Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

't Hooge Holt

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
Plaats reactie
Cecil
All-in
All-in

't Hooge Holt

Bericht door Cecil »

Van 30 juli t/m 3 augustus 2012 zijn we met ons vieren een midweek naar vakantiepark 't Hooge Holt in Gramsbergen geweest. Hierbij een review van het park.

Algemeen

Voor ons was het de eerste keer op dit park. Ik ben dit park tegengekomen via bungalows.nl bij de last minutes. Op de site zag het er leuk uit en ook op de site van het park zelf. Dus we dachten, we gaan het een midweek proberen.

Eerste indruk

We kwamen rond half 3 aan op het park. Het eerste wat je ziet als je komt aanrijden is de parkeerplaats en de ingang van de plaza. Nadat we de sleutel van het huisje bij de receptie in de plaza hadden opgehaald, moesten we nog wel even tot 15.00 uur wachten tot we in het huisje mochten. We zijn toen vast een rondje gaan lopen door de plaza en hebben even gekeken wat er allemaal te doen is daarbinnen. De plaza ziet er leuk en netjes uit van binnen.

Accommodatie

We verbleven in een 4-persoons Finse bungalow. Huisje nummer 75, type Germany C. Dit is een houten bungalow. Ook binnen in de bungalow is alles van hout. Het huisje heeft twee slaapkamers, met elk twee 1-persoonsbedden. De bedden waren al opgemaakt bij aankomst (dit zit bij de prijs inbegrepen). Verder bevindt zich in het huisje een badkamer met ligbad en douche, een apart toilet, een berging met daarin een wasmachine en een droger. Verder natuurlijk ook een keuken met magnetron en een afwasmachine. En in de woonkamer vind je een 3-zits bank en twee stoelen en een ruime eethoek, met stoelen en houten bankjes in de hoek. Verder zijn er openslaande deuren naar de veranda, waar je ’s avonds heerlijk buiten kan zitten.

Centrale voorzieningen

Centraal op het park ligt de carribbean plaza. In deze plaza vindt je de receptie, het overdekte zwembad met reuzenglijbaan, restaurant, bar, bowling, fitnessruimte, kapsalon (ja ja, je kan zelfs je haar laten knippen in de vakantie), beautysalon, kinderanimatie, kinderspeelhoek met ballenbad en een (kleine) cadeaushop. Er is geen supermarkt op het park. Wel is er vlakbij het park een Plus supermarkt.

Zwembad

Het zwembad is niet heel erg groot. Er is een gedeelte voor de kleintjes met sproeiers en een glijbaantje. Het grote bad bevindt zich in het midden en verder is er nog een grote glijbaan (men noemt het een reuzenglijbaan, maar dat vond ik wel meevallen). Maar voor een uurtje of iets langer zwemmen is het een prima zwembed.

De temperatuur van het water was verder prima. Niet te koud of te warm. Vanuit het zwembad kan je ook naar het buitenzwembad lopen. Dit heb ik niet gedaan, maar mijn man en zoon hebben het geprobeerd, maar die vonden het water in het buitenzwembad veel te koud.

Bij het buiten zwembad bevindt zich ook een beachbar waar je drankjes kan bestellen.

Activiteiten

Op het park zijn vele activiteiten te doen. Voor de kinderen worden er elke dag activiteiten georganiseerd.

Er zijn diverse speeltuintjes op het park. Er is een midgetgolfbaan, tennisbaan, kinderboerderij met hertenkamp en een panna voetbalveld. Verder kan je er ook heerlijk wandelen.

Bij de huisjes die aan het water liggen is een visvijver waar je kan vissen.

Animatieteam

Zoals gezegd is er veel animatie voor kinderen. Elke dag worden er meerdere activiteiten voor kinderen verzorgd. Zoals bijvoorbeeld kinderdisco, een speurtocht of knutselen. De kids hoeven zich in elk geval niet te vervelen op het park. Onze kinderen hebben zelf niet veel aan de kinderanimatie meegedaan omdat ze nog klein zijn (4 en 1). Maar mijn zoon van 4 is wel naar de kinderdisco geweest. Verder hebben onze kinderen veel gespeeld in de kinderhoek als wij even op het terras in de plaza zaten. De ballenbak was favoriet.

Natuur

Het park is heel netjes bijgehouden. Het gras is netjes gemaaid en ik heb ook een keer een mevrouw zien lopen die met een grijper zwerfafval aan het oprapen was.

Naast het park ligt het Gramsberger bos, hier kan je heerlijk wandelen in het bos op de wandelpaden.

Omgeving

In de omgeving is ook van alles te doen. Je kan bijvoorbeeld gaan winkelen in de omliggende dorpen/steden Hardenberg, Coevorden of Emmen. Ook Plopsa indoor Coevorden ligt niet ver van het park vandaan. We zijn daar zelf niet naartoe geweest, omdat we daar vorig jaar tijdens ons verblijf in de Huttenheugte al eens zijn geweest. Wij hebben gewinkeld in Hardenberg, een leuk stadje, waar je leuk op terras kan zitten en winkelen.

Conclusie

Al met al vind ik het een prima park voor een midweek/weekendje of een paar dagen. Maar langer hoefde van mij niet.
Cecil
All-in
All-in

Re: 't Hooge Holt

Bericht door Cecil »

En bijgaand een aantal foto's van 't Hooge Holt.

Het muurtje bij de ingang:
Afbeelding

Huisje nr. 75, type Germany C, 4-persoons finse bungalow:
Afbeelding

Afbeelding

Een paar foto's van de binnenkant van het huisje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Re: 't Hooge Holt

Bericht door Jeroen »

Bedankt voor je review en de fotoserie, leuk om eens wat van dit park te weten te komen. :)
Plaats reactie