Center Parcs Forum ➡ voor en door Center Parcs liefhebbers
De nieuwe aanbiedingen Kerst, Winter, Voorjaar, Krokus, Pasen, Meivakantie voor Nederland en België zijn er. Zie HIER

Hogenboom De groene heuvels

Topics voor al uw vragen,ervaringen,nieuws, beeld en discussies over overige parken.
Plaats reactie
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

Hogenboom De groene heuvels

Bericht door centerparcs »

Meer gasten, nieuwe hoop
door Ronald Wiegerinck. dinsdag 23 februari 2010 | 06:46 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 24 februari 2010 | 13:07

Tekstgrootte 

Geert van Workum (links) en Sander van der Weerden in de kinderboerderij op De Groene Heuvels in Ewijk. foto Mariska Hofman
Kinderen mogen de kinderboerderij niet in. Paradoxaal, maar rondbanjeren tussen het dierenspul van De Groene Heuvels is net iets te riskant. Want een jong geitje aaien is andere koek dan een ontmoeting met een koe of een kloeke struisvogel die zijn dag niet heeft.

Parkmanager Sander van der Weerden: "Alle dieren lopen nu door elkaar. Er komt een scheidingshek en de kleine dieren zetten we dan voorin, waar kinderen kunnen komen."

Het is maar een detail in de aanpak van Van der Weerden, net drie maanden manager van het vakantiepark bij Ewijk, en oudgediende Geert van Workum, de man voor de horeca. Samen gaan ze er tegenaan. Zaken worden opgeknapt, ze willen de markt van het dagtoerisme aanboren en ze gaan hard trekken aan het lokken van vakantiegangers buiten het hoogseizoen. "We zijn bezig het vakantiegevoel erin te brengen." En dan bedoelen ze niet alleen de eerstkomende vakantie. "Het park is een beetje gedateerd. Daarom heeft het restaurant bijvoorbeeld al een metamorfose ondergaan.

Af en toe komt De Groene Heuvels in het nieuws, zoals ook dezer dagen weer, omdat de gemeente Beuningen mensen die permanent op het 204 huisjes tellende park wonen sommeert te vertrekken. "Het enige jammere is die negatieve publiciteit", constateert Van Workum. Want verder staan de twee, die feitelijk in dienst zijn van de particuliere eigenaren van de huisjes, erbuiten. Van der Weerden: "Als iemand vraagt wat ik doe, is het eerste wat ik te horen krijg: dat is toch dat park waar al die mensen illegaal wonen."

Niet dus. Van Workum: "In het begin – het park is in 1995 opgericht – werd misschien dertig procent permanent bewoond. Nu zijn er misschien tien of vijftien die hier semi-permanent zitten, mensen die hun huisje al jaren te koop hebben staan." Soms is er toestemming voor, stelt hij, vanwege fysieke omstandigheden.

Het gedoe met eigenaren die illegaal hun hoofdverblijf hebben of hadden op het park begon volgens Van Workum met de oprichter van het park die mensen ertoe verleidde. "Het mag officieel niet, zei hij, maar geen haan die ernaar kraait." Dat bleek een misvatting.

Het is de schuld van 'de markt' dat sommige eigenaren die dachten na een paar jaar met winst te kunnen verkassen geen kant uit kunnen, constateren de twee. Hun optrekjes hebben ze nog steeds te koop staan. Want, sommen ze op: de verhoopte waardestijging is uitgebleven, 'gewone' huizen zijn wel fors duurder geworden, een huurwoning is er niet of onbetaalbaar en twee hypotheken kan bruin niet trekken. "En dan zit je vast."

Maar zij bieden hoop. De eigenaren kunnen een bemiddelingsorganisatie hun huisjes laten verhuren en daarmee loopt het park in het hoogseizoen wel vol, analyseren de twee. "Maar de vorige manager deed zelf niets aan het binnenhalen van huurders."

Daarmee bleven in het laagseizoen bedden onbeslapen. "Wij zijn daarom bezig specifieke doelgroepen te benaderen. Gezinnen met jonge kinderen en senioren, die niet aan het hoogseizoen zijn gebonden. Daarnaast willen we met de horeca veel meer naar buiten treden, de regio aanspreken voor dagrecreatie. Bedrijfsfeestjes, kinderfeestje, bruiloften ook. "

Ze schetsen een opwaartse spiraal waar de eigenaren garen bij spinnen: meer bezoekers, meer huurders; de eigenaren zien hun huurinkomsten stijgen en daarmee de prijs van hun bezit, en dan zijn eigenaren, die nu de gevangene zijn van hun huisje, bevrijd van hun financiële ketenen.

Van der Weerden: "Van de 20 of 25 huisjes die nu te koop staan, zijn er de laatste drie maanden twee verkocht." Van Workum: "Voorheen was het er een in de twee jaar." Van der Weerden: "Ik heb in deze drie maanden al contact gehad met vijf, zes mensen die interesse hadden in een huisje. Het begint dus aan te trekken."

dit komt uit de gelderlander! ;D
Laatst gewijzigd door centerparcs op 10 feb 2019, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondek het vernieuwde "Center Parcs & Zo" op www.cpenzo.tk
Center Parcs & Zo Veel Meer!
markske912
All-in
All-in

Re: Hogenboom De groene heuvels

Bericht door markske912 »

De eigenaren kunnen een bemiddelingsorganisatie hun huisjes laten verhuren en daarmee loopt het park in het hoogseizoen wel vol, analyseren de twee. "

Komt er dan een nieuwe verhuurder of blijft hogenboom het park nog wel verhuren?
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

centerparcs schreef: even nog wat info,

het park wat van Grando-Rado P V later Landal en nu hogenboom.

het park licht aan een zij tak van het recreatie meer de groene heuvels, (waar ik min. 1 keer in de zomer lekker aan het zwemmen ben! ;D)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is het meer op het park zelf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

zolang ik weet blijft het hogenboom :) ;D
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Jaa het was eerst van Landal maar volgens mij hadden die het niet voor niets weg gedaan! Zal wel mooi zijn als alles beetje opgelapt word!
Laatst gewijzigd door ngs92 op 27 feb 2010, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
markske912
All-in
All-in

ja, zou eigenlijk mooi zijn als het weer bij landal zou komen
Laatst gewijzigd door markske912 op 27 feb 2010, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
isabel
All-in
All-in

Bericht door isabel »

Dit park is echt niks aan. Die foto's zijn mooi maar in het echie ziet het er zwaar verwaarloosd
uit. Het zwembad is een kleine vierkante bak water met allerlei viezigheid erin en een
ienemiene peuterbadje. De kleedhokken en alles er omheen is smerig.  Het restaurant is
niet veel beter. Er is een midgetgolfbaan en tennisbanen( buiten) die er erg oud uitzien.
Mijn zoon heeft hier tot in november zwemles gehad maar wat een trieste bedoening.............      Hier zou je heen moeten en gezellig vakantie moeten vieren. Het enige wat mooi is is het
natuurwater, de grote plas die er bij ligt maar dan moet het wel mooi weer zijn wil je daar
gebruik van kunnen maken. De kinderboederij is groot en er lopen heel veel dieren door
mekaar. Je mag niet zomaar naar binnen alleen smorgens als er iemand van het park langs
komt. Soms gaan wij hier zomers weleens zwemmen. Wat ook opvalt is dat hier veel polen
wonen.
Laatst gewijzigd door isabel op 27 feb 2010, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
markske912
All-in
All-in

Jammer, dat zo`n park zo verwaarloosd wordt, het zou nog mooi bij Landal gepassen hebben qua locatie. Isabel, heb jij nog meerdere punten die moeten worden aangepakt? En hoe zien de huisjes eruit?
Heb jij evntueel foto`s van de huisjes, faciliteiten, op internet zie je alleen maar dezelfde.
isabel
All-in
All-in

Bericht door isabel »

Ik ben er al ruim een jaar niet meer geweest dus kan je niet helpen helaas. :)
markske912
All-in
All-in

ok, houdt het op ;)
max

Bericht door max »

[quote="centerparcs"]
zolang ik weet blijft het hogenboom :) ;D
[/quote]

zoals het ook is gegaan met de berkenhorst, en alle andere parken die voorheen bij landal/creatiefparken onder de verhuur hoorde, jammer!!!,
markske912
All-in
All-in

ja idd, zou groene heuvels graag terug zien bij Landal, na een flinke renovatie.
markske912
All-in
All-in

Ik vind dit echt een mooi park. Alleen zo jammer dat het zo verwaarloosd is. Ik zou advisren een keer een flinke inverstering en het park kan er weer jaren tegen. Ik zou het zelfs graag weer terug zien bij Landal Greenparks.
Jbroeders
All-in
All-in

Bericht door Jbroeders »

Goed management en onderhoud zijn belangrijk. Park Hochsauerland stamt uit 1995 en staat er fantastisch bij bijvoorbeeld.
markske912
All-in
All-in

Het park had 100% van Landal moeten zijn, dan had er nu niet zo bij gestaan. 

Neem nu ook bijvoorbeeld Landal Landgoed `t Loo is een 100% park van Landal en ziet er echt super uit!

Beide parken kwamen van Grandorado en vergelijk ze nu, `t loo is vele malen beter
Nick
All-in
All-in

Bericht door Nick »

Volgens mij is het park pas later aan Grandorado toegevoegd, het is dus geen origineel Grandorado park.
Zie het zoals Stroombroek.
markske912
All-in
All-in

ok, dat weet ik ook niet meer precies.

Maar dan nog vindt ik niet dat het park er nu zo bij hoort te staan. Het kan een ontzettend leuk en mooi park zijn/worden als er flink in wordt geïnvesteerd. Helaas nog niemand die dit doet. Ik zou zeggen, geef alle huisjes het zelfde soort interieur en renoveer het een en ander. Want het vakantiegevoel zou je hier zeker wel kunnen krijgen.
VakantieNL
Dagbezoeker
Dagbezoeker

Bericht door VakantieNL »

Alles is het net niet, het straalt een treurig leeg park uit.  Onbegrijpelijk.

Alhoewel de huisjes best leuk zijn en sommige ook een hele leuke vrije ligging hebben.

Wij wilden een huisje kopen op dit park. Maar de ongeïnteresseerdheid van het management maakt dat we nog steeds aarzelen. Als koper wil je toch graag van te voren precies weten wat de regels en wat de kosten zijn. Geen antwoord. Na veel doorzeuren komt er dan een soort van overzicht mondeling (op papier lijkt niet mogelijk) en bij vragen levert dat weer 3 maal verschillende bedragen op.

Dat maakt dat kopers ook makkelijk afhaken. Je wil niet kopen als je niet weet waar je aan vast zit. 
Jeroen
All-in
All-in
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Lijkt me dan niet volledig betrouwbaar als men zo raar doet over de prijs e.d.?
ngs92
All-in
All-in

Bericht door ngs92 »

Erg slordig van het park dat ze er zo mee om gaan.
24-08-2012/14-09-2012 Landal Het Land van Bartje.
isabel
All-in
All-in

Bericht door isabel »

Ik kan mij niet voorstellen dat je op dit park een huisje wilt kopen.
Waarom zou je dat willen op een park wat er treurig en verwaarloosd eruit ziet.
markske912
All-in
All-in

De Groene Heuvels lijkt me een mooi park, en zou er ook gerust een verblijf door willen brengen. Maar dan moeten ze als eerste de bungalows en het gehele park flink aanpakken.

Dit park moet Landal terug nemen, en allemaal flink aanpakken, en allemaal het zelfde interieur geven. Dan zou het net zo`n mooi park kunnen zijn.

Vergeet niet dat bijna alle bungalows 125m2 zijn van oppervlakte! Dit is echt groot en je kunt van de bungalows echt mooie/leuke vakantiewoningen maken.

Ik heb wel plannen voor het park, en als ik geld genoeg had zou ik ze uitvoeren. ;)
centerparcs
All-in
All-in
Contacteer:

(Ex Landal) Vakantiepark De Groene Heuvels Ewijk failliet

EWIJK - Vakantiepark en horeca-exploitant De Groene Heuvels in Ewijk is failliet. De werknemers is vandaag ontslag aangezegd, maar ze blijven voorlopig wel aan het werk.

Ook de verhuur van de recreatiewoningen op het terrein blijft doorgaan.

Volgens de curator is er uitzicht op een oplossing. Het vakantiepark ging in 2001 ook al failliet.

Toevallig wist ik er al van omdat het over een paar weken mijn stage plek wort.
Het park is overgekocht en krijgt een nieuwe manager ;)
max

Bericht door max »

sja, het is niet gek dat de park over de kop gaat, de bungalows zijn allemaal van prive eigenaren die hun verplichtingen niet na komen, ten aanzien van het park, veel eigenaren betalen de jaarlijkse bijdrage niet. dit park staat ook niet zo goed aangeschreven, nadat landal in 2001 de stekker er heeft uitgetrokken, voor de verhuur.......
markske912
All-in
All-in

Stiekem hoop ik dat dit park toch weer bij Landal komt, dat zou top zijn, want het park heeft echt alles, zou een super landal park zijn. Dat alle eigenaren worden aangesproken door gemeente en gaan verhuren.
Plaats reactie