebben. Maar ik trek dat dan niet in vergelijking met 30 sec muziek draaien, want dat gebeurd daar meestal ook niet, er wordt toch nog wel een volle minuut van 1 bepaald nr. gedraaid. Zou het 30 sec. zijn elke keer...nee, daar wordt ik ook niet vrolijk van!!

En jah, ik ben een echte apres ski liefhebber!! ;D
Marcel

Bericht door Marcel »

Nou ja 1 minuut dan, ook goed. Maar je begrijpt wat ik bedoelde toch... Ik vind die muziek als ik op stap ben ook absoluut leuk, maar dan wel alleen als ze de nummers helemaal, of toch in elk geval voor het grootste gedeelte, uitdraaien. Maar ieder zijn meug!
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Sorry, nu zal ik middeleeuws klinken of iets dergelijks, maar wat bedoelen jullie met het "après-ski milieu". Is dat dan echt in de Alpen na het skiën, of is er in Nederland een gewoonte om "après ski" party's te houden, zonder zelf te skiëen?
En wat voor muziek wordt er daar dan gedraaid? Toch niet Henkie en Anton aus Tirol mag ik hopen :D
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Marcel schreef: Nou ja 1 minuut dan, ook goed. Maar je begrijpt wat ik bedoelde toch... Ik vind die muziek als ik op stap ben ook absoluut leuk, maar dan wel alleen als ze de nummers helemaal, of toch in elk geval voor het grootste gedeelte, uitdraaien. Maar ieder zijn meug!
Ik snap wat je bedoelde, dat ben ik ook met je eens...het grootste gedeelte, of iig een couplet of 2 met refrein moet zker gedraaid worden!
cp-freak schreef: Sorry, nu zal ik middeleeuws klinken of iets dergelijks, maar wat bedoelen jullie met het "après-ski milieu". Is dat dan echt in de Alpen na het skiën, of is er in Nederland een gewoonte om "après ski" party's te houden, zonder zelf te skiëen?
En wat voor muziek wordt er daar dan gedraaid? Toch niet Henkie en Anton aus Tirol mag ik hopen :D
Die laatste twee hebben er wel mee te maken, maar ook muziek die bij flugel parties wordt gedraaid. Het is gewoon heel divers, meestal maken dj daar eigen mixen van...zo kan ook de gebroeders Co en het nr. Toppertje als apres ski worden aangezien. Zeg maar eigenlijk...vrolijke muziek, vaak ook nog met een zomers tintje...  8)

ps: zoek of download maar een iets met de naam apres ski, genoeg te vinden, dan weet je wat we bedoelen. ;)
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Apres skihut 1 tot en met 19 geloof ik.
cp-freak
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door cp-freak »

Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van, als ik eerlijk mag zijn.
Smedts
All-in
All-in

Bericht door Smedts »

Jbroeders schreef: Apres skihut 1 tot en met 19 geloof ik.
kan goed, 13, 14 en 15 heb ik daarvan. Heb pas geleden Party Party feestmix 2006 gekocht, die is ook wel gaaf!!
Plaats reactie